Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At få sat navn på de tommelfingre...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 14:35



Altså, de der tommelfingre... (y)/ ! Gang på gang får de mig til at overveje at droppe Heste-Nettet og jeg ved fra tidligere debatter herinde, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan.

 

Jeg fik derfor lavet en afstemning ude i siden, som desværre viste, at tommelfingrene havde et beskedent flertal.

 

Så de bliver her formentlig. Men kunne det så ikke være dejligt, hvis vi fik sat NAVN på de tommelfingre? Det er simpelthen så usselt, at man bare kan trykke (y) og især (n) uden at skulle stå til ansvar.

Det giver mulighed for den ledeste form for cybermobning, fordi man bare kan nedgøre folk uden konsekvenser. Et brugernavn siger selvfølgelig ikke særlig meget om personen i virkeligheden, men så kan man da se, hvem det er herinde. Det ville måske få i hvert fald etablerede brugere til at spare lidt på de der (n), som selv det mest uskyldige billede af en hest, kan få, uden yderligere begrundelse.

Der er endda visse brugere herinde, som konsekvent får (n) på deres indlæg... Det er mobning og simpelthen dårlig stil og viser internettet fra sin værste side. Skal HN virkelig gøre det?

Mvh

Heidi.
Som er sur!

9
2
Svar på denne tråd
 
 Tommelsut
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 15:37

Det kan ikke betale sig at være sur over ligegyldige ting

 

Jeg er selv fortaler for tommelsystemet men bruger kun , når der bliver udtrykt et i mine øjne overordentligt tåbeligt synspunkt OG andre i tråden allerede har kommenteret på det. Det giver jo heller ikke så meget mening at skrive: enig med NN, men selvfølgelig er der så heller ingen anonymitet at gemme sig bag...

 

At der er nogle, der er så umodne og uintelligente, at de fx bruger det på et fuldstændigt neutralt foto af andres heste - jeg fatter ikke, hvorfor dit indlæg i 'vis din hypper'-tråden skulle have en - det må man jo så tage med og så i øvrigt springe op og falde ned på det.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 15:54

Hej.

 

For mig, som har været bruger herinde i 14 år, er tommelfingrene ikke ligegyldige.

Ja, Madicken fik en (n), uden nogen forklaring, og det var det, som fik mig til at oprette dette indlæg. Det sker dog ofte, ser jeg, at helt neutrale tråde med helt almindelige heste får sig en (n). Jo, selvfølgelig kan man bare ignorere det og tænke "idiot"; det gør de fleste vel. Især dem, som får et hav af (n).

 

Hvad er i det hele taget grunden til, at vi skal have tommelfingrene? Er det fordi, de også er på facebook og youtube? Hvorfor skal de være anonyme?

 

Heidi

2
2
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 16:42

Er faktisk enig. Én ting er, at folk kan være uenig med én, men hvis de bare sidder bag skærmen, uden at give sig til kende (og forklarer sig), så er det bare brandirriterende.

 

Navn på likes og dislikes; eller fjern evt. dislike. Den skaber bare dårlig stemning. Er man uenig, kan man råbe op eller holde mund.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tommel
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 22:07

 

Ville ønske, at ts selv kunne vælge om en debat herinde skulle tilføjes /

 

Men ja, jeg tror også at de er med til at "affolke" HN, desværre. Det er så nemt, intetsigende og ligyldigt at trykke på et ikon, frem for lige at skrive to linier.

 

Hvis folk er enige / uenige så kunne det være interessant nok, at vide hvorfor! Måske man kunne lære noget nyt, og se en ting fra en helt ny vinkel.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt enig
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 22:14

Jeg er helt enig i ikke at bryde mig om de tommelfingre.

 

Det er helt i orden med ordentlig kritik eller uenighed og også at andre synes man siger det værste vrøvl, men at sidde bag skærmen og trykke på "op eller ned" uden at turde stå ved sin mening, giver ingen god debat i mine øjne.

 

Er man lodret uenig, så fortæl hvorfor eller hold "mule" .

2
1
Svar på denne tråd
 
 Uhh, det er fristende
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 11:07

 

bare at trykke til jeres indlæg

 

Vi ved alle hvordan mennesker der tror de ikke behøver at stå til ansvar (i virkeligheden) begynder at opføre sig, så at give dem mulighed for det på HN, virker noget mærkeligt. Hvis ikke man vil stå ved det i selve indlægget, burde det i det mindste kunne ses på ens profil hvordan man stemte, så interesserede kunne få en idé om hvilken person man var. Eller måske kunne HN blokere for at man gav mere end f.eks. 5% flere ups end downs og omvendt. Så kunne man få en lille sød besked når man ramte grænsen, noget i retning af "Dit sure ribs, hvis du bliver ved med at være så negativ, dør du i din egen galde, vær lidt mere positiv" eller "Hold nu op hvor er du en lalleglad naiv tåbe, prøv dog at være lidt realistisk"

 

Jeg fik konsekvent 2 til mine indlæg uanset hvor ligegyldige ting jeg skrev, det undrer mig en hel del, og det irriterer mig at jeg ikke ved hvem der står bag - så skiftede jeg HN-navn og så forsvandt de. Men det er en personlig nysgerrighed efter at vide hvem de to (?) personer er, og om jeg kender dem i virkeligheden, ikke noget der påvirker debatten på HN eller mine manglende rideevner.

 

Får jeg mange tænker jeg at jeg har har overset de samme ting og foretaget de samme tanketorsk som en hel masse andre mennesker, og kan ikke bruge det til noget - får jeg mange glæder jeg mig over at have nået ud til nogle mennesker i håbet om at 1% af dem måske ved lejlighed undrer sig over at andre mener noget helt andet: Men det kan bruges til utroligt lidt.

 

Hvorvidt det er medskyldig i dalende aktivitet på HN ved jeg ikke, nogle gange er der jo meget lidt at skrive, og 25 indlæg à la "flot hest, fræk top hvor har du købt den, men de passer altså ikke sammen i farverne" bidrager jo i virkeligheden heller ikke ret meget?

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider