Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bilforsikring..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 12:19

Jeg har lidt svært ved at overskue hvor jeg kan hente den billigste forsikring hjem på en bil.

 

Jeg overvejer - hvis budgettet kan holde til det - at købe min egen bil. (bliver en brugt)

 

Jeg vil gerne have den kasko og ansvarsforsikret.

 

Jeg har haft kørekort et år nu og kører i mine forældres bil pt.

 

Jeg er derfor ikke elitebilist og har aldrig ejet min egen bil før.

 

Så jer andre der evt. er i samme båd som mig. Hvad ligger jeres forsikring til om måneden og hos hvilkent selskab?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikringsguiden
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 12:22

Du kan altid prøve at kigge på Forsikringsguiden http://forsikringsguiden.dk/#!/ for at sammenligne priser på forsikringer. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Indhent tilbud
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 13:21

Det kan sagtens svare sig at indhente tilbud rundt omkring.

 

Da vi startede med at have bil, mener jeg vi gav, 8-9k årligt? For kasko + ansvar, det var som nye bilejere og under 25. Hvor Tryg mener jeg, gav os et 'tilbud' (Assurandøreren sagde selv det ikke kunne svare sig for os overhovedet) - prisen var 25k!

 

Alka er okay til at starte med, dem havde vi og fik rabat fordi min kæreste - som står som ejer - tog det der respekt for fart kursus. Samtidig samlede vi indbo, ulykke (min), hundene etc hos dem.

 

Pt har vi TopDanmark, synes som sådan ikke det er blevet billigere af at blive over 25 ;) Men det kommer vel engang, næste år bliver mit kørekort 10 år - håber da det snart kan mærkes på forsikringerne.

 

Pt. har vi kun lovpligtig ansvar, til ca. 5500,- årligt for en Opel Corsa.


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffff
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 16:47

Lige en side information; Jeg er over 25 år :)

 

Tak for jeres erfaringer. Jeg vil da lige prøve at søge på nogle af dem i nævner.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bilforsikring
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 17:40

Hej Sandra

 

Alt efter hvor dyr en bil du har tænkt dig at købe, så overvej om det kan betale sig at have den kasko forsikret eller om du skal nøjes med ansvar.

 

Vær også obs på hvor stor selvrisikoen er på de forskellige forsikringer, der kan være stor forskel selskaberne imellem.

 

Jeg ved ikke hvad priserne for "nybegynder" er - men jeg giver som elitebilist knap 5900 om året for kasko og ansvar inkl 50.000 km årligt.

"Brianbiler" koster normalt mere i forsikring end alm kedelige biler med lille motor

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 17:57

Min første bil købte jeg som 21 årig tror jeg og havde haft kørerkort i et par år. Jeg var så heldig at jeg gennem Topdanmark fik forhandlet et par års anciennitet hjem fordi mine forældre havde bilforsikring der og jeg havde kørt i deres bil. Jeg startet med en lille bil med lille motor. Og det gave jeg 10.000 for. Den faldt selvfølgelig år efter år. Da jeg efter en 4-5 år skiftet ud til en lidt større bil og med en noget større motor og flere heste, undersøgte jeg marked og hentet mange tilbud. Da Topdanmark var virkelig dyre. Jeg endte med at skifte til Nykredit da de var klart de billigste og bedste dækning.

Selv om jeg både gennem bank og fagforening kan hente rabat hos alka kan de selv om de reklamere med at være billigst, vil en bilforsikring hos dem koste mig dobbelt så meget som hos Nykredit og det er er på trods af jeg er elitebilist.

 

Mit råd er at finde ud af hvilken bil du vil have og så ellers bare hente en masse tilbud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 18:26

Det kommer helt an på hvilken bil du køber osv - man kan ikke rigtig bruge andres priser til noget, hvis den faktor ikke tages med. Fx jo større motor, jo højere pris for forsikring.

Det kan altid betale sig at starte med at tjekke om ens fagforening eller lignende har nogle aftaler - der er penge at spare, fremfor at komme som ny kunde i et selskab. Der er også penge at spare ved at samle alle ens forsikringer i ét selskab. Så hvis du ikke er medlem af en fagforening, eller på anden måde kan skaffe rabataftaler, så start med at hør det selskab du allerede har forsikringer hos.

 


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 18:33

Som de andre siger så prøv at ringe rundt til forskellige selskaber. Det kan betale sig!

Jeg er selv førstegangskøber over 25 (har haft bil i et år nu) og jeg startede med at høre hvad ansvarsforsikringen ville koste hos Alka som jeg havde mine andre forsikringer hos.

De skulle have 13.000 om året. Så ringede jeg rundt og endte med Gjensidige da de kun skulle have 6.500 for samme dækning. Tilgengæld er min selvrisiko også høj, men man kan jo ikke få det hele.



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 18:41

Jeg påtænker at købe en lille Toyota Aygo fra 2008, 1.0 motor, så altså ikke en "gammel brianbil" Så den skal både kasko- og ansvarsforsikres :)

 

Rundt regnet koster den nok omkring de 38.000 kr.

 

Det lyder som en god ide at ringe rundt til de forskellige selskaber og spørger hvad de evt. kan tilbyde mig af priser. Det tror jeg at jeg vil prøve at gøre en af dagene.

 

Det er ikke sikkert hele budgettet kan hænge sammen med bil, så derfor er jeg ved at undersøge hvad der er billigst for mig i forsikring :)

 

Så må jeg evt. tage en lidt højere selvrisiko end at prisen bliver alt for dyrt hvert år :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12463;33
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 19:15

Den burde ikke være så dyr at få forsikret.

 

jeg giver ca 4500kr om året for min microbil i ansvar+kasko. Jeg er under 30 og elitebillist.

 

Men start der hvor du har dine andre forsikringer, tit er der også mængderabat.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 19:16

Desværre ser det ud til at prisen er dobbel så dyr fordi jeg ikke er elitebillist og har ejet en bil før :( Øv.

 

Jeg må ringe omkring og høre hvem der kan give mig det billigste tilbud.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 19:51

Alt efter hvad du ender med at skulle give i forsikring, ville jeg overveje, om det ikke bedre kan betale sig at købe en ny mikrobil. Mange forhandlere kan give nogle gode priser på forsikringer, og de kan finansiere bilen for ca. 800 kr om måneden.

 

Fx. en Renault Twingo til 80.000 kr fra ny. De tilbyder kaskoforsikring på 3850 kr/år, og den kan finansieres for ned til 890 kr/mdr.

 



Venlig hilsen Cathrine



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 20:12

Mht at købe ny bil - så husk lige at man ikke bare skal fokusere på hvad det koster om måneden. Medmindre man har planer om at beholde bilen de næste 10+ år, kan man ende med en dum gæld når man sælger den.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 21:06

Som jeg skriver; Jeg køber ikke en ny bil.

 

Jeg køber en brugt, lidt ældre bil. Den er fra 2008, har kørt 85.000 km og står til 38.000 kr. Det er ret billigt, meget billigere for mig end at købe en helt ny bil.

 

Jeg vil netop ikke have en helt ny bil, der skal jeg også lægge en alt for stor udbetaling, penge jeg ikke har.

 

Men jeg skal stadig ud og låne pengene, men det går alligevel noget hurtigere at få smidt de penge af i lån, end på en helt ny bil til 100.000 + kr :)

 

Men det er lidt et must for mig at få en bil da jeg er dressurdommer og skal kunne køre ud til stævnerne. Pt låner jeg mine forældres bil når jeg skal til mine jobs, ud til hesten og diverse andre små-ting. Men det er ikke holdbart i længden at jeg slider deres helt nye bil hele tiden.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 21:08

Hej Sandra.

 

Jeg har selv lige stået og skulle finde forsikring til en bil.

 

Da jeg begyndte at kigge på biler, snakkede jeg med min bank. De har en aftale med tryg og kunne tilbyde mig noget forsikring igennem dem. Kan ikke lige huske hvilken bil jeg brugte som eksempel, men har nok været en 1,1 og under 68 hk fra omkring 2005 - det kostede vidst omkring 9500 med delkasko (og knap 8.000 med kun ansvar).

 

Jeg har så en veninde der anbefalede mig, at ringe til Lokalforsikring inden jeg lavede en aftale med tryg.

 

Jeg købte så en bil i fredags (citroén c3, 1,4 HDi fra 2007, 68 hk), og ringede til lokalforsikring i dag. Jeg har godt nok samlet bil, ulykke og indboforsikring (det var dog også med i bankens beregning).

 

Hun tilbød mig en ansvarsforsikring til knap 5.000 kr.

 

Og en ansvar + kasko til knap 9.700 kr. Der er her en selvrisiko på knap 3700 kr - dog er stenslag uden selvrisiko. Med i prisen er også vejhjælp igennem dansk autohjælp.

Jeg har indtil videre valgt kaskoforsikringen, som jeg giver lidt ekstra for - for at få halvårlig betaling.

 

Også ulykke og indbo var betydeligt billigere end Tryg (omkring 500 kr, stk. pr. år.)

 

Min veninde har haft brug for dem nogle gange, og siger at de dækker fint (og faktisk udbetaler pengene uden alt for meget bøvl).

 

P.S. Jeg har ikke haft egen bil før, og er faktisk kun 24 år (hun har dog givet mig tilbuddet ud fra priserne for +25 år)

 

Ud af alle de forsikringer jeg har undersøgt, har disse været KLART de billigste - så det vil være mit forslag


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fagforening?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 10:13

Har du en fagforening med nogle forsikringsaftaler? Jeg er medlem af ingeniørforeningen, de har forsikringsaftaler med Tryg. Jeg er snart elitebilist uden at have stået som ejer af en bil før, fordi de kører med et system, at hvis jeg fx. har været medlem i 4 år, så tæller det som om jeg har kørt 4 år skadefri i en bil, ligegyldigt om jeg har haft bil før eller ej. Jeg kan altså lige nu forsikre en bil til samme pris som min kæreste som nu er elitebilist med optjent ancienitet (staves?) siden han var 19. (4500 kr for ansvar alene på en varebil, men den pris kan du nok ikke sammenligne med. :) )

 

Som nybilist skulle jeg også bruge en bil at køre i. Som 18-årig er det nærmest umuligt. Jeg kunne få en bil til 3000 kr (gammel spand, skulle bare holde et års tid), men forsikringen kostede alt fra 7.000 til 24.000 kr for et år for ansvar alene.

 

Alka har haft noget rabat hvis man har "respekt for fart"-kursus. Jeg ved ikke om de stadig kører med det. Jeg skulle ikke indtaste noget sidst jeg beregnede forsikring hos dem.

 

For den bedst mulige pris så ring rundt til forsikringsselskaberne. Onlineberegnerne kan du kun bruge hos de forsikringsselskaber der kun kører online, resten kan du ikke rigtig regne med. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikringer
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 16:59
Startede selv med en ny Toyota Aygo. Købte Den med et tilbud fra Codan. Efterfølgende kostede den ca 10.000 kr/året at forsikre!
Året efter fik vi tilbud fra forskellige forsikringer - her var Gjensindig den absolut billigste og bedste (ift selvrisiko). Der kunne vi forsikre den til 6.000. På trods af at alle vores andre forsikringer er samlet ved Tryg Tjenestemændene :-)
I dag har vi en ny VW Polo 1,4 tdi. Den koster 6200 kr om året med en selvrisiko på 3800 kr. ved Gjensidig.
Den er forsikret i min kærestes navn - han er 25 og har haft bil siden, han blev 18.

Men prøv at hør Gjensidig, de var og er de billigste for os :-)

Mvh.

Mia Sørensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priserne
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 08:03

Desværre så er priserne bare højere når man ikke selv har ejet bil. Min mand er 62 har haft kørekort siden han var 18 (både bil og motorcykel SAMT erhvervskørekort) TRODS det at han har kørt uden et eneste uheld i alle de år, så var der steder, der ville have det samme, som vi kunne se en "nybegynder" under 25 skulle give. Grunden de gav var at han altid har haft firmabil og dermed ikke selv havde "sparet goodwill op".

 

Så se dig godt for og ring endelig til alle selskaber :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 10:02

Synes lige jeg vil takke Gry, som linkede til forsikringsguiden- takket være dig har jeg skiftet bilforsikring og sparer over 4000,- om året på det skift


Mvh Mie

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider