Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Studentergilde
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 21:52

Jeg har simpelthen brug for nogle nemme ideer og forslag til mad, når min datter i uge 26 springer ud som student. Vi slår telt op i haven, og det skal være mad der er nem at tilberede, da vi selvfølgelig også gerne bare vil hygge, og være sammen med vores datter på hendes store dag. desserten har jeg styr på, vi skal have lækker jordbær kage, som kan laves i go tid , og gemmes i fryser.

vi bliver ca 50, en blanding af mindre børn, unge og ældre. Hvad Søren skal jeg finde på, som er lækkert og mættende, men også nem og lave, og kan forberedes, evt. Dagen inden. :-)


Livet er aldrig for sent til en hestepige.....



<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3


Hvad skal man med en Guldmedaljehoppe, når man kan eje en Perle.....(0:



0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 12:40

her skal også være studenterfest

 

havde foreslået pølsebord fra den lokale slagter - men det vil knægten ikke være med til - og pt har vi faktisk også fået det ret mange gange flere steder til fødselsdagen osv.

MEN det er bare mega nemt og super lækkert

 

Jeg har været ude i hjemmelavet kartoffelsalat og alm. salatbar/blandet salat og så tænde grillen, så folk selv kan gå ud og grille et stykke kød/pølse - MEN det gjorde vi til min runde fødsesldag for 2 år siden - så det er heller ikke et issue her

 

måske det kunne være en løsning for dig ???

 

Men pt er jeg i samme båd som dig - hvad skal man dog finde på ??

vi bliver dog kun 25-30 personer ? så jeg er også frisk på at høre nogle gode ideer :)

 



VH Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

 

www.gravsnuderne.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 17:44

Tillykke med hende :)

 

Da jeg selv blev student i 2010 ville min mor gerne det samme som dig - noget nemt og hurtigt til mange gæster, så der også var tid til at fejre den glade student, og ikke stå i køkkenet hele aftenen.

 

Vi endte faktisk med at få mad udefra - jeg kan ikke huske om det var Kokken og Jomfruen eller en af de andre, jeg kender ikke forskellene, men vi fik RIGTIG lækker mad derfra!

Noget med laks til forret og alt muligt tag-selv til hovedret. Desserten kom fra Hjem-Is bilen, lækre islagkager.

 

Vi havde det i telt i sommerhuset og kunne gå tur ved vandet, det var en perfekt dag :)

 

Hvis du vil lave det hele selv er det selvfølgelig bare det du skal, men jeg må sige det var sindssygt lækkert det vi fik! Og det var dejligt at alle kunne være med hele tiden, da der ikke skulle laves mad.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 intet nemt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 21:07

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om en nem måde at lave mad til 50 mennesker på, andet end ved at bestille udefra.

 

Er det frokost, middag eller ?

2
0
Svar på denne tråd
 
 grilgril
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 06:24

Vi kørte den helt simple med pølser på grillenog hjemmelavet kartoffelsalat.. ALLE var yderst tilfredse og fremfor at have stress og fokus på maden kunne vi bare nyde dagen og selskabet :) Det er trods alt vigtigst!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Buffet, en sikker vinder.
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 19:15

Buffet :D !! Så vil jeg gerne inviteres, især hvis der er hjemmelavet kartoffel salat, pasta salat, kyllingespyd osv :D


- Clarina Pilegaard

60227462

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 09:34

For jeres fine input. Nej , det er ikke nemt, dagen skal jo gerne være så go som mulig for os alle 5 i familien.... Det bliver, formoder vi fra kl. 17 folk inviteres. Det bliver i telt i haven, uanset vejret.... Fakta er , at min mand arbejder i landbruget, og en del af hans løn er faktisk alt det svin vi kan spise.... Efter at have tænkt og læst jeres ideer, er vi kommet frem til flg. Vi slagter, og får grisen skåret op i så mange snitzler og koteletter som muligt.... Vi laver grill selv, naboen har en mega grill, lavet af en gammel olietønde... Jeg laver dagen inden , en stor portion kartoffelsalat, det samme gør svigermor. Jeg har fundet 2 lækre salater i suveræne salater af sonja Bock og Tina scheftelowitz, som begge kan snittes og forberedes dagen inden, og først blandes på selve dagen. Selve studenten bager madbrød, og jordbærostekagerne kan laves ugen inden og kommes i fryseren.... På den måde er det den gode hjemmelavede mad, men opgaven er ikke håbløs, til gengæld overskuelig.... tusind tak for hjælpen..... Nøj jeg glæder mig, det bliver godt kan jeg mærke.


Livet er aldrig for sent til en hestepige.....



<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3


Hvad skal man med en Guldmedaljehoppe, når man kan eje en Perle.....(0:



5
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 14:05

Til min studenterfest fik vi hjemmelavede burger.. min mor havde bagt bollerne, og lavet bøffer som blev tilberedt på grillen, og så en masse grønt i :-)

Til min søsters fik vi pulled pork..




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ideer til mad
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 15:08

Hej :)

 

Og tillykke med datteren :)

 

Til mit svendegilde, havde vi også telt i haven.

 

Maden bestod af:

 

Forret: Tunmouse på salatbund med rejer, tomat, agurk og brød til. Tunmousen kan laves et pr. dage i forvejen (synes faktisk den er bedst efter et døgn eller 2 i køleskabet.

Salat, tomater og agurk snittet dagen i forvejen (sammen med salat til hovedretten) Nemt og overskueligt!

 

Hovedretten: 3 slags kød (steg, som passer sig selv i ovnen/på grillen), blandet salat (snittet i forvejen og puttet i poser, så det ikke blev tørt), flødekartofler (fløde, bacon i tern og kartofler på frost = smæk det sammen og smid det i ovnen, så passer det sig selv), frikadeller og tærte (lavet i forvejen og smidt i fryseren, tages op og lunes), pastasalat (lavet dagen før), Jensens sovs rørt i fløde og varmes samt brød.

 

Dessert: Hjemmelavet daim is (lavet i forvejen og smidt i fryseren), bagt chokoladekage dagen før og med melon, jordbær, vindruer osv. til.

 

Det var vist det min menu bestod af.

Nemt og lækkert - noget "alle" kan lide og det meste kunne laves/klargøres i forvejen.

 

Håber i får en dejlig fest :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mums mums
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 21:09

Det lyder virkeligt lækkert... Tak for inspirationen. ?


Livet er aldrig for sent til en hestepige.....



<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3


Hvad skal man med en Guldmedaljehoppe, når man kan eje en Perle.....(0:



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider