Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 vakuumpakker
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 12:56

jeg overvejer at købe en vakuumpakker, så jeg kan vakuumpakke kødet til efteråret, når jeg skal have både gris og ko i fryseren.

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med sådan en tingest.

Bl.a. hvordan med bredden på poser- jeg har målt en oksegrydesteg og den var ca 40x50x5 cm. De vakuumpakkere jeg har set er på 30-35 cm, kan man få en så stor steg med ben i ned i en pose på f. eks 35 cm?

Eller skal man tage springet fuldt ud og købe en der kan tage 40 cm i bredden -pris forskellen er ikke vildt stor i dk, tilgengæld kan jeg se at poserne/ rullerne er meget billigere i tyskland.

Man kan måske bruge smallere poser i en bred en? Jeg har ingen forstand på det.

Går også med "vilde" planer om at marinere, salte og lave suisvide- har nogen erfaringer med det?

Har lige surfet lidt på google og den første reklame, der dukker op på heste nettet er selvfølgelig på den maskine, jeg har set på

(hader at være forfulgt af google )

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 22:35

Jeg ved ikke så emget om den slags maskiner, mene r ret sikekr på at den brede også kan tage smallere og mindre poser.

 

Vedrørende Google og reklamer, så synes jeg lidt det er en service de giver. De ser hvad der interesserer dig, og viser dig så ikke fx tilbud på bleer, kurser i blomsterbinderier og reklamer om modetøj til ældre mænd.

Jeg bruger så AdBlocker som tager 99 % af reklamerne.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er den købt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 22:04

skattefar synes jeg skulle ha lidt penge tilbage i år, så manden syntes, at jeg skulle købe en vakuumpakker. Det gjorde jeg så forleden over nettet og den kom så idag.

 

Desværre var der ingen dansk brugsforvirring med, men en på svensk!

I den originale tyske brugsforvirring var der heldigvis en engelsk en også (og fransk, spansk og hollandsk) Men jeg snuppede den engelske.

 

Da jeg overhovedet aldrig har set en vakuumpakker før, læste jeg lige forvirringen igennem. Og en lille time efter var jeg igang med at bruge den - Jeg vil lave en røget culotte. Saltningen foregår i en vakuumpose inden tørring og rygning. Jeg har nuppet metoden fra den rigtigt gode side kvalimad.dk, hvor det godt nok er bacon han laver, men jeg har før lavet røget culotte, så jeg kaster mig bare ud idet (læs havde ingen flæsk i fryseren).

 

Og tænk engang 1 tryk på en knap og den sugede luften ud af posen og svejsede den flot til på under 2 minutter- så bare ind i køleskabet med den saltede og nu fint indpakkede cullotte- så er det bare at vente en lille uges tid før næste skridt tages.

Jeg er meget spændt på resultatet


Whatever you say or do - it always returns to you!

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider