Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tråd på tænderne
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 21:46

Hej

 

Jeg har sådan en metaltråd på bagsiden af mine tænder, både i over og undermund. Jeg fik sat det på da jeg gik ved bøjletandlage for en del år siden..

Men nu er jeg egentlig ved at være godt og grundigt træt af det. Der sidder ofte madrester fast bag ved den, og det er nærmest umuligt at få ud. Så jeg vil egentlig gerne have pillet det af.

 

Men hvordan fungere det? Man skal vel ikke selv betale, eller hvordan. Skal man mon gå til sin egen tandlæge, eller skal det være tandlægen fra dengang?? Altså det er jo sat på inden jeg blev 18, og fik at vide det skulle sidde der til jeg var først i 20'erne mindst. Nu er jeg så næsten 28 så går ud fra at jeg godt kan få pillet det af uden at mine tænder rykker sig tilbage igen.

 

Er der nogen her der har prøvet det? Eller kender noget til det?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad siger din normale tandlæge?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 21:53

Du har vel et årligt tandlægebesøg. Hvad siger de til den tråd?

 

Jeg antager, at enhver tandlæge kan fjerne den - du behøver næppe at opspore den gamle tandlæge ;-)

 

Jeg fik min fjernet da jeg stadig var teenager. Vel et års tid efter "togskinnerne" kom af.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråd på tænderne
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 22:16

Du bestemmer jo selv om du vil beholde den, og du kan bare gå til den tandlæge du har lyst til :)

Jeg er 23, og jeg har stadig min siddende i undermunden, da den ikke generer mig, og jeg ikke vil risikere at mine tænder bliver skæve igen (det ligger til familien, at de rykker sig tilbage).

Min er gået løs flere gange, og jeg har selv betalt for at få den sat fast. Så jeg går ud fra, at man også selv skal betale for at få den taget af.



Sab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandlæge
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 22:49

Min tandlæge sagde at han godt kunne pille den af, men han synes jeg skulle snakke med den gamle tandlæge først, for han var faktisk i tvivl om jeg selv skulle betale eller hvordan det fungerede.

 

Jeg har bare aldrig fået gjort noget ved det.. Jeg har jo også frygtet lidt at mine tænder vil rykke sig lidt, hvis den kommer af. Men den genere bare så meget, og er virkelig træt af den.

 

Ville bare høre om der var nogen her inde der tilfældigvis lige vidste noget om det. Og hvad det evt kunne koste at få pillet det af.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettet tænder
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 08:52

jeg arbejder ved børnetandplejen hvor man får rettet tænder . vi anbefaler altid at de skal blive siddende så længe som overhovedet muligt ,gerne til du er over 30 år . Og ja er du færdig m at gå til kontrol v bøjle tandlægen så skal du selv betale for at få den limet fast eller for at få lavet en ny . får du den taget af for tidligt risikerer du at tænderne flytter sig igen .

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider