Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvilken bil??
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 07:50

Hej med jer!

 

Da Fiestaen nok vil hoste og hakke en del med en trailer efter sig, bliver den skiftet ud.

 

Problemet er bare at jeg absolut ingen forstand har på biler (eller de s.... regler)

 

Ka i måske hjælpe??

 

Bilen skal være brugt.

 

Skal kunne/må trække en trailer med en totalvægt på 2000 kg.

 

Der skal være mindst 3 sæder.

Og må meget gerne køre lidt mere end et par meter pr. liter.

 

Jeg har trailerkørekort.

 

Har i nogen gode forslag??


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biler...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 15:58

Nu er det jo lidt svært at komme med gode bud uden at kende dit budget og dit kørselsbehov - og ikke mindst hvor meget du har brug for at laste i traileren .

 

Har du kun brug for at trække en enkelt hest, så kan de fleste større personbiler klare opgaven (1400-1500 kg). (Når nu du har trailerkort behøver du nemlig ikke tænke på trailerens totalvægt, men kun på den faktiske vægt). Har du brug for at kunne laste traileren helt op til 2000 kg, så er det enten en af de helt store personbiler eller firhjulstrækker du skal over i.

 

Vi har en Passat 2,0 diesel, der er vejet op til at trække 2000 kg og gør det uden brok. Samtidig er den også super at køre langt i og kører ganske fornuftigt på literen (mener den er opgivet til 17,5 km. pr. liter og det holder vist meget godt - mindre på korte ture og bykørsel, men mere på lange ture).

 

Bilbasen har en ret god søgefunktion, hvor du bl.a. både kan søge på km pr. liter og på anhængervægt.

 

Mvh. Lene

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 19:33

kan bestemt også anbefale Passat. lækker bil med god dieseløkonomi og trækevne.

 

svært at finde andre st.cars som kan trække lige så meget som den...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 mondeo
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 07:14
Ford Mondeo st. Car kan også klare opgaven til 2000 kg. Men tjek lige med forhandler, at de st. Cars er godkendte til det. For mange af dem (også af de nævnte modeller) må ikke, da de ikke er godkendte.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:39

Bare husk, at er bilen ikke en træk-bil, risikere du at splite hjullejer og motor ad, hvert fald ved omkring max vægt.

Kender en der skifter hjullejer ofte, ved max 1500 kg.

 

Desværre er de fleste biler, der både har overskud og sæder nok, ret dyre.

Er selv fan af 4-hjulstrækkere, de er bygget til det og er dejlig store.

Men de ældre kør ik langt på literen :)

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 08:07

Mange tak for jeres svar.

 

Min datter har en stor 1er og jeg har en stor DV som er oppe og veje 700-750 kg.

 

Det er nu mest med hendes vi skal afsted med.

Jeg har besluttet ik at skulle ud og ha noget der kan køre med begge da det bliver for dyrt. (køber dog en to-hestes trailer)

 

Det vil også kun være enkelte gange vi sku køre med begge, da det kun er hende der starter stævner.

 

Men jeg har faktisk købt mig en Peugeot 407, 2,0.

Den må trække 1600 kg og kan vel vejes op hvis jeg vil det.

 

Har før haft Volvo V70 og V90 De er jo som en drøm at køre trailer med, men efter at jeg er blevet alene er budgettet desværre ik til dem.

 

Så nu skal jeg på trailer-jagt!!


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider