Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Allergi og reaktioner - midler?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 20:11

Er der nogen der kender til kraftige reaktioner med allergi og midler imod dette?

 

Min datter på 7 reagerede voldsomt da vi var i stalden i weekenden; kløe i øjnene, hoste, kløe i halsen, løbende næse og generel stor irritation.

De første reaktioner kom allerede efter 10min.

 

Hun er ikke blevet testet, men hun reagerer kun i stalden - både ved min egen hest, men også ved shetlænderen hun rider ind imellem.

Så det må være hest og/eller hø/halm/støv i staldmiljøet tænker jeg.

 

Vi skal til lægen på tirsdag til noget vaccine så vil lige tale med ham om det også.

 

Men hvad tænker i?

Hvad virker ved jer?

 

Jeg gav hende en antihisterin (staves?) pille inden vi kørte derud om lørdagen (den første reaktion kom onsdag aften) - men den nåede ikke at virke (vi var ude ved hesten 10min efter ca)

 

Men denne pille har virket sidste sommer ved ponyen, hun fik pillen inden vi kørte - der er ca 20min kørsel derud.

Dengang havde vi bare deres pillefyr under mistanke, da hun ikke ellers har reageret ved min hest.

 

Men nu reagerer hun så begge steder, så det kan ikke være pillefyret (alene)

 

Kan man købe/få noget der kan hjælpe hende? Hun vil jo gerne med og blev ked af det søndag, da jeg sagde hun ikke kunne komme med (fordi jeg vidste pillen ikke kunne nå at virke, skulle morgenfodre)

 

Har læst om allergodil næsespray og/eller øjendråber - virker det? Hvor længe? Hvor hurtigt?

 

Fortæl hvad du gør ved din allergi eller har kendskab til...

 

Hun vil jo så gerne

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 21:25

Jeg har galoperende græsallergi (og sæsonen er for mit vedkommende ved at starte nu ) med krydsallergi til tomater, asparges og limefrugter.

 

Når jeg kan mærke sæsonen er begyndt at starte tager jeg mit Hayband på. Det er sådan et armbånd man putter på albuen, hvor der er en lille halvkugle i, som trykker på et akupunkturpunkt, som skulle hjælpe på samme måde som antihistamin. Det er FANTASTISK! Det er det første jeg tager på om morgenen og det sidste jeg tager af om aftenen og det hjælper (Y) Sådan holder jeg mig medicinfri. Det kan vaskes i vaskemaskine, men skal skiftes ca hvert andet år, da elastikken skal være stram.

 

Man kan også få Seaband mod køresyge - det er fantastisk (Y)

 

Begge dele kan købes i Matas og på nettet. :-)


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 21:27

- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 21:44

Tak for info og din fortælling :)

 

Har læst lidt om det og det lyder interessant - dog kan jeg ikke rigtig se om det er i børnestørrelse på det link du sender. Seaband kan fåes i str. barn (og i lyserød ;)) men kan ikke se med Hayband?

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 findes
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 21:48

Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 23:28

Jeg ved det faktisk ikke - prøv evt at kigge i din Matas :-)

 

Jeg har også brugt det tricks at klemme hårdt med tommelfingeren på akupunkturstedet hvis min mad har indeholdt lime eller andet jeg ikke kan tåle og jeg er ude og ikke har mit hayband med. Så stopper det i løbet af 5 min. :-)


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 13:33

Jeg har kraftig høfeber hele sommerhalvåret igennem hvis det ikke behandles. Som skrevet er sæsonen ved at starte op nu så hvis det er dette så er den god nok.
Høfeber kan også vise sig som lettere ubehag, hovedpine og noget der ligner forkølelse så det er værd at notere sig hvis man har mistanke om høfeber.


Jeg tager fast Beneday hele sommeren igennem inden jeg går i seng. Jeg bliver ret døsig af dem hvis jeg tager dem om morgenen så det er den måde der fungere bedst for mig. Der er forskel på Beneday og Benadryl. De sidste virker hurtigere men holder kun i 6-7 timer. Beneday holder et døgn så man kan være symptomfri hele døgnet igennem.


Hvis du er i tvivl om det er høfeber eller allergi ogerfor hesten så prøv at give hende en Benadryl eller Beneday. Er det høfeber så vil hun være symptomfri under en halv time efter. Er det allergi overfor hestene eller andre dyr i stalden virker de slet ikke og der sker ikke mere ved det.

 

Virker de ikke så er pengene ikke spildt. Det er også fremragende midler imod hvepsestik hvis man bliver stukket og vil slippe for at svulme op og få kløe.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider