Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er dú værd?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 09:31

 

Så dette og syntes at det er vældig interessant fordi en forældres rolle undervuderes i det danske samfund.

 

Nogle gange virker det død og pine, som om vi patou SKAL nå en masse ting og så kan vi lade andre om at passe vores børn.

 

For dem der prioritere deres familie så kunne regnestykket se sådan her ud..

 

go.tv2.dk/2015-03-17-saa-meget- ville-din-mor-tjene-hvis-hun-fik- loen

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

2
3
Svar på denne tråd
 
 Hvad er du værd?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 11:42

Tja, jeg har ingen børn, ergo er jeg ikke noget værd .

Kan ikke se, hvorfor du mener, at forældres rolle undervurderes i det danske samfund. At få børn er vel et valg. Og vælges børn medfølger et ansvar og opgaver. Der kræves igen uddannelse for at få børn, så lønnen burde vel ikke være højere end lønnen som den ufaglærte medarbejder, der passer gamle fru Hansen på plejehjemmet får. Opgaverne er meget identiske: vaske tøj, gøre rent, personlig pleje, aktivering, sørge for mad osv. Den eneste forskel er i bund og grund at børn på et tidspunkt skal bidrage til det danske samfund, hvorimod de ældre har bidraget.


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

14
3
Svar på denne tråd
 
 Søgt sandhed
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 16:53

Det der er for mig en noget søgt sandhed. Kun til formål at skabe et salg for gaver til mors dag, fordi hun lægger så mange arbejdstimer i sin familie (n)

Jeg kan ikke se sammenhængen med at man prioriterer sin familie. Skal man have en medalje for at bruge tid på sin familie?

 

En familie giver tryghed, kærlighed, opbakning, opdragelse, sociale egenskaber (find selv på mere) til alle i en familie. Det er ikke en mors eller fars bedrift alene. Det er en dynamisk størrelse, hvor det tungeste slæb (ansvar) skifter mellem hver generation. Det må og skal aldrig gøres op i noget pseudo-videnskabeligt nonsens om penge. Min mening -beklager.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

11
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan kan man jo også...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 19:18

... sælge blomster og skyldfølelse i lige dele.

 

 

Jeg har ingen børn, så jeg er ikke "noget værd" ;)

 

Men jeg er nu uenig i at HVIS man skulle gøre forældres løn op, skulle det være sammenligneligt med ufaglært arbejde. De passer jo noget af det værdifuldeste et samfund har - fremtiden.

De bør gøre SÅ meget mere end at bare sørge for tøj på kroppen og mad i maven - noget der er MINDST lige så vigtigt er at lære de små mennesker at udvikle sig som komplette mennesker med tro på sig selv, empati for andre og et positivt livssyn. At lære dem at få et lykkeligt liv med det de nu har af evner, interesser osv - og at ud over SELV at have det godt, også at kunne bidrage til samfundet.

 

Så nej - den KAN (og skal) ikke gøres op i penge, gaver eller andet.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 21:38

Jeg tænker lidt at hvis man er der, hvor man regner på hvad man skulle have i løn for at tage sig af sine egne børn. Så er der da netop noget i vejen med ens værdier?

 

Måske ikke den bedste kampagne efter min optik.

 

Så kan jeg bedre lide denne. Den handler nemlig ikke om penge men siger så meget, om hvad man får tilbage når man hjælper andre:

 

www.youtube.com/watch?v=cZGghmwUcbQ

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 08:43

Altså jeg har et barn og burde vel egentligt være glad for at der er sat en pris på mit "arbejde". Men faktisk synes jeg det er lidt underligt at lave sådan en undersøgelse.

 

Før jeg fik barn så gjorde jeg jo også rent, vaskede tøj osv. Jeg har også haft både heste og katte, som jeg opdragede på og sørgede for.

 

Og ja kæledyr anskaffes på frivillig basis, men det gør børn da også. Der er ingen der er tvunget til at få et eller flere børn. Og det er da benhårdt arbejde at have et lille barn, med søvnløse nætter, ekstra meget vasketøj og alt det andet der følger med. Men det er stadig frivilligt om man vil have et.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor ér i alvorlige!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 09:06

 

Jeg syntes det var en sjov og tankevækkende udregning! Og nej jeg ser det ikke som et salgsargument, men netop som der står i første linie: At være forælder er et job, der ikke kan gøres op i penge.

 

Netop som AnjaPrice skriver så er det en form for frivilligt arbejde.

Der er dog også en form for alvor i det hvis man feks. kikke på linkene der er i teksten på linket. Det er ikke omkostningsfrit at få / have børn. Selv de barnløse har været børn engang.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig ...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 10:36

... er det ikke omkostningsfrit at have børn. Og vi har jo alle været børn engang.

 

Men som jeg ser på det er det jo (her i landet i hvert tilfælde) et valg man tager - og noget man ønsker sig brændende, for ellers får man dem vel ikke.

Der er en pris for alle glæder man giver sig selv - om det er børn, hest eller noget andet man ikke kan leve uden.

 

Og man får jo ikke børnene for deres skyld, men for sin egen - fordi man ikke føler at ens liv er komplet uden. Så på den måde er det jo nok noget af det mest egoistiske man kan få - men samtidig også noget der tvinger en til at give meget af sig selv for at give barnet et godt liv.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 valgfrit??
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 17:54

Ja, det er valgfrit, om man vil have børn. Men hvis alle vælger det fra, så er vi godt nok ude at sk*** ;-) Det er derfor, der er nogle tilskud til forældre, fordi samfundet har brug for, at der er nogle, og ja helst en hel masse, der vælger børn til.

 

Jeg læste engang, hvad en indbygger tjener til samfundet igennem et liv, kan ikke huske det præcis, men måske 1,7 mia? Da det er et gennemsnit, er der nogle, der tjener mere og nogle tjener mindre - jeg ser det derfor som en ret vigtig opgave, sådan samfundsmæssigt set, at der er nogen, der bruger tid på at lave og uddanne rigtigt gode børn, der kommer til at bidrage. Så ud over det der "du har selv valgt at få børn, så sørg selv for dem", så synes jeg faktisk ikke, at man må underkende den ret vigtige opgave, som forældre har.

 

(undskyld shagya - det var heller ikke sjovt ;-) )

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider