Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg undre mig - gør du?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 10:02

Jeg undre mig over, at der de sidste måneder er kommet en del indlæg - især på Hyggesnak - hvor TS ikke har nogen præsentation, men en (skriv besked).

 

Spørgsmålene er oftes udformet sådan, at det er tydeligt, at TS ved noget om heste eller/og at der er en underforstået provokation i spørgsmålet - OG AT TS ALDRIG HAR SKREVET PÅ HN FØR eller efter for den sags skyld.

 

I starten hed TS sådan noget rigtig hestepigeagtigt - nu hedder TS hvad som helst. I starten kom TS aldrig tilbage til tråden - nu takker TS mange gange, men forholder sig ikke rigtig til indholdet.

 

Jeg tænker - og nu bliver tråden her måske slettet - at HN er så dødt, at HN selv er begyndt at lave indlæg, for at få lidt gang i den.

 

Disse tråde gider jeg ikke bruge tid på - gør du?


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

3
3
Svar på denne tråd
 
 Ponymor... Det er godt set..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 10:36

Det er måske blevet rigtig tydeligt efter det med "tag næsebåndet af"...


Sorthavre - 100 kg/200 kr.

 

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

2
0
Svar på denne tråd
 
 Spøgelser
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 11:26

Jeg undre mig ikke, jeg undreR mig

 

Hvad er det for nogle indlæg, du mener pony-mor?

 

Nyagergaard: TS i tråden om næsebåndet er Pony-mor Vedkommende der har skrevet artiklen, som pony-mor kommenterer på er måske ikke engang klar over, at der er startet en tråd på baggrund af artiklen.

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

 

Dejlig all-round hoppe 160cm, 7 år sælges - klik HER

10
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 12:19

Kirstine. Tak for R - hvor er du dygtig til at stave , - langt dygtigere end jeg , for du er sikkert hverken ordblind, blind for endelser eller noget andet, der gør at din stavning ikke altid er perfekt. Heldige dig.

 

Da jeg reagerede på det der næsebåndsindslag, lå artiklen på forsiden. Så jeg tænker, at NYAGERGAARD mener, at HN også hiver gamle nyheder frem, for at få lidt aktivitet.

 

Du er velkommen til også at rette dette indlæg Kirstine. Så kan alle blive lidt klogere og du kan få brugt et af dine talenter.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

4
30
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 12:30

Synes faktisk din sarkasme er mere agressiv, en Kirstines rettelse

38
2
Svar på denne tråd
 
 Næsebånd
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 13:06

Jeg beklager, at du tog det ilde op - hvis du er ordblind, skjuler du det godt - men du svarer ikke på mit spørgsmål: hvad er det for nogle indlæg / trådstartere, du mener? jeg har nemlig ikke lagt mærke til noget...

 

Min kommentar til Nyagergaard har relevans, fordi jeg forstår det sådan, at Nyagergaard tror, at TS i tråden med næsebåndet er en af de anonyme TS'er, der hentydes til i denne tråd, hvor TS jo er dig, pony-mor.

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

 

Dejlig all-round hoppe 160cm, 7 år sælges - klik HER

9
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undrer mig også...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 13:14

Jeg har også lagt mærke til det. Af og til tror jeg at det er nogle mennesker der opretter en brugerkonto og skriver lidt, for derefter at miste interessen og slette den igen (det er derfor der ikke længere er en præsentation). Og af og til er det nok nogle trolls som blot vil skabe lidt ravage.

 

Nok ikke noget man skal spilde al for meget tid på.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ? og ? og ? og ?....
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 14:31

Jeg har ikke ret meget tid til HN, får ike læt ret mange indlæg. Så det er ikke noget jeg har fundret over. brug gerne tid på stavefejl der er lavet med vilje, for så har nogle da noget at bruge tiden til.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
12
Svar på denne tråd
 
 Anonymitet?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 15:45

Jeg har ikke lagt mærke til den type tråde, men eftersom jeg for nyligt er vendt tilbage til HN efter en hesteløs årrække og har valgt ikke at have en præsentation, synes jeg da at jeg vil tage til genmæle desangående.

Jeg er personligt kommet herinde siden jeg var stor teenager - dvs. i omkring 15 år. Jeg valgte blot at slette min præsentation mens jeg var hesteløs og ikke deltog aktivt på HN (men stadig læste med fra tid til anden), fordi jeg syntes, at jeg havde delt for mange oplysninger herinde og faktisk gerne ville være anonym - jeg har et job, hvor jeg fra tid til anden støder på Ænder, og jeg foretrækker at holde mit professionelle liv adskilt fra mit private. Derfor har jeg ikke nogen præsentation og oplyser ikke nogen genkendelige detaljer.

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 16:24

Lene sådan tænkte jeg også i starten, men synes bare at der er alt for mange indlæg med (skriv besked) og som aldrig skriver andet end det ene indlæg.

 

Nå Kristine så tager vi den med stavefejl:

 

Jeg hedder Pony-mor og jeg er ordblind.

- og nej jeg skjuler ikke noget.

 

Da jeg startede skole i 60erne, var det ikke noget man talte om, men da jeg efter et par år stadig ikke havde knækket læsekoden, var der heldigvis på min skole, nogen med viden om ordblindhed. Da både min far og min ældste storebror var ordblinde, blev jeg testet. Og sørme om jeg ikke også var ordblind. For en sikkerheds skyld testede de også min IQ og den var heldigvis i toppen og det var sikkert også derfor at jeg klarede mig så godt, for jeg havde udviklet en næsten fotografisk hukommelse - som så mange andre børn som er ordblinde. Det samme gjaldt min far og storebror.

 

Det var lidt af et arbejde, med at få knækket den der læsekode, men jeg fik den rigtige hjælp og har siden gnavet mig igennem tusindvis af bøger. I starten gik det langsomt, men med træning gik det hurtigere og hurtigere og i dag er jeg nok bare en middelmådig læser ift tempo.

 

Efter skolen skulle der tages en uddannelse, heldigvis var der ikke krav om så meget skriftlighed, som der er i dag - så jeg kom igennem - og gisp - så skulle der skrives ansøgninger. At skrive ansøgningen i hånden på min måde gik helt fint, men at skrive den ind på skrivemaskine (lang tid før PCens tid) tog mig 2 dage . Bogstaverne flimrede bare rundt og så var jeg jo nervøs fordi - Det her betød virkeligt meget.

 

Jeg fik jobbet - som også indebar at jeg fra tid til anden skulle skrive nogen pænt lange rapporter - på skrivemaskine . Mit største hjælpemiddel var en skrivemaskine med 36 sletteanslag. Den var super moderne og kostede en bondegård.

 

I dag skjuler jeg ikke noget, men gennem min skolegang og ungdom gjorde jeg alt for at skjule mig, for bemærkninger som dine Kristine og at folk skulle irettesætte min stavning, hvis de godt forstod hvad jeg mente.

 

Min reagtion på, at du retter mig er faktisk ment som, at du skal være glad for og sætte pris på, at du ikke har de udfordringer i dit liv.

 

Noget andet er så, at det i min bog slet ikke er ok, at man som voksen menneske sidder og retter andres stavefejl på Nettet. Havde jeg været 20 år og stadig usikker, havde dine bemærkninger kunne være dem der havde gjort, at jeg ikke havde skrevet mere på Nettet. Der er mange svage staverer her på HN og dem skal der være plads til uden at deres indlæg rettes - bare fordi nogen kan.

 

Sådan en bemærkning som - hvis du er ordblind, skjuler du det godt - er noget mærkelig. At jeg kan skrive som jeg kan i dag, er resultatet af mange mange års træning.

 

Til alle jer der er svage staverer og læserer, - øvelse gør mester og luk ørene for alle de som irettesætter jer. I skal nok få lært at gøre jer forståelige på skrift med stavefejl - og det er det vigtigste.

 

Kristine - jeg gider ikke bruge tid på at finde disse tråde frem -som denne tråd oprindeligt handlede om - søg og du skal finde. Men det var vist heller ikke det der var din agenda med dine indlæg.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

9
17
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 16:27

Heste-nettet bruger (2) du har slet ikke været i mine tanker, da jeg oprettede denne tråd.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 19:47

Intet med emnet at gøre, derfor Sorry!

du er ofte meget spydig i dine indlæg pony-mor : /

 

lad os bevare den gode tone istedet : )

21
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha...............
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 08:11

for søren da hvor jeg æææælsker HN og den fine løsning med at trykke på de to ikoner nederst med tommelfinger op eller ned..

 

Den dag de fjernes, kunne det jo være at folk i sådan et indlæg som dette tS har skrevet, kommer med lidt flere svar. For så er folk nød til at vise "ansigt" hvis de vil komme med deres svar og ikke bare trykke på et ikon.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 09:19

Godsøndagmorgen .

 

At tage så voldsomme følelser i brug som at blive aggressiv eller blive spydig, ift til eller på grund af, en tråd eller indlæg på HN - det er at skyde over målet.

 

Hvad med at læse alle indlæg med neutral stemme og ikke med en aggressiv eller spydig stemme. Det er altså for meget at gøre ud af det.

Jeg skriver hvad jeg mener, - og svinge mig op til aggression og spyderheder her på HN, det er altså ude af propotisioner og alt for negativt.

 

De gange jeg har svunget mig op, har været når for store ryttere sætter sig op på for små ponyer og heste ift deres vægt. Og det vil jeg blive ved med for jeg synes det er så uretfærdigt overfor hesten.

 

Håber I alle får en god søndag i det dejlige vejr - med eller uden aggressivitet, spydigheder og . Tænk positivt.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

6
3
Svar på denne tråd
 
 Brugere
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 10:11

Ponymor: Jeg har ikke nogen 'agenda' men vil gerne vide, hvad du begrunder din mistanke med.

 

Jeg har set nogle tråde, hvor jeg har tænkt, at TS i den grad må være kommet ind med 4-toget til HN-city - 'det er vel OK, at jeg rider III'er pony med mine 120kg' og lignende i den dur - men hvis HN ligefrem opretter fingerede brugere for at booste antal hits på sitet, så er virksomhedens troværdighed da ganske alvorligt svækket i mine øjne.

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

 

Dejlig all-round hoppe 160cm, 7 år sælges - klik HER

2
0
Svar på denne tråd
 
 Præsentation
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 10:57

Jeg har heller ingen præsentation og får det heller ikke. Kan virkelig ikke se hvad jeg skulle bruge den til. Derfor er det vel okay at deltage i debatten herinde?

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 11:29

Pærevælling - det er jo ikke brugere som dig jeg hentyder til.

 

Du har lavet flere indlæg og du svarer når folk skriver tilbage.

 

Om folk vil have en præsentation eller ej, er deres egen sag.

 

Kristine sådan en tråd som - Snydt med fjerntelepati med heste - den synes jeg er mærkelig. Måske er det bare en der er kommet ind med HNs 4 tog.

Var den den eneste mærkelige tråd, ville jeg ikke have tænkt over det, men der er nok 10-15 andre som denne, hvor folk aldrig før eller siden har skrevet et ord på HN eller har svaret i deres egen tråd.

TSs indlæg er mærkeligt i mine øjne fordi: Hun ikke vender tilbage til sin egen tråd, ikke har skrevet andet på HN, ser en annonce i lokalavisen på telepati til heste og sender en check, hesten har været mærkelig længe, så hun vælger en ukendt mand fra en annonce, som hun både lader stille en diagnose - som hun tror på og betaler penge til. Først derefter kommer dyrlægen og siger at hesten har brok. (NU er jeg ikke dyrlæge, men så vidt jeg er orienteret kan heste have brok, som enten ikke generer den eller også skal den straks under kniven - det er vist sådan en enten eller ting.)

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 15:42

Hvorfor blive så sarkastisk fordi der er en der hjælper dig med at få et R i enden? det er godt at undre sig men også at reflektere.

Jeg er selv blevet rettet og synes i første omgang det var lidt irriterende, men alligevel brugbart, så jeg ikke blev ved med at skrive noget der var forkert ;-)

 


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

7
1
Svar på denne tråd
 
 Ingen krav om profil
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 16:34

Heste-nettet.dk stiller ikke krav om profil eller øvrige indlæg/annoncer, for at oprette tråde eller skrive indlæg.

Ligeledes stiller Heste-nettet ikke krav om, at man "vender tilbage" med svar i sine tråde.

 

Der er virkelig mange forskellige brugernavne på HN, og at der er nogle der vælger et brugernavn, der ikke siger noget om dem personligt, betyder ikke, at de ikke er seriøse brugere.

Heste-nettet er, og skal fortsat være, for alle. Indimellem er der nogle brugere der spørger om noget, andre vil klassificere som "dumme spørgsmål". Men vi er alle startet et sted i hesteverdenen, og synes man, et spørgsmål er noget, "alle og enhver burde vide", eller tror, det er oprettet for at provokere, står det enhver frit for ikke at svare.

Supporten tjekker en brugers data (altså dem, man har markeret i NetSafe, at man giver HN tilladelse til at se - tjek selv hvilke her: www.heste-nettet.dk/dithn/ change_info.php ), hvis vi har mistanke om, at det kunne være en troll eller lignende. Det er det dog sjældent. Som regel er det blot en, der er ny både i forumverdenen og hesteverdenen. Husk på, at der i forumverdenen er en del "uskrevne regler", som en der er ny bruger, sandsynligvis ikke er bekendt med. Fx at det er velset at "vende tilbage" til sine tråde med min. "tak for svar".

Alle fora har perioder med megen aktivitet, og perioder med lav aktivitet, hvilket er helt naturligt. Lige for tiden er dagene blevet længere, hvilket får flere af vores brugere ud i staldene og i sadlen om eftermiddagen, i stedet for at skrive indlæg på HN ;)

Mvh

 

Ryttersnak Support
Heste-nettet.dk


12
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 08:53

 

Jeg vil også have en baggrundsfarve!

 

Lysvioletlilla med et strejf af syren tror jeg vil være perfekt.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

10
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 10:10

Eeeeeeej..... det er PRÆCIS den farve, jeg osse vil have!

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 taina..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 18:12

Få din egen.

Kan da anbefale grønlysseblå, nu er den kedeligmosgrønne jo ligesom taget..


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 18:38

Jeg ville ellers gerne have haft lysegrim. Den er jeg ret hooked på, men når nu HN har taget den så nøjes jeg med aubergine.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider