Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 15:49

Hej alle. Er der nogen der ved om J.K.Rowlings bøger, Fantastic beasts and where to find them og Quidditch trough the ages er blevet oversat til dansk? Hvis ikke ved i så om man kan købe dem i Danmark men bare på Engelsk?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej oversat
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 18:50

Jeg tror ikke at de er oversat, men kan nemt og meget billigt købes på amazon.co.uk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 17:28

Apropos Harry Potter:

 

Warning Spoiler

 

 

 

Warning Spoiler

 

 

 

Warning Spoiler



Warning Spoiler

 

Dumbledor ejer Oldstaven: Den mest magtfulde tryllestav i Verden. Malfoy vinder staven fra Dumbledor, da han afvæbner ham. Vi ved så til sidst at Dumbledor har aftalt med Snape, at Snape skal slå ham ihjel, da han er blevet forbandet tidligere og er ved at dø. Dumbledor vil ikke gøre Malfoy til morder, og har derfor aftalt det med Snape.

Dumbledor bliver begravet MED sin tryllestav??? How??? Malfoy er jo stukket af sammen med Snape.

Det ender med at Voldemort bryder ind i graven for at tage trykkestaven fra liget. Men han har IKKE vundet staven. Han tror aå at det er Snape der har vundet staven, og slår derfor Snape ihjel

Men har stadig ikke vundet staven, for det var jo Malfoy der ejer den, selvom ingen ved det. Og Harry Potter har i mellemtiden overvundet Malfoy og derfor er det faktisk Harry der ejer staven, så da Voldemort prøver at slå Harry Potter ihjel med Oldstaven, så vender den sig i luften og slår Voldemort ihjel

Men hvordan en i hule helvede blev Oldstaven begravet sammen med Dumbledor?????????????...??????????


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nok fordi...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 17:43

Spoiler

 

spoiler

 

Spoiler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malfoy fratog Dumbledore staven - men tog den ikke med. Hans formål var jo at afvæbne Dumbledore - men han kendte ikke stavens værdi, og var godt tilfreds med den han selv havde. Så den blev liggende i tårnet - og kunne derfor begraves med Dimbledore.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

8
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 17:53

£isbeth: Tak


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 16:24

Harry Potter kan ikke se Thestraler før 5 årgang. Fordi han så Cedric dø.

Man kan kun se Thestraller hvis man har bevidnet nogen dø.

 

Men Harry Potter så jo hans mor blive slået ihjel??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 01:48

Jeg tror ikke han så hans mors død direkte. Der står i bogen at han kun husker et grønt lys (fra da Voldemort prøvede at dræbe Harry).

Så enten husker han slet ikke morens død, eller også var han bare til stede i rummet, men så ikke mordet direkte (han var jo kun en baby).

 

En en fyldestgørende forklaring kræver nok, at vi ved mere om de sorte heste. For hvornår tæller det som om, at man har set en dø?

Måske kræves det at man kan huske at have set dødsfaldet, sådan at man i sit hoved er bevidst om det. Harry var kun en baby da hans mor blev slået ihjel, så igen kan det skyldes at han enten ikke husker det, eller også var så lille at han i sin bevidsthed faktisk ikke var klar over, hvad der skete, og derfor kunne han ikke se de sorte heste.

 

Det er længe siden jeg har læst bøgerne, så måske er der en forklaring i som jeg har glemt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Thestralerne
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 07:31

Jeg undrer mig faktisk også over Harry og hans evne til at se Thestralerne. Men det er faktisk over at han kan se dem i starten af bog 5, men IKKE i slutningen af bog 4 altså efter at han har set Cedric dø. Det hænger ikke helt sammen.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 15:02

Endnu et spørgsmål: Spektral Transferens Hvordan??

 

Altså skal een af sted via Spektral Transferens drejer vedkommende sig bare på sted og >>Plop<< så er vedkommende væk.

 

Men hvordan med passager?? Første gang Harry oplever dette, er som vedhæng ved Dumbledor. Harry lægger sin hånd på Dumbledor's venstre arm, og Dumbledor drejer sig?? Og senere rejser Harry, Ron og Hermione på samme måde.

 

Vedkommende, der bestemmer rejsens endemål, drejer sig, og de andre løber rundt om vedkommende??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Harry p
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 15:35

Faktisk synes jeg det er sjovt, at lyden af spektral transferens ofte skifter mellem et højt knald og et lille plop :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:24

Endnu et spørgsmål: Hvor mange elever er der i hvert kollegie i hver årgang??

 

Iflg filmene så ser det ud til mindst 200 ved hvert bord. Men vi hører kun om 5 drenge i Harrys årgang, og 3 (?) piger.

 

Jeg syntes det lyder fint med 5 drenge og 5 piger i hvert kollegie i hver årgang. Det giver stadig 70 på hvert kollegie og 280 elever i alt


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 5 af hver
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:57

Hvis man googler, så er der ganske rigtigt 5 drenge og 5 piger/kollegie/årgang. Dvs 70 på hvert kollegie og 280 i det hele.

1
0
Svar på denne tråd
 
 5 af hver
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:58

Hvis man googler, så er der ganske rigtigt 5 drenge og 5 piger/kollegie/årgang. Dvs 70 på hvert kollegie og 280 i det hele.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 13:02

Nyt spørgsmål

 

Oversættelsesfejl eller??

 

Efter at ha' læst alle bøgerne, ved vi at Voldemort myrdede Harrys forældre d 31 okt.

Dagen efter ser Dursley de sene nyheder i tv, hvor meteorologen siger (På dansk) "Måske har folk været ude for at fejre sankthans tidligt i år - men det er altså ikke før i næste uge"

 

Jeg troede så at de mente Skt Patricks day, men det er jo i marts. Nogen der ved hvilken dag der så henvises til?? Guy Fawkes' Day??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved intet
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 13:04

om Harry Potter, men 31. oktober er Halloween.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 13:11

Og så irreterer det min blindtarm at Hermione lyver om trolden i første bog.

 

Ron har talt ikek så pænt om hende, og et par piger taler om at Hermione sidder ude på pigetoilettet og græder. Det hører Harry og Ron og føler sig lidt skyldige.

 

Under festmiddagen kommer professor Quirrell ind og siger der er en trold i kælderen. Alle eleverne bliver sendt op tild eres kollegie, men Harry og Ron husker at Hermione ikke ved noget om trolden. Og løber derfor hen til pigetoilettet, og sammen slår de trolden bevistløs.

 

Da lærerne kommer frem og spørger hvad der er sket, så lyver Hermione og siger at hun selv var gået på opdagelse efter trolden og at Harry og Ron fandt hende i sidste øjeblik. Hvorfor ikke bare sige sandheden, at Harry og Ron ved at Hermione ikke ved noget om trolden og derfor løber hende til hjælp?? Hvis det endelig skulle være, kunen de bare undlade at nævne at Ron ikke havde været så sød.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Scenen med trolden
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 20:16

Jamen, det er jo fordi hermione skal være den der for en gangs skyld tager skylden for noget, der ikke er i orden. Det korrekte havde været, hvis harry og ROn havde sendt en voksen efter hermione.

Der er til gengæld noget andet i den scene, der altid har irriteret. Hvorfra kan hermione vide, at de andre var blevet advaret, sendt til værelserne, og ikke måtte lede efter trolden. Det mest logiske havde været at hun bare var taknemmelig over at blive reddet ( som du også er inde på :-) )

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 20:09

Aprpos ting der ændrer sig i bøgerne: Hvordan ugler bærer posten. Enten i næb eller bundet til fødderne og jeg mener oxo at der er een der har brevet under vingen (Men det må I ikke hænge mig op på)


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 21:30

Endnu en ting: I Harry Potter og Halvblodsprinsen hører vi at der menes at være lagt en forbandelse på stillingen som lærer i Selvforsvar mod Mørkets Magter.

Alle der har fået stillingen siden Voldemort blev afvist som ansøger, har ingen lærer været i stillingen i mere end et skoleår.

 

Men i Harry Potter og De Vises Sten møder han Professor Quirrel, som er meget nervøs. Hagrid fortæller : "at han er en skarp begavelse. Der var ikke noget i vejen med ham, dengang han bare tog sig af teorien, men så tog han fri et år for at skaffe sig praktisk erfaring ......... Han blev aldrig den samme, efter han kom hjem igen. Han er bange for eleverne og bange for sit eget fag."

 

Så Professor Quirrel har været der mindst 2 skoleår?? Og skal igang med det tredje??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 21:40

Det er måske nærmere ment som praktisk erfaring? Jeg læser det ikke som undervisning, men hans ekspertise på området :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsning på alt???
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 14:03

Jeg har siden deathly hallows tænkt på om ikkr de kunne have løst det hele på den halve tid hvis de have taget et portræt af dumbledore med på flugt frem for phineas nigellus Black? Selv efter dumbledores død kunne han da have guidet dem som portræt???

Trods fejl er det stadig vil yndlings serie:) og man kan købe tales of Beatle the bard, magical beasts and were to find them, og quidditch through the ages i bog og ide samlet til 250kr mener jeg ;-)


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg betragter...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 20:08

... nu ikke de ting vi stiller spørgsmål til som "fejl" i bøgerne - mere som noget der ikke er givet svar på. Måske noget der lades op til egen fantasi??

Jeg har også tænkt på den med at de burde have haft et portræt af Dumbledore med på turen - det havde gjort det en DEL lettere. Men det var vist ikke meningen at det skulle være let ;)

Og også hvorfor de sad i skoven og manglede mad, når de KUNNE have tilkaldt Krecher og bedt ham komme med noget til dem (men igen - måske ville han være blevet fulgt??)

 

En ting jeg ikke kan lade være at tænke på er et hvis historien om dødsregalierne er korrekt, så er Volde og Harry jo i familie - langt ude.

Tryllestaven har skiftet ejere ved at blive vundet - men Harry konkluderer at han nedstammer fra Ignotus Perevell - og da stenen der oprindelig sad i Marvolo Gaunts ring jo også var nedarvet, må Volde jo stamme fra den anden Perevell bror.

Men det lader ikke til at falde nogen ind at der også er denne forbindelse?

Eller er det mon mig der har misset en eller anden lille snedig detalje??


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 13:22

Vi ved fra Hermione og Hogwarts historie at man ikke bare kantrylle sig ind og ud af slottet og omegn.

Hvordan kan Charlies venner krydse muren, da de skal hente Hagrids drage??

 

Og hvordan med Harry P og venner da de vil ride til London på Thestraler??

 

Da Dumbledore og Harry vender tilbage til slottet, efter de har hentet medaljonen ophæver Dumbledor det magiske værn om slottet, for at de kan flyve ind.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 15:55

De tryller sig vel ikke ind på thestralerne, men rider blot. Det kan man vel godt i seriens univers, kan man ikke?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:56

... at der på et tidspunkt nævnes at de har forstærket Hogwarts forsvar så man heller ikke kan flyve ind - og det er EKSTRA forstærket når Dumbledore er væk. Så indtil Halvblodsprinsen har man godt kunnet komme ind på Thestral eller kost


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 rgerhrjr
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 17:10

 

Hahahaaa majsimonsen, du sætter ord på noget jeg har spekuleret som en gal over meget længe :P Selv da jeg læste bogen først tænkte jeg hele tiden "ja hallo, skaf nu et portræf af dumbledore, det løser alle jeres problemer" xD

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:33

Lige omkring de der portrætter så kan de i filmene ikke bruges til noget da portrættet sover, når dem der er tegnet af dør..


Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 21:07

tulller Har du læst bøgerne??

 

I bøgerne kan man kommunikere med billederne. Også billeder af afdøde.

 

Harry, Ron og Hermione tager billedet af Professor Phineas Nigellus Black, der hænger i Sirius' hus, med sig, da de flytter rundt i sidste bog. Og taler med billedet.

 

Professor Phineas Nigellus Black kan bevæge sig mellem hans billede på Hogwarts og billedet, som de altså har taget med sig på jagten.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 21:08

Da kampen om Hogwarts er til ende, taler Harry med Dumbledore mens han fortæller om hans hensigter. Og Dumbledore fælder en tåre af stolthed over Harry.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 22:46

Jeg fandt lige disse på BuzzFeed

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 22:47

Billede

 

Billede

 

Billede

 


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 22:48

Billede

 

Billede

 

Jeg synes de er geniale


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmålet
Forfatter: 
Dato:  21-02-2015 08:13

Over dem alle: Dumbledores alder!

 

ifølge wikipedia (og J.K. Rowling) er han vidstnok 120 -/+.. (1881-1997 iflg. wiki)

Men hvordan kan hans nekrolog så skrives af en ven fra skoletiden?? Samt Batilda Bagshot være i live til at snakke med Rita Rivejern om venskabet med sin nevø?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pottermore
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 19:45

Jeg kan varmt anbefale hjemmesiden Pottermore hvor man kan få en helt masse baghistorie og forklaring til mange ting. JK Rowling har lavet mange "ghost stories" altså baghistorier til flere af figurene som af den ene eller anden grund ikke kom med i bøgerne.

McGonagalls forhistorie fik mig til at fælde en tåre :'(

 

hjemmesiden er ikke på dansk endnu og er lidt møjsommelig at komme igennem, men man lære en del nye ting :)


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:10

Jeg ELSKER også Pottermore! Rowling skriver selv en masse gode historier om karaktererne, men også masser af baggrundsinfo fra bøgerne, der forklares mere dybt.

 

Desuden har jeg netop erhvervet mig Fantastic Beasts and Where To Find Them!

Min mor var i New York i december, og spurgte hvad jeg ville have med hjem. Den bog var mit eneste ønske (okay næsten, også gerne make up fra Benefit), og hun fandt den!

Jeg VILLE have den på engelsk.

 

Det skal siges at jeg har prøvet mange butikker herhjemme, ingen har den, de kigger decideret mærkeligt på mig når jeg spørger efter den og de søger i systemet!

Ja UNDSKYLD MIG, at I ikke har en bog af verdens bedst sælgende kvindelige forfatter! Det er MIg, der burde kigge underligt på jer!

 

Nå, men jeg har kigget lidt i bogen og den er hyggelig, fyldt med egne håndskrevne noter i margenen med henedes egne tilføjelser osv!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-02-2015 20:17

Sophie: Hvad syntes du om den tegneserie??


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 19:43

En liste fra BuzzFeed over de scener vi mangler i filmene her

 

Har I andre forslag??


VH Pernille

 

"Sig aldrig Nej til en fristelse.... Den kommer måske aldrig igen!!"

"Tænk hvis der blev krig og ingen mødte op"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 20:02

Arnold Busck på Købmagergade har Fantastisc beasts and where to find them. Jeg så den sidst jeg var derinde. Jeg har den dog (hvis jeg nogensinde får den tilbage fra dem der lånte den) - så jeg købte i stedet Quiddich though the ages :) Også god underholdning

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 21:25

Jeg synes det er en super hyggelig tegneserie! Bringer minder frem

 

Jeg har lidt ekstra HP-guf som jeg har samlet på min Pinterest, måske vil i også kunne lide det:

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

^ Ærgerligt det billede blev så småt, det er deres job efter Hogwarts :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider