Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mascara
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 03:52

JEEEZ - er jeg den eneste der ikke synes vandfast mascara er hvad det var engang

 

Har efterhånden prøvet en del forskellige mærker, og ligegyldigt hvilket - så ligner jeg en semi-panda efter 5-6 timer - vel at mærke hvor jeg ikke har leget i vandland/regnvejr/vandballonkamp eller andet (og heller ikke svedt som en gris )...

 

Nogen der har et bud på hvad for en der skal indkøbes næste gang???

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til min verden.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 07:35
Prøv med en såkaldt tubemascara. Blinc og Clinique har begge en god en.

En god primer til øjenlågene kan også hjælpe, hvis du ydermere oplever, at din øjenskygge lægger sig i folden. Toofaced Shadow Insurance koster ganske vist relativt meget, men den er god (og drøj i brug).

Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme båd
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 09:07

jeg er lidt i samme båd mht mascara.

Men Dior Show ligger hvor den skal hele dagen på mig. Lancome deficile virker også.

 

Mht øjelåg bruger jeg bare alm primer, ikke en øjenprimer og det virker fortrinligt. den fra Gosh eller Youngblood- begge er gode

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 09:19

Hvis du ikke rent faktisk skal lege i vand, er en langtidsholdbar mascara måske mere egnet til at holde i lang tid end en vandfast, der som oftest ikke er lavet med henblik på at holde til alt det olie din hud producerer i løbet af en dag..

Du kan godt få, der både er vandfaste og langtidsholdbare. Max Factor plejer at excellere her IMO. Problemet bliver så bare, at de er halvsvære at få af igen, så hvis du ligesom mig ikke har det så godt med at klatte alt for meget make-up fjerner i øjnene, er det en dårlig idé

 

Jeg er fan af Maybellines langtidsholdbare mascara. De kan tage LIDT vand, hvis du ikke gnider i det (jeg er fx lidt en tudemarie *host*), men ikke en svømmetur

 

Jeg er fan af Urban Decays primer potion, men Too Faced er heller ikke dårlig. Der skal self. i begge tilfælde et eller andet powder på - en neutral øjenskygge fx. Det hjælper også med let pudder under øjnene - man kan få det i transparent. Hele pointen er at undgå en masse fedten, som opløser mascaraen, og powderprodukterne hjælper med at holde det i skak.

 

Jeg har i øvrigt aldrig prøvet, at de svinedyre mascaraer skulle være markant bedre (hvis overhovedet bedre)... Derfor anbefalingerne til de billige

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et mascare tip
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 10:04

Lige et tip til jer piger, synes i jeres macara er ved at være tom / tør, så fyld et krus med meget varmt vand og lad den/ dem stå i kruset et par minutter, så er der pludselig masser af macara tilbage i den...

2
0
Svar på denne tråd
 
 100% Waterproof
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 11:57

100% Waterproof mascara fra Rimmel, den gør jobbet :)

- og så koster den ikke alverden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 12:06

... en fra Sensai med noget silkehalløj i. Den holder rigtig godt på mig - det er vist den første mascara jeg nogensinde har haft, som ikke krøb ned under øjnene :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 16:09

Det har jeg aldrig oplevet :)

Har du overvejet at skifte mærke?

 

I min erfaring er der mega forskel på billige og dyre mærker.

Når jeg fristes og køber en billig en der virker god, så klumper vipperne, den laver dem ikke smukke, sorte, lange og fyldige, og er generelt bare træls. Har især dårlig erfaring med Rimmel. Det fungerer slet ikke for mig, det klumper og vipperne bliver korte og kedelige :/

 

Jeg bruger mascara hver dag, og jeg går altid, altid, altid tilbage til Helena Rubinstein. Det går man simpelthen ikke fejl af.

Og den er hverken vandfast eller noget, den sidder præcis hvor den skal. Jeg kan tage mascara på om morgenen, gå hele dagen, tage i byen og feste, falde om i sengen og vågne op, og så sidder den stadig i skabet.

Dét er en god mascara :)

 

Jeg bruger Helena Rubinstein Lash Queen Feline Blacks. De smukkeste vipper i mands minde.

 

Derudover er jeg også kæmpe fan af Benefit's They're Real. Hold OP nogle vipper. Den bruges kun til fest, da folk spørger mig om jeg har fake øjenvipper på

Igen sidder den perfekt, også når man vågner op næste morgen og har glemt at tage den af. Har aldrig problemer med at der sidder mascara andre steder, som du beskriver. Så vil helt klart anbefale at investere i et nyt mærke.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 HNDUOÆS
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 02:53

Tror faktisk at Sensai er den eneste jeg ikke har forsøgt endnu - så den skal da have et forsøg

 

Tubemascara - seriøst - hvad er det? Ser en tube ligesom tandpasta for mig og tænker at så røg SEMI-panda´en en tur for the reel one (beklager - tjek tidspunktet og tag højde for at jeg har haft 5 nattevagter i streg )

 

Rimmel klumper mine vipper FOR VILDT sammen

 

HR synes jeg er mega dyr - og den smutter også lidt for mig

 

Dior og Lancome virker heller ikke, Lancome synes jeg "smuldrer"

 

Synes det er mærkeligt, for jeg synes faktisk ikke min hud er fedtet - men klart at der er "olie-udskillelse" igang i løbet af en dag...

 

Ohhh yearh - det er op af bakke, er glad for at jeg fik så mange test´ere da jeg var hos Color Line at jeg ikke selv har behøvet putte penge i for at tjekke om skidtet virkede (og nej - de har ikke lagt i 10 år - de blev brugt dengang - uden held )

 

Men 1000 tak for forslagene ænder

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aveda.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 07:35

Jeg bruger den sorte fra Aveda. Den er virkelig god, ikke specielt dyr og holder længe. Den er godt nok ikke vandfast, men holder da til lidt dryp osv. Smuldrer ikke og bliver hvor den skal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tubemascara
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 08:34

Det er en mascara, der er lavet på en form for voks. Det ligner og bruges præcis som en almindelig mascara.

 

Jeg har angiveligt meget fedtede øjenlåg, så jeg kan have "pandaøjne" i løbet af blot en halv time. Dette sker ikke med en tubemascara. Jeg HAR været igennem dyre, billige, vandfaste, vandopløselige osv. De bliver ikke på vipperne hos mig.

 

Ulempen ved denne type mascara dog helt klart, at den er sværere at lægge og næsten umulig at bygge op til bambivipper. Men den giver et pænt og let naturligt udseende. Desværre kan den godt flage lidt, når den bliver for tør. Jeg har sterile øjendråber, som jeg lige lægger et par dråber af på børsten og så lader den ligge natten over (i beholderen, forstås).

 

Man tager den af ved at brug af vand. Enten holder en fugtig rondel/svamp over øjet i nogen sekunder og så kan mascara'en ligesom trækkes af uden problemer. Eller bare plasker vand i ansigtet. Alligevel skal den nok klare en let byge og den klarer også en tur i stalden, hvor jeg pukler rundt (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 farven?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 20:34
Jeg bruger altid en brun vandfast mascara, kender udmærket pandaeffekt. Men synes at det ikke er så tydeligt med en brun mascara. Plejet at bruge MaxFactor men pt er det en fra Chanel.

Mvh Mette
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider