Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogle erfaringer med tandoperation?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 21:43

 

Hej HN og andet godtfolk.

 

Jeg skal her på mandag have fjernet en tand operativt hos kæbekirurgen. Min tandlæge ville ikke selv fjerne den.

Det er en kindtand i undernumden som er knækket. Den har engang været rodbehandlet og den har åbenbart en meget tyk rod som er en del tykkere for neden, hvor tandrødder ellers plejer at gå lidt ud i en smallere spids for neden.

Kirurgen skal lægge et snit i tandkødet og fjerne noget kæbeknogle for at komme ind til tandroden som han skal fjerne noget af nedefra.

 

Jeg har normalt ikke den vilde tandlægeskræk. Jeg har næsten prøvet alt hos en tandlæge, bortset fra kirurgiske indgreb.

Må indrømme jeg denne gang er ved at skide i bukserne af skræk for det indgreb. Egentlig mere det der kommer bagefter.

Jeg har ekstremt sart mave når det kommer til smertestillende. Kan dog godt tåle Pamol, Panodil og Pinex.

 

Er der nogen af jer herinde der har prøvet noget lignende, måske en vanskelig visdomstand eller tandrodsamputation?

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal forvente, men tænker om det virkelig altid behøver at ende med smertehelvede uden lige, på trods af et operativt indgreb?

Min tandlæge har ikke givet mig så meget info omkring hvad jeg skal forvente. Ved bare at der er sat en time af til mig hos kirurgen

 

Hvis i vil dele ud af jeres erfaringer, ville jeg blive mægtig glad. Ellers må i have en god aften - weekend.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Præcis det
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 22:37

samme prøvede jeg for et år siden. Jeg lider af tandlægeskræk, og tror faktisk at jeg var døden nær, da jeg ankom i stolen. Heldigvis var det en helt fantastisk mand (fandt jeg ud af) som foretog indgrebet. Han fortalte hele tiden hvad der skete, uden at det lød dramatisk, og han spurgte meget til hvordan jeg havde det, om jeg lige skulle have en pause ol. Da jeg gik var jeg så glad og lettet, det havde på ingen måde været halvt så slemt som jeg havde forestillet mig. Det gik faktisk nemt og stort set smertefrit. Håber det kan berolige dig lidt, for jeg kan godt huske at jeg var totalt i panik flere dage inden og sov stort set ikke af bare skræk, og da det var overstået tænkte jeg lidt, var det bare det


Med venlig hilsen


Lene



2
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 23:06

 

Tusind tak for dit svar.

Det er rigtig rart at høre det ikke altid behøver at ende dramatisk. Det lyder da også som en rigtig dygtig og sød kirurg du har haft.

 

Var det en visdomstand eller en anden kindtand i underkæben?

Var der ikke så meget smerter bagefter når bedøvelsen var væk igen?

 

Super godt du har haft så god en oplevelse, især når du samtidig har tandlægeskræk

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik fjernet
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 23:32

en skæv visdomstand med kæmpe rødder for 1½ uge siden, og selve det at få den ud gik fint og meget hurtigt (har fået revet to kindtænder ud før, så var ikke vildt nervøs - det skulle bare overståes, da den lavede sår i kinden på mig). Dog gik lidt af kæbebenet/knoglen (? tror jeg det var) i stykker, og efterfølgende (da bedøvelsen forsvandt) gjorde det nas. Jeg er endda gravid, så jeg ville ikke tage for meget smertestillende (har ialt taget 2 Panodil Zap hhv. 1 den første og 1 den anden nat). Det er først de sidste par dage, at det har gået til blot at være ømt. Det siger desuden stadig en frygtelig kliklyd i den side, hvor tanden sad, når jeg synker. Jeg kan stadig ikke smile bredt uden at det er meget ømt, men samtidig mener jeg, at det ikke kan have været så slemt igen, når jeg sagtens kunne overleve på to sølle piller (og meget ro). Ifl. tandlægen skulle mit sår først være helet helt efter 6 uger, men det er allerede rigtig godt på vej, selvom det stadig er et dybt hul

 

Jeg er aldrig selv blevet opereret, men så længe man er bedøvet og ved en dygtig kirurg, så ville jeg ikke være bekymret (og jeg har ellers tandlægeskræk). Det er hele oplevelsen bagefter, som jeg fremover vil frygte lidt - især hvis man skal gå på arbejde mm. bagefter, for det var virkelig meget ubehageligt i mange dage efter bare at bevæge sig en smule. Pøj pøj med det.

 

 

......

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har næsten været der.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 00:10

Jeg har fået fjernet to tænder kirurgisk som teenager og en genstridig kindtand for et års tid siden.

 

Selve operationen er det mindste, for du er jo grundigt bedøvet.

 

Jeg mindes ikke, at have taget noget særligt smertestillende bagefter. Sidste gang fes jeg direkte ud i stalden (jeg red dog ikke) og hyggede rundt mens jeg tyggede sammen om et kompres. "Naturligvis" dukkede der nogen fremmede op, der skulle have alt mulig info og jeg lød mildest talt mindre kvik, når jeg prøvede at tale bare nogenlunde rent gennem kompres og aftagende bedøvelse

 

Selvfølgelig er man øm efterfølgende. Jeg fik et blåt mærke på undersiden af kæben (hurtigt aftagende) i nogen dage efter, men når folk spurgte til det, så svarede jeg bare: "Så skulle du se ham den anden!"

 

Du bliver formodentlig syet, så du heler hurtigere, men jeg havde et hul, der næsten gav ekko i fire uger efter Jeg fik en lille engangssprøjte med en vinklet tud og noget mundskyl, så jeg kunne spule hullet rent, hvis noget mad forvildede sig derned. Efter fire uger havde det lukket sig fint nedefra og op. Det er umuligt at se nu (sagde Frøken Tandløs, der også lægger sig i tandlægestolen igen på mandag for en forhåbentlig ukompliceret udtrækning af en anden kindtand).


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 dum tand
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 00:15

Jeg har åbenbart dumme visdomstænder i undermunden, hvor rødderne drejer sig. Den første fik jeg fjernet for en del år siden, og selv om tandlægen virkelig havde godt fat, gjorde det ikke ondt. Han var meget rolig og fortalte mig, hvad han lavede, blandt andet at den dumme tand skulle vrides ud, så roden fulgte hullet den sad i. Så jeg var da helt kæphøj bagefter, over at det ikke var værre, for jeg havde været godt nervøs. Og så var det, at det begyndte at dunke lidt i det, og jeg ikke kunne finde panodilerne... Den gode nyhed er, at da der først var indkøbt nye panodiler, var der ikke nogen smerter tilbage.

 

Det gik faktisk først op for mig, HVOR dumme mine visdomstænder er, da jeg fik den anden fjernet. Det var en kvindelig tandlæge, og jeg kunne godt fornemme på hende, at hun var ved at gå en lillesmule i panik over, at hun ikke kunne få skidtet ud. Det tog lang tid, hun svedte, blev opkogt i hovedet og sådan lidt vild i øjnene. Underligt nok gik jeg ikke i panik, selv om jeg ellers er en lillebitte smule tandlægeskræk og har brug for stor grad af tryghed. Jeg tænker, at det nok var fordi, jeg havde prøvet det før. Det var meningen, at hun skulle tage ud i både overmund og undermund, men da hun var færdig med den nederste, nægtede hun at tage den øverste også - selv om jeg fortalte hende, at den var der jo ikke noget muller med. Så tak dumme tandlæge, fordi jeg måske på et tidspunkt skal igennem endnu en udrykning af visdomstænder

 

Nå, men den gang var der heller ikke nogen smerter bagefter på almindeligt smertestillende. Som jeg altså denne gange havde tjekket, dobbelttjekket og trippeltjekket, at jeg havde!!

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 7777777
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 00:46

 

Tusind tak Trine for at du også vil dele din oplevelse, og stort tillykke med graviditeten

 

Det er egentlig også det der kommer efter som jeg har frygtet mest. Synes alligevel det er ret cool du har kunnet komme igennem de første dage efter operationen med så få smertestillende. Det lyder ellers voldsomt når knoglestykket går i stykker.

 

Jeg tror helt sikkert på du har ret i at man skal holde sig i ro efter sådan et indgreb i nogle dage.

Har kunnet læse mig frem på nettet, at man ikke skal gøre noget fysisk anstrengende de første 2-3 dage efter. Nogle tager vist fri fra arbejde et par dage efter. Men det er godt at høre du er i bedring

 

Rigtig godt at høre hvordan andre er kommet igennem det.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 00:52

 

Tusind tak Camilla. Skønt at høre om jeres oplevelser, og ret beroligende også

 

Hehe.. kan godt se det for mig, at man står og skal snakke med kompres i munden. Lyder til også har prøvet nogle ting og sager med dine tænder.

Du må ihvertfald have held og lykke med turen på mandag


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 7777777
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 01:06

 

Mange tak til dig også Taina for din historie

 

Jeg tror nu nok at jeg ville blive en smule panisk hvis min tandlæge begyndte at gå lidt i panik med sved på panden. Der må jeg indrømme du er mere tough end jeg er.

Nu er det så en mandlig kirurg jeg skal have, og når jeg lister samtlige tandlæger jeg har haft, synes jeg egentlig jeg har erfaret at de mandlige har været mere rolige og fikse med værktøjet med mine tænder end kvinderne. Ved ikke om det bare har været tilfældigt i mit tilfælde.

 

Æv også at din tandlæge ikke bare slog to fluer med ét smæk. Håber ikke det bliver besværligt med din sidste visdomstand.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tandlæger
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 08:40

Jeg har fået fjernet 2 visdomstænder kirurgisk. De andre to kunne trækkes ud. Jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg skulle være så uheldig med mine visdomstænder, men hvis ikke de voksede sådan udad mod kinden i stedet for nedad i munden, ja, så voksede de ind mod de andre kindtænder eller havde rødder der havde kringlet sig ned i kæbeknoglen.

 

Jeg har aldrig være glad for tandlæger. Jeg HADER det. Jeg hader bedøvelsen, lydene, lugtene. Ja, alt, faktisk, så jeg er altid skrækslagen bare hvis jeg skal til en almindelig undersøgelse. Måske det er fordi jeg et par gange har været uheldig at de ikke har lagt bedøvelsen ordentligt, så når de sådan for alvor begynder at rode, så gør det altså virkelig virkelig ondt.

 

I forhold til smerterne bagefter, så ved jeg ikke om jeg måske bare har været hårdt ramt. Jeg ved godt at din mave ikke er så glad for smertestillende, men en blanding af 2x panodil + 1x Ibuprofen (600-800 mg - man kan vidst "kun" få 200 mg i håndkøb, så få evt. lavet en recept på noget stærkere), så kan du holde dig sådan nogenlunde smertedækket. Det er ca. det tætteste du kommer på morfin uden at få morfin. Det holdt i hvert fald mig kørende indtil smerterne ikke var så slemme længere. Det er et mix man må tage 4 gange om dagen, og anbefales ikke at tage på tom mave. :)

 

I forhold til mad osv. dagene efter, så sørg for at have noget blød mad i huset. Helst ikke varmt, og helst ikke for koldt. Jeg spiste uendelige mængder af yoghurt i den periode. Det var ca. det eneste jeg kunne få ned. Virkelig inspirerende.

 

Ja, og så forbered dig på nogle dage med nul motion, ikke meget tale og nogle hævelser i den side af ansigtet hvor tanden skal fjernes. :)

 

Man kommer for det meste altid godt ud på den anden side, selvom det er en træls ting at skulle igennem. Håber det går noget lettere for dig end det gjorde for mig. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 09:43

jeg har fået foretaget to tandrodsamputationer, som også foregår ved at man går ind fra siden. den ene i undermunden som gik ret let, og den anden i overmunden hvor der gik hul helt op i bihulen

 

operationen er helt klart til at leve med,- man er så stangbedøvet at man intet mærker

 

bagefter fik jeg 3-4 piller og gik hjem og sov et par timer. resten af dagen er man lidt groggy, men fint frisk igen næste dag.

 

den ene gang spiste jeg piller dagen efter, og den anden gang ikke

 


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke kirurgisk fjernet men 4..
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 12:08

... på een gang:-(

 

Jeg har udpræget tandlægeskræk og var indformeret om "de 2 bøvlede" på forhånd.

 

Tandlægen svedte over de svære udtrækninger, men det gik og gjorde ikke ondt pga den effektive bedøvelse:-)

 

Med de smertestillende + helende plastre fra LifeWawe i hus, kunne jeg aflevere de 20 medfølgende Ketoganer på apoteket næste dag :-D

 

Ophelingen var total efter tre døgn og tandlægen ret overrasket- det var den teknikker, der lavede min protese også...

 

LifeWawe kan googles, og der er nu mange forhandlere- man har 0 smerter i hverken kæbe eller hullerne.

 

Jeg gurglede i kokosolie for at fjerne evt. bakterier!


Venlig hilsen


Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 13:26

heller ikke at det var vildt slemt bagefter. Jeg tog lidt smertestillende og spiste suppe, skyr ol. dagen efter. Det nev lidt i stingene da det begyndte at gro sammen, men slet ikke slemt. Intet af hele oplevelsen var halvt så slemt som jeg havde forestillet mig, så bare rolig, siger hende der var fuldstændig i panik i flere dage inden


Med venlig hilsen


Lene



1
0
Svar på denne tråd
 
 7777777
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 20:32

 

Hvor er jeg glad for alle jeres beretninger om jeres erfaringer, både de gode og mindre gode erfaringer.

Det er rigtig beroligende.

I har også kommet med gode råd, og det er jeg rigtig glad for.

Jeg har læst alle jeres inputs, og gør det igen inden jeg skal sove. Det er på en sjov måde beroligende.

Nok fordi at jeg som mange af jeg også har prøvet, at forvente det værste.

 

Værdsætter det meget.

I skal have en fantastisk aften


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 16:40

 

Hej igen.

 

Så har jeg været afsted. Det gik rigtig fint da jeg var deroppe. Det gjorde kun ondt i kæbeledet på grund af trykket. Jeg var ikke så panisk som jeg kunne have været da jeg var der. Jeg lå faktisk også tænkte på jer og de historier i har været så søde at dele. Det har helt klart været beroligende

 

Nu har jeg taget to Panodil Zapp, og venter på at bedøvelsen forsvinder, og så er jeg bare spændt på om der er smerter.

Føj hvor smager blod dårligt. Vampyr bliver jeg aldrig


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kan sidde i fællesskab :-D
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 17:42

Jeg kom hjem for et par timer siden. Nu er jeg lige en tand lettere

 

Bedøvelsen er altid den værste, men absolut udholdelig. Tilgengæld fatter jeg ikke, at jeg skulle have fjernet en tand, der holdt fast i mig som gjaldt det dens liv

 

Jeg venter også på at bedøvelsen forsvinder, så jeg kan få noget MAD!


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 19:29

 

Det er godt at få overstået Camilla. Jeg er også skrup sulten nu. Min bedøvelse er ved at være helt væk. Noget øm, men om 3 kvarter må jeg tage panodil igen

 

Har du ellers fået nogle smerter efter? Det lyder da til at din tandlæge fik sved på panden.

 

Hurra, nu er det yougurt tid for mig


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Status?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 15:12

Hvordan går det med dig i dag? Får du lidt i maven og holdt smerterne i skak? :) Har tænkt meget på dig i dag, mest fordi jeg mindes hvordan jeg selv havde det dengang. ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Status på dagen.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 18:46

Jeg tog lige et par panodiler inden jeg tog i stalden i dag. Var selvfølgelig lidt øm, men jeg har uden problemer kunne hvile hovedet på den "tandløse" side natten over og jeg har da også galopperet rundt i skoven (tog ponyen med)

 

Så samlet status har ligget på fire panodil og et par ipren og jeg tager næppe flere. Så... billigt sluppet dybest set!


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 21:16

 

Uha ja, det var rimelig sluppet Camilla

 

Panodil Zapp har været min tro følgesvend siden jeg kom hjem fra tandlægen i mandags.

De to første tage var ganske tilforladelige, men alligevel øm nok til piller 4 gange dagligt. Er hævet mere og mere op. I dag opdagede jeg at jeg lugtede af død hund ud af munden og haft en ret ubegahelig smag i munden. Ringede til tandlægen for at høre om det var normalt. Jeg talte med receprionisten, som forklarede mig at det var normalt efter sådan en omgang.

 

Lidt senere i dag, tiltog smerten en del. Tager fortsat mine Panodil Zapp, og skylder med klorhexidin 3 gange dagligt. Tandlægen forklarede mig i Mandags, at smerten ville toppe på 3 dagen. Ja jeg skal da love for det gør naller. Men som jeg også ved, så arbejder min krop rigtig godt med Panodil. Men hvis smerten tiltager i morgen, tror jeg ikke længere Panodil kan hjælpe mig. Men jeg håber og beder til at tandlægen havde ret i at den 3 dag er mest smertefuld.

 

Føler mig ekstremt uattraktiv med den fæle ånde og den temmelig trælse hævelse i kæbe og hage.

 

Jeg spiser en del yougurt, kartoffelmos, is og afkølet blødkogt æg. Men nøj hvor kunne jeg spise et godt stykke kød og broccoli


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 09:44

Øv hvor er det træls med dine smerter. Bare husk at det går over igen. ;) Og så vil jeg endnu engang gerne lige slå et slag for en omgang ibuprofen i kombination med panodil. Jeg ved godt de er hårde mod maven (især hvis de tages på tom mave), men jeg kan huske fra mig selv, at jeg tusind gange hellere ville have lidt ondt i maven end meget meget ondt i munden. Jeg synes personligt det er den værste smerte jeg nogensinde har oplevet. Det er ikke noget din tandlæge har nævnt noget om? Jeg fik udskrevet en recept på ibuprofen i høj koncentration allerede dagen inden jeg skulle under kniven, fordi jeg skulle dage dem inden jeg mødte op. Min mor, som har arbejdet hos tandlægevagten, har også fortalt at det er hvad de fortæller til folk der ringer med seriøse tandsmerter uden for almindelig åbningstid. Det er virkelig noget der duer. Vagtlægen udskriver det også ved tandsmerter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tand/ kæbe.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 10:16

Nu er det ikke en tand jeg fik opereret ud, men 2 gange har min tandlæge opereret en cyste ud af min kæbe, over en tand.
Jeg blev alm bedøvet, han skar hul i tandkødet hul i kæbebenet og operede en lille cyste ud der lignede en lyserød ært..
Bagefter blev tandkødet lige syet sammen med et sting og jeg skulle tage ibumetin ( ipren 600mg) og pamol.
Ibumetinen dæmper evt. hævelser og betændelse i tandkødet og er jo smertestillende...
Det har fungeret fint begge gange...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Becks....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 12:45

Hahaha, lugt af død hund Det kom også hos mig ca. 5 dage efter, at tanden kom ud, men jeg er sådan en type, som blot ignorerer det i stedet for at ringe (jaja, er lidt dum på det punkt). For mig hjalp mundskyld (Colgate), så hullet blev holdt ordenligt rent. Desuden er mit tandkød endelig ved at være normalt igen her 2 uger efter (har dog stadig et ret stort hul, hvor tanden sad) - det havde ellers fået en skarp form, så det nev mig i kinden, når jeg spiste (pænt træls, når det var derfor, at jeg fik fjernet tanden). Det er også først indenfor de sidste par dage, at jeg kan ligge på den side, hvor tanden blev revet ud, uden det føles som om at nogen har givet mig en kindhest dagen efter Desuden klikker kæbebenet stadig, når jeg synker - håber, at det snart går over.

 

Jeg kan sige, at smerten også toppede to døgn efter hos mig, og det bliver bedre. Rådet med at krydse medicin, en panodil og en ipren, virker rigtig godt hos mig, så det kan være, at du skal prøve det, hvis smerten ikke er gået over (jeg håber dog, at den er mildere i dag hos dig)

 

Jeg håber, at du er ved godt mod, og at du snart at spise mere interessant mad igen - det flydende mad er ikke specielt sjovt

 

 

....

0
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 23:23

 

Det lyder også til at i har haft så ondt at mix af Panoldil og ibuprofen har været det eneste rigtige. Det ville jeg også gøre hvis det blev så slemt at Panodil ikke alene kunne tage mine smerter.

Heldigvis har smerterne aftaget meget i dag. Desværre har jeg så opdaget at tandlægen har trykket på nabotanden så hårdt at den ligger skævt. Ved ikke om jeg skal ringe til dem i morgen og sige det, eller om det kan vente til jeg skal have sting ud den 16. Er virkelig bekymret.

Orker ikke mere tandproblemer og smertefulde behandlinger, samt en fattigere bankbog på den konto.

 

Kan ellers mærke at det klør noget så voldsomt i gummen. Det er vist normalt når det er ved at hele. Jeg skyller med klorhexidin og børster meget tænder.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandlægefejl
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 08:54

Hvis tandlægen har lavet en fejl, så har du ret til at få fejlen udbedret uden beregning. Min kæreste fik lavet en fyldning om for ikke så længe siden, fordi tandlægen der havde lavet fyldningen ikke havde lavet den rigtigt. Det blev jo så først opdaget da han kom til en anden tandlæge.

 

Jeg ville nok ringe og tage en snak med dem. Bare du husker dine krav om at det skal tilses UB og selvfølgelig laves UB hvis der er tale om en fejl der skal rettes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ring!!!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 16:30

Jeg ville bestemt ringe nu. Det må være lettere at rette noget op i en mund, der ikke er groet helt sammen og "færdig", end i en mund der er.... tænker jeg :-) Og smertemæssigt ville det da være forbandet, hvis du er ovre det og så skal have en tur mere - så hellere få det overstået på en gang.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 777777
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 22:27

 

Der har desværre været en del om ørene på mig i dag, så jeg må vente med at tage kontakt til tandlægen på Mandag.

Okay det er rart at vide at det er på tandlægens regning når han laver en fejl på en tand.

 

Heldigvis er der mindre og mindre smerte for hver dag nu. Men nøj hvor ville det være øv hvis tandlægen har lavet en revne eller andet i den tand som jeg føler er trykket skæv. Vil bare ikke miste den. Der har ellers aldrig været noget med den før.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider