Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skøre, sjove heste?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 19:03

Nu skal vi lige have nogle gode grin midt i terrorangrebene og alt det andet ;)!

Har i nogensinde redet på en hest som gjorde noget fuldstændig sindssygt og uventet? Som var ret så sjovt?
Jeg kan lige lægge ud:

Jeg red på en ret stor pony som var meget frisk når man sprang. Vi sprang bane så på udendørs, ca. 80 cm tror jeg. Ponyen er der godt fut i og hun spæner afsted og vi hoppe over et spring hvor hun skal drejes bagefter for ikke at løbe ind i hegnet Jeg tager selvfølgelig i tøjlen efter springet og vil dreje men den skøre pony løber bare ligeud og efter 3-4 meter kan jeg godt se at ponyen ikke har tænkt sig at dreje. Vi har kurs direkte mod hegnet som nok var 110 cm (hun havde sprunget højere så det var ikke det) og jeg kan bare mærke at hun har tænkte sig at hoppe. Så jeg gør mig klar og vi flyver over hegnet og så bukker hun mig af lige efter xD Jeg var så vandt til den opførsel at jeg bare lå og sprællede af grin. Hun stoppede op 10 meter væk og græssede så det var ikke et problem. Hold da op jeg havde mange skøre oplevelser med den pony men dem får i en anden gang

Men kom med jeres! Det behøver ikke være lige så vild som min

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 19:21

En af mine veninder havde en ret stor hest der under vores ugentlige springundervisning åbenbart synes at springet var for højt. De red mod springet, han satte farten lidt ned og rev øverste bom ned med mulen og fortsatte over, det nu betydeligt lavere spring.

 

Trillede næsten ned at hesten af grin.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 19:28

Hahaha Anja det lyder godt nok sjovt! Red også engang en hest der gjorde alt for at smide rytteren (som tit var mig) af og så selv springer banen men flagrende tøjler og stigbøjler
Så nogle gange hang man ude på halsen over flere spring fordi man nægtede at falde af igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 20:21

Den gang jeg skulle lære min dressurhest seriechangementer endte det med at hun blev SÅ hyserisk glad da hun endelig fattede pointen at hun lå og lavede utallige imens hun bukkede.

 

Så først skråt igennem med nogle nogenlunde kontrolleret. Herefter igen skråt igennem der var hjernen koblet fra og så spjættede hun rundt imens hun små bukkede indtil vi nåede enden, måtte bare stoppe op og grine af hende.

 

Hun lavede da changementerne :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 heste fjollerier
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 20:37

jeg var også engang ved at lære min hest changementer, det endte også ud i at han hver gang vi nåede et hjørne i galop så trak han selv skråt igennem.. satte farten op, og midt på lavede han så et ordentligt hop, som halvdelen af gangene var et changement og den anden halvdel bare et hop. han synes det var såå sjovt.

 

.... vi lærte det dælme aldrig og den dag i dag rider og træner vi på andre måder.

 

her et billede af et af hans andre skøre ideer, når halsen ikke er lang nok og man nu vil nå den bold, hvad har man så at forlænge med.....

 

Billede

 


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

3
0
Svar på denne tråd
 
 tosse dyr
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 21:37

Da min far stadig havde hest havde han en ældre hoppe - Elfi. jeg havde fået lov til at ride på hende sammen med en veninde. Vi har vel været 8-9 år dengang og ikke de vildt erfarne ryttere. Vi får sadlet op og ud på en del af marken og SÅ skulle der rides. Og Elfi - ja hun tuller rundt og vi kunne liiiige akkurat få hende i trav. Og det var det. Min far står og kigger på og bliver ved med at sige: "jamen så rid da!". Til sidst gav vi op - og så hoppede farmand på. Og straks var der MASSER af hest. Versader, kort galop og hele pivtøjet - for løse tøjler. Gamle kræ ;)

 

Eller da jeg var på strandtur med min gamle hest. Normalt var han ikke vild med vand men ville gerne soppe. Det var lidt lummert den dag og vi skridter afsted. Pludselig stopper han op - og står bare 10 sekunder. Og så lagde han sig lige så pænt ned med mig på ryggen. Jeg blev så paf jeg nær var drattet af. Og så lå han der i det lave vand og hyggede sig indtil jeg bad ham rejse sig.


2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 22:41

Kom lige i tanke om et til. Jeg har godt nok fortalt den før men den passer godt ind i tråden så her er den igen.

 

jeg arbejdede for nogle år tilbage på et DV stutteri. Der var en 3 års hingst med storhedsvanvid. Han troede at han var omkring 4 meter høj og kunne derfor ikke gå igennem hverken døre eller porte, der var store nok til at selv de store traktorer kunne komme igennem.

Han stod i en lidt ældre stald og der var derfor en smule lavt til loftet. Mens han stod i sin boks kunne han pludselig komme tanke om at han var alt for høj til at være der, med det resultat at han hævede halsen og stødte på loftet. Efter at have stødt på loftet og overliggeren når han gik ind og ud af boksen (med højt hævet hoved) blev han jo overbevist om at han var 4 meter høj og en dag nægtede han at gå ind i stalden. Efter to timer med forsøg på at overtale ham til at gå ind fandt vi ud af at hvis vi selv sænkede hovedet så langt ned vi kunne, så gjorde han det samme.

Effektivt trick men meget pinligt når der kom kunder i stalden og man gik der, bøjet i 90 grader, med en hest efter sig. Ja ja hvad man da ikke gør for de dyr. :D

 

har også en fra da min tidlige hingst var tre år og i fuld gang med at blive ryttervant.

gik på banen og trænede lidt forskelligt fra jorden da jeg synes at i dag måtte være den perfekte dag til at kravle en tur på ryggen af ham. Men så skulle jeg jo lige hente min hjelm i bilen. Så hen til bilen og åbne bagagerummet. Så snart det blev åbnet troede drengen at bilen ville æde ham og han gik i "åh nej, den vil æde mig mode" som kun i DV'er kan det. Jeg gloede på ham og sagde at nu måtte han holde op og så var den pludselig ikke farlig mere. Så da jeg stak hovedet i for at hive hjelmen ud fulgte hesten efter. Han var ved at sætte et forben ind i bagagerummet da jeg stoppede ham. Jeg ved ikke lige hvordan han mente at han kunne være inde i min lille punto.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

9
0
Svar på denne tråd
 
 Skøre heste
Forfatter: 
Dato:  18-02-2015 11:21

Hej.

 

Jeg har godt nok også set min del af skøre og sjove heste! ;D

Da jeg var 12 år, begyndte jeg at passe min første hest. Det var en 3-årig fjordhest, som kun var blevet redet et par uger, inden jeg overtog hende. Jeg var så lykkelig over at få en hest, jeg kunne ride, som jeg ville og derfor stod den på det, jeg bedst kunne lide: spring! Vi sprang dagligt og vi sprang (alt for) meget.

En dag var vi igen henne og springe. Vi var ved at skulle tage et lille tempospring. Vi kom over det første - men så synes Lena, at nu havde vi altså virkelig sprunget nok. Lige så stille og langsomt lagde hun sig ned mellem de to spring. Nu var det nok!

Det var den sødeste, roligste protest og selvom jeg kun var en hestegal 12-årig, så forstod jeg det alligevel. Jeg steg af, fik hende op at stå, sprang tempospringet og stoppede vores ivrige springtræning.

Når jeg ser tilbage på det, springe dagligt på en 3-årig gul, så kan jeg kun ryste på hovedet - men jeg kan trøste mig med at Lena blev gammel (måske lever hun endnu) og blev ved med at være sund og rask.

Senere prøvede hun forresten tricket igen! Min veninde og jeg skulle skilles, så jeg skulle ride hjem alene. Den var Lena ikke med på, så i frustration lagde hun sig ned i et sving på vejen! Der blev jeg godt nok lidt vred på hende (selvom jeg grinede indvendigt!) og så gjorde hun det heldigvis aldrig siden. :)

Billede




Nå ja, det var den sjove hest - her kommer de skøre.

Jeg arbejdede i en stald i Schweiz, hvor hestene stort set aldrig kom på fold, men stod i hver deres boks uden fysisk kontakt. Det må jo stige hestene til hovedet og det gjorde det også. Så billederne her er lidt tragikomiske:

 

Min smukke Jany var temmelig forstyrret. En af de ting, han havde lært sig selv at gøre, var at sætte tungen ud i siden af munden og vibrere med overmulen, så tungen slaskede fra side til side! Det virkede til at berolige ham, men kønt var det ikke!
Her er jeg ved at ordne Abendstall sammen med Quantus, mens Jany står på staldgangen og... ja...!

Billede

 

Når man snakkede til ham, glemte han nogle gang, hvad han havde gang i og det resulterede så i dette smukke portræt - man kunne også bare gå hen og hive fat i tungen. Det var han ligeglad med!

Billede

I hestenes kedelige liv var foder det eneste interessante. Her var det ved at være fodringstid og samtidig håbede Jany, at han måtte få en godbid. Han begyndte at vibrere med mulen, som beskrevet ovenfor, men ville samtidig tigge ved at dreje hovedet rundt og forskellige måder - og det resulterede i denne mystiske adfærd!

Det fik han altså ingen godbid for! ;)

Billede

 

Jeg havde fået streng ordre på, at Chou Chou aldrig måtte røre ved de andre heste. Ejerne af hestene havde haft en grim oplevelse med sådan et staldmøde, hvor den ene hest var faldet, havde brækket benet og efterfølgende måtte aflives. Deres frygt var derfor forståelig, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at lade Chou Chou og Coco hilse en dag. Chou Chou anede simpelthen ikke, hvad han skulle stille op med andre heste!
Han tog sin tunge og foldede den mellem tænderne og så stod han ellers bare og strakte hovedet frem mod Coco!

Billede

Chou Chous tunge.

Billede

 

Chou Chou virkede altid så komfortabel i sin boks. Han strakte sig, som jeg aldrig før har set en hest gøre, han rullede sig altid, når der var ny halm og elskede at tage en lur efter vores daglige skovtur. En af hans sjove øvelser var denne: mulestrækøvelsen! Det er ikke bare et tilfældigt billede - han gjorde det tit.

Billede

 


Ja, det var også lige lidt fra de skøre heste! ;)

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også nogle skøre heste!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 09:29

Min mors hest som hun købte tilbage i efteråret er en ældre dressur herre på 14. Han er pga en skade blevet nedrageret til skovturshest, hvilket han nyder. Men hver gang han skal sadles op, kan han godt blive lidt utålmodig hvis det går for langsomt. Så det han gør er at lave indianer lyde. I ved når vi tager en finger på læben og føre fingeren så op og ned af læben så man laver de der "blop" lyde. Man ser det også tit hos små børn! Men det gør så dyret her når han keder sig ved at nikke meget hurtigt op og ned med hans hoved så læberne vibere og laver samme lyd. Skøre hest!

 

Min egen 5 års har også en mærkelig ting. Hun kan simpelthen ikke finde ud af at slikke! En normal hest vil jo slikke med forsiden af deres tunge. Hende her gør det med bagsiden. Det føles så sjovt når hun slikker ens hænder!


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider