Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stop med at spise?
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 14:50

Hej alle, er en pige på 183cm vejer omkring 68kg.. Er begyndt at træne og kan igen forskel se overvejer at stoppe med at spise og tabe mig på den måde. Taber man sig ikke ved at lade vær med at spise. Tænker tingene går meget hurtigere ved at stoppe med at spise så kan jeg se hvor tynd jeg bliver hurtigere

0
8
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 15:02

... taber man sig - på længere sigt så meget at man dør af det.

Hvis du er 183 cm høj og vejer 68 kilo er du absolut til den slanke side og har sandsynligvis IKKE behov for at tabe dig yderligere. Og da slet ikke ved at holde op med at spise.

Et normalt BMI er på 18,5 - 24,9 - med din vægt er dit på 20,3

 

http://www.bmitest.dk/#bmi

 

Det er vigtigt for din sundhed at du spiser godt - hver dag.

Du ville jo heller aldrig holde op med at fodre din hund eller hest - og da slet ikke med målet at den skal være "tynd".

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

5
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 15:16

Nej, det hjælper ikke at stoppe med at spise. Jo, efter noget tid vil du selvfølgelig tabe dig, men ikke på en sund måde og det vil ligeså meget være muskelmasse og vand der bliver tabt.

 

Det er vigtigt at få nok kalorier - også selvom man vil tabe sig. Ellers går din forbrænding i står.

 

Find ud af hvad dit ligevægtindtag er og skær 300-500 kalorier af dit dit daglige indtag (på træningsdage skal du lægge de kalorier du forbrænder, til den dags indtag). Du kan finde ud af mere om ligevægtsindtag på Google.

 

Sørg for at spise så 'rent' som muligt, altså varer som ikke er blevet forbehandlet. Sørg for at få masser af grønt og spis små måltider over hele dagen - det holder dit blodsukker stabilt og din krop i gang.

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 Du er jo rasende slank!
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 16:31

 

 

Hvad er årsagen til, at du ønsker vægttab? Men den flotte højde og fornuftige vægt, så kan du ikke være andet end en sindssygt flot pige (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 18:19

Hej Natasha,

 

Jeg tror godt du selv ved, at du ikke er for tyk, når nu du skriver din højde og vægt ned for os.

Jeg tror måske du mellem linjerne råber på opmærksomhed. Fordi du har brug for hjælp, men ikke ved hvordan du skal spørge.

 

Derfor synes jeg du skal snakke med en voksen om det her. Hvis du ikke føler du kan snakke med dine forældre om dine tanker, så snak med studiekontakten på dit gymnasie/universitet.

De har folk ansat netop for at hjælpe elever med psyksike problemer. Ikke fordi du er syg, men fordi du går med nogle psykisk usunde tanker, og det ved du måske godt selv, inderst inde.

 

Så jeg synes du skal prøve at finde en voksen at snakke med, gerne en der har erfaring inden for unges problemer (fx via din skoles studiekontakt)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

11
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld men
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 20:27

Er jeg den eneste, der tænker TROLL?

Ingen profil, ingen andre indlæg. Og et meget debatskabende eneste indlæg... Hmmm

 

Håber, at det er. Alt andet er da lidt for åbenlyst sørgeligt.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

7
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, Mia F
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 20:29

jeg tænkte det samme.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan håbe...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 21:19

... at det er en troll.

 

Men er der bare en lillebitte risiko for at der sidder en ung pige et sted derude med så dumme tanker som at sulte sig for at blive tynd - så vælger jeg at komme med et (forholdsvis) fornuftigt svar.

Og selv en troll kan jo få igangsat en debat - der måske kan påminde om at det er vigtigere at være sund end tynd (for der ER jo unge piger derude med de tanker)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

8
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2015 22:24

Selvfølgelig gør det, det.

Det hedder anoreksi.

Dog følger der flere ting med end vægttab, fx langsom nedbrydelse af kroppen.

Hjernen går osse "i stå" - mad er benzin til hjernen.

Så du ender muligvis lidt halv slatten og "tom"

Men mit spørgsmål er, hvorfor? for det ka ik være pga deller.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke en troll
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 18:37

På baggrund af de oplysninger trådstarter har oplyst til Heste-nettet, har vi ikke nogen grund til at antage, der er tale om en troll.

Heste-nettet.dk stiller ikke krav om profil eller øvrige indlæg/annoncer, for at oprette debatskabende tråde.

Mvh
Ryttersnak Support
Heste-nettet.dk


8
0
Svar på denne tråd
 
 Nogen gange
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 22:13

Nogen gange kan man jo af forskellige årsager have lyst til at være anonym. Og det skal man jo have lov til. TS hvor gammel er du?

Som andre også siger så er det vigtigt ikke at fokusere på at være tynd. Det er meget, meget, meget farligt at være for tynd, især som ung pige, hvis du gerne vil have børn en dag. Pas på dig selv


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 få rådgivning...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2015 23:13

Har du fået undersøgt dit stofskifte hos lægen, hvis kroppen er i mangel af vigtige mineraler/vitaminer kan det bla gå i stå og så kan man ikke tabe sig - så din plan med helt at stoppe med at spise er ikke god, du vil blot blive træt og energiforladt.

 

Du kan også overveje at få lavet en kropsanalyse, den kan fortælle dig om hvilken tilstand din krop er i og være et redskab til at komme i den rigtige retning som du definere sammen med en personlig træner.

 

Kropsanalysen indeholder:

Vejning

Fedtprocent

Fedtmasse

Muskelmasse

Body age

BMI

BMR (hvilestofskifte)

Visceral fat rating (fedt omkring organerne)

Talje- og hoftemåling

Energibehov

 

Hilsen Birgitte ( Kvinde på 40 år 174 cm og 69 kg - har en søn på 188 cm og 71 kg og han er pænt slank og da jeg fortalte ham vi stort set vejede det samme ( vil helst ikke have han bliver tyndere ) sagde han "piger/damer skal have lidt former og kurver" han er 16 år og jeg håber han finder sådan en pige med former og kurver en dag )

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider