Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Få kød ud af elpiskeren?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 21:13

Efter at have fået "hjælp" i køkkenet i dag, er der kommet fars op i hullerne af elpiskeren. Normalt tørrer jeg den bare af med en klud, men derop kan jeg altså ikke komme. Hvad gør man så? Jeg går ud fra, at det ikke er superheldigt at skylle den under vandhanen?

 

mvh tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad det tørre
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 21:52

Vent til det er tørret ind, så kan det "bankes"/"rystes" ud, evt. med lidt hjælp fra en pincet :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Aaaaarh...!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:08

Du er da kvik, Salvia - det var jeg ALDRIG kommet på. Jeg sætter mig ned og venter med pincetten klar så :-) Tak! Jeg havde ellers set for mig, at det bare var en smid-ud-og-køb-ny ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mudderprincippet
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:18

Velbekomme :-)

Ved hestene kalder jeg det Mudderprincippet: Lad det tørre på kræet, så er det let at banke af


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:37

Nødt til at spørge: hvordan hulen får man FARS i elpiskeren??

Jeg har bare slet ikke fantasi til at forestille mig én eneste gorund til at finde elpiskeren frem, når jeg skal noget med kød?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dejkrogne
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:52

Du bruger da dejkrogne når du skal røre en fars.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Grydeske
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:59

Altså, jeg bruger nu en af mine grydeskes til at røre fars .....

 

Salvia - du BANKER da ikke dine heste ...... Lader mudderet tørre og så kan det BANKES af ... Puha føj ....

 

Nå, min mor foreslår at bruge de der tynde vatørepinde til at få farsen ud


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

2
3
Svar på denne tråd
 
 Jaja, fy skamme mig
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 23:08

Fy skamme mig, at jeg skriver "banke", for der er jo ingen der har fantasi til at forestille sig, at det naturligvis ikke er sådan det foregår. Egentlig, med mudder, er det sådan set blot en skal, der "tappes" let på, før den flækker og falder af hyps. Gjort rigtigt, har man nu en fin form til støbning af real-size chokolader i hestefacon.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha ha ha ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 23:12

Salivia - jeg kan næsten ikke vente til hesten næste gang har rullet sig i mudder og jeg står med en oldenborghesteskal, der skal fyldes op med chokolade. ......

 

Ja ja, før bankede du dem, nu tapper du bare let fnis

 

TS, undskyld, men blev fristet over evne ....


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hahaha!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 23:33

HAHAHAHAHAHA Salvia - nogle gode principper, du har der :-D

 

Sif - jeg plejer at lave store portioner og til maaaange dage ad gangen, det gider jeg ikke at røre i med grydeske. Desuden er brugen af elpisker totalgenialt, når man skal lokke barylere på 4 år til at hjælpe med madlavning - de står faktisk i kø for at få lov til at røre ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
3
0
Svar på denne tråd
 
 Back to topic
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 08:11

Hvad med at sætte bidskiver på?

 

(Morgenfnis)


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

2
0
Svar på denne tråd
 
 fortsæt fortsæt
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 08:26

Fortsæt fortsæt fortsæt med jeres bid og vid - og denne tråd ender som en klassiker i HNs museum.

 

Jeg har selv ingen fantastiske betragtninger at bidrage med - jeg har kun store chokolade-heste på nethinden.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 14:33

Hvis man stikker lidt med en gaffel hele vejen langs hestens midtlinje, kan man nok få chokoladen/mudderet til at knække lige dér, og så har man to helt ens dele!

Som kan sættes sammen til et hestepåskeæg. Det kan evt. fyldes med nougat før det sættes sammen til en hel hest.. Eller chokoladeknapper.. Eller bare noget med sukker.. Og fedt..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 18:08

Måtte læse overskriften to gange

 

Kød i en elpisker Seriøst. Og nu også chokoladeheste..

 

Haha.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 18:43

Havde lige været inde og læse denne her tråd på min mors iPad. Behøver jeg sige at da min mor skulle bruge sin iPad og så overskriften på denne her tråd så blev der fnist højt. Tror hun fik lidt forkerte billeder i hovedet :D


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Støvsuger ?.
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 19:48

Tro det eller lad være , jeg har lavet samme nummer en gang ,( endda helt uden "hjælp" fra barnlige sjæle :-)), Jeg tog mundstykkedelen af støvsugeren og så fik skidtet en tur i nærkamp med Miele. Altså el-piskeren , ikke hesten. Det virker på el-piskeren , jeg har ikke prøvet på hesten endnu .

Mvh Anni

3
0
Svar på denne tråd
 
 man kan da
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 19:59

Anni: Hvad er der galt i at støvsuge en hest? Det skulle jeg da seriøst gøre hver morgen med løbshestene, dengang jeg passede travheste. De blev faktisk pæne.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Støvsuger ?.
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:37

Der er skam intet galt i at støvsuge en hest :-). Jeg har været i praktik på Stald Kima for mange år siden og der støvsugede vi alle hestene. Siden har jeg dog ikke brugt metoden , ud over til alm. rengøring og så lige for at få kødsnask ud af min elpisker .. Mvh Anni

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:39

Jeg bruger også elpiskeren - den er guld værd :D

Men ligefrem at få kødet ind i den har jeg aldrig prøvet ;) Ligenu forestiller jeg mig hvordan du sidder og venter på det gider tøre - klar med din pincet ;D

1
0
Svar på denne tråd
 
 Anne J...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 22:45

Jamen det kan du godt holde op med at forestille dig - for jeg har ved hjælp af pincetten fået kødklumpen ud af hullet :-D

 

mvh. tina


Barylere rule!
3
0
Svar på denne tråd
 
 Hulk hulk hulk
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 22:52

Sikke en dobbelt tråd....

 

Nå min hest er brun - som mørk chokolade ..... skimlerne er vel så hvid chokolade, hvilken slags er fuksene?

 

Og fremover skal dækkenet være lavet af kulørt sølvpapir .....

 

Tilbage til elpiskeren og den ventende pinzet ..... TS, nøje overvåget af ungerne, på lur ved køkkenvordet, pinzetten i hånden .....og så KASTER hun sig over et stakkels uskyldigt håndrøremaskineposkerisrørshul, graver i det på en brutal og voldsom måde og endeligt ..... fisker en lille gnalling indtørret fasr ud hvorpå hun bryder ud i jubelhyl ......


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Øh Sanne...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 23:16

Har du installeret (topulovligt) overvågningsudstyr hjemme hos mig??? For det var nemlig PRÆCIS sådan, det foregik!!

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 chokoladehest
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 10:42

Billede

Billede

 

Det er lidt snyd, men der er chokolade i selve kagen.

Kan den godkendes?

 

Godt kæmpet Taina!

 

LP-mor(Sanne)Smid lige optagelsen ind, så vi andre også kan se den

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tille, er du klar
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 16:50

 

over hvad du sætter i gang? Paradise-sophie vil gå totalamok og jagte dig til du laver sådan een til hende

2
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 17:16

Ikke kun Sophie... jeg har skam allerede tjekket tilles profil for at se, hvor hun bor - man leder jo aaaaaltid efter fødselsdagskage til barylernes næste fødselsdag

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 17:17

Fuks må være chili-chokolade...

 

Er jeg den eneste der ælter/blander fars med hænderne? :P Jeg HAR faktisk en elpisker med dertilhørende dejkroge.. Det kunne være man skulle gøre det næste gang.

Lavede frikadeller i lørdags og det er SÅ SÅ koldt på fingrene at ælte fars med kød der lige er taget ud af køleskabet! Puha, for ikke at tale om at tænde vandhanden med fars-hænder.. Det er ikke nemt..

 

Bare man ikke fylder fars i chokoladehestepåskeæggene.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejkrogene?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 17:40

Jeg har i øvrigt forsøgt med dejkrogene, men det ender som regel med, at jeg bruger piskeren som grydeske, fordi de rører meget "lokalt" og ikke ret meget. Når jeg rører 1-2 kilo fars sammen med diverse æg, mælk og nogle gange rasp, så når jeg altså at blive gråhåret, inden der sker noget, der tyder på, at vi får aftensmad samme aften...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 19:26

EJ HVOR ER DEN FIN OMG!!!

 

DET ER EN MY LITTLE PONY!!! DEN VIL GÅ PERFEKT TIL MINE SKO!!!

 

Har du selv lavet den?!

 

EJ er det Firefly du har lavet?

 

Billede

 

Billede

 

Det er jeg sikker på det er!!

 

Se lige de her sko i øvrigt som jeg fandt, de er ALT for fede jo. Altså på den weird måde.. Men stadig fede.

 

Billede

 

Billede

 

 

Hvis man skal spise den kage er man nødt til at have et af ovennævnte par sko på.. Uden tvivl.

 

Hvem laver kagen til mig?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hænder og kold fars
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 19:37

Paradise »Lost« - jeg har skam også stået med et stort dejfad, masser af fars, krydderier, fetaosttern og så hænderne ned. Det ER altså lettere en røremaskinen og kødkrogene - enig

 

Men jeg tror at mange unge mennesker nutildags (jeg ER 50 så jeg kan tillade mig at sige den slags ) ikke bryder sig om at ha hænderne i 'sådan noget', jeg kender flere unge (ellers flinke) som heller ikke kan klare at ælte dej, hverken til rugbrød eller boller.

 

Nå, jeg takker for forslaget om hestechokoladeskaller farseret med hakkekød. Glæder mig både til at få det ind i ovnen og navnlig til at se hvor meget der er tilbage af chokoladeskallen når farsen er gennembagt

 

Og så kunne jeg godt forestille mig Abby i NCIS gå i de der sko ...


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 20:39

Jeg synes bare fars bliver blandet bedre sammen, hvis man bruger hænderne! Ved ikke helt hvor jeg har det fra, men jeg er ihvertfald ikke over 50, endnu :P

Ælter også altid dej med hænderne, det skal man altså ikke være ræd for at få fingrene i. Der er vidst noget med at dejen faktisk bliver bedre af det, da varmen fra hænderne gør noget.. Magisk?

 

Ja de passer faktisk perfekt til Abby :P ej jeg har lyst til den pony-kage...


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestekage
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 21:09

Ja, jeg har selv lavet kagen og den faldt i rigtig god jord, lige som my little pony gaven

 

Pony piger det ved man hvad er

 

 

Paradise »Lost« Fede sko, hvor finder du sådan nogle?

 

Kan jeg lave en ponykage så kan jeg også lave flere

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 22:55

På de mærkeligste steder

 

De viste sko er herfra:

www.dollskill.com/the-eternal- friend-sequin-heels.html

 

Mine egne enhjørningesko som jeg elsker, er fra Iron Fist, jeg har flere par sko af det mærke, men ikke helt så vilde som dem her må jeg sige :P det var et totalt impulskøb, jeg blev simpelthen nødt til at eje dem:

www.heels.com/womens-shoes/ unicornopia-platform-navy.html

 

Ja jeg elsker sko..

 

Jeg kommer gerne på besøg til kage


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider