Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Manglende vokseværk??
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 11:09

Hej HN.

Jeg har en hoppe jeg købte som 2 års for et par år siden, hun bliver 5 til april.

Sagen er den at hun kun er 153-55 stykker, og den højde har hun haft de to sidste år. Hun bliver proppet i med foder og blev tilredet i vinteren 2014, fået lang voksepause fra maj til nu, og der er ikke sket noget som helst. Hun er vokset lidt i bredde, og kommet til at ligne lidt mere hest, men hun ligner stadig en 3 års, trods de snart 5 års.

Hendes helbror er 167. Hun er efter De Noir, og moderen er også 165+.

Jeg ville så gerne at hun kom op på bare 158-60 stykker, jeg selv er kun 160, så det er nu heller ikke fordi højden gør mig så meget, men rent kåringsmæssigt, så betyder det noget.

 

Er der andre der har/haft heste der ikke kan vokse? er de begyndt at vokse i en senere alder? Er der noget man kan gøre for måske skubbe lidt til det? Eller vil min lille hest forblive en lille hest?

 

Kåringen er udskudt nogle år nu, og bliver nok også droppet hvis hun ikke bliver højere.


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små heste
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 12:20

Ud fra mine egne erfaringer ville jeg ikke gøre mig de store forhåbninger.. Men man skal aldrig sige aldrig, for man hører også om heste der tager et kæmpe ryk i en sen alder!

Min hoppe blev købt som 3 års - hun var 161. Mor var 169 og far er 168, og søster er 169. Avler lovede mig at hun nok skulle nå de 166-167 eftersom søsteren også havde været lille som 3 års.

MEN! Min dejlige Lo er i dag 163-164.. Så højden kom altså aldrig! Jeg er 168, og har ikke ret lange ben, så jeg overlever de manglende cm ;)


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 damdidam
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 18:49

Hehe, jeg er også kortbenet, så ridemæssigt er det slet ikke en forhindring. Men det vil nu være skønt hvis hun kom op og toppe de 160.

 

Avler lovede også at hun nok skulle komme op på de 160, men synes nu stadig de er lidt langt væk


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider