Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvorfor gør min pc det??
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 13:08

Jeg har et enormt irriterende problem med min pc og fx. printeren.

Den vil ikke forbinde til den trådløse printer og meddeler at denne er offline.

Jeg har simpelthen forsøgt alt muligt og jeg kan da få noget udskrevet, men som det er nu, så skal jeg oprette en "kopi" af printeren for at pc og printer kan kommunikere. Næste gang jeg forsøger igen er "kopien" så gået offline og så opretter jeg en ny på pcen.

 

Hvordan forhindrer jeg, at alting -ifølge min computer- går i evig offline?


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror det er fordi...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 15:59

Din printer får en såkaldt IP adresse af din router (internet forbiundelses boks) og har printeren være slukket af og til kan de bede om en ny IP adresse der kan være forsekllig fra den forrige.... Når din PC tilslutter sig printeren, forventer den at Printeren har den samme adresse hver gang og så starter baladen...

Løsningen er at give din printer en fast IP adress i det område den og PCén kommunikerer i..... Hvis de net adresser der tildeles på jeres netværk er i område 192.168.0.0, ja så vil jeg f.eks. give min printer den en fast adresse på f.eks. 192.168.0.200.

De fleste routere tildeler adresser til PCére, printere mm. i omåde 192.168.0.30-60 feks. og derved kan du undgå en adresse konflikt.

Det er altså kun de sidste cifre der skal justeres på... Når dette er gjort installerer du igen softwaren til printeren og kna nu evt. definere at den specifikt er på denne faste adresse og så skulle din PC ikke ret gerne fremover tabe printeren..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Eller du
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 17:20

Eller du kan give printeren et navn, og så forbinde til dette i stedet for til ip-adressen.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 abcdef
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 13:36

Tak for svar.

 

Har I et hurtigt bud på, hvordan man lige gør det?

 

-Og iøvrigt, hvorfor begynder den egentlig på det lige pludselig? Pc og printer har jo fint kunnet kommunikere indtil et vist tidspunkt, så begyndte pcen at meddele at printeren var offline.

 

Det samme gælder min mobiltlf. Jeg har også indtil nogenlunde samme tidspunkt kunne opnå forbindelse mellem de to, men nu er den ligeledes offline....og det er jo en bluetooth-forbindelse, som vel ikke har noget med ip-adresser at gøre?


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider