Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Behandling af Cushing
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 11:08

Min snart 20 år gamle hoppe startede for tre dage siden på sin behandling for Cushing syndrome. Jeg er så spændt på hvornår forandringerne med bla. Pels begynder at vise sig. Har nogen herinde erfaring med behandlingen evt.? Ellers er hun stadig en energisk og vågen ridehest, men pelsen har fuldstændig taget over og fedtbrammen på nakken er vokset.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaring
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 14:14

Jeg havde den første hest i danmark der blev behandlet for cushing, det er hans 'skyld'( og hans ihærdige dyrlæges )at behandling nu er udbredt i danmark.

Jeg havde en 'ny' hest i løbet af 2-3 uger, han havde ikke lang pels men drak voldsom meget vand, fedtdepoter og forfangen, behandlingen gavham 2 1/2 år mere, det var ikke cushing der tvang mig til at tage den tunge beslutning, men hovbylder på grund af ændringer i hóve efter hans tidligere voldsomme anfald af forfangenhed.

Du kan godt glæde dig til din 'nye' hest :-) pludselig har man en hest der er mange år yngre :-)


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 14:27

for dit svar. Hun drikker og tisser også ekstremt. Idag har jeg striglet i en time for at skubbe lidt på vej og hun nyder det. Jeg glæder mig så meget og krydser fingre for min fine kønne hoppe kommer tilbage, og lægger uldtots-trolden langt væk. Hun er mit kæreste eje og har haft hende i 15 år... Tro kan flytte bjerge, I know, men til morgen styrtede hun rundt på folden i rodeo hop og spjæt, noget jeg har set sjældent det sidste års tid. Hmmmm mon piller kan give blot den mindste virkning på humøret efter så kort tid. Ved det ikke, men jeg er håbefuld.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

1
0
Svar på denne tråd
 
 cushing
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 19:20

mine hest på 26 har fået piller for det i 2 år tror jeg...

det eneste der fik mig til at mistænke cushing var hans voldsomme pels. det kan godt være dyrlægen kan se andre tegn.. han er ikke blevet en anden hest efter han har fået medicin.. men han har ikke så meget pels mere så lidt er der da sket

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris på medicin
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 20:32

Hvor meget koster medicinen ca pr måned? Har søgt allesteder og kan ikke finde noget om dette...

 

Mistænker lidt min hoppe på 17 år at lide af det - især fordi så mange skriver at deres er diagnostiseret selvom det kun har været pelsen der har ændret sig.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 prisen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 21:27

Det koster ca. 15 kr. pr. pille.

Min hest får ½ pille om dagen, men det er jo forskelligt hvor meget de har brug for.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hypofysær Pars Intermedia Dysfunktion
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 22:57

PPID, ikke Cushing..

Jeg mener at der skal gå en måneds tid før man tager blodprøver igen for at se om dit hest responderer på det.

Hvor længe har du mistænkt din hoppe, og er hun også testet for insulinresistens?


//Rebekka
Stud. med. vet '12

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rebekka
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 00:55

Jeg ved ikke helt om det er mig du skriver til - men nu svarer jeg

 

Hendes pels er her henover vinteren blevet mere og mere "ussel" at se på. Det startede med at hun ud af det blå begyndte at klø sig i vildskab, efter et par dage begyndte hun så at storfælde - og siden har der ikke været noget på den front - pelsen kom igen - men var tynd og usse.

 

Første mistanke var at hun ikke optog vitaminerne ok - damen er MEGET kræsen, så at finde vitaminer/foder som hun gider æde OG optager kan være lidt af en udfordring SUK ... Fik fundet et alternativ og pelsen blev også lidt pænere igen, men stadig ikke godt nok...

 

Humør, huld og alt andet har været super hele vejen. Derfor er jeg heller ikke total panikket over pelsen - hun er jo ikke 3 år mere...

 

Men eftersom jeg nu godt kan lide at se på pæne velholdte løsdriftsmuler, så måtte staldslaven jo lidt i tænkeboks... Cushing/PPID (kan ikke finde ud af forskellen...) var det eneste der bippede... Så dr. dyr får lov til lige at give sit besyv med på fredag når hun alligevel skal vaccineres og have tjekket tænder.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider