Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Computer nørder???
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 20:40
Søger hjælp.

Da jeg åbnede computeren i dag, vil den hverken åbne Firefox (som jeg normalt bruger) Internet Explorer heller ikke. Heller ikke Chrome :S Den går ind og så siger den bare - "Svare ikke og der opstod en fejl bla bla" og lukker ned.

Så siger den også Fejl på HPXCOM elller sådan noget. Hvorfor gør den det?

Det eneste jeg kan åbne er Opera, som jeg pt kører med, men den er så irriterende. Vil have min Firefox :(

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 07:19

Nu skriver du, at du åbnede computeren. Er det det samme som at starte den op fra helt slukket? Hvis ikke vil jeg foreslå, at du slukker den helt, venter 10 sek og så tænder for den.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 08:17

Den havde været slukket hele dagen fordi jeg har været på arbejde.

 

Jeg har prøvet at genstarte den 100 gange, det hjælper ikke.

 

Jeg har prøvet at gendanne systemet, det vil den ikke. Jeg har prøvet at diskfragmentere, virker ikke.

 

Den vil bare ikke åbne de tre browsere, de siger fejl i system og så lukker de ned igen.

 

Jeg hiver snart håret af mig selv.

 

Slår lige fast at min internet forbindelse virker som den skal, det er selve computeren der driller.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Geninstallere
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 08:30

Mit bud ville være at prøve at afinstallere og så geninstallere i første omgang bare en af browserne og så se om ikke det hjælper.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 09:20

Er prøvet. Prøvede med Firefox. Hjælper ikke :(


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Systemgendannelse
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 09:26

Så ville mit næste bud være at køre en systemgendannelse, så systemet bliver sat tilbage til et punkt FØR problemerne opstod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 09:30

Men det vil den heller ikke :(


Jeg satte den i gang og den kørte. Men så bagefter siger den at den ikke kan fikse problemet fordi der kører en igangværende opdatering på computeren.

 

Men kan ikke finde nogle opdateringer, der kører ikke noget, jeg har tjekket?? Den opdaterer hver aften når jeg lukker den ned, men jeg kan ikke finde nogle igangværende opdateringer på den pt??

Det er seriøst mærkeligt. Hvad gør man så?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spyware
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 11:23

Kan din computer mon være inficeret?

Hvilket virusprogram har du?

Min egen computer er selv virkelig underlig for tiden, så nu er jeg ved at køre en scanning med Spyhunter. Selvom jeg ikke kan fjerne truslerne med gratisversionen, så kan jeg se, hvad der er på min computer.

Måske skulle du prøve det samme?

 

Jeg har selv ret mange problemer med mine internetbrowsere lige for tiden. Har også været igennem dem alle sammen, ligesom dig, men her virker ingen af dem desværre optimalt! Det føles som dengang, jeg havde internethastighed på 2 mbit/s! :-/


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 11:41

Ja måske kan være.

 

Jeg har Panda, men den skal fornyes - så måske den ikke har blokeret korrekt.

 

Hvad kan i anbefale af virus progarmmer jeg kan prøve at downloade? Hvor kan jeg tjekke computeren og fjerne sådanne ting?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nettet?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 12:08

Har du tjekket at nettet virker? Kablet sidder i, eller lign?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Avast Free
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 13:09

Jeg bruger Avast Free. Når man installerer får man et tilbud om at prøve deres Internet Security i 30 dage gratis, den har lidt flere finesser, så nok en ide at tage mod tilbuddet. Bare husk at ændre hvis ikke du ønsker at betale.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 13:55
Som jeg startede med at skrive, internet virker præcist som det skal. Det har intet med min internet forbindelse eller ligende at gøre.

Jeg kan nemlig - som nu - skrive i browseren Opera, som er den eneste den gider at åbne for mig.

Firefox, Explorer og Chrome vil ingenting, de siger "fejl, svarer ikke" og lukker ned :S Jeg plejer at køre i Firefox og kan slet ikke leve med at l'rtet ikke fungerer som det plejer (er alt for meget vane menneske ;))

Har haft fat i IT support hos Elgiganten, han hjalp mig med at nulstille internet indstillingerne, yeah right - hjalp ikke en hyldende fis :S

Synes snart jeg har prøvet alt. Og ingen kan fortælle mig hvad jeg egentlig sådan kan/skal gøre for at få det til at virke igen.

Nu kommer min farfar over (som er god til computere) og kigger på den i morgen. Håber han løser problemet. Hvis ikke, så ser det ud til at jeg må smide den til service i Elgiganten. An på hvad det koster, kan det næsten betale sig at købe en ny. Det må tiden vise, selvom den kun er lidt over 2 år gammel :S

Ihh.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder som virus
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 14:48

og hvis det er det skal du holde op med at genstarte og gøre en hel masse. Så skal du se at få installeret noget antivirus. Jeg er selv fint tilfreds med Microsoft Essentials som er gratis.

 

Lidt afhængigt af hvor meget virus har fået smadret vil du skulle geninstallere windows og starte forfra.

 

Jeg ville starte med at få gemt de billeder og andre personlige ting som du gerne vil beholde et eller andet sted uden for computeren. Få dem scannet og så begynde at forsøge at fikse på den.

 

held og lykke


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 15:09

Du kan google på problemet, så dukker der nok en masse svar op. Det plejer jeg at gøre, så lærer man også lidt.

 

Jeg bruger Avast- gratis version, den fungerer fint her.

 

Jeg har læst et sted at de anbefaler at man sletter en af opdateringerne til windows 8. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre at dine browsere ikke vil åbne. Ved ikke om det kan være noget fra opera der spærrer for dine andre browsere, så jeg ville afindstallere alle browserne, køre antivirus, og så prøve at genindstallere firefox.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Malware
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 18:06

Der huserer rigtig meget malware i øjeblikket. Malware er ikke rigtig virus, og tages derfor ikke altid af virus-scannerne. Prøv at installere malwarebytes scanner og køre en scanning med den. Den tager rigtig mange ting, hvis det er malware/virus m.m.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 19:55

Bitdefender er det bedste på markedet (hvis jeg selv skal sige det) af antivirus.

De har sikkert 30 dage du kan prøve gratis. Hent det og scan :)

 

Det lyder som om der er gået kuk i systemet et sted, det er ikke browserne der er noget galt med. Virker som om der er noget der sidder og blokerer.

 

Hvor meget gøgl har du på din computer? En mulighed er at smide alt du vil gemme (musik, billeder osv) op i fx Dropbox, og så simpelthen geninstaller computeren fra ny (kræver du stadig har din Windows cd).

Det fjerner alt og starter computeren op fra frisk.

 

Når jeg støder ind i et problem, Googler jeg det altid på engelsk. Der sidder rigtig mange nørder derude, som har hjulpet folk med samme problem som dig. Så Google og kør gennem nogle forums.

Kan være meget fordelagtigt at oversætte din fejlmeddelelse til engelsk og søge på det, sammen med "chrome" og "firefox".


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 22:09
Har lige kørt sådan en Malware, den sagde "intet fundet".

Jeg er sikker på der er gået kuk et eller andet sted i computeren :S

Hvis jeg vælger at genstarte hele Windows, skal alt så installeres på ny? (inkl. min gemte spil (Fx spiller jeg jo The Sims)

ØV. :(

Håber min farfar kan fikse det, men tvivler for den er virkelig mærkelig.

Jeg har kørt anti-virus nu, scandisk, diskfragmenering og malwere.

Den opdaterer selv disse ting hver anden dag.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 22:24

Ej nu skete der noget vildt mærkeligt.

 

Jeg har jo Panda anti-virus (det virker stadig, selvom licensen skal opdateres/fornyes inden for 30 dage)

 

Så kom den frem lige pludselig imens den kører scan-disk.

 

"En hacker har fundet vej bla bla ind til din computer" Så trykkede jeg Bloker adgang og slet.

 

Så skrev den "Succesfuldt slettet".

 

Okay super tænkte jeg. Så ville jeg lige ind og se præcist hvor mange dage jeg har til at opdaterer min licens på Panda. Så jeg gik derind og så trykkede jeg "Forny". Så gik den direkte ind på et link (åbnede selv Firefox) og gik ind hvor man kan fornye licensen.

 

Så blev jeg jo nyserrig.

Så jeg gik direkte op i proces linen og skrev heste-nettet.dk for at se om den ville gå videre eller ej.

 

Vupti, nu er jeg på heste-nettet fra min Firefox???? Ekstremt mærkeligt eller hvad altså.

 

Den vil ikke åbne de tre der, når jeg trykker på ikonerne og vil have dem til at åbne op fra bunden af. Men hvis jeg kommer derind via fx et link og den selv åbner op (som jeg gjorde fra Panda) vil den gerne køre det og det kører fint nu ?????


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 22:32

Jubii, nu virker det ski...

 

Nu kan jeg trykke ind og kommer ind på forsiden (Google) når jeg åbner det op. Ingen fejlmeldinger eller noget. Alle tre browser fungerer.

 

Jeg er dog sikker på der stadig ligger et eller andet på den, så nu skal jeg have kørt det hele igennem i morgen og total renset ud i den. Selvom den altså køre alle de der virus-opdateringer og cleanere hveranden dag automatisk.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 11:14

Prøv lige at få overblik over hvor mange forskellige antivirus-løsninger du har kørende på maskinen samtidigt... Det er normalt en dårlig ide at have mere end een installeret ad gangen da de kan give netop de problemer du beskriver fordi de spænder ben for hinanden + at de sløver maskinen betydeligt.


Mit råd er at du finder ud af hvilket antivirusprogram du best kan lide og så får fat i betalingsversionen af det. Det koster som regel mellem 300 og 500Kr om året og så har du en løsning der virker.
Et par af mine favoritter er F-Secure og Bitdefender, som proffesionel, men der er mange gode at vælge imellem.

 

Ud over antivirus er der et andet program der hedder Spybot Search & Destroy som tager sig af at sikre imod malware.
Det er gratis og når du har installeret skal du opdatere Spybot, køre et systemscan og fixe evt. fundne problemer. Når det er gjort har programmet en funktion der hedder 'Immunize my computer'. Kør den og slut af med 'Apply immunizations'.

Når du har fået kontrol over din computer igen så er det en god ide at lave en komplet backup af hele systemet. Det er ikke altid at Windows "genopretning" kan løse det og du ridikere nemt at miste noget i processen.
Det er heller ikke særlig smart at bruge en genopretnings-løsning der er afhængig af at Windows virker hvis det nu er Windows der er noget galt med.
Programmet Redo Backup er et gratis program du downloader og brænder på en CD. For at lave en backup skal du have en tom harddisk der er stor nok til at rumme hele dit system. En extern USB-harddisk du har kun til dette formål er ideel.


Når du vil lave en backup eller genskabe computeren sætter du blot CD'en i maskinen og genstarter. Redo bruger sit eget styresystem der ligger på CD'en og er derfor slet ikke afhængig af at computeren virker.
Lav en komplet backup og gem harddisken og CD'en et sikkert sted sammen.
Når du får fletningerne i postkassen næste gang er det blot at sætte CD'en i starte op og genskabe systemet nøjagtigt som det var.


Ulempen Ved Redo er at det ikke kan sættes op til at køre automatisk, så du skal helst have en plan for at tage en backup med faste mellemrum, f.eks. en gang om måneden. Men ellers virker det perfekt. Så længe der ikke er hardware-fejl på din harddisk kan Redo genoprette dit system perfekt hver gang på 10 til 15 minutter.


For ikke at miste dine nye data siden sidste backup, (den genopretter jo systemet som det var da du tog backup) så er det altid en god ide at gemme data (dokumenter, billeder mv.) et sted hvor de ligger sikkert. Det kunne f.eks. være Dropbox eller en af de andre Cloud-baserede automatiske løsninger til netop dette.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mawarebytes
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 12:39

Scanneren fa Malwarebytes må gerne ligge på pen samtidig med et virusprgram, da det ikke er en virusscanner.

Men det var godt du fik det til at virke :)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider