Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny Jrassic Park trailer
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 14:14

ENDELIG! Traileren jeg har ventet på i 11 år!


Jurassic World Trailer

OBS! SE TRAILEREN FØR I LÆSER TEKSTEN (SPOILERS)!

 

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er lidt af en dinofreak, og derfor er Jurassic Park også alltime yndlingsfilm.
Desværre nærmer mine forventninger sig desværre bunden a la Deep Blue Sea og Anaconda, hvor de tillægger dyret evner den ikke besidder, om det er tildelt videnskabligt eller bare af en action fikseret manuskriptforfatter, uden nogensom helst kendskab til emnet han skriver om. At de laver en ny park ville ikke være utænkeligt, ej heller at de gensplejser en dinosaur - det er trods alt mennesker. Men "She's a highly intelligent animal...She will kill anything that moves" er nok til at det vrider sig indeni mig. Om det er en dårligt sammensat trailer der giver det helt forkerte B-plots indtryk, ved jeg ikke, men det virker som om de har tænkt sig at tillægge den nye menneskelige egenskaber, hvilket de jo allerede gjorde med raptorerne i 3'eren (dog med nogenlunde succes). Det værste kommer dog senere i traileren... Arbejde med raptorer (som altid har været mine favoritter), og bruge dem som en form for politihunde?
Håber de kan redde det med nogle brand gode forklaringer, godt plot og godt skuespil. Én ting der kan gøre det bedre er ihf. at høre kendingsmelodien - Er den ude er det stor pil ned. Er øv nok at der ikke bare er én af de gamle skuespillere med.

Og lige til sidst - Helt ærligt. I 93' kunne de lave dinosaurer så troværdige at selv skuespillerne blev skræmt - I 14' kan de ikke engang lave troværdige klomærker på en mur...

 

Billede

 

Ligner nærmere en børnehave der har fået en bunke kridt, og sagt "Go nuts" til. :D

Men, men, men...
Det er en film der SKAL ses, og med forventningerne i bund, kan den vel nærmest ikke blive andet end bedre. :D


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 14:16

Typisk - Gennemgår al tekst for fejl...undtagen overskriften. Sorry.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sangen er da
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 15:00

med - den bliver spillet i slow motion/som mix i baggrunden af traileren?

 

Jeg glæder mig nu til at se den - selvom jeg havde samme tanke som dig mht. dinosaurernes udseende i traileren. Sig mig, er de blevet DÅRLIGERE til den slags siden 90'erne? Det hele fungerer forhåbentlig bedre i biografen.

 

Jeg var nede at besøge The Weta Cave i Wellington i NZ i januar i år, hvor vi blev vist rundt og bl.a. så en af bilerne fra den originale film og en meget livagtig dukke af en af skuespillerne (Weta-teamet står bag falske sværd, rustninger, masker, full-size orker og så videre til bl.a. Ringenes Herre og ja, Jurassic Park), og de blev ved med at snakke om den her nye "hemmelige" film, de arbejdede på. Men om det var Jurassic World, det ville de ikke ud med


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 16:16

Jeg har aldrig set nogle af filmene (går udfra der er flere film ;))

 

Men måske man skulle overveje at starte. Hvor mange film er der lavet? Jeg synes den nye trailer der (smugkiggede den lige) ser spændende ud, ser ud til at være godt lavet.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:09

Sine (Aslan)
Rigtigt nok, men det er kun i traileren :) Men håber bestemt den er med i filmen også.

Jeg er også meget spændt, det kan man jo næsten ikke lade være med. Kan huske da de satte den på (var det i 07'?), og så tog den af igen! NEEEJ! Det måtte bare ikke ske. Dejligt den så kommer nu.
Og btw...er dybt misundelig. :D

Mig (Sandra)

Hvordan dælen kan man ikke have set Jurassic Park?
Der er 3 i alt - Den nye er nr. 4.

Her kan du se trailerne til de andre tre:
Jurassic Park
Jurassic Park - The Lost World
Jurassic Park 3

 

Håber du får dem set, de er det hele værd. Særligt 1'eren, som jo virkelig er en klassikker.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:33

mon man kan tage en 6årig ind og se den? Han kan fint se de andre :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:35

Haha har nok været manglende interesse for dino'er :D

 

Men synes de ser meget gode ud, men hvad handler de i bund og grund egentlig om? Tre film om hvordan man opdrætter en dino???


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det værste ved
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:51

at tage til NZ er, at man ønsker sig tilbage igen konstant, når man er kommet hjem igen

 

Desværre måtte vi ikke tage billeder på rundturen i værkstederne, hvor de laver tingene, og det er der bilen står. Men de havde en del Ringenes Herre-gejl i udstillingen og udenfor.

Bl.a. alle tre trolde fra Hobbitten i fuld størrelse (de er 3 meter høje eller sådan noget)

Billede

 

Er du vimmer, det hele er godt lavet - man forventede næsten, at de ville bevæge sig Nå, det var et sidespring - men yes, skal selvfølgelig se JW-filmen engang


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 20:20

Arj jeg ELSKEDE de film som barn! Jeg slugte dem råt!

Min yndlings var velociraptor, og jeg købte det der tyggegummi nede på tanken hvor man kunne få dino-"tattoos" i, og hver gang håbed ejeg at få den tattoo med velociraptor!

 

Jeg elskede generelt dinoer, havde en større samling plastikfigurer som jeg ofte legede med (lidt drengepige var jeg vidst :P ).

 

At der kommer en ny, er mildest talt fantastisk!

 

Sandra: de handler i bund og grund om en mand, der finder på at bygge en "zoologisk have" med dinoer. I filmen er der nemlig nogle forskere, der har fundet ud af at udtrække DNA fra dinosauere. De har fx fundet det i myg der er indkapslede i rav; disse myg har suget blod af dinosaurere. Forskerne trækker så blodet du af disse rav-indkapslede myg, og kan ud fra DNA'et her "dyrke" rigtige, levende dinosaurere.

 

Manden bygger så en hel park på en ø, hvor det er meningen folk skal gå rundt og se på de forskellige indhegninger.

 

Som du kan regne ud går tingene galt, dinoerne slipper løs.. Og det sker lige på det tidspunkt, hvor mandens familie og venner er på besøg for at "teste" parken.

Der er blandt andet en ikonisk scene med en T-rex og en ged.

Mere vil jeg ikke afsløre ;) bare se dem!

De efterfølgende to film er rigtig gode også, men kan ikke afsløre deres handling uden at røbe for meget.

 

Handlingen lyder måske plat, men den første film er ikonisk og har nogle helt fantastiske og uforglemmelige scener. T-rex'en og geden, og så to velociraptorer der jager de to børnebørn, som har gemt sig i køkkenet. Deres skarpe kløer tapper mod klinkegulvet, mens de går rundt mellem gryder og pander, og leder efter aftensmaden.

 

Det er spænding på meget højt plan

 

Tror vidst lige jeg skal gense dem, for 50. gang..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 21:38

Tak for forklaringen. Du har fået mig overbevist (en lille smule) Måske man skulle prøve at finde dem et sted og købe dem på DVD.

 

Må prøve at søge på hvad de andre to handler om, for har vidst ikke selv fantasi til at tænke på - når først 1'eren er fixet - hvad i al verden de to andre så handler om. Udover at man tænker de gentager samme og samme handling, men det gør de vel næppe ;)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jurassic Park
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 23:31

Den skal da så meget ses Men jeg ærgrer mig over lidt over der ikke er nogle 'gamle kendinge' med, dét ville altså sætte prikke over i'et, især Jeff Goldblum aka 'Dr. Ian Malcolm' som jeg nok især forbinder med Jurassic Park filmene!

 

Om der er kogt suppe på historien og effekterne halter efter må jo vise sig, når den udkommer, historien er jo nok i bund og grund den samme - dinosaur der ikke holder sig bag hegnet! :P Men, stadig fantastiske film dengang - totalt på linie med Jaws!!!


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jurassic World
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 11:46

Et must-see herhjemme hos os. Jeg slugte alt Jurassic Park råt dengang, og min kæreste, som er 3 år yngre end mig, er ligeså bidt af en skør dino som mig.

 

Men Lykke, jeg forstår ikke din kritik:

 

Men "She's a highly intelligent animal...She will kill anything that moves" er nok til at det vrider sig indeni mig. Om det er en dårligt sammensat trailer der giver det helt forkerte B-plots indtryk, ved jeg ikke, men det virker som om de har tænkt sig at tillægge den nye menneskelige egenskaber, hvilket de jo allerede gjorde med raptorerne i 3'eren (dog med nogenlunde succes). Det værste kommer dog senere i traileren... Arbejde med raptorer (som altid har været mine favoritter), og bruge dem som en form for politihunde?

 

 

Hvorfor er det at tillægge et dyr menneskelige egenskaber? Mange dyr er utroligt intelligente, og nogle dino'er var rovdyr, og slog alt ihjel.

 

Og nu har jeg set traileren en del gange, og jeg kan slet slet ikke forstå hvordan du kan konkludere at de bruger raptorerne som politihunde?! Har du set en anden trailer end jeg har?

 

Måske er raptorerne lukket inde, og den store dino smadrer anlægget og lukker dem løs. Og i scenen hvor lækre Chris Pratt kører på motorcykel mellem dem, kan være at de bliver jagtet af den farlige dino, og de derfor alle flygter.

 

Øjne ser forskelligt, det ved jeg, men hvorfor konkludere og vurdere negativt allerede længe inden filmen kommer?


 

.. Trine ..

 

Always laugh when you can. It's cheap medicine

 

 

 

 

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 14:01

TrineM
Jeg skriver at det virker som om de har tænkt sig. Jeg snakker kun ud fra hvad jeg ser, og ser noget a la Deep Blue Sea for mig. Det er måske bare traileren der (for mig) formidler det dårligt, men jeg kan sagtens tage komplet fejl, hvilket jo faktisk er det jeg håber :)
Ang. raptorerne, så fik jeg måske også lige skrevet det som en konklussion, hvilket det jo ikke er, for igen er det bare som det ser ud. Har set mange andre har samme tanker om det, og håber bare det er traileren der misguider. Det ville være fantastisk.
Men uanset så skal den ihf. ses, og jeg glæder mig meget, trods forventningerne er lave - Men hvad, så kan den jo ikke andet end blive positiv. :D Hellere det, end sætte forventningerne op fra start, og den så er skod.
Men uanset tror jeg det er en film jeg kommer til at se flere gange, ligesom jeg også har gjort med både Deep Blue Sea og Anaconda.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 21:53

Så fik jeg sørme set alle tre film.

 

Jeg synes film nr 1 var rigtig god :) Nr 2 en anelse kedelig, sad og sov det meste af tiden. 3'eren nogenlunde spændende og mere interessant.

 

Men nu er fantasien gået lidt i stå. Nu er 4'eren kommet i biografen (eller er den?) og der kan jeg se det handler om at parken er blevet åbent? Men blev den ikke total ødelagt og blev aldrig til noget eller forstår jeg det hele helt forkert?

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jurassic park
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 00:12

Wuhu, jeg glæder mig mindst lige så meget som i andre gør :D :D Synes alle 3 har været super gode indtil videre, på hver deres måde. Jeg er lidt skeptisk ift traileren, jeg synes ikke det ligner at effekterne er så gode som i de gamle film... Men det får vi jo se :)

 

Jeg ser ikke noget fjollet i at den nye dino er meget intelligent, og laver kradsemærker - men hvilke rovdyr slår ALT ihjel!? De fleste dræber jo kun, når de er truede eller sultne.. Lige nøjagtigt den replik finder jeg også overdreven eller plat, men herregud.. Jeg glæder mig for vildt, alligevel ! :D

 

Den kommer først til sommer -.- Så vi må væbne os med tålmodighed, lidt endnu...


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 11:01

Jeg er ret begejstret. Selve det at vi er tilbage i en theme-park setting, synes jeg er fantastisk - det var noget af det, jeg elskede ved den første film, og theme park delen af den her virker endnu mere amazing

Førstehåndsindtrykket af barneskuespilleren er også i orden for mit vedkommende, og det er noget af det, der er vigtigst for mig.. Elskede den første films fokus på dino-fyrens forhold til de to børn. Ligeså den der følelse af at nok var dinoerne scary, men det var stadig en familiefilm, man kunne slappe af og nyde de fascinerende dinoer sammen med karaktererne
Det synes jeg desværre lidt forsvandt i de andre film efterhånden som dinoerne blev mere scary, og den der konstante følelse af at karaktererne hele tiden var jaget blev stærkere. Især var jeg ikke vild med raptorerne i 2'eren - synes det virkede bedre med t-rex /raptorer i 1´eren, hvor begge dele på en måde virkede mulige at flygte fra, og en stor del af det foregik i solskin , relativ beskyttelse fra bygninger/træer etc.

 

Den store vand-dino er feeeeeed, synes jeg. Den minder mig lidt om de der sea-world spækhuggere, som de også fik til at springe op i luften og plaske på publikum. Parallellen synes jeg er interessant i og med, at det jo altid er et tema i Jurassic Park, at dinoer er farlige vilde dyr, ikke til for menneskers fornøjelse som udstillings /showdyr og med de to første film, især 2'eren, også spørgsmålet om det etiske i at holde dem på den måde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 20:26

KBH Musse skriver faktisk nogle af de tanker jeg selv havde :)

Jeg tænkte lige præcis på Sea World, da jeg så vand-dinoen springe op og lave "kunster" eller hvad man siger. Meget interessant parallel.

Jeg er også helt vild med theme park-temaet, som er mest dominerende i den første film (også klart den film der er bedst af dem alle! Godt du fik den set Sandra :) )

 

Ja jeg glæder mig altså. Jeg elsker de film, sådan er det bare. Kan godt være det er biologisk ukorrekt med dyr der dræber for at dræbe, og ingen originale skuespillere er med, og og og.. Jeg skal se den film for de mega seje dinoer, jeg er meget spændt på at se theme parken i detaljer, og hvordan de har valgt at tolke hele det etiske i at holde dyr i fangeskab for menneskers fornøjelse. Det er jo et tema der genoplives i denne film, som vi ikke har set siden 1'eren.

 

Glæder mig :) vi burde lave en fælles udflugt til sommer og tage ind og se den sammen!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider