Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Arbejder du med HR?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 20:51

Hej HN.

 

Endnu en gang håber jeg at se lyset herigennem

 

Jeg er som mange unge fanget i 'hvad skal jeg læse' boblen. Jeg blev sproglig student i 2012, opdagede i 2g at jeg ville være dyrlæge, læste mat A i 6 mdr for derefter at dumpe, og efterfølgende starte på International Virksomheds Kommunikation på spansk og engelsk i 2013. Dette har jeg læst i 1 år, men ikke følt det var det rigtige. Derfor arbejder jeg på livet løs nu, for at finde ud af hvad der denne gang skal være det rigtige. denne gang vil jeg være HELT SIKKER.

 

Jeg er ret hup på at arbejde med HR, og da der ingen direkte HR uddannelse er, vil jeg gerne høre hvad I har læst og lavet for at arbejde med netop dette.


- Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 21:03

Der er skam en direkte HR uddannelse - jeg læser den selv ;)

 

Det er cand.soc/merc HRM på CBS. Cand.soc (som jeg læser) kommmer man ind på via en samfundsvidenskabelig bachelor eller motiveret ansøgning hvis man har en anden bachelor. cand.merc kræver en erhvervsøkonomisk bachelor.

 

Virksomhederne går meget ofte direkte efter HR folk fra vores uddannelse. Så hvis man ved at det er det man vil, er det klart den uddannelse man skal tage.

Du er velkommen til at spørge løs hvis du er interesseret i at høre mere :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 15:15

Jeg er uddannet cand.jur og arbejder i en HR juridisk afdeling. Altså med ansættelsesret, virksomhedsoverdragelser og den slags. Så cand.jur. kan også være en indgang til HR.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 16:34

Den ene halvdel af min bachelor fra RUC er i arbejdslivsstudier og dette åbnede dørene for at læse videre eller arbejde indenfor HR.

 

Den anden halvdel af min bachelor er kommunikation, så intern kommunikation og HR lå nok mest til højrebenet, da jeg skulle finde job efter endt uddannelse. Men er altså endt i marketing og er rigtig glad for det.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider