Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjemmelavet pålæg
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 13:06

Jeg skal have en del gæster en dag i julen og overvejer at lave tag-selv-bord med diverse pålæg. Vil selv forsøge at lave det meste, selv om jeg ikke er nogen ørn i et køkken.

Tænker at lave pålæg af:

-En kamsteg

-En skinke,

-En roastbeef,

-En rullesteg med persille og evt. svesker,

-Har desuden noget krondyrfars i fryseren, som jeg vil lave til en farsskinke.

 

Alm. rugbrød til og laver nok også et stenalderbrød.

 

Har du forslag til flere slags pålæg så er de velkomne. Leverpostej køber jeg mig til (spiser det ikke selv og kan ikke klare lugten, når det tilberedes;-)

 

Men har et problem med tid og vil derfor være nødt til at lave det hele nu snart og så fryse det. Men kan man det, uden at det går ud over kvaliteten? Og kan man evt. skære det i skiver inden frysning?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 15:46

Ja du kan sagtens fryse det ingen problem, og det går bestem ikke ud over kvaliteten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pålæg...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 17:26

Herligt. Tak for svar, Louise:-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilbehør
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 19:14

Skal det være rigtig lækkert, laver du også selv alt tilbehøret til det hjemmelavede pålæg:

Italiensk salat til skinken
Pickles og peberrodssalat og ristede løg til roastbeefen 8pickles kan laves i forvejen)
Rødkål og agurkesalat til kamstegen (begge kan laves i forvejen)
Hjemmelavet sky (og løgringe) til rullestegen
Waldorfsalat til farsbrødet af krondyrkød

Med noget fisk (julet: sild. Ikke julet: laks) og noget ost m. druer og radiser og peberfrugt, er det et ganske hæderligt måltid.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 En god...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 20:45

... hjemmelavet hønsesalat er jo MUMS.

Og faktisk ikke svær at lave.

 

Som jeg husker det fra min barndom var hverken sylte eller rullepølse specielt indviklede at fremstille - det lavede min mor hver jul


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rullepølse
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 20:51

er måske ikke indviklet at lave, men ligger du inde med en rullepølsepresser?

 

personligt ville jeg nok også satse benhårdt på hjemmelavet tilbehør.

 

har du en pålægsmaskine så du kan skære tyndt nok?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Da vi...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 10:31

... lavede rullepølse i min barndom, havde vi ingen rullepølsepresse - det kan klares med et par træskærebrædter og et par skruetvinger ;)

Den kan også lægges f.eks. ned i en brødform og så med et skærebrædt og et eller andet tungt ovenpå.

 

Jeg får helt lyst til at lave rullepølse - trist at jeg dårligt har plads til en pose frosne bær i fryseren - så er det nok en dårlig ide at "komme til" at købe en halv eller kvart gris


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pålæg...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 11:07

Tak for jeres svar:-)

 

Rødkål og agurkesalat er der styr på. Vil se om jeg kan nå at lave en waldorfsalat, som selvfølgelig vil være fantastisk til krondyret. Og naturligvis rå og ristet løg. Pickels er en god idé og det vil jeg lige undersøge. Hønsesalat overvejer jeg, men tid er en mangelvare, da jeg først er hjemme kort tid før gæsterne kommer, så alt skal være nogenlunde parat senest 3 dage inden, så kommer til at købe mig til en del af tilbehøret hos slagteren.

 

Rullepølsepresser har jeg ikke, men den blev også klaret med brædder og skruetvinger i min barndom. Men tror alligevel, at det bliver en af de ting, som jeg vælger at købe mig til, for den hører jo på en eller anden måde til.

 

Sylte ved jeg af erfaring, at der kun er få af de inviterede, der spiser, så den springer jeg over.

 

Fisk tror jeg også, at jeg springer over. Men ost har jeg tænkt på. Overvejer selv at bage kiks hertil.

 

Pålægsmaskine er naturligvis et must og er i gang med informationssøgning. Har altid haft lyst til at købe en, og det må blive nu.

 

Lisbeth, du må have dig en større fryser;-)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rullepølsepressere...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 13:23

... har vi vel allesammen i køkkenet :)

 

I mit barndomshjem er der fabrikeret mange fantastiske rullepølser, og min mor har aldrig ejet en rullepølsepresser.

 

Et par spækkebrætter og et par skruetvinger - eller Lademans Leksikon bind 1-så meget som nødvendigt ovenpå det øverste spækkebræt.

 

Eller en lav sandkageform og et spækkebræt plus noget tungt ovenpå.

 

Ingen problemer i det :)

 

Og min mors rullepølser er flotte! De indeholder næsten altid både løg, porrer og gulerødder, som giver god smag og skønne mønstre....

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Pålæg.... :-)
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 20:10

-æg og rejer, rejer kan sagtens købes 3 dage inden og æggene koger mens du anretter de andre fade.

-kogt sprængt oksebryst med peberrod og cornichoner. Mums.

-sild

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider