Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hubertusjagt Århus 2014
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 20:50

Hej HN' er!

ved I om der afholdes hubertusjagt i år?

sidste år gik fornøjelsen løs fra Vilhelmsborg.. Men hvad med I år?


Robin Hest

-Den røde racer!




Hvil i fred

Milano

-Altid elsket og savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflyst
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 22:41

Det er aflyst står der på tv2oj



VH Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

 

www.gravsnuderne.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hubertusjagt
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 11:41

Så vidt jeg har hørt, ville Moesgaard Museum ikke være med til, at der blev afholdt jagt i år.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 16:20

Det er aflyst fordi der ikke lige var styr på hvor den skulle afholdes.

Moesgaard er vist ret ligeglade med om jagten bliver holdt, det skal bare ikke være på deres arealer pga. manglende på parkering.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moesgaard
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 17:33

Jo altså selvfølgelig, Moesgaard ville ikke være med til at der blev afholdt jagt på deres arealer, sådan som der plejer.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 20:01

I følge denne hjemmeside: www.hubertusjagt.dk/ pressemeddelelse.html

 

skulle der være hubertusjagt på søndag...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
3
Svar på denne tråd
 
 Perle..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 21:41

Ja - i København men nu spørges der jo til Aarhus


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 03:30

De må jo ha sagt ja til at starten ku gå fra museet, men ligepludselig ska de selv bruge gårdspladsen.

Flot, hvor uprofessionelt.

Jagten har osse kun været afholdt siden 2. verdenskrig.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 09:46

nu har jeg selv til huse på Moesgaard, så jeg vil da gerne rette et par misforståelser.

 

Det er rigtigt at jagten plejer at starte fra gårdspladsen på selve herregården. Sidste år blev den dog flyttet til Vilhelmsborg hvor starten og opløbet blev holdt.

 

Det er fordi hele gårdspladsen var fyldt med maskiner og udstyr til at ombygge længerne til de nye faciliteter til Aarhus universitet/institut for kultur og samfund herunder for. og middelalderarkæologi, samt antropologi.

 

Med åbningen af det ny museum var der kalkuleret med mange gæster, men ligenu har vi over 25.000 besøgende om ugen, med et enormt pres i weekenden. Det betyder at alle ansatte må holde langt væk og rigtigt mange gæster er henvist til at parkere på den gamle parkeringsplads, samt i gården. Når starten i tidligere år har gået fra moesgaard har det involveret at der hold mange hestetrailere på parkeringspladsen, samt biler fra hjælpere og tilskuere.

Samtidig er vejforløbene omkring museet blevet gjort ensrettede.

 

Vi oplever i forvejen et trafikkaos i weekenderne, hvór der indsættes ekstra poarkeingsguider- at have 80 heste plus trailerre kunne udløse en situation, som potentielt kunne blive farligt.

 

Nu vil jeg så også gerne tillade mig at undre over at naboen Vilhelmsborg, som skal være DKs nationale hestesportscenter og i øvrigt er bygget af samme slægt som byggede moesgaad, ikke er førstevalget til at starte og slutte en jagt? De har faciliteterne, opløbsbane, stævnebokse, trailerparkeing ect...

Og marselisborg, fløjstrup og fulden skoven er stadig stadig åben for rytterne.

Uden at kende nærmere til omstændighederne, ville jeg mene at jysk jagtridningsklub eller hvem som nu er jagtlægger, har sovet i timen og været for sent ude med at sikre sig at veje, marker og ruter er tilgængelige. I en så bynær skov skal man være ude med sin bookning mindst 3-4 måneder i forvejen. Det har været kendt at museet skulle åbne i oktober 2014 i to år... og at det kan få indflydelse på området er vel ikke en overraskelse?

 

Jeg synes måske det er lidt uprofessionelt af jagtledelsen, ikke at have holdt sig orienteret om alternative ruter og færdsel i skoven.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 20:36

Med kendskab til åbningen så lang tidi forvejen, undre det mig at museet så har sagt ja, for det må de jo ha?

Det ka da umuligt komme som en overraskelse, at et "nyåbnet" museum ku skabe en hvis interesse.

Så ku det jo ha været planlagt fra Vilhelmsborg.

Men ja, det undre så osse mig, at starten ikke fra start er planlagt fra Vilhelmsborg.

 

Synes det er ærgerligt, at planlægningen har været lidt mangelfuld her.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Jydsk
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 22:00

Vil blot lige kommentere at det ikke er Jydsk jagtrideklub der arrangerer hubertusjagten i Århus - det er blot blandt andet nogle engagerede jagtryttere der også er medlem af denne klub der også plejer at være med omkring denne jagt.

 

Jeg kender ikke til omstændighederne ang planlægningen - men har dog fået det indtryk at kommunikationen har været mangelfuld/langsom fra kommunen (at viljen ikke har været der til at få det til at lykkes) - som jeg kender nogle af dem der står bag vil de være villige til ændret startsted osv - men det skal man jo også vide i god tid...

 

Ærgeligt er det i hvert fald!!


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

1
0
Svar på denne tråd
 
 overksrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 08:08

marselisborgskovene er ved at blive et meget populært sted, hvor mange MBT-klubber, løbeforeninger og andet konkurrerer om pladsen. Det er derfor nødvendigt virkeligt at holde sig til. Museet har først for kort tid siden modtaget en melding om at Jagten gerne ville starte på museet.

Jeg mener at der får to år siden var en meget løs aftale om, at når museet åbnede og gårdspladsen blev ryddet, så kunne man gå tilbage til at starte fra Herregården igen. Måske har man fra jagtlæggernes side, gået ud fra at den aftale var stående og har ikke fulgt op på om situationen er ændret.

 

Men ingen , ikke engang museets ledelse, havde forventet det antal gæster vi har fået. Vi havde kalkuleret med mellem 1000 og 2000 gæster om dagen- vi har fået det dobbelte!

 

Det er meget svært- og blivere sværere- at få lov at lave store arrangementer i marselisborg skov og de omliggende skove. Jeg står selv for udendørsarrangementer og vi er ude min. 4 måneder før....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider