Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Reparere gamle cykel eller købe ny?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 20:45

Ja nu kaster jeg bare linen ud i håb om der sidder nogen derude med gode svar ;)

 

Jeg står i den situation at jeg har den her rigtig gamle Winther damecykel. At den er rigtig gammel er i princippet godt da den så er af den årgang som bare holder, og faktisk er en rigtig god cykel. Men den har kun tre gear og den er lidt tungere end de nyere cykler. Jeg har lige repareret den for 750 kr.

 

Nu var jeg så inde ved cykelhandleren igen da den skulle have ny sædestang på til 150 kr. Men så fandt vi faktisk et nyt problem: Jeg har ingen optimale og sikre steder at sætte lys på foran grundet min cykelkurv, som har ting i hver dag, som skygger for lyset! Bom. Dvs. jeg nu står i denne situation: Bruge knap 1000 kr på ny kurv (har en billig fra tiger og et beslag til lys kan ikke betale sig), lygter og sædestang = ca. 1700 kr på et par uger ELLER købe en ny med det hele og 7 gear til 3900 kr (ved ikke om det er med punkterfrie dæk)?

 

Har ikke fået smurt gear i lang tid på den gamle så kan risikerer en regning på et tidspunkt, på ca. 500 kr til dette.

 

Jeg er i syv sind! For er på SU, men cykler altså også MINDST 16 km hver dag hvis jeg kun cykler til og fra skole. Min nuværende cykel er ikke dårlig at cykle på, men 7 gear er jo bedre når man nu bor i en så bakket by som århus. Og er nervøs for at smide sindssygt mange penge i en gammel cykel og så alligevel ende med at have brug for en ny..

 

Cykelhandleren siger at min cykel er en god kvalitet og det kan godt betale sig hvis man bare cykler lidt hver dag.. men jeg cykler lidt mere end det og er i tvivl om jeg i sidste ende bliver gladere for en ny og lettere cykel med flere gear. Hader dog Frås når nu tingene egentligt virker :)

 

Hvad ville i gøre for jeg er da i syv sind? :)


You cannot train a horse with shouts and expect it to obey a whisper.
- John Lyons

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 21:06

vil cykelhandleren give noget for den gamle cykel ? Hvis ikke så ville jeg prøve at finde en som handler med brugte istandsatte cykler, de giver ofte noget for den gamle cykel, så indkøb af ny ikke bliver så dyrt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 07:19

Kan du ikke sætte magnetcykellygter på?

Har selv cykelkurv på min - både foran og bagpå - og har derfor købt magnet cykellygter med genopladningsfunktion til 150 kr. De monteres nede på dækkene.


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ny cykel
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 08:22

Køb en ny cykel hos Biltema eller Harald Nyborg, de har fornuftige cykler til meget rimelige priser, jeg har selv en cykel fra Biltema, jeg har haft den 3-4 år og er glad for den


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

2
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 09:32

nøj hvor jeg kender det...har selv en MBK der snart trænger til en kærlig hånd.. men nu er min så af aluminium og uden rust og ridser.

det er en let cykel så intet bliver sparet ved en ny cykel. så her til foråret bliver min cykel sat i stand..

 

jeg har før købt en billig cykel.. den var tung, rustede op på bare 2 år og var der total slidt op i gearene..

 

Så da jeg dengang købte min citybike MBK var det også for SU penge.. men den tjente sig ind i sparede buspenge og jeg var rigtig glad for beslutningen, fordi den nye kørte så meget bedre og lettere end den anden opslidte cykel.. (find evt en model der udgår, så er der gerne noget at spare)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel cykel
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 14:53

Hej.

 

Jeg havde også en god, gammel Raleigh, som jeg havde kørt på i over 10 år. Jeg besluttede mig for, at nu skulle den have den store tur hos cykelhandleren. Det kostede over 1000 kr. Jeg fik udskiftet kædeskærm, dæk, pedaler, kæde, skærme osv. Den blev så fin - men kort efter, da jeg skulle ud at cykle, gik der noget i stykker inde i hjulene, så jeg slet ikke kunne cykle mere. Noget, som ville koste over 1000 kr. at reparere.
Jeg kunne blive ved med at fikse den cykel - og jeg gjorde det i flere år, fordi den betød meget for mig. Til sidst kostede den dog så meget at reparere, at jeg lige så godt kunne kassere den og spare sammen til en ny.

 

Så medmindre cyklen har affektionsværdi for dig og du har penge nok eller en god kammerat, der selv kan fikse cykler, så kan det nok bedst betale sig at kassere cyklen (evt. sælge den på DBA som "håndværkerprojekt") og købe en ny - det vil også give dig mere cykelglæde :) Der er bare ikke noget som sådan en skinnende, ny cykel, som bare fungerer! :)

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaahhh
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 18:18

Hvis du lige har brugt 750 kr på renovering, plus 150 kr til sædestang, vil de penge være spildt, hvis du køber ny cykel.

Det må kunne lade sig gøre at finde alternativt sted til lygter.

mvh

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 18:42

Hvis du ikke skal cykle på mørke øde landeveje kan jeg anbefale dem her www.designcykler.dk/shop/bontrager- glo-ember-1586p.html de kan sættes hvor på cyklen du vil. Jeg valgte dem af samme årsag som dig, plus min cykel holder parkeret på en station, hvor det samtidig skulle være nemt at sætte dem på.

Dog købte jeg dem hos en lokal cykelhandler hvor de var noget billigere.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider