Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dagpenge og arbejde.
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 09:31

Hej Hn'er

 

Er der nogen der kan oplyse mig om man får en økonomisk gevinst ved en dags arbejde ind i mellem når man er på dagpenge?

 

Jeg tænker at det må være relativt begrænset, alt efter hvad lønnen er naturligvis, men er der en gevinst eller mister man penge på det? Eller er gevinsten bare at man får en tå inden for i en virksomhed og man kan håbe at en enekelt dag engang i mellem kan blive til noget mere.

1
0
Svar på denne tråd
 
 dagpenge
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 11:23

Så vidt jeg ved, så kan man ikke få økonomisk gevinst på dagpenge, dvs, det du tjener bliver trukket fra dagpengene, så du i sidste ende alligevel får udbetalt det, der svarer til dagpengene.

 

Sådan har jeg i hvert fald forstået reglerne :-)


Venlig hilsen Cecilie

0
1
Svar på denne tråd
 
 Time til time
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 11:34

Hvis ellers du får en højere timeløn end dagpengene, så vil du få gevinst af det, da der fratrækkes for timer i dagpengene og ikke for kroner. Derudover er det altid en god ide at optjene timer.

3
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 13:25

Tak for svaret Charlotte. Det er også sådan jeg har forstået reglerne, men ville lige være sikker. :-)

 

Og ja, dagene man så arbejder betyder vel at der går de dage længere i den anden ende før man ryger ud af dagpengesystemet, + at man får foden inde for nogle steder, og får lidt erfaring. Slevom en dag hist og her jo ikke gør det helt vilde for CV'et.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun hele uger
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 13:29

Det er faktisk kun hele uger dvs uger hvor du har haft mere end 29,6 timer der tæller til forlængelse. Mens alle dage/timer tæller til genoptjeningen af dagpengeretten.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 14:26

Arh, okay. Det giver også meget god mening. Jeg har også enklte hele uger af og til. :-)

Men jeg er heldigvis langt fra at ryge ud, og har også været heldig at have længere ansættelser ind i mellem. :-)
Men dejligt at få helt styr på reglerne, det er lidt en jungle synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider