Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Aktivering/stimulering?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 19:42

Hej allesammen.

I denne uge passer jeg min venindes hest imens hun er på ferie. Han er en sød trakehner ved navn Orbit, som har verdens skønneste sind. Han har desværre fået noget tilvækst i det ene kodeled, som gør at han er halt, og derfor står stille for tiden. Han må ikke rides, kun trækkes ture med. Han plejer at være det sødeste væsen der aldrig kunne gøre en flue fortræd, men da jeg gik tur med ham i ridehuset idag bed han mig pludselig i hånden!

Han var hverken bange eller noget, men jeg tror ganske simpelt at han keder sig og er frustreret(han har stået stille en måned).

Dyrlægen forsikrer mig om at han ikke har ondt, men jeg føler bare der er noget galt.

Så mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg aktivere/stimulere/lege med ham, uden at det er en belastning for hans forben? Han må ikke andet end skridt, og det synes han jo også er kedeligt.

Har i nogen gode ideer? :-)

Mvh. Josefine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lær ham triks
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 21:15

Lær ham triks - fx at han får en guf hvis han berører et "target" fx spidsen af en pisk e.l.

 

Lær ham at få en guf hvis han ligger hovedet på sned e.l.

 

Tjek lige med ejeren at det er i orden for hende at du lærer hesten triks :-)

 

Hvis du må gå med hesten i ridehal, så gå mens der er "liv og glade dage", så hesten har noget at se på.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider