Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan vil i tolke dette?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 10:00

Hej alle.

har lige købt en dv på 3 år, der er lidt til den tynde side og stadig vokser (høj bagtil)

 

jeg har ham opstaldet på en privat gård, vi er de eneste der står der, og de har ikke haft opstaldede før.

 

faren vil gerne have at det er hans piger på 12 og 15 år, der styrer det.

jeg muger selv og giver frøgræs og wrap.

 

min hest vil ikke spise sit frøgræs, og det synes jeg er fint, for vil ikke have han får det efter jeg har læst om det.

Så jeg giver godt med wrap, da det jo er vigtigt med grovfoder.

 

vi har været opstalder der i halvanden uge.

 

igår fik jeg en SMS frA den ene pige, at jeg ikke behøver give ham wrap, da de har besluttet først at gøre det kl 21.

 

hvordan ville i tolke det?

 

 

jeg tolker det sådan, at de synes jeg giver for meget wrap og prøver på en pæn måde at få det kontrolleret.

 

jeg har skrevet at han ikke spiser sit frøgræs, tisser bare i det. Og så vil han jo ikke have noget at spise når han kommer ind ved 17 tiden og til kl 21.

men at de endelig må sige hvis det er fordi jeg giver for meget wrap, for så vil jeg bare købe noget hø han kan få inden de får wrap.

 

Det var i aftes, og har ikke fået svar endnu.

 

 

er det ok skrevet? Orker ikke allerede at have problemer. Jeg vil have at min hest får, hvad den skal have :)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 10:57

ja - det er ok skrevet

og hold du bare fast i at din hest skal have hvad den har behov for :)


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 12:23

Måske synes de det er træls at din hest står og guffer wrap mens deres må vente.. det kan nogle steder godt lave uro i stalden når hestene fodres på forskellige tidspunkter, også selvom det "bare" er med wrap.

Det kan selvfølgelig også bare være at de synes du bruger for meget wrap, og jeg synes din løsning ift det er rigtig fin

 

Men det kan godt være du skal tage snak med dem ansigt til ansigt og få forventningsafstemt, så i ikke kommer til at tale forbi hinanden

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svaravr
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 12:39

Lise: normalt har de også lagt wrap og frøgræs til de kommer ind. Men men nu vil de så selv give wrap om aftenen, men så har min jo så ikke noget at spise i nogle timer.

 

Godt jeg har skrevet en ok besked :)

 

gid id man havde sit eget sted!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dunis...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 21:46

...mon ikke at han nipper lidt til sit frøgræs (jeg går ud fra at han stadigvæk vil få det tilbudt?) når han kommer ind? Jeg ville være mere bekumret for om der bliver givet nok, hvis det er 2 så unge tøser der skal stå for fodring og helt selv styre mængde osv så ville jeg nok se mig om efter et andet sted i en fart. De er simpelthen ikke gamle nok til sådan et ansvar...

Dog vil jeg lige sige at din sms er ok, det ville bare bekymre mig rigtig meget at de ikke har svaret på den endnu.

Desuden ville jeg nok køre en tur derud en dag omkring kl 21.15, bare for at sikre mig at mængden af wrap er i overensstemmelse med hvad du betaler for. Medmindre at i vejer wrappen af kan det være meget svært at sikre at hesten får den korrekte antal kg dagligt

 

Mvh

Britt


 

 

Savnet er stort:

 

 

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

 

Wintec wide dressur 16.5 - 17" KØBES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fortolkning
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 22:01

Du spørger, hvordan vi tolker den sms, du har fået.

Jeg kan umiddelbart se to, faktisk tre, muligheder.

 

Den første er, at du er ualmindeligt mistroisk.

Du har været der halvanden uge, og da du får den sms fra dem, går du straks ud fra, at de ikke vil give din hest nok wrap, uden først at spørge til baggrunden for sms'en.

Måske handler det bare om, at de gerne vil give alle hestene wrap samtidigt, hvilket der kan være mange gode grunde til.

 

Så måske bør du overveje, om du har din hest opstaldet det rette sted, når du så tydeligt ikke stoler på dem.

 

Anden mulighed er, at du har ret. De har tænkt sig, at skære ned på mængden af wrap uden at fortælle dig om det.

 

Igen bør du nok overveje, om det er det rigtige sted....

 

Den tredje mulighed er, at du har brudt aftalen om, hvor meget wrap, der er med i opstaldningsprisen. I den situation forstår jeg godt, at de vælger selv at give hestene wrap.

 

Vejen frem er nok at tale med dem om, hvordan du gerne vil fodre din hest, hvad der er inkluderet i staldlejen, og hvordan i kan få det til at fungere. Og så må du finde ud af med dig selv, om din hest er opstaldet det rigtige sted.

Det der med at kommunikere gennem sms er bare ikke holdbart.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes det er fint
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 22:12

 

skrevet, og endnu finere at faren synes hans døtre skal stå for det - jeg går ud fra han er i baggrunden et sted og holder lidt øje.

Men snak med dem også, ansigt til ansigt, og lad være med at gå i baglås over manglende sms-svar. Tag evt højde for at de pga alder/erfaring ikke ved hvad du mener og hvad de skal svare. Og få wrappen vejet og hold øje med om den skifter natur (i hvert fald mht vandindhold).

 

Med hensyn til at have sit eget sted: Der har jeg også været det har de fleste vist, men jeg har også lagt økonomien om, regnet på hvad jeg havde råd til, fundet stedet, og så gået i halvpanik over om jeg skulle bortforpagte eller selv rode med jorden, have grønt-landmands-halløj, købe (og vedligeholde) traktor, selv "restaurere" banen eller betale for noget jeg ikke havde pengene til pt, altid have ekstra opstaldere både aht hestens sociale velbefindende og økonomien, holde øje med alle heste og hverken tilkalde ejere eller dyrlæger for tit eller for sjældent, gå foldene efter hver dag, og så i øvrigt selv have hest, passe 8-5 arbejde, transportere mig mellem by og land, undervise, og jeg ved ikke hvad.... så når det kommer til stykket, er det faktisk slet ikke så svært at sætte pris på et bare nogenlunde velfungerende sted ;-) Nyd du nu bare at du har to engagerede passere til hesten, som er i en alder hvor de lærer abnormt hurtigt.


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 18:50
Du kan være inde på noget, men tænker også om din hest måske bliver urolig når de andre får ved 21-tiden, og de derfor tænker det var bedre at de fodrede alle samtidig?
Hvis det er sådan kunne du jo tage det wrap du synes hesten skal have, dele det i to portioner og så give en halvdel når du er i stalden og lade dem give anden halvdel kl. 21?
Det afhænger selvfølgelig af baggrunden for smsen om det er en løsning, så synes du skal tage en snak med dem ansigt til ansigt :-)
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider