Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kørsel med hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 10:19

Nu har jeg altå brug for hjælp af nogle kloge hoveder, og tænkte det her er det allerbedste sted at spørge :)

 

Min kæreste har stort kørekort. Må han køre med hestetrailer med en hest i?

 

Har været ved at kigge på nettet, men synes virkelig de regler er svære at blive kloge på.

 

Håber nogen her kan give mig et klart svar :)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:05

Nej, det må han ikke. Han må køre med trailer på B-kørekortet.


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak!!!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:16

Okay. Tak for et kort og præcist svar :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek lige bagsiden :)
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:21

Tjek lige bagsiden af hans kørekort.

Om han ikke har CE kørekort ..

Så må han gerne.

Og han man gerne køre med trailer på både sit B og C kørekort - det har noget med lastvægten/totalvægten at gøre om hvornår han har taget kørekortet

 


Mvh Mette Stelmach med alle de skønne Pletter
Følg Sartors Simply the Best på Facebook her

<3 <3 <3 I hjertet gemt, men aldrig glemt <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 B kort er fint
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 21:16

Det kommer helt anpå hvornår han har fået køre kort, hvis det er mere end 3 år siden køre han under de gamle regler,

det vil sige at han så må køre med bilens egenvægt + 50 kg dvs. Hvis bilen vejer 1200 kg må han køre med 1250 kg på b kort selv følgelig så frem bilen må trække det,


Inseminering med sportspony fløjhingsten og årets gangarts hingst 2013

Lykkehøjs Dream of Dornik tilbydes

 

 

 

Stald KP v/

kasper petersen

 

www.kasper-petersen.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Treethalvt tons
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 22:23

Stald KP ?Pashmina? har ret i, at det afhænger af vægten, men den såkaldte '50-kilosregel' er afskaffet, så det eneste, det handler om, er, om totalvægten er under 3500kg.

 

Jeg kører selv med trailer og én hest med kun et B-kørekort, da min bils totalvægt er 2025kg og min trailer 1400kg.

 

Sakset fra www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I- bil/Anhaenger.aspx

 

"19. januar 2013 trådte en ny kørekortbekendtgørelse i kraft. Den får bl.a. betydning for, hvor stor anhænger du må køre med, når du har almindeligt kørekort (Kategori B ). Ændringerne - kort fortalt. 50-kg-reglen er afskaffet. Fremover er det eneste krav således, at bilens og anhængerens "Tilladte Totalvægt" tilsammen ikke overstiger 3.500 kg.

 

Hvis du har kørekort fra før 1. maj 2009, - og du kun skal køre i Danmark, må du gerne køre med en større anhænger. Det kræver dog, at bilens "Tilladte Totalvægt" og bilens "Koblingsvægt" tilsammen ikke overstiger 3.500 kg. Anhængerens "FAKTISKE totalvægt" må i dette tilfælde ikke overstige bilens "Koblingsvægt"."

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider