Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Solgte hest på afbetaling - skidt ide
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 15:47

Så var det min tur til at blive taget i røven. Solgte min islænder til Jesper Finderup fra luksusrideferie.dk og jeg skulle ifølge kontrakten have haft pengene 1 juli. Manden har fortalt at han ikke har pengene på trods af, at man på hans facebook side kan se hvordan de køber nye møbler og har bygget nyt toilet. Ønsker ikke sympati med dette indlæg for jeg har selv været drøn naiv. Det hele er på kontrakt så nu må jeg lade en advokat forsøge at få købssummen indkasseret.

 

Håber derimod jeg med dette indlæg har synliggjort en uærlig virksomhed som tilsyneladende opkøber heste som de bruger til deres luksusrideture, men ikke efterfølgende vil betale for.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 16:14

Skammeligt! Men det lyder til at du har din på det rene pga. kontrakten, så forhåbentligt kan advokaten løse det til din fordel.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 16:21
Nu ved jeg jo ikke om der skulle være flere, med samme navn, men jeg kan ikke læse, på fb.han skulle have købt nye møbler, men evt.kunne de jo også købes på afbetaling.
Har du , da ikke sikkert, dig mod manglene rate?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærgelig
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 18:35

 

type. Hvis han ikke overholder aftalen så må du jo hente hesten. Uærlige mennesker kommer man ikke så langt med. Stakkels hest!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes ikke nogen ideel overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:23

Der er ikke tale om en profil, men en facebookgruppe der hedder icelandichorse.dk, det er desværre ikke kun en enkelt rate det handler om, men derimod hele købssummen. Han fik hesten i december med aftale om at hele beløbet senest skulle betales d.1.7.2014. Jeg har bare været en klovn! Opdagede efterfølgende at man for et par tusinde kunne have fået pant i hans værdier, gennem en særlig kontrakt udarbejdet af en advokat. Hvis jeg havde bedt ham betale sådan en kontrakt ved handlen, havde jeg haft en ide om hans motiver, men ja havde jo ikke drømt om manden ville snyde mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har været oppe og vende før.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:35

Og hvor vidt du har været naiv dum eller noget helt andet, vil jeg ikke blande mig i.

Men når jeg hører om, folk der vil købe på afdrag, ja så tænker jeg mit. Hvorfor pokker går de ikke i banken og låner pengene. Jeg synes faktisk, det er intet mindre end uforskammet, at bede et fremmed menneske om at agere bank.

Og vil banken ikke låne dem penge, hvorfor skulle jeg dog så gøre det.

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Agere bank
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:47

Oxalia, du har så evig ret... det er uforskammet og jeg tænker også mit.

TS, ærgerligt for dig og din hest. Jeg håber du kan få den igen eller ihvertfald dine penge. Jeg har faktisk fra tid til anden haft kigget på pågældende hjemmeside mhp en dagstur når jeg har været i området. Men er heldigvis ikke kommet længere. Ville da være ked af at støtte sådan en mand/virksomhed.

Jeg ved at der altid sikkert er to eller tre sider af en sag, men nu forholder jeg mig til den skrevne her :-) bare for at få det på det rene...

Held og lykke med det hele

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 22:20

Hent din hest! hvis har kontrakt kan du afhente din hest igen. Pengene ser du nok ikke skyggen af. Det er selvfølgelig surt at han har haft "gratis råderet" over den i de sidste 6 måneder. Men virker helt grotesk at folk som lever af heste og ridning, ikke betaler- skal købe på afbetalning til og med så håber folk læser denne tråd og vælger ikke at støtte op om et sådant firma.


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mht. banken...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 16:35

...er der den mulighed at folk ikke vil låne pengene i banken da de jo så skal betale renter hvis de afdrager hesten hos private løber der jo ikke renter på og dermed bliver hesten billigere. En bedre ide er vel at spare pengene op og så finde en gratis part imens, med opstaldningspris, smed og dyrlæge buffer kan der da ikke gå så lang tid inden pengene er sparet op

 

Mvh

Britt


 

 

Savnet er stort:

 

 

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 16:52

Skulle jeg nogensinde sælge på afdrag så blev det med følgende krav:

 

- jeg beholder naturligvis ejercertifikat

- der bliver lavet udførlig kontrakt

- jeg vil ha kopi af deres kørekort eller pas

- der betales 1/2 af hestens værdi ved afhentning

- de rasterende rater betales månedligt MED renter

- der betales til tiden eller kommer der gebyr på 1. gang

- 2. gang henter jeg hesten og pengene er tabt...


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 18:13

Lene Hell/ Den kontrakt du skitsere er desværre fuld af huller, hvis "køber" VIL snyde! Der er jo desværre mange som sælger på kontrakt som viser sig IKKE at holde i retten, så at sige. Desuden så er heste handlet på afbetaling sjældent af sådan en prisklasse at det kan "betale sig" overhovedet at fører en retsag.

 

Jeg har en Frieser hest til salg pt og vil som sådan godt sælge den på afbetaling og der er kun 2 betingelser.

1) Hest og papirer bliver HER til den er betalt.

2) Opstaldning betales forud månedligt.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 18:31

Og hvorfor skulle du så ikke snyde, når køber har betalt, du har hesten-papirene og du vil også have for opstaldning, jeg håber ikke at der er nogle der hopper på den ;)

Så heller sætte pengene i banken og spar op til at købe en hest. de penge står ikke og æder foder imedens, skal ikke have smed, eller dyrlæge og skal heller ikke forsikres. Og hvem skal betale det indtil hesten er betalt, køberen


Mvh Viben.



* You're nobody 'til somebody loves you You're nobody 'til somebody cares. *
Dean Martin

2
3
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 21:07

Viben/ Tjaaa, uanset hvordan det vendes og drejes så har jeg "hold" i hesten så længe den står hos mig. Er den først udleveret (til en uvis skæbne) så aner jeg jo ikke nødvendigvis, hvor den befinder sig eller om den bliver passet. Så længe den står hos mig så må køber "rubbe" sig og få dyret betalt. Så længe jeg har hest og papirer så véd jeg også om den bliver passet ordentlig med foder, smed og dyrlæge.

Køber vil selvfølgelig være velkommen til at komme og se til hesten / ride den osv. i det omfang køber ønsker det. Ligesom køber også er frit stillet til at betale hensten kontant og køre hjem med den.

Som jeg ser det, så er det mig der har mest at miste ved at være naiv og stole blindt på folk. Nej tak! Hesten skal være betalt inden den forlader matriklen uanset hvordan!

 

Det er den model jeg fra garvede hestefolk er anbefalet at bruge, i tilfælde af salg på afbetaling. Desuden så har jeg en gang tilbudt en kunde at hun kunne købe en hest på afbetaling, hvor min eneste betingelse var at en advokat udfærdigede kontrakten. Da kunden nægtede så fik jeg min tvivl mht. ærligheden!

 

Desuden så har jeg hørt nogle frygtelige historier som er afgjort i retten, hvor sælger har fået en lang næse på noget som de troede var en skudsikker kontrakt.

 

Jeg vil absolut ikke lege bank, men jeg har da også forståelse for at en køber ikke lige står med købssummen.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 03:02

Nu ville jeg nok aldrig sælge på afbetalling, har hørt for mange dårlige ting om det.

Og jeg gider ik lege bank, fordi folk ik gider betale renter.

Men skulle det umulige ske, blev hesten ved mig, så længe fulde beløb ik er i mine hænder.

Så længe jeg har penge i hesten, vil jeg sikre mig den har det godt.

Men nu betalte jeg selv min sidste hest cash, så hvorfor sku andre ik ku?

 

Men utroligt at en forretningsdrivende vil snyde.

For der ska da ik meget til, før hans forretningsnavn ka florerer uheldige steder.

Google og HG hænger fx ret godt sammen.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokat
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 09:34

Til alles orientering er Anja Kokholm blev tilbudt at få sin hoppe retur fra over 2 måneder siden. Hun har ikke overholdt flere vigtige ting omkring hesten. Jeg har flere vidner på at hesten var meget tynd da den kom og selve beskrivelsen på hestens uddannelses niveau var fuldstændig fejl beskrevet. Vi beholdt den kun fordi det er en hoppe vi selv i sin tid har avlet. Vi har dags dato sendt dette indlæg fra Anja Kokholm til advokat for at starte en injurier sag.

Der kommer ikke yderlige kommetarer herfra

 

Mvh

 

Jesper Finderup

0
6
Svar på denne tråd
 
 Godt med en advokat,
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 09:50

men hvorfor har du ikke betalt hesten da DU overtog ejerskabet?

 

Hvis hesten var "god nok" til at du ville købe den, hvorfor så ikke bare betale den ved overtagelsen?

 

Det virker for andre!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan ikke få min sympati
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 10:01

Men så cool køber endelig kommer på banen.

 

Jeg har solgt hesten og 100 % været ærlig omkring ALTING, dette kan alle mine sms/emails osv. bevidne. Derudover havde Jesper Finderup fuldt ud agang (på det tidspunkt) til min FB profil hvor der var mange billeder af hesten og historien om hendes "professionelle" træning, hvorefter hun blev tynd og muskelfattig.

 

Så du kan måske overbevise dig selv om din historie om at du er et offer, men jeg ved jo det er lodret løgn. Du har købt en hest på yderst favorable vilkår (både købspris og betalingperiode)og haft indsigt i alting fra starten af.

 

Du valgte selv at kontakte mig fordi du kendte hesten i forvejen og var interesseret i at købe hende

 

Du valgte selv ikke at se hende inden købet

 

Du sendte hende ikke selv retur inden den første uge, hvor jeg tilbød dig at du kunne annullere handlen

 

Tag noget ansvar og hold dit ord.

7
0
Svar på denne tråd
 
 EJ come on
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 11:03

Hvem der har ret og ikke ret i denne sag vil jeg ikke bedømme, men come on Jesper - I får hesten i december, og først i juli (hvor hesten mærkelig nok skal betales) kontakter I tidligere ejer og vil returnere hesten ???

 

I har altså ikke købt hesten I har simpelthen bare lånt den i 6 måneder

 

Hvis hesten ikke levede op til kontrakten hvorfor så ikke returnere den langt før ?? At den var - efter jeres påstand - tynd osv. har I da kunne se langt hurtigere ???

 

Synes det er chokerende hvordan vi heste folk behandler hinanden og bliver især chokeret over en historie som denne, hvor den ene part endda er professionel !

 

Hvis man ikke har råd til at lægge pengene på bordet for en hest, ja så skal man sq nok ikke have hesten.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 11:58

Jeg bliver tilstadighed forundret over at de historier kommer op... Det undre mig på samme måde som de der bliver snydt fordi de enten betaler uden at få varene eller sender varene uden at få penge...

 

Jeg forstår ikke at folk tør... En kontrakt er god at have, men i nogle tilfælde er den kke mere værd end det papir den er skrevet på... Og ellers kan det være meget økonomisk umuligt at tage kampen op og kreve sin ret...

 

Til Jesper:

Jeg ved godt at du har skrevet at der ikke komme flere kommentarer, men jeg mangler lidt at få noget fakta på plads...

 

Du skriver at TS "blev tilbudt at få sin hoppe retur fra over 2 måneder siden." Er det omkring juli, hvor kontrakten udløb eller var det 2 måneder før kontrakten ophørte, altså i maj?

 

For mig er der forskel på om det er når kontrakten udløber og du derved kan mistænkes for at ville have en gratis/billig hest i ca. 6 måneder... Hvor hvis det er inden kontrakten ophørte, burde sælger have hentet sin hest og derved kan du ikke bebrejdes noget...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jesper Finderup, ejer intet
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 18:31

 

... ikke endgang et cvr nr.

 

Jesper Finderup, hvilket navn står "din virksomhed" i?

 

Det er sq lidt uldent! Godt du har en advokat på!

 

Måske andre kan forklare, hvordan man kan drive et luksus rideferie center uden at være cvr. registreret?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det trist,
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 08:16

at Jesper bare bliver ved med at snyde



Sagde Maria.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afdragsordninger
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:55

Hvis papirerne omkring en afdragsordning udformes korrekt, så er det ikke nødvendigt med en retssag. Hvis man har fuld ejerskab i hesten, naturligvs indskrevet i kontrakten, indtil det fulde beløb er betalt, så skal der bare 1 rykker til før man kan gå direkte til fogeden og få hjælp af vedkommende til at få hesten udleveret igen.

 

mvh

Tina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart rigtig godt nyt :)
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 20:11

Nu har jeg modtaget en mail fra Jesper Finderup som lover at jeg får pengene senest på onsdag d.1 oktober!?!?!?!

 

håber virkelig at Jesper Finderup holder ord, skriver status på onsdag om de er gået ind på min konto. Tak for støtten derude :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hent hesten retur
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 20:39

Hej jeg ved godt det ikke er optimalt men du har ret til at hente hesten tibage, det gjorde jeg selv engang hvor jeg kun havde modtaget de 40.000 og ikke de resterende 100.0000 så tabte de så bare de 40.000 og jeg måtte sætte hesten til salg igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så fik jeg hele købssummen :)
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 23:03

jeg har med glæde registreret at hele købssummen er blevet overført til min konto. Derved endte sagen godt, idet misforståelserne omkring hestehandlen/betalingen nu er løst.

 

Er så lettet :)

 

7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider