Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 sms fra arbejdsgiver
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 14:45

Syntes I at det er i orden at en arbejdsgiver sender sms'er til ansattes privat telefoner, når:

 

1 alle har skiftende arbejdstider

2 i fritiden, på fridage og i ferien

3 man kan ikke svare på sms'en

 

Nogen synes, at man jo bare kan sætte tlf på lydløs, men der kan jo være noget privat, der er vigtigt.

Vil meget gerne hør e jeres holdning til dette.

Min er det er sgi ikke iorden at vække eller forstyrre folk når de ikke er på arbejde

måske er jeg barte gammel og sur


Whatever you say or do - it always returns to you!

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 14:57

Jeg synes det er helt okay, men kun fordi du skriver at der er skiftende arbejdstider Ferien er jeg dog lidt mere i tvivl om, det skulle være ret vigtigt før jeg ville gøre det.

 

Jeg har selv arbejdet som mellemleder hvor min medarbejder mødte ind mellem 10-15, og havde fri mellem 16-00. Pga. af møder o. lign. kunne jeg ikke altid være der i de tidsrum og da de mødte på skæve tidspunkter, ja, så havde de også skæve dagsrytmer. Derfor ville jeg hellere sende en sms fremfor at ringe og forstyrre eller vække dem. En sms kan besvares når MODTAGER føler for det. Fik jeg ikke svar på sms'en eller blev ringet op, jamen så måtte jeg jo bare vente til jeg mødte medarbejderen personligt igen Jeg ved mine medarbejdere var meget glade for denne ordning, fordi jeg dermed ikke forstyrrede dem i noget, valget var netop de selv bestemte om jeg skulle forstyrre dem eller ej

 

Det er en balancegang af den anden verden, men så længe arbejdsgiver ikke udnytter situationen og smider beskeder af sted, med alle mulige komplet ligegyldige ting i tide og utide , kan jeg ikke se noget galt i det. Ingen tvinger dig vel til at svare den?


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

5
0
Svar på denne tråd
 
 hendeselv
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:20

Nu er det ikke personlige beskeder, der sendes og men udlukkkende beskeder, der kun har "her og nu" relavans, for de der er på arbejde.

Sms'erne kan ikke besvares - den pil der er på min mobil jeg normalt bruger til at besvare sms på er slukket og virker ikke.

iøvrigt er det ikke noget der kræver svar.

Og jeg har min tlf. med lyd på altid da min mand er syg og jeg da gerne hører fra naboer mf, hvis der er noget med dyrene.

 


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:25

hvis det er generel information, som ikke af en eller anden grund haster at give,- så er det ikke i orden.

 

så må chefen send en mail,- eller hænge informationen op på arbejdspladsen,- så du ikke er tvunget til at forholde dig til at forholde dig til "ligegyldig" arbejdsinfo i din fritid


*** Misssophie


4
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:51

Jeg syntes det er helt ok. Min arbejdsgiver må så bare være klar over at der kun bliver aflyttet beskeder eller læst beskeder i arbejdstiden når de kommer på min arbejdsmobil.
Jeg ser det på samme måde som de e-mails der dumper ind hen over weekender og ferier. De bliver behandlet når jeg er på arbejde.

Hvis de vil noget i min fritid så må de ringe på mit privatnummer. Skulle det så omhandler ting vedr. mine arbejdsopgaver / verserende ting, så bliver de henvist til at tage det i arbejdstiden, med mindre der vedrøre hvornår og hvordan jeg skal måde på arbejde. :-)

 

Så NEJ når jeg har fri kan de rende og hønse! Jeg ville aldrig acceptere at mit privatnummer blev misbrugt i arbejdsrelateret sammenhæng. Hvis arbejdspladssen ønsker at kommunikere arbejdsrelaterede emner over mobil så kan det foregå over en firmamobil de stiller til rådighed - i arbejdstiden.
Jeg er ski da ikke gift med min arbejdsplads - er du?


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

12
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:57

Jeg glemte, at fortælle at i ca 95% af arbejdstiden, er det ulovligligt at læse sms'er (der køres bil på omtalte arbejdsplads), derfor er informationerne fuldstædigt ligegyldige, for de der ikke er på job.


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fritid
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 17:12

det er ikke ok at arbejdsgiver ikke freder personalet på fri og feriedage-det er uacceptabelt og man har ret til et privatliv og familieliv, hvor man ikke hele tiden skal påmindes og forholde sig til arbejdsplqadsen- jeg var blevet meget vred. ;-)


frejfaxe

7
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 17:19

Som jeg ser det har du to muligheder: Ignorer beskederne eller tal med din arbejdsgiver. Det er kun dig som kan mærke om det generer dit liv, ikke os andre. Hvis det er til gene for dig, så tal med din arbejdsgiver og find en løsning sammen med dem

 

8
1
Svar på denne tråd
 
 Smssms
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 18:19

På mit arbejde (pædagog) koster det arbejdsgiver 5 timer at sms'er mig. Hvis jeg altså responderer på den. Så de skal bare give den gas.

Tilgengæld kan jeg så også regne ud at det ' næsten' altid vil dreje sig om en vagt der skal dækkes her og nu. Så hvis jeg reagerer vil jeg med stor sandsynlighed blive pålagt en vagt.

Jeg synes sgu det er nogle trælse regler, som binder både arbejdsgiver og arbejdstager. Det bliver et meget lidt fleksibelt arbejdsforhold. Dermed ikke sagt at jeg ville sætte pris på at få beskeder om noget der ikke kunne varetages af andre eller vente til næste vagt.

c

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 19:09

helt med,...er det informationer i får på sms istedet for en email?

 

Er det din private telefon?

 

Han har vel alle ansattes numre i en gruppe og sender en besked til alle .. eller har jeg helt misforstået?

 

Umiddelbart ville det ikke genere mig

 

Håber du får løst dit problem

 

Med venlig hilsen

 

Karin

0
0
Svar på denne tråd
 
 I min verden
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 22:44

er det ikke i orden.... Uanset om det er generel information eller om det er personlige beskeder. Jeg ville godt nok ikke have den slags ind på min private telefon.... Jeg har fri når jeg har fri!

 

Nu kender jeg også mig selv så godt, at jeg ved at jeg i forvejen kan have en tendens til at "tage arbejdet med hjem", så det ville da ikke gavne at modtage sms'er fra min arbejdsgiver når jeg har fri. Uanset hvad det drejer sig om.

 

Flere og flere danskere lider af stress.... Hvorfor mon? Hvis vi evig og altid skal forholde os til flere ting, herunder vores arbejde, så er det da klart at vi kan komme på mentalt "overarbejde".

 

Jeg er så nok også lidt gammeldags og synes det var noget vildt underligt noget, at man på en tidligere arbejdsplads kunne sende en sms om at man var syg....


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 07:44

Jeg er lidt forvirret...

 

Du kan ikke svare, så jeg må gå udfra at det er sådan en slags generel info.

 

Du siger det kun har relevans for dem som er på arbejde men samtidig køres der bil, så de bør slet ikke læse dem.

 

Hvad helt nøjagtigt er fordelen for arbejdsgiveren?

 

Det er en hårfin grænse,jeg ville ikke have noget imod en sms om f.eks en vagt der skulle dækkes, eller lign, jeg vågner så heller ikke ved en sms. Men alt mulige liegyldigt info i tide og utide... Fritid er fritid, og den manglende respekt for dette der er ved at være normen kører os i sænk.

 

Med mindre jeg helt har misforstået er sms'erne irrelevnte og lettere formålsløst. Virker uorganiseret. Hvis det er til gene for dig, må du jo melde ud at det generer dig og om er kan gøre noget.


Venligst Maluna


***


 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har kun vores
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 12:54

private telefoner og min chef sender jævnligt beskeder om at få dækket vagter eller ny information som vi har brug for næste gang vi mødes på arbejde, dette synes jeg er helt i orden - jeg føler mig ikke forstyrret af at blive sms'et :)
Jeg ved ikke hvor mange sms'er det drejer sig om, hvis det er 20 om dagen kan jeg godt forstå at det kan være generende, men hvis det drejer sig om 2-3 stykker om ugen kan jeg ikke forstå problemet. Har i ikke personalemøder nogle gange - så kan du evt foreslå at i finder en anden løsning, måske andre har det ligesom dig :)


Hilsen Celia


Sieze the day!


Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er aftalt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 18:29

på forhånd er det ok, ellers ser jeg helst at min arbejdsplads undlader at ringe til mig privat når jeg har fri og ferie...

 

Ok, sidst jeg blev ringet op var det fordi chefen ville spørge om hun måtte forlænge mig et år, det er ok :D



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Privat mobil
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 12:59

Som udgangspunkt syntes jeg slet ikke det er i orden, at arbejdsgiver sender beskeder til private mobiltelefoner uanset tidspunkt...

Min private telefon er til min omgangskreds og mit privatliv - og i øvrigt på lydløs, når jeg er på arbejde.

Hvis min arbejdsplads vil have muligheden for at sende mig sms´er, så må de udstyre mig med en arbejdstelefon.

Når det så er sagt, så kan det aftales i særtilfælde. Min chef har mit nummer.

Men her lyder det som om det sker jævnligt, og så mener jeg ikke sådanne beaskeder hører til på en privattelefon.

Hvad der egentlig er af regler, ved jeg ikke...

 

Med venlig hilsen

Katrine

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak jeres holdninger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 16:35

Arbejdsgiveren er blevet informeret om, der ikke ønskes sms i fritid- ferie. Svaret var:

jeg skal se, hvad jeg kan gøre ved det.

 

Stopper det ikke må nyt nr. være løsningen, som arbejdsgiver ikke får.

Men tak til jer alle for jeres respons.


Whatever you say or do - it always returns to you!

2
1
Svar på denne tråd
 
 dne erfdss
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:15

Den er ikke længere; når en medarbejder har ferie er det ulovligt at kontakte denne, her er man hellig/fredet i klasse a/kald det hvad du vil.

 

Holder du fri/weekend og du får informationer som ikke har relevans for næstekommende arbejdsdag, mener jeg KLART det kan/bør kunne informeres om andetsteds; på en opslagstavle f.eks. der er ingen grund til at forstyrre med "ligegyldige" informationer i fritiden.

 

*my opinion*

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

3
0
Svar på denne tråd
 
 Yyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 21:05

Så vidt jeg er orienteret, så er man på intet tidspunkt fredet. Hverken weekenden, helligdage eller ferier. Men det kan koste arbejdsgiver i form af erstatningsfridage, timer og evt div. tillæg at forstyrre en medarbejder udenfor alm tjenestetid. Sådan mener jeg ihvertfald parolen er indenfor mit fag. Måske er det anderledes for andre. Men f.eks indenfor døgninstitutionsområdet hvor der jo er 24 timers bemanding, der skal der være folk. Er alle syge, og vikariere tager ikke telefonen, jaså kan jeg jo i værste fald risikerebat få inddraget min ferie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lader til at
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 07:26

det er lykkes at få "fred" for arbejdsgivers sms'er- ellers ville min mobil have været rødglødende i går ( "lidt" regnvejr i KBH)med diverse spærrede veje og områder.

Så nu kan jeg måske holde resten af min ferie i fred for urelevante sms'er.

Endnu en gang tak for jeres holdninger.


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider