Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan det være rigtigt?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:02

Hej HN'er

 

Har lige et spørgsmål til jer..

 

Kan det være rigtigt at en veninde ikke må skridte min hest af pga stedets erhversforsikring ikke dækker hvis der skulle ske noget når andre som ikke tilhører stedet rider min hest?

 

Det virker helt galt i mine ører og tror det er jalousi fra "gårdejers" (hun ejer det sammen med sin datter) side af fordi hun har redet min hest i en måneds tid hvor jeg ikke selv har kunne og nu er jeg begyndt igen..

 

Tænker bare så må en evt undervisr jo heller ikke sætte sig op og ride min hest, eller hvis man skulle have brug for en part eller hvis jeg ville sælge min hest så ville de ikke kunne få lov at prøve hende.

 

Kan dette være rigtigt?

 

Janni


Nu med hoppen Next To Everything <3

 

 

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige


Mir 3/12-2009

Hvil i fred min dreng <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:32

Jeg synes det høres dybt underligt ud. Jeg ville tro at falder man af en hest så er det ens egen forsikring det går på. Eller om man låner en andens hest, så går det på deres forsikring.

 

Jeg ville mene en erhversforsikring kun dækker den ridning der går ind under erhverv. Som hvis stedet tilbyder ridning for turister og de falder af på tur. Men ikke når det er ens egen hest og det ikke er for at tjene penge.


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:47

Har heller aldrig selv hørt nogen lignende..

 

Hun skridtede min hest af og intet andet og ja vil også mene det ens egen ulykkesforsikring der skal dække hvis der skulle ske noget..

 

Det andet lyder dybt mærkeligt i mine ører..

 

Og i og med det er min egen hest skal de vel ikke bestemme hvem jeg sætter op på den


Nu med hoppen Next To Everything <3

 

 

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige


Mir 3/12-2009

Hvil i fred min dreng <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Næppe rigtigt
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:56

Man skal selv sørge for at være forsikret. En erhversforsikring dækker hvis den erhversdrivende begår noget ansvarspådragende. En sådan forsikring vil ikke kunne dække hændelige uheld med heste, hverken for dig eller din veninde. En ansat underviser vil derimod være dækket via sin arbejdsgiver af den lovpligtige arbejdsulykkesforsikring.

 

Enkelte klubber har en kollektiv forsikring, der dækker deres medlemmer i begrænset omfang. Er det en sådan forsikring der menes, så bed om at se forsikringsbetingelserne og sørg for at din veninde opfylder dem eller endnu bedre; har sin egen forsikring .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke rigtigt...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 12:58

...det er din venindes egen ulykkesforsikring der skal dække hvis der sker noget og ikke deres ansvarsforsikring. Hun sætter sig jo op af egen fri vilje og så er de jo uden skyld i evt. ulykke.

 

Mvh

Britt




Savnet er stort:


Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 13:07

Det er et privat ridecenter vi står på.. Og kan heller ikke se hvordan deres erhvervsforsikring skulle dække når det er af egen fri vilje hun sætter sig op.. Hun kender jo risikoen ved at sidde på en hest..

 

Var bare nødt til lige at høre andres mening for syntes det var helt ude i hampen.. og har aldrig hørt noget lignende før


Nu med hoppen Next To Everything <3

 

 

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige


Mir 3/12-2009

Hvil i fred min dreng <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En gang vrøvl.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:10

Din opstalders forsikring, dækker heller ikke dig hvis du falder af din hest.
Din forsikring dækker ikke hvis, en anden falder af din hest.

Er man ude og ride/ cykle/ andet, og falder af, så dækker ens egen ulykkeforsikring, uanset om man falder af egen cykel / hest / andet. eller af lånt grej..

En forsikring på opstaldnings stedet, dækker hvis dyr opstaldet på stedet render ud og lav skade på / marker/ stalde/ dyr..osv.

Render de ud for an en bil, tja så er det sjot nok bilens egen forsikring, som skal dække, med minder man kan påvise, at dyrene ikke var hegnet ordentligt ind..

Men lån du bare din hest ud, lad du bare veninden skridte hesten af, det er veninden som skal have hendes ulykkeforsikringer iorden.. Ikka andre....

0
2
Svar på denne tråd
 
 ADMK...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:37

.... hvis en hest løber ud fra folden, og forvolder skade skal hesteejes ansvarsforsikring gælde. Den er lovpligtig og i de fleste tilfælde vil ansvarsforikringen i en almindelig indboforsikring dække. Den dækker også hvis en løs hest render ud foran en bil - så det er ikke længere bilejers forsikring der skal betale


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:40

Der skulle så stå "hvis en hest løber ud fra folden, og forvolder skade skal hesteejes ansvarsforsikring dække"


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hest
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 17:44

det eneste jeg kan se de kan forlange er at hun har en hjelm på.

 

Alt andet skal de for min mening blande sig udenom hvis ellers tingene foregår stille og roligt med sikkerheden i højsæde..

 

Mærkeligt sted..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 18:02

Hun havde ridehjelm på og hun har egen hest så hun er vant til at ride..

 

Men er glad for det ikke er mig der er helt gal på den


Nu med hoppen Next To Everything <3

 

 

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige


Mir 3/12-2009

Hvil i fred min dreng <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt om snakken
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 19:37

Nu bor jeg godt nok i Frankrig, men der er vist alligevel lidt om snakken, selvom det virker grotesk. Jeg stod opstaldet i en privat stald, hvor vi i kontrakten skulle notere, hvem der havde lov at ride vores heste.

Skulle en tredje person ride hesten, skulle vi lave en skriftlig erklæring til staldejer med navn på personen, samt at vi overtog ansvaret. Noget med at hun som staldejer var ansvarlig, hvis "ikke-registrede-personer" kom til skade med hendes opstalderes heste.

Hun var advokat, så det er vist ikke helt ude i hampen, selvom jeg aldrig nogensinde havde hørt om det før.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 19:40

Nu er problemet bare jeg ikke har en staldkontrakt, så gælder det vel ikke?

 

Vil da mene de fleste ved at deres egen ulykkesforsikring gælder hvis de sætter sig op på min hest


Nu med hoppen Next To Everything <3

 

 

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige


Mir 3/12-2009

Hvil i fred min dreng <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ok...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 20:35

Jamen godt ansvars forsikringen nu dækker ved bil ulykker..*A tskulle give 2 tommlen ned af tja.
Men ellers så er det ganske rigtigt det jeg skriver, Stald ejer har i Danmark intet at være bange for, hun har ikke nogle forpligtigelser eller forsikringer der dækker ryttere.og da slet ikke for andres heste.
at hun evt. kan drages til erstatning krav hvis, hestene ikke er forsvarligt lukket inde / hegnet inde er en ting, men det er nu altid på eget ansvar, når man sætter sig op på en hest..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider