Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Indretning - opbevaring på væg?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 21:38

Jeg har hevet en væg ned i mit køkken, og det bliver så fint. Men det er først nu, det slår mig - hvor søren skal jeg opbevare mine ting? Jeg har en rumdeler med 20 rum, der er godt fyldt op med mine papirer og skrammel, samt barylernes skiftetøj, legetøj og bøger - og det er så lige den, der ikke rigtigt bliver plads til.

 

Jeg tænker, at nogle af barylernes ting ryger ind på deres legeværelse, men resten - hvad søren skal jeg gøre ved det? Der bliver faktisk kun en "ledig" væg i rummet, og op ad den kommer der til at stå en sofa. Så umiddelbart tænker jeg, at nogle af de ting, jeg ikke bruger så tit, måske kan opbevares på en høj hylde - måske en, der er så bred, at de katte, jeg skal have, også kan bruge den til at vade rundt på?

 

Men der er også ting, jeg har fat i hver dag, og det gider jeg ikke at have til at ligge oppe under loftet. Det meste ligger i dag i kasser i reolen, så det ikke ser så rodet ud, og det kan jeg godt lide. Men jeg er helt blank på, hvordan en pæn opbevaringsløsning over sofa, eller måske bliver der også lidt plads ved siden af, kan se ud.

 

Er der mon nogen, der har ideer til, hvordan det kan gøres, pænt OG billigt :-) Både under loftet og over sofaen - eller hvis I har noget andet, der bare er superfikst, så kom endelig med det :-) MEGET gerne med billeder :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 23:44

Prøv at send et billede af rummet/stedet du vil have gode råd til, så er det lidt nemmere at komme med ideér.

 

Karen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sofa med opbevaring
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 08:44

Jeg er enig i, at det er nemmere at komme med forslag, hvis man har plantegning m/indretning og billeder af rummet, men umiddelbart lyder det til, at de bedste muligheder er på væggen med sofaen?

 

Har du allerede den specifikke sofa? Ellers er muligheden selv at bygge en, så den passer ind - med opbevaring nedenunder. De har nogle fede forslag i Bolig Magasinet for juni og juli måned, hvor nogle selv har bygget deres egen sofa.

 

Men f.eks. lidt ligesom her: www.boligliv.dk/blog/Mette-Helena- Rasmussen/Byg-dine-egne-mobler/

Bare sørg for at prioritere at bruge en rigtig god madres og et godt ryglæn, så den bliver lige så behagelig som en købt sofa - samt fæste det, så det ikke drøner rundt. Til bunden kan man med fordel købe præfabrikerede skuffer/reoler i f.eks. Ikea og så bygge ud fra dem som sokkel, f.eks. de lave malm sengeborde (bliver dog en høj sofa), eller lack reolen vendt vandret i stedet.

 

Derudover, så kan du indramme sofaen med bogkasser, der er malet i lette lyse farver, så det ikke kommer til at se tungt ud. Det kan endda være med til at skabe en hyggekrog, samt give masser af opbevaring - trævarefabrikernes udsalg har endda nogle fine bogkasser med skuffer og skabe i - de skal bare have en klat maling i ens egne ønskede farver for at blive rigtig fine.

 

4.bp.blogspot.com/-ZRbr8deUhWY/ Uc58TzAVjvI/AAAAAAAAWNU/WQT4f7bMAtw/ s824/Kasse+opbevaring+1.jpg

filecache.esoftsystems.com/ ewarpCacheImage.php?p=...Jlc3Rjcm9w

blog.bettinaholst.dk/wp-content/ uploads/2014/03/Bettina-Holst- Homeinspiration-8.jpg


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 fedt!!!!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 10:53

Jeg har ikke sofaen endnu, og heller ikke billeder - rummet er knap nok færdigt endnu, og det område det handler om, bliver afgrænset af en køkkenbordsplade, så det giver ikke mening med billeder, før det er oppe, så man kan se, hvad der er at gøre med endnu.

 

Men hvor ER det bare en god ide at bygge sofa på bogkasser!! Det er simpelt hen bare så sejt! Eneste problem er, at jeg har små børn, som nogle gange er syge og kaster op og tisser i sofaen - den gamle sofa er megaklam, og jeg vil gerne have en i læder. Nogen ideer til både at få lædersofa og smart opbevaring nedenunder?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sy hynder selv
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 11:07

Så skal du alternativt selv syg hynderne i læder - eller købe det hos en, der sælger skumgummi og betrækker i læder. Det lyder umiddelbart lidt dyrt, men du kan da prøve at tage kontakt til nogle skumhynde-virksomheder, der betrækker med læder og høre, hvad det kan gøres for. En hurtig googling giver disse sider:

www.jydsk-skum.dk/skumgummi/ prisliste-skumprodukter.html (Hvor der i bunden er et billede af hynder i læder med teksten 'hynder syes i læder'.)

www.skindladen.com/ mobelpolstring.html

Men skal det sammenlignes med prisen for en hel ny sofa, burde det kunne laves til nogenlunde det samme, hvis man selv kan bygge stellet?

 

Ellers kan du også selv købe læder og sy betræk af dette. Det kræver bare en meget kraftig symaskine beregnet til læder, og så går ideen nok af det ift. prisen på at skaffe sådan én. Måske du kan købe en brugt lædersofa med løse læderhynder/ryglæn og gafle hynderne derfra?

 

Det burde i hvert fald kunne lade sig gøre, hvis man tænker lidt ud af boksen :-) Evt. kan betrækket syes i stof beregnet til badeforhæng, så det er vandafvisende?


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak charlotte
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 12:09

Jeg vil prøve at kigge på linksene lidt senere. Og prisen skal ikke sammenlignes med en ny sofa, men en brugt i den billige ende ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 15:46

Jeg tænkte straks på de her: www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ 80163781/#/20163779

 

Du kan hænge dem "liggende" så du kan stille kasser i mellemrummene, evt. hænge to forskudt af hinanden. Derudover kan du sætte en på højkant ved siden af sofaen til det du liiige skal bruge her og nu

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 opbevaring
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 00:10

Jeg tænkte på du kan hænge et reolsystem som dette op på væggen over sofaen:

 

www.luxoliving.dk/muuto-stacked- reolsystem/

 

Det jeg har linket til her er i den dyrere ende, men du kan nemt lave noget lignende med f.eks. gamle vinkasser du maler - de behøver heller ikke have samme dybde, jeg synes det ser fedt ud med forskellige størrelser og hvis nogle af kasserne stikker lidt længere ud end andre, evt lav et par låger til nogle af dem

 

Nu jeg gennemlæser indlægget igen, kan det alligevel godt være det ikke helt er det, du har brug for. Hvis du har åbne reolkasser på den måde, bliver indholdet nødt til at være "rent". Ikke at der kun må stå en enkelt ting i hver, men hvis du har brug for opbevaring til ekstra "rod", skal du nok have f.eks. kasser eller låger for...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 08:30

... at se på hynder fra brugte sofaer - men uden selve sofaen. Så kan du få dem i læder.

 

Det bliver i øvrigt stadig klamt hvis det bliver tisset på eller kastet op på - så var det mig, ville jeg nok selv sy betrækkene i noget stof der var vasket FØR det blev syet (så det ikke kryber ved senere vask). Og så kan man jo være smart at lægge et vådliggerlagen rundt om hynden før man lægger betrækket på.

 

På den måde kan det hurtigt hives af og proppes i maskinen hvis det får en gang opkast eller en syltetøjsmad - og hynden er ikke skadet.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 nu med billeder...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 12:46

Så er der taget billeder af rummet. Her :-)

 

Billede

 

Billede

 

Og en lillebitte plantegning :-)

Billede

 

Jeg elsker tanken om at bygge noget selv, men tiden er der bare ikke til det. Jeg har prøvet på at hyre en handyman til projektet, og præcis som de sidste fire handymen jeg har haft fingre i, forsvandt han ganske sporløst efter at have set projektet an og love, at han ville vende tilbage efter tre uger... Så det har jeg opgivet igen. I stedet for laver jeg lange hylder under loftet, og det jeg bruger tit, kommer i reolen under fjernsynet.

 

Havde jeg penge som skidt, så købte jeg den her med et ekstra modul, så det blev en hjørnesofa (hule ;-)) i læder.

Billede

Nå, men det gør jeg så ikke. Jeg lurer på den her i stedet for. Den er 2,10 x 2,70. Jeg har ikke brug for så lang en sofa, men den er en af de få brugte hjørnesofaer jeg har fundet, hvor der er et armlæn på den korte side. Og der skal jo være et hjørne til hver baryler ;-) Men 2,70 meter - så kommer reol / fjernsynsbordet jo helt ind i døråbningen og stå.... Det ved jeg ikke lige med. Hvad tænker I?

 

Billede

mvh. tina

 


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider