Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Turen går til Californien
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 12:08

Der må da være nogle berejste HN'er som vil give lidt råd og vejledning til vores forestående Californien/USA vestkyst tur.. Vi har begge rejst en del, men aldrig være "over there"

Vi tager afsted i september, hvor vi skal være afsted i en 15 dages tid. Vi flyver til og fra LA.

 

Planen er, at vi efter vi lander i LA sætter kurs mod Las Vegas, herefter grand Canyon og evt. Yosemite nationalpark. Herefter de forskellige byer vi kommer forbi på vestkysten op til San Fransico.

 

Transporten rundt bliver i lejet bil, som er lejet og betalt.

 

Vi vil bo billigt, dog ikke Hostels, men moteller med eget værelse og badeværelse. Vi er absolut ikke kræsne, har rest en del i Asien hvor vi har boet meget billigt og simpelt. Vi vil bare have vores eget badeværelse og værelse. Vi skal jo helst rundt og se så meget som muligt, så hoteller/moteller bliver bare for overnatning.

Nogle som kan anbefale nogle gode motel-kæder eller billige hoteller i LA, SF og langs kysten?

 

Vi regner med, at LA og SF nok bliver de to dyreste byer at bo i.

 

Planen er:

2 dage LAS VEGAS

1 dag Grand Canyon

1 dag Yosemite (måske)

2 dage San Fransico

2 dage LA (hvor der forhåbentlig også bliver tid til at dase lidt ved en pool)

 

Og så ellers bruge de resterende dage på de byer vi kommer forbi langs kysten. Fra Grand Canyen kører vi nok den hurtigste tur til SF og så tager vi kysten ned til LA. Vi kunne nok godt have brugt et par dage mere, men vi håber ikke, at programmet bliver alt for presset???

 

Nå, hvad skal vi regne med af budget? Vi har selv tænkt omkring 16.000kr for os begge, uden billeje og fly. Er det helt urealistisk?

Vi går ud fra, at benzin, mad og overnatning nok bliver det dyreste. Nåårh ja, så skal der jo nok shoppes lidt også..

 

Tips til fx. hvor man kan fx. spare (fx. indgange mv.), modtages gerne Ligeledes anbefalinger til shopping-malls og RIDEUDSTYR(!!) modtages meget gerne. Jeg håber, at jeg kan få lidt lækkert med hjem til Hr. hest også.

 

Håber virkelig, at der er nogle som gider at smide en kommentar/give råd og vejledning mv.

 


1
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg smugkigger
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 13:00

lige med her, da jeg lidt uventet også skal et smut til Californien her til august/september.

 

Jeg har været i USA før - og kan anbefale Motel 6- og Econo Lodge-kæderne. Der er ingen luksus, men nødvendighederne er på plads.

 

Glæd jer til Grand Canyon - det er et virkeligt imponerende sted! Prøv at sætte tid af til at vandre lidt, så I ikke bare står på kanten. Vi vandrede ned til det næstsidste udkigspunkt, da jeg var der - det var HÅRDT, men det hele værd. Det var dog ved den modsatte side af, hvor folk normalt kommer til stedet (fordi vi kørte dertil fra Albuquerque), og de fleste ankommer fra kystsiden. Men mon ikke der er de samme muligheder der.

 

Mht. turen fra SF til LA langs kysten, så har jeg kigget på stop i Santa Barbara og - tadaaa - Solvang, den danske by i Californien Why the heck not, når man nu er i nabolaget.

 

Shopping efter rideudstyr i engelsk stil bliver måske lidt problematisk, men de har sikkert mange lækre ting alligevel


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 over there
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 13:00

Nu har jeg selv rejst en del rundt i USA, og det er et fantastisk land. Især Yosemite nationalpark skal i glæde jer til. Vil anbefale jer at tage med den guidede bustur rundt, hvor man kan hoppe af forskellige steder og gå rundt på egen hånd. Der er rigtigt flot og hyggeligt.
Når jeg har besøgt shopping mals har jeg været så heldige at man i deres infomation kunne få rabtkuponner til butikkerne. Det er typisk 5-20% at spare i disse hæfter.

Når i er i SF vil jeg anbefale jer at besøge Alcatraz. Det er meget spændende og der er selvfølgelig mulighed for guide ture.

En anden ting i SF kunne også være at hoppe på sporvognen rundt i byen og se lidt forskellige dele af byen fx. Lombard Street, Chinatown, golden gate bridge osv.

Hvis i har et par dage til overs er Sacramento og Old Sacramento bestemt også et besøg værd!

 

Mht. hoteller og moteller så anhænger prisen på værelset sommetider af om det er queen size bed eller king size bed. så hvis man kan nøjes med en mindre seng, kan der være lidt penge at spare. :-)

 


Mvh. Catrine Sørensen :-)

 

 

Don't try so hard to fit in,

when you were born to stand out!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld, hvis
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 13:20

jeg lige overtager din tråd et lille øjeblik, Nuvara, men:

 

Catrine - kan du beskrive Yosemite lidt for mig? Når jeg ser billeder derfra, så ligner det lidt Sverige ... Masser af fyretræer og grå klipper. Tager jeg fejl?

Vi overvejer Joshua Tree NP eller Death Valley i stedet bare for at se noget anderledes. Jeg har allerede været i Yellowstone & Grand Teton, Arches & Canyonlands i Utah samt flere parker i Canada, så jeg vil gerne se noget, der er så anderledes som muligt

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 14:40

Jeg har rejset meget i USA - elsker det land.

Det er fuldstændig fantastisk. Så er det sagt. Jeg yderligere også familie derovre, så trækker jo også

 

De bor i Californien.

Så der har jeg jo været. Også mere end en gang.

Men jeg elsker det.

 

Personligt så har jeg aldrig været fan af Yosemiti

Joshua Tree NP er dog en favorit!

Det er SÅ flot!

Elsker det sted - man kan også ride en tur rundt i parken i western stil i skridt. Men det er en fed oplevelse - gør det.

 

Motel 6.

Det er billigst, og fungerer. Du får dækket dine behov og du bruger alligevel ikke mere tid end højest nødvendigt på et motel. Så kan man ligeså godt vælge efter noget, som er prismæssigt i orden.

 

De har ofte også pool - og så kan man lige køle af.

 

Det er jo nogle store afstande i har valgt, så I kommer til at køre meget - der er 8 timer fra LA til Vegas, rundt regnet.

Det er nok lidt længere til San Francisco.

Der er 8 timer mellem LA til San Francisco - rundt regnet. Trafikken op langs kysten kan godt være drilsk - begrebet trafikkaos får et helt nyt begreb i LA.

 

Vær sikker på at I enten er maks skarpe til at læse kort eller kan have en GPS.

Når man først har været i LA mere end e gang så ved hvad man jeg mener. Man har nogle gange motorvej i 3-4-5 lang - og de er 6-8 sporede nogle af dem - så nogle gange skal man holde tungen lige i munden, så har jeg advaret jer ;)

 

Jeg kan ikke forstå man på sådan en tur udelukker San Diego.

Jeg ELSKER den by - den er langt federe end LA, der bare er kæmpe stor.

LA er jo selvfølgelig LA men jeg synes ikke byen er så fed, som fx San Diego.

Den er langt mere behagelig at være i og ekstremt smuk.

 

 

Der jo nogle must-sees:

- Hollywood (hvis man er til den slags - jeg har aldrig været der, eller har intentioner om det)

- MG Studios - det er fedt, masser af demonstration af special effekter.

 

Der er masser af forlystelsesparker i - og omkring LA hvis man er til den slags.

Disney World (det originale!) - og så har Six Flags en park, der hedder Magic Mountain i udkanten af LA.

Den er dog ikke for tøsedrenge så jeg anbefaler den ikke medmindre man virkelig kan lide at der sker noget. Jeg holder mig langt væk, men min far få julelys i øjnene af den park ;).

 

 

Når vi er i LA - San Diego området så er det typisk for at besøge familie, så meget af tiden går med at snakke, besøge familie, hygge og "hænge ud" sammen med dem.

 

Jeg har været i Californien 2 gange, i Florida en enkelt, i NYC en enkelt (det var bestemt ikke sidste - fed by!) og skal til Washingtong DC på storbyferie i vinterferien.

 

Her vil familien langt hellere tage på storbyferie på den anden stide af Atlanten end de vil tage til London.

 

Min fætter boede for ikke så længe siden i USA et halvt år i forbindelse med sine studier og han blev nærmest adopteret af familien derovre - jul, Thanksgivning, alle fester - de havde vidst en fed tid.

.. drømmer om selv at gøre det samme en dag.



 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 15:25

Jeg var på sådan en tur i 07.

Der så vi LA - Yosemite - Death Valley - Vegas - Grand Canyon - solvang og så en masse byer.

 

Personligt gad jeg ikke 2 dage i Las Vegas. Det er da sjovt at se - men når man har set det, så har man på en måde også se det.

Grand Canyon var fantastisk, og jeg var også vild med Yosemite.

Death Valley var super sjovt at se - men det er et sted man primært kører igennem og så er det set, for der er ikke rigtig noget at lave, og det er ALT for varmt til det alligevel (55 grader da vi var der). Jeg ville personligt ikke vælge mellem Death Valley og Yosemite, man snuppe begge.

Solvang - sjovt lige at køre igennem :)

 

Santa Barbara var jeg HELT vild med! Super smukt sted. Og Carmel var også rigtig charmerende.

Hollywood synes jeg nu var sjovt nok at se, og ville jeg da gøre hvis jeg var i LA.

 

God tur!


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Califonien
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 21:48

I San Francisco skal i helt sikkert besøge Alcatraz. Bestil i god tid! Det er fedt at se! Aftenturen giver lidt mere stemning.
og San Francisco er bare en helt igennem skøn by! meget mere afslappet end LA.

Hvis i tager turen ned langs kysten på vej tilbage til LA, så ville jeg sætte en ekstra dag af til den tur, og tage en overnatning inden i når LA, det er så synd kun at se det fra bilen.

 

En tur omkring Monterey og Carmel er værd at bruge et par timer på. Der er virkelig hyggeligt i Carmel, og fra Monterey er det muligt at komme på hvalsafari, hvor, hvis man er heldig, kan se spækhuggere.
Så ligger der Hearst Castle på vejen ned, og i San Luis Obispo kan man få de bedste burgere, og kommer i forbi en torsdag aften er der Farmers Market, som er rigtig hyggeligt :)

Når i kommer længere ned er der selvfølgelig Solvang, det er hurtigt overstået. Sjovt at se, men ret turistet. Tag en tur igennem Santa Ynez, med en afstikker ud af en af de mindre veje. Der er smukt i det område! selvom der nok er en smule tørt i september ;) Der ligger også mange stutterier.

Santa Barbara og en tur igennem Malibu er også et must!

LA har jeg aldrig været særlig vild med. Og jeg synes egentlig ikke man behøver mere end et par dage til at se de mest kendte turistattraktioner. Jeg synes selv at en tur i Kodak Theatre var tiden og pengene værd. Det var sjovt at stå på scenen hvor alle de største skuespillere har modtaget deres oscar statuetter :)
Santa Monica Pier er som taget ud af Baywatch, og der er gode chancer for at se en kendt ;)
Universal studios er også et besøg værd, men man kan hurtigt bruge en dag derinde :)

Turen til Las Vegas tager omkring 4-6 timer afhængig af trafikken i LA. Selvfølgelig en del længere hvis i skal omkring Joshua Tree NP.
Det er ikke just den mest spændende tur. Men Vegas er et spøjst sted. Jeg er personligt vild med Vegas, og jeg hverken gambler eller går på natklubber, men alligevel synes jeg det er en fed by.
Prøv en af buffetterne på et af hotellerne. Jeg kan anbefale den på Bellagio! Det er relativt billigt, og der er noget for en hver smag, og MASSER af det!
De fleste hoteller har jo hvert deres tema. og det er sjovt at gå på opdagelse (det er gratis ;)) eller shopping ;) Der er shows og koncerter for alle. De fleste Cirque du soleil shows skulle være gode. Og ved mange shows kan man spare ved at købe billetterne samme dag på hotellet, fremfor at købe dem på nettet, hvis man tør tage chancen ;)

Lad være med at besøge The Mirage, de har delfiner der absolut ikke burde være midt i en lille pool i en ørken. Virkelig synd for de stakkels dyr :(


Vi tog en helikopter tur ud til Grand Canyon og det var alle pengene værd. Selve turen derud var fed! mener vi gav omkring 2500 kr pr. person. Men for at se det rigtige Grand Canyon skal i til den sydlige del, ca. 5 timer i bil fra Vegas :)

 

Jeg er misundelig og ville ønske det var mig der skulle tilbage til USA :)







:P Mvh. Christina :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tusind
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 21:48

Tak for jeres fine indlæg

 

Og Sine, det er helt ok, jeg bliver jo også klogere

 

Jeg skriver lige lidt mere i morgen, når jeg er på fra computer med rigtig tastatur :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 22:21

Jeg syhes faktisk det er synd, at midt i det her spil, så er LA altid det alle snakker om - men bortset fra, at det er fantastisk flot at flyve ind over LA en sen aften - som i VIRKELIG flot, så er det virkelig overgjort i virkeligheden.

 

Jeg har været der - flere gange.

Jeg har godt nok "kun" været i LA County forstået på den måde, at vi har boet i Van Nuys de gange vi har været i LA.

Min til dato bedste oplevelse var da vi et år oplevede 4. juli med hele baladen - i familiens skød.

 

Jeg elsker personligt Joshua. Det er sådan et sted, jeg kunne forelske mig hovedkuls i og så bruge en hel uge der!

Det er SÅ fantastisk.

Der er virkelig nogle træer af en størrelse, som man ikke fatter - virkelig ikke fatter!

Det skal opleves - og en skridttur i western stil, husk cowboybukser - shorts er ikke komfortabelt (heller ikke i en westernsadel - siger det bare) så bliver det bare ikke mere autentisk.

 

Hvis man skal have burger, så skal man på Hard Rock!

Siger det bare - det gør man EN gang, og så skammer man sig en 3-400 år, men så bliver det bare ikke fedre.

Det kunne imponere hele familien - og vi er en flok jordbunde jyder, og min far har bl.a gennem tiden spist på Noma, Fru Larsen og den slags steder ..

 

 

Har man råd - så tag en aften på et klasse steakhouse.

Vi var på Morton's, og hold da op!

Jeg siger det bare - jeg kan normalt næsten ikke spise kød, men på Morton's er køddet i en sådan klasse, at det bare ikke kan undgås!

 

Det er ikke billigt, men det er en ren oplevelse.

Tro mig. Det mig - og så er det godkendt.

Om ikke andet så bare for at spise deres over fantastiske chokolade kage.

 

Skal man have noget i samme liga herhjemme, skal man på M.A.S.H.

Det er så også godkendt - selv af mig.

 

 

Jeg synes virkelig det er synd, at San Diego er så overset.

I hvert fald i USA sammenhæng. Den by er meget mere end mexicanske indvadrere, og den mexicanske grænse. Den emmer af hygge og er bare så indbydende - og jeg elsker det sted.

Meget mere klimatisk end LA - og byen er så meget mere end Sea World.

 

Den er også i den grad Old Town - og deres mexicanske mad i en klasse, så det ikke findes bedre i verden.

 

 

Jeg vil anbefale jer at bestille AAA bøgerne omkring Californien og Nevada.

- de er pengene værd.

Også selvom de måske koster noget.

Vi har haft dem med de gange vi har været der, og det har bare været guld værd at have i baghånden.

... og så NYD DET!

 

Gid jeg kunne snige mig med som blind passager og så lige smutte en tur til San Diego - familie besøg.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vestkysten
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 22:36

Nu ved jeg godt, at du nok har besluttet dig for CA, men hvis andre følger med i denne tråd, så husk, at vestkysten er mere end blot Californien: Der er også Oregon og Washington State Nu kunne du måske lige nå sydspidsen af Oregon, som hvis du er til naturoplevelser har fantastiske Crater Lake National Park og Oregon dunes (vandreklitter, der får Råbjerg mile til at ligne en myretue). Highway 101 langs kysten er en klassiker

 

Jeg synes, at Oregon er enormt interessant, fordi der er så meget forskelligt: vulkanlandskaber, high desert (ren western film), rå kyststrækninger, mulighed for action ferie (dune buggy rides, river rafting, hikes osv.), fossiljagt, storbyferie i Portland, som er helt vildt cool og hipsteragtig, vin- og madferie, og så er det ikke lige frem fordi man falder over andre mennesker. Den østlige del af Oregon er vist nok USAs tyndest befolkede område (Alaska undtaget)

 

Nu har jeg endnu ikke været i så mange af de andre stater, men hvis man ikke har tid eller råd til den helt store USA rundrejse, synes jeg faktisk at man bør tage en Oregon rundrejse i stedet, for forskellen mellem øst og vest i den stat alene er slående både naturmæssigt og hvad befolkningen angår (øst for bjergkæden er ren redneck), og ikke helt ulig forskellen mellem kyststaterne og midtvesten. Og så er der jo ikke så mange danskere, der kan prale af at have været i Oregon

 

Washington State vil jeg ikke skrive om her, det fører for vidt, men jeg kan sagtens give tips hvis nogen er interesserede - jeg bor her



- Kirsten


1
0
Svar på denne tråd
 
 Åh, hver gang
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 00:20

nogen nævner buffeten på Bellagio i Vegas, så husker jeg, hvor meget jeg ÅD den aften Det var ikke småting. Allerhelst skal man spise brunch og så faste indtil buffeten om aftenen - der er SÅ mange fristelser Og pssst, vi boede på Luxor-hotellet - det er en pyramide - en pyramide! Vegas er vild

 

Og så er jeg da enig med et par andre i, at det godt kan betale sig at se lidt væk fra de mest populære destinationer i USA. Selv har jeg læst på uni i New Mexico i et halvt år og været på en del ture rundt omkring.

Når man ser forskellen imellem f.eks. Seattle (lækker by - indeholder den fineste boghandel jeg til dato har været i, kvalitetsstempel fra mig!) og en af ørkenbyerne sydpå, så er det svært at forstå, at det er det samme land, man er i

 

Nå - det var lidt off-topic, for nu er det jo Californien, vi skal til! Yay


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 07:33

Ja jeg sidder her jo faktisk lige nu :P

Orange County, Californien.

Området hedder Dana Point, det er lige ved kysten og det er SÅ skønt, det skal i glæde jer til!!

For nogle dage siden var vi fx på delfin-safari ved kysten. Vi sejlede ud i en båd og så masser af delfiner, OG en gråhval!!!!

Stedet ligger nede ved Dana Points Marina/harbour, og sejler afsted flere gange dagligt.

Fantastisk oplevelse at se disse dyr i deres naturlige element, delfinerne svømmede/sprang langs båden og var meget legesyge og flotte at se på!

 

Las Vegas var jeg i for 4 år siden, vi var der i 1 uge og det var alt rigeligt... Den by kan man altså godt blive lidt skør i hovedet af i længden :)

 

Vi bor på hotel, så det er lidt ligemeget for jer. Vil dog fortælle at vi overnattende en enkelt gang på et lille motel, som hed Days Inn. Det var MEGET basic, kun 2 stjerner så der var ikke meget at komme efter. Men værelset var helt fint, servicen var MEGET god og der var ikke noget at klage over til prisen. Så den kæde kan jeg anbefale hvis man vil bo billigt og ikke behøves noget luksus.

 

Vi overnattede på Days Inn i forbindelse med at min bror og jeg ville i 6 Flags Magic Mountain, og dagen efter i Universal Studios. Ved at leje en bil og overnatte på motel kunne vi nå begge forlystelseparker på 2 dage, hvor vi kunne være i parkerne fra de åbnede til de lukkede.

Nu lyder det ikke til i har så meget tid hvert sted, men hvis i elsker forlystelser, så skal i i 6 Flags! Min bror og jeg havde fast pass og kunne prøve alle de vildeste coasters hundrede gange i træk.

Vi var trætte bagefter ;)

 

Det er alt jeg lige vil sige. Vejret er MEGET godt her i Californien. Det er vanmt uden at være ulideligt. Modsat Nevada (Las Vegas) som bare er tør ørkenvarme som man ikke kan opholde sig i i mere end 5 minutter om sommeren. Puha! Så tjek at i overnatter et sted med air con ;)

 

Alt i alt er her skønt! Lige her i den sydlige del af Californien er folk sådan lidt.. Specielle synes jeg. Ikke på en dårlig måde! De er bare helt anderledes end danskere, og også anderledes end amerikanere i de andre stater jeg har besøgt. Jeg kan ikke sætte fingeren på hvad det er, men alle er super venlige og imødekommende, så i skal bare glæde jer!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 09:25

Las Vegas - Hvis man bestiller hotel i relativt god tid (en-to uger, måske mindre), så er der mange penge at spare. Vi boede på Statosphere Hotel and Casino for ca. 230 kr pr. nat i dejligt fint værelse. Vi prøvede at kigge på, hvad prisen ville være, hvis vi bestilte samme dag, som vi ville ankomme - bum, så var prisen 1100 kr pr. nat mellem to hverdage. Vi bestilte over Hotels.com, det var lige til.

 

Jeg elsker Las Vegas, det var så sjov en oplevelse - et rigtigt slaraffenland.

 

Vil også anbefale Disneyland i Anaheim ovre omkring LA - Disneyland bliver jeg aldrig træt af :D (Og jeg har ellers sat mine fødder en hel del gange i den parisiske udgave..)


1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig stat
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 09:47

sjovt hvilke forskellige ting vi trikker på når vi gæster Californien.

 

San Diego er en super fed by- men hvis man både vil til vegas, San Fran og San Diego er der mnage timers kørsel i bil for det er tværs gennem staten- men en flot køretur i dejlig natur.

 

Vi plejer at flyve til LA- og så vælge 1/2 byer + vegas og så hjem igen fra LA.

 

Dete giver for os mest fiere og ikke så mange timer bag rattet.

 

Igår var det LA- gennem Arizona til vegas og retur til LA.

 

Vi booker hoteller flere uger før- og vil hellere bo centralt feks Stratosphere er for os ikke centralt, men det er Mandalay, ventian etc.

2 dage i vegas er for lidt for os- 5 dage er tilpas. Vi ser mange shows/koncerter- nyder luksus hoteller til spotpriser og shopper i outlets.

 

Bedste outlet er dog på vej mod san fran dvs Gilroy. Hold da op den er stor.

Yosemite har vi haft en enkelt overnatning i- det er ikke et sted vi kommer igen- det samme gælder death valley.

 

Byer som San fran, San diego, monterry, santa barbara og som nye hits Phoenix, Tucson i Arizone er de steder vi vælger.

 

 

Enjoy.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 California
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 12:40

Wuhuuuuu hvor er jeg misundelig, så først og fremmest vil jeg lige ønske dig god tur!

 

Da jeg var i Cali for ca to år siden i en måned, så var højdepunkterne for mig:

 

- San Diego

- Joshua Tree National Park - vi kørte derud om aftenen og så på stjerner og konturerne af de mærkelige træer

- LA - jeg kan se, at der er mange, der ikke bryder sig om LA, men jeg blev meget positivt overrasket! Cool, arty museer og mega sjove typer af mennesker. Bo i Santa Monica (husk at hostels ofte har privat værelser!), gå tur til Venice beach, spis frokost i Japan Town. Og så brug så kort tid i Hollywood som muligt!

- Monterey! Altså, det sted er så fantastisk! Hvis man er lidt litteraturinteresseret, så er det jo John Steinbeck-land! Og der er bare så fint med søløvere og havoddere i bugten. Jeg var også på hvaltur og mødte bl.a. denne:

Billede

og endnu en af dens slags (pukkelhval), blåhvaler, delfiner og søløver. Kæmpe oplevelse.

- San Fran. Hav god tid her. Igen, hvis du/I kan lide gode bøger, så besøg nogle af alle deres fantastiske book shops. City Lights er nok den mest kendte, og personalet her er dygtige! Vi brugte 5-6 dage i SF, og jeg kunne sagtens have været der længere.

- Yosemite synes jeg også var en stor oplevelse. Der var mega mega varmt, men også super fint. Det er jo en kæmpe park, så man kan nemt blive frustreret over ikke at have så meget tid der. Vi brugte ca 1,5 dag i parken.

 

Rigtig god tur!!!!!!


Venlig hilsen Cecilie

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bellagio buffet
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 08:42

Vegas er uden tvivl buffeternes land.

 

Men den på Bellagio er lidt passe´- nu er det den på Cesear og Wynn der er de bedste. det skifter sådan ca hvert andet år- for de skiftes til at bygge om de vi overgå hinanden

 

Priserne på de bedste er lidt højere end på de øvrige- men vi synes de er prisen værd, for som andre skriver så er alm. restaurentbesøg ikke billige, men man får de samme retter på buffeten- foruden der er 200 forskellige at vælge imellem

 

Nyd turen i fulde drage- jeg glæder mig allerede til vores næste besøg.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var i Vegas
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 10:45

i 2008 sammen med en, der bor derovre og havde været i Vegas mange gange, så jeg blev forsikret om, at Bellagio var the place to be Men det skal da lige noteres, at det skifter fra år til år - man skulle jo nødig gå glip af noget


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 2008 er way back
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 11:04

som du selv skriver er 2008 mange år siden- og ja der var Belaggio et hit, også pga Oceans eleven filmene

 

Idag er deres buffet ikke på top 5, desværre

I 2008 var Paris´buffet det største hit mht morgenmadsbuffet- det er den bestemt ikke længere, den er uden for top 10

 

Der er også åbent det nye citycenter med flere nye hoteller- de er meget "In", buffetten wicked spoon er på top 3

Alt er anrettet i små skåle- hygienske et stort plus kontra hvordan en buffet ellers kan se ud når diverse børn har været igennem den

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vegas ohm nom nom
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 11:24

Ja ok, vi spiste kun buffet om aftenen Smart ide med de små skåle (lidt running sushi-agtigt, forestiller jeg mig? Uden båndet altså) - for ja, man skulle da lige have øjnene med sig, når der var så mange mennesker med fedtede fingre og så store mængder mad.

 

Jeg vil i øvrigt gerne lige på egne vegne takke for svar i denne tråd generelt - det er superlækkert med andres erfaringer

Og jeg har selvfølgelig allerede planlagt besøg i City Lights i SF Herhjemme køber jeg næsten kun e-books, men når jeg rejser til engelsktalende lande, så har jeg en pagt med mig selv om, at jeg godt må købe bøger - jaaah

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 21:26

Billede

 

Da jeg var i Vegas var det også den i Bellagio der var den bedste :D tror vi var der i 2010?

Vi boede på Venitian, hvilket var fint nok, men syntes servicen var dårlig. Inklusiv rengøring på værelserne, den dag vi rejste kunne jeg skrive tekst i støvet på et af bordene.

 

Her i Cali bor vi på St. Regis, dejligt dejligt sted :) ved godt i ikke var på udkig efter dyre steder at bo, men de var en dejlig restaurant her, den kunne i jo besøge hvis det var. Mener den hedder noget med Stonehill Tavern.

 

Og i forlængelse af tråden om Sea World og hvaler, vil jeg da også dele dette billede fra Vores delfin safari ved Dana Point

Argh mobilen driller, billedet er i toppen af min besked nu :P

 

Vi så en enkelt gråhval. De sagde at det var sæson for blåhvaler, men vi så ingen. Så så vi så på hjemmesiden en uge efter, at de havde set 7 blåhvaler på en dag!

Så skyndte vi os at booke en tur mere med båden. Men ingen blåhvaler! Senere kunne vi se på hjemmesiden at den båd der sejlede samme dag, bare nogle timer senere, havde set blåhvaler!!

Argh jeg ærgrede mig! Blåhvaler er på min bucket list :)

Men det er jo ikke Sea World, så man er ikke garanteret noget! Heldigvis så vi en gråhval, mange slags delfiner og søløver, og nød det skønne vejr på båden :)

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 17:17

TUSIND tak for alle Jeres bidrag - de er virkelig guld værd..

 

Jeg har lige siddet og skrevet alle jeres forslag, erfaringer mv. ned i vores lille rejsebog. Fra at synes, at det måske var en smule uoverskueligt, så har jeg fået et langt større overblik over hvad vi skal se. Forhåbentlig kan jeg, når vi engang kommer hjem, komme med en masse gode råd til andre

 

Vedr. San Diego, så er det faktisk også en by vi har talt om vi ville besøge og det lyder da til, at det absolut er et must med en overnatning. LA havde jeg egentlig heller ikke tænkt var stedet, hvor vi ville bruge mest tid, men selvfølgelig lige se lidt af det man næsten skal se.

 

Hvad med shopping? Efter hvad jeg kan læse, så er det godt i LA - hvad er jeres erfaringer? Og hvor meget er der reelt at spare (læs:hvor meget tøj skal vi have med ;-) ).

 

 

Endnu engang tak for bidrag - hold nu hvor jeg glæder mig :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 17:59

bruger make-up, så er det MEGET billigere derovre. Det kan snildt betale sig at tage et lager med hjem. Jeg kan godt lide at rende rundt i Walmart eller Target - de har også alt muligt andet, man kan lade sig friste/grine af

 

Desuden skal vi partout i en Levi's-butik, siger kæresten, for jeans er næsten til halv pris derovre.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 outletcentre
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 07:00

vi rejser altid over med tomme kufferter og hjem med fyldte. , ja faktisk betaler vi hjemmefra for extra kuffert dvs vi ud har en kuffert hver med en mere inden i, og hjem har vi 2 hver, dvs vi må have 2x 23 kg med hjem+ håndbagage

 

handler stort ind i outlets alt fra Hilfiger, Boss- Ralph Lauren- Chico, Ecco, levis etc.

 

Premium outlets.com- tjek den hjemmeside og register dig som kunde, så er der extra rabatter når du handler

 

den største er Gilroy ml LA og SF (den er mega,giga stor i 3 afd man kører imellem), men der er massere af andre som er ganske ok feks camarillo ved santa barbara, Vegas nord+ syd osv.

 

Men et tip: prøv alt. selvom der står samme str i 2 bluser er det ikke sikkert de er det.

 

Eneste jeg ikke har fundet det kan betale sig at købe er pænt undertøj, dvs de mærker vi kender i DK, primadonna, valiser, marie Jo etc.

 

Noget make up er billigt- men ikke alt- feks køber jeg bare minerals billigere via ebay.co.uk end USA kan sælge det til.

men Dior mascare er ½ pris i USA, cremer lige så.

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 14:00

Mærkevarer er MEGET billigere derover! Vi var i USA i to uger, og på den tid nåede Macy's at have to udsalg! Både min bror og jeg kom hjem med lækkert tøj og parfume som vi ikke ville have købt i Danmark. Meget billigere! Min bror elsker polos fra Ralph Lauren, det fik han + en parfume derfra.

 

De de har også mærker man ikke kan opstøve i Danmark, fx er jeg ret glad for Victoria's Secret. De har undertøj som er pænt og i god kvalitet, men de har ingen butikker i Danmark. De havde også nogle gode tilbud, så fik noget med hjem :) og de havde lige begyndt at sælge fitness tøj, det er SÅ pænt, har virkelig manglet fitness tøj der var pænt, ungdommeligt og ja.. Så det blev jeg jo også nødt til at købe ;)

Og som det er typisk for USA, så giver de tit gaver med, hvis du køber for et bestemt beløb. Jeg fik en fin tote bag!

 

Make-up er forskelligt. Jeg sværger til Benefit, som jeg kun har set få steder i Danmark. Men her havde de det, og fik endda en ekstra lille gave med købet.

 

Sephora er en rigtig god make up kæde de har derover.

 

Kort sagt: pak så lidt som muligt :D deres store malls har alt hvad hjertet begærer. Jeg havde hele låget frit i min store kuffert, og den var fyldt helt op da jeg skulle hjem :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Shopping...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 12:20

Tak for jeres råd. Jeg bruger ikke så meget make-up, men FEDT at Dior er til ½ pris. Min yndlings mascara er uden tvivl Dior Show, er bare lidt for nærrig til at købe den herhjemme :-D

 

Jeg er nok mest på udkig efter Nike og New balance sko, nye sandler, pæne hverdagstrøjer og en nye hverdags taske. Mon ikke jeg kan finde dette, til en fornuftig pris. Går egentlig ikke så meget op i mærker, men kan også godt lide Hilfiger poloer, dem håber jeg der er lidt at spare på.

 

5,5 uge til vi er afsted - uhh hvor jeg glæder mig :-)

Jeg regner forresten med at jeg vil lave en rejseblogs. Hvis jeg kan finde ud af det.. Skal lige have kigget lidt på wordpress

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er der slet ingen...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 23:48

Der har nævnt Monty Roberts farm? Den er jo åben for besøgene og hvis man kan lide ham, er der sjovt at gå rundt på hans sted...

 

Motel 6 og 8 er fin til overnatning.

 

LA er overvurderet. Just saying. Man mærker virkelig at det er en by hvor folk kun kommer for at gøre karriere. Den er overfladisk og slet ikke hyggelig. Ved ikke hvordan jeg skal beskrive det... Jeg var bare så skuffet! :)

San Fransisco (staveplade) derimod... SÅ fantastisk. Der kunne jeg sagtens have brugt længere tid!

 

Mht shopping. Ja det ER billigere. Og netop derfor skal du også huske, at lade være med at købe ting kun fordi de er billige. Køb fordi du har brug for det. Hold dig til den umdmærkede liste du allerede har skrevet her. ;) Og prøv tøjet!

 

Og så er der maden... Det er et helt fantastisk madspildssvineri de har gang i (også, vi er ikke meget bedre i dk) derovre. Jeg har tidligere boet der og jeg havde glemt at det var så slemt. Eller også er det fordi jeg ikke har spist morgenmad ude, da jeg boede der... @!#$ altså! Så giv lidt ekstra i drikkepenge (du skal i det hele taget tipse, husk det!) og bed om én portion og to tallerkner, i hvert fald ved morgenmaden. Det er så voldsomt, så meget mad de serverer... Og smider ud!

 

Jeg håber i er vant til at køre og husker at undgå myldretiden ind og ud af LA. ;)

 

Er Santa MOnica Pier nævnt? Ellers er det også et besøg værd.

 

Der ER dejligt derovre. Amerikanere er søde og skønne mennesker. Men alting er så meget større og så stort et ressourcesvineri at man bliver lidt bange for denne klodes fremtid... Vi var ude og se landbrug også. Man kan faktisk ikke tro sine egne øjne, når man ser, at gylle opbevares i et hul i jorden. Et hul altså. Ikke noget foret hul. Bare et hul. Hvorefter man hører dem snakke om at solenergi er fjollet, fordi det er dyrt, inden de sætter sig ind i deres gigantiske biler og kører bort. Sørg lige for at se sådan én tæt på også. Gerne med en "almindelig" bil ved siden af.

 

Forresten. Prøv at se om du kan finde et bar Bed and Breakfast's også. Det er en god måde at snakke med nogle lokale på :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 17:24

Ja pas på portionerne! Selv en så sund og selvbevidst stat som Californien har ulækkert store portioner, så hvis i har øjne på en bestemt dessert, så drop forretten.

 

Min bror bestilte en pastaret, og han fik en SPAND mad. Det er den største skål jeg nogensinde har set, og det var bare med top på!!

 

Så restauranterne smider så meget mad ud. Det er ulækkert at overvære. Så bestil ikke for mange sides osv til jeres retter.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 maden ????
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 08:18

sjovt jeg kan slet ikke nikke genkendende til det i skriver om mad.

 

De steder vi har spist i Cali har portionerne været af normal str dvs hverken for små eller store.

 

Eneste vi bestiller mindre af r når man vælgr bøffer og skal bestille tilbehør (lidt ala MASH i DK)- så vælger vi ting til deling.

Og vi har været i alt fra LA-San Fran, San Diego etc og har aldrig fået serveret voldsomme store portioner.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bodie.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 14:32

Hvorfor er der ikke nogen der har nævnt Bodie - vist nok den bedst bevarede guldgraverby i USA. den står nu som spøgelsesby, og er absolut et besøg værd.

Billede

 

Og når man så er i Bodie, så er det nærliggende at tage en overnatning hos Virginia Creek Settlement og sove i prærievogn og spise verdens bedste pizza :-)

Billede

 

Og som en anden siger, så slå et smut forbi Monty Roberts "Flag Is Up Farm" der udfylder du bare et papir og så kan du frit gå rundt.

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi nærmere os
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 11:16

Endnu engang tak for jeres bidrag - det har virkelig gjort vores rejse mere overskuelig

 

Vores plan ser indtil videre sådan ud:

 

Dag 1: Ankommer i LA kl. 17 - overnatte tæt på lufthavn

Dag 2: Tidligt afsted til Las Vegas, ankomme omkring kl. 11 - være i Las vegas

Dag 3: Las Vegas

Dag 4: Las Vegas køre mod Grand Canyon og være der omkring kl. 15 Køre mod Death Vally området.

Dag 5: Death Vally herefter køre mod San Fransico (overnatte på vej dertil)

Dag 6: Ankomme SF - formiddag

Dag 7: SF

Dag 8: SF -> køre syd på i løbet af dagen

Dag 9: Kyst

Dag 10: Kyst

Dag 11: Kyst -> Ankomme San Diego sidst på dagen

Dag 12: San Diego

Dag 13: San Diego

Dag 14: Køre mod LA + omliggende områder evt. Joshua

Dag 15: LA - afrejse kl. 18 (slappe af ved en pool + måske lidt shopping hvis der er tid til det ;-) )

 

Men vi ved fortsat ikke, om vi vil have en hel dag (dag 3) i Las Vegas, eller om vi hellere vil have en ekstra i LA, SF eller andet sted. Råd modtaget gerne :-)

 

Vi kan jo ikke nå alt på turen, da vi kun er der i 2 uger, så der skal selvfølgelig heller ikke gå alt for meget tid på steder, som vi egentlig ikke rigtig gider ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 07:35

jeg har været den tur du beskriver- og jeg synes personligt det giver for mange timer i bil.

 

jeg ville fravælge enten SF eller san Diego og så bruge de extra dage de andre steder, og umiddelbart vile jeg fravælge Diego selvom det er en fed by, men du vil få frigivet enorme mængder ferietid ved ikke at skulle køre der ned og retur til LA

 

Nu er jeg jo bidt af Vegas- elsker alle deres shows og koncerter, så der ville jeg bruge en extra dag, og så en mere i SF, alternativt i byerne ned af kysten, Monterrey etc.

 

Vær obs på at et er den km sats man går frem via google map fra A til B- noget andet er trafikken der kan tage tid.

bare turen rundt om LA kan tage timer i myldretiden.......

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Califonien
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 09:35

Var selv afsted fra den 30. juni til den 19. juli, hvor vi kørte fra Las Vegas til San Francisco i autocamper. Havde et par afstikkere undervejs til bl.a. Los Angeles, Phoenix mm.

 

Jeg har lidt kommentarer til din plan, som jeg har sat ind nedenfor.

 

Dag 1: Ankommer i LA kl. 17 - overnatte tæt på lufthavn

Dag 2: Tidligt afsted til Las Vegas, ankomme omkring kl. 11 - være i Las vegas

Dag 3: Las Vegas

Dag 4: Las Vegas køre mod Grand Canyon og være der omkring kl. 15 Køre mod Death Vally området.

 

Las Vegas tilbragte vi 1 dag i - så måtte vi videre. Hvis man ikke er til casinoer mm, ja så er det hurtigt overstået mht. at få set det. Det skal dog opleves :-)

 

Grand Canyon er stort, men vil nu hellere anbefale Bryce Canyon, som desværre ikke er lige så kendt, som Grand. Det er dog efter min mening langt flottere, plus der er ikke nær så mange mennesker.

 

Dag 5: Death Vally herefter køre mod San Fransico (overnatte på vej dertil)

 

Death Vally kom vi desværre ikke til, da man ikke må køre der i autocamper.

 

Dag 6: Ankomme SF - formiddag

Dag 7: SF

Dag 8: SF -> køre syd på i løbet af dagen

 

San Francisco er en meget spændende by. Kan varmt anbefale at købe billet til sådan en hop on/hop off turisttur. Her får man lidt historie omkring byen mm. Alcatraz bør klart besøges. Her skal billetterne dog købes på forkant - gerne hjemmefra. De har nemlig et begrænset antal billetter pr. dag, og de bliver hurtigt revet væk.

 

Dag 9: Kyst

Dag 10: Kyst

Dag 11: Kyst -> Ankomme San Diego sidst på dagen

Dag 12: San Diego

Dag 13: San Diego

 

San Diego besøgte vi ikke, da vi ikke mente det var turen værd.

 

Dag 14: Køre mod LA + omliggende områder evt. Joshua

Dag 15: LA - afrejse kl. 18 (slappe af ved en pool + måske lidt shopping hvis der er tid til det )

 

Los Angeles er en FED by. Her kan jeg varmt anbefale et besøg i Universal Studio, hvor man både ser filmstudier, og man kan prøve forskellige forlystelser. De har også et par shows, hvor Water World er helt fantastisk. Prøv evt. at google det. Joshua var der ikke meget krudt i.

 

Lidt input, som I måske kan have glæde af.

 

* GPS/navigation. Vi havde købt Sygic, som kan bruges på iPhone, iPad eller Android. Fordelen ved den er, at den kun koster 350,- i engangsbeløb for hele verden, du downloader blot de kort du skal bruge og så kan den bruges selvom du ikke har tændt for datatratik - kun enhedens GPS skal være kørende.

 

* Hvis det er muligt for jer, at flyve hjem fra en anden lufthavn - f.eks. San Francisco, da I derved sparer at skulle køre i ring.

 

* Mht. budget, så brugte vi ca. 25.000,- for 2 voksne og 2 teenagere (tvillinger 15 år). Af disse var ca. 12.000,- ren shopping ;-) De har masser af outlet-centre, hvor der er rigtig mange penge og spare. Vi købte bl.a. masser af Tommy Hilfiger, Nike, Levis mm. Til info så vejede vores kufferter ca. 11 kg pr. stk. (4 i alt) på udturen, og ca. 21 kg pr. stk. på hjemturen :-)

 

* Sequoia, General Shermann tree, er helt klart et besøg værd. Det er verdens største træer, og de er gigantiske.

 

* Zion National Park er helt klart også et besøg værd.

 

* Malibu Beach bør ses. Vandet er utroligt smukt med alle bølgerne plus imponerende at se surferne i aktion.

 

* Bryce Canyon er helt sikkert noget jeg VARMT vil anbefale. Har vedhæftet et par billeder derfra :-D

 

Billede

 

Billede

 

Rigtig god tur. Lige meget, hvad I ender med at se, så er jeg sikker på I får en fantastisk tur :-) Vi skal helt klart "overthere" igen. Næste gang lurer vi på Østkysten :-D

 


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 21:27

Aunsoegaard nævner Zion National Park - vi var desværre ikke forbi, da vi var "på de kanter", men blev på vores tur ofte anbefalet stedet af andre amerikanere. Faktisk var det dét sted, de fleste forslog at besøge, hvis man er til naturoplevelser :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 svarsvar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 12:29

Tak for Jeres bidrag.

 

Aunsoegaard: Var det 25.000kr shopping, mad og oplevelser? J Jeg går ikke ud fra i havde udgifter til hotel, når i bor i autocampe, men betalte måske for at overnatte nogle pladser? Dejligt at høre, at så mange af tingene var billige. Har du nogle centre som du kan anbefale? Gerne centre/malls hvor man kan få "alm" tøj (altså ikke udelukkende fx Gucci, LV mv.) . Men det lyder da til, at man kan holde budgettet på et fornuftigt plan. Overnatningsmæssigt sigter vi også bare mod moteller, da det bare skal være steder at overnatte, så har vi smidt lidt flere penge i at få en god bil at køre i (Ford Mustang J ) - planen er at køre igennem the strip i vegas om aftenen med taget nede og opleve alt lyset - det skulle være så fedt.

Manden VIL til Grand Canyon. Så planen er at køre fra Las vegas (vi finder et hotel i den sydlige del af vegas) om morgenen til Grand C, hvor vi vil være imens det er lyst og så se solnedgangen (nogle der ved, hvornår solen går ned over grand c. i september?) og derefter ENTEN køre mod Zion, Red Cliff eller direkte mod death vally for også at gøre stop i Yosemite nationalpark. Vi ankommer i Las Vegas d. 7 om formiddagen hvor vi så kun vil være en enkelt dag, da vi hverken er til casino og vil heller ikke ind og se shows (denne her gang). Vi har første overnatning i SF d. 10, så oceaner af tid, har vi naturligvis ikke ;-) Vi har dog kun bestilt overnatning i SF, første nat vi lander og vil booke i las vegas også, men ellers booker vi ikke noget.

 

Vi har bestilt fly, men vi talte også om, at ankomme i en lufthavn og flyve fra en anden, men det blev for dyrt. Men det gør os egentlig heller ikke så meget, da det ligeså meget er at køre i de flotte landskaber som tiltaler os J

LA har jeg hørt rigtig meget dårligt om, så jeg tror ikke, vi bruger så meget tid der, nok primært shopping og så måske tur i universal studieo. Vi vil bestemt se alzatraz (staves) og skal også have bestilt biletter dertil. Vi talte også om en overnatning mere i SF, men hold da magle det er dyrt at bo SF, så vi nøjes med to ;-) Vi har dog fundet et lille hotel, som ligger Daly City hvor vi kan slippe med omkring 100 dollar pr nat og det skulle være tæt på off. Transport, så vi kan tage toget ind til down town SF J

 

Vi har for resten hentet Sygic (tror det var den app. Manden talte om) - super smart J Og så fik vi at vide, at gps/telefonen ikke måtte sidde i forruden, så vi har købt en holder der kan sidde på fx blæseren i bilen.

 

Karine: Vi vil ikke undvære hverken San Diego eller San Fransisco. Det er også turen ned af highway 101 vi ser frem til, da det jo beskrives som en af de smukkeste strækninger i verden. Vi har valgt at tage den tur ned fra SF til San Diego for at kunne køre i den rigtige side i forhold til udsigter mv. Og så tage overnatninger i de forskellige byer undervejs.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt svar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 13:43

Jep - de 25.000,- var til mad, drikke, ture, campingpladser - hotel i Las Vegas og San Francisco var en del af selve pakkerejsen (dvs. fly, leje af camper mm), så det ved jeg ikke lige, hvad kostede. Kan dog nævne at vores tur alt inkl. kostede ca. 80.000,- for 2 voksne og 2 teenagere (15 år).

 

Grand Canyon skal da også opleves, men prøv om I ikke kan snige en tur til Bryce Canyon ind i jeres plan :-D

 

Mht. Sygic - så er det min erfaring, at det er bedst hvis den ene er co-driver og styrer GPS'en. De har jo vildt store motorveje - den ene vi kørte på var 6 sporet i HVER retning Plus der er meget trafik stort set hele døgnet. Så der er nok at holde styr på mht. trafik.

 

Vi handlede meget ind i Wal-mart, som er a la Bilka - bare større. Umiddelbart har jeg ikke nogen centre med tøj, jeg kan anbefale, hvis det ikke skal være mærkevarer. Vi googlede os frem, så det kunne passe ind med vores andre planer.

 

Hvad er det folk siger er dårligt mht. LA? Vi var ikke "hæmmet" af andres mening, da ingen i vores vennekreds havde været der før. Men det kunne da være skægt at høre, hvad der burde havde været skidt.

 

Tværtimod var jeg skuffet over San Francisco - alt for turistet til os. Følte lidt vi var i Alanya el.lign. turist steder :-(

 

Vi er dog heller ikke så pjattede med storbyer - vi er meget mere til natur. På vores tur til Sequoia så vi faktisk 2 bjørne - en unge og senere en han. Nøj, det var STORT!!!


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 14:12

Af malls kan jeg anbefale South Coast Plaza i Cali.

Nøøøøøj det var kæmpe enormt! Har været i mange malls, men det her var virkelig, virkelig stort!

 

Absolut noget for enhver smag, og der var masser af tøjbutikker som ikke var de dyre mærker (der var stadig masser af mærkevarer også dog).

 

Og masser af små spændende butikker som jeg ikke havde set før, bl.a. noget der hed The Bath and Body Works (mener jeg). Masser af sæber og dufte.

 

Min bror og jeg brugte en hel dag derinde, og jeg er ikke noget mærkedyr som sådan (jeg bryder mig ikke om at der står tøjets mærke ud over det hele). Men der var stadig masser af butikker at kigge på!

 

Hvis i kommer deromkring må i altså derind :)

 

http://www.southcoastplaza.com/


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 USA baby
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 10:56

Jeg kan se, at jeg skrev forkert i mit sidste indlæg - det er selvfølgelig Highway 1 jeg mener ;-)

 

Aunsoegaard: Uha det er mange penge. Vi har planlagt alt selv og så har vi været rimelig heldige med bllige flybiletter med kort stop i Heathrow. Vi har kun givet omkring 3600kr pr mand for fly, så det er ret billigt. Billeje har vi kunne gøre til omkring 2500kr for 2 uger, så det er heller ikke så galt. Vi er gerne i Thailand én gang om året, så vi gider ikke kaste penge efter dyre hoteller i USA, når vi kan få samme standard for 1/4 pris i Thailand ;-)

Desuden regner vi kun med, at være på værelset når vi skal sove.

 

Uha Ja vi har godt hørt rygter om, at det skulle være kæmpe veje ;-) Jeg tror manden får lov til at styre bag rattet, så må vi se, om jeg kan guide via gps uden det ender med vi slår hinanden ihjel...

 

Jeg kender et par stykker der har været i LA og så ud fra hvad folk fx. her i tråden skriver om byen. Men byen skal helt klart opleves, det er bare ikke der, vi vil bruge så meget tid. Ligesom med Vegas :-) Årrh jeg har også rimelig høje forventninge til SF - så det kan da godt være, at man bliver skuffet. Vi har også kun to overnatninger i byen (hvis det hotel, som jeg har mailet med, lige gider at bekræfte bookingen).

Vi elsker også smuk og storslået natur, dyreliv og mindre hyggelige byer med charme. Glæder mig sindsygt meget til turen ned af highway 1 :-D

 

Kan være vi skal prøve at kigge i wall-marts. Det må også gerne være mærkevare, men det skal ikke være fx. skjorter, bluser mv. til flere tusinde kr. pr det. Håber også at kunne finde nogle gode outlets :-)

 

Paradise »Lost«: Super - det vil vi da lige prøve at kigge efter. Hvad med outlets i fx. LA - har i været i nogle af dem??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 outlet centre
Forfatter: 
Dato:  06-08-2014 11:31

outlet centre har mærke varer til billige priser.

 

Priseksempler:

 

Hilfiger t-shirts 9-15 USD

Hilfiger polo: 39 USD

 

 

Selv er jeg ret gald for det mærke der hedder Chico- dete r et USA brand. det er der jeg køber arbejdstøj dvs pænt tøj. Hilfiger køber jeg mere ridetøj i pga prisen

 

Min mand køber meget hos Ralph lauren, men alle mærker, Ecco sko etc er som oftest repræsenteret. Tjek premiumoutlets.com.

 

ja faktisk shopper vi hele vores gardarope på vores USA rejser. rejser hjememfra med tomme kufferter og hjem med 2x23 kg hver

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 california
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 07:49

Jamen det lyder da yderst rimeligt mht. Priser, Karina.

 

Jeg kom lige i tanke om, at jeg havde fået meldt mig til primiumoutlets - håber på nogle gode tilbud! Jeg trænger i hvert fald til noget nyt tøj, det er dælme længe siden, at jeg har købt noget nyt sidst! ;-)

 

4 arbejdsuger mere og så er det afsted, wee :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare rolig!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 08:40

Folk kører generelt meget mere hensynsfuldt i USA (Nordøst er vist undtagelsen) end i DK, og skiltningen er ekstremt god! Du behøver altså ikke at være bange for at køre på en stor motorvej, tværtimod. Hvis du bare har styr på om I kører mod nord, syd, øst eller vest, og mod hvilken by, så skal det nok gå at finde vej. Læg også mærke til om der på freeway'en er såkaldte HOV-lanes for biler med 2+ passagerer, så kan I komme hurtigere frem. Vær også obs på at frakørsler kan være i både højre og venstre side, og at man må dreje til højre for rødt (men ikke hvis rød pil). Læs lidt op på færdselsreglerne og parkering i CA. Det ville være så ærgerligt at blive stoppet af politiet eller få bilen "towed". Det skal I garanteret selv betale for!

 

Mht tøj, så kan man ofte købe Levi's på tilbud i supermarkedet Fred Meyer. Andre billige tøjforretninger er Marshalls, Ross, Designer ShoeWare, JC Penney. Sports Authority, Big 5 for sportstøj. Og ja, find et premium outlet hvor der sikkert er Nike factory stores osv.



- Kirsten


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider