Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Reflektion....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 23:31

Jeg synes, at det er godt, at der bliver sat fokus på toppen af sporten, for alle heste skal behandles/rides med omhu og på hestens præmisser.

 

Dvs. bare fordi, at man er top-rytter ,betyder ikke nødvendigvis, at hesten behandles optimalt.

 

Og hvis ikke, skal dette selvfølgelig ikke accepteres.

 

Tror nok, at bredden og det lavere niveau af heste-sporten, kunne vise lige så grimme billeder, af heste i ridning eller håndtering enten på staldgangen eller på vej til og fra fold.

 

Hvilket heller ikke er i orden, så start et sted, lær børn, unge mennesker og uvidende, at behandle heste ordentlig og på hestens præmisser.

 

Hesten er her for, at give os glæde?

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Forkerte vej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 10:18

Kan du da ikke forstå, at os almindelige "tosser" der tøffer rundt på egen bane eller i skoven, os er der ingen der kopierer og ser op til.

 

men en der vinder medaljer, vises i tv, deltager i ol osv, han eller hun sætter standarden, det må jo være rigtigt, når man kan vinde medaljer på den form for ridning, mener små og store ryttere ned igennem systemet, så rides der hård ridning til ol, føres det videre i klubberne, for det må være metoden til medaljer, tænker mange.

 

man skal altid starte med at "kransekagefiguren" viser vejen for alle andre små "spirer" der drømmer om samme liv og berømmelse, så derfor skal det være flot og hestevenlig ridning der vinder medaljer.

 

sådan er det altså inden for alle sportsgrene, også i ridning. Idoler er vigtige for enhver sportsgrene, for at motivere børn til at komme igang. Børn ser op til og kopierer, defor vigtigt at det er det rigtige der kopieres.

4
0
Svar på denne tråd
 
 uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 11:47

Der er i min verden forskel på uvidenhed og med fuldt overlæg. Hestene føler desværre lige ondt, men en med uvidenhed retter hurtigt sin fejl ved anvisninger om hvad der er foregået. Gøres det med fuldt overlæg, er der overskredet en grænse i ens selv.

 

Jeg mangler også stadig at se heste i bredden der får blå tunger af at blive taget til og fra fold........? og håber aldrig det sker. Jeg tror heller ikke, det er normalt at putte hovedtøj på til og fra fold.

 

000: det er ikke det "perfekte" billede der har været oppe. Det er ikke øjebliksbillederne, der er blevet debateret de sidste mange dage og det er ikke forståelsen for at alle laver fejl, der har manglet. Det har handlet/er om en hest, der bevidst er taget så hårdt i og så længe, at dens tunge er blevet grå/blå.

Samtidig handler det om, at disse ting har været set før også hos andre, men der sker tilsyneladende INTET. Derfor tror jeg folk reagere så voldsomt nu. Folk ved ikke hvor de skal rette deres fustration hen, for de forskellige forbund har ignoreret ALLE både retmæssigt og uretmæssigt. Dyrlæger, medier og almindelige hestefolk, ingen er blevet taget alvorligt. Sker der heller intet nu, vil det blot blive endnu værre næste gang.

Vil man ændre på tingene, så skal den harmoniske hest frem på banerne igen og de mekaniske ekstrahøje benspjæt tilside sættes. Det handler også hvad de små rideskole drenge og piger oplever dommerne siger til dem ved både små og store stævner. Så her kræver det også en ændring.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider