Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Panodil, ipren og kvalme?
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:31

Er der mon nogen, der har erfaring med, at Panodil og Ipren sammen giver kvalme?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør det ikke
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:34

Nej, det har jeg aldrig oplevet, og jeg tager oftest begge dele efter anbefaling fra læge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden panodil
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:38

Ipren alene giver mig en underlig tørhed i halsen, som er lidt kvalmeagtig. Eller også er det den svimmelhed der følger med årsagen (menstruation) til at jeg en sjælden gang i mellem indtager piller.

 

Det anbefales også at man spiser noget sammen med smertestillende, og det er jo fordi det skaber ubalance i maven - vidst nok mere syre. Det kan vel også give kvalme?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:45
Tak for jeres erfaringer. Det lyder ikke som om det er der, kvalmen kommer fra :-)

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:07

Hvis du læser indlægsseddelen vedr. Ipren:

Bivirkninger
De hyppigste bivirkninger er: Kvalme, opkastninger, ubehag fra øverst i maven, halsbrand, mavesmerter, diarré, blødning fra mave eller tarm, mavesår og sår på tolvfingertarmen, madlede, hovedpine, svimmelhed, søvnløshed, tinnitus ("hylen" for ørerne), forbigående påvirkninger af synet f.eks. sløret syn, ændret farveopfattelse og nedsat syn. Nedsat nyrefunktion. Risikoen for alvorlige bivirkninger fra mave-tarmkanalen afhænger af dosis. Mere sjældne bivirkninger er: Overfølsomhedsreaktioner, der kan vise sig som feber med udslæt, nældefeber, røde plamager på huden, rødme med hudkløe, symptomer fra huden i form af Steven- Johnsons syndrom, tegn på leverskade eller meningitis.I sjældne tilfælde nedsat hjertefunktion, astmaanfald. Kontakt lægen, hvis der forekommer alvorlige bivirkninger eller bivirkninger, som ikke er nævnt her.

 

De fleste mennesker tåler Ipren, men rigtig mange mennesker tåler ikke Ipren.

Ipren er et smertestillende præp. (stærkere smertestillende) som er meget brugt, men skal dog ligeså som Panodil bruges varsomt, smertestillende medicin er ikke uskyldigt, dvs. kan ikke bruges i flæng efter behov.

 

Alt medicin har en virkning og desværre også en bivirkning.

(læs altid indlægsseddelen)

 

Måske tåler du lige netop ikke Ipren.

 

Jeg har job i sundhedsbranchen og oplever, at ikke alle mennensker kan tåle Ipren.

 

 

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ipren....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:14

Ja jeg høre til dem som får kvalme af ipren, det giver mig svien i maven også.. Pamol kan jeg sagtens tåle..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:22

Af samme gruppe:

panodil, pamol, pinex....

kan de fleste mennesker tåle, men Ipren er et stærkere smertestillende præp. som er i en anden gruppe (dvs. stærkere), mange mennesker kan ikke tåle dette præp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:12
Jeg prøver uden i aften så :-)

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ts....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:19

Må jeg spørge mht. smerte-præp., hvorfor tager du smertestillende ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja da...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:40
Jeg har blærebetændelse eller nyresten.

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 taina...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:52

Nu er der stor forskel på blærebetændelse og nyresten.

 

Hvis du har blærebetændelse skal du formodentlig i Selexid behandling, hvilket du forhåbentlig allerede er ?

 

Nyresten kræver lidt mere undersøgelse og anden behandling.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 behandling
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 22:19
Jeg er i behandling for blærebetændelse, og det virker fremragende, så jeg tror bare det er det. Men skal til egen læge efter påske, der var vist nogle symptomer, der ikke helt passede, men jeg fattede det ikke, fordi jeg var ret ringe :-)

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 22:38

Som en der har haft blærebetændelse en trilliard gange kan jeg sige, at det alene kan give kvalme og generel en skidt fornemmelse i kroppen.

 

Jeg har taget smertestillende flere gange ifb. med blærebetændelse og har ikke haft problemer som sådan.

 

Har til gengæld en veninde der har haft nyresten, og hun var å SÅ ulidelige smerter. Jeg tror virkelig ikke man er i tvivl, hvis man har nyresten.

 

Til slut skal du huske at holde øje med, om du pludselig får meget ondt i den ene side af ryggen. Det kan være bækkennyrebetændelse, noget jeg desværre har haft rigtig meget som konsekvens af, at Selexid absolut ikke virker på mig, mine bakterier er simpelthen resistente.

Det endte med jeg blev indlagt i 3 dage med drop og hele skidtet, fordi lægen havde givet mig Selexid mod blærebetændelse og jeg bare blev værre og værre, fordi det ikke slog infektionen ned.

Nu spørger jeg altid efter Sulfamethizol.

Ville bare nævne det, for du skal virkelig være OBS på om den antibiotika du får virker, så du ikke ender med indlæggelse ligesom mig :/


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paradise Lost
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:02

Mange tak for det input! Faktisk lå jeg i nat på alle fire på gulvet (den mindst utålelige stilling) hos lægevagten og ørlede i en pose, fordi det gjorde SÅ nas i den ene side af ryggen. (Undskyld det ækle billede - jeg har bare været uendeligt charmerende ;-))

 

Så nu har jeg tjekket, og jeg får Selexid. Her ser det nu ud til, at det virker, jeg er virkelig forbavset over, hvor godt jeg har det i dag - selvfølgelig med forbehold for, at jeg jo også er ret kraftigt smertedækket, men jeg har virkelig ingen smerter, kun kvalme. Så nu bliver det lidt spændende at se, om jeg vågner op i nat og higer efter kvalmen igen ;-)

 

Men jeg skal nok reagere med det samme, hvis det begynder igen, og tak for input til alternativ medicin!

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:06

Jeg kan ikke tåle Ipren.

 

Jeg får netop - kvalme og meget, meget voldsomme mavesmerter.

 

Så jeg tager i stedet panodil og så hvis jeg har stærke smerter son panodil ikke kan tage, må jeg ty til mine Diclon.

 

God bedring til dig :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:20

Tak :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 02:07

Tina: puha din stakkel! Jeg ved hvordan du har det, har været der så mange gange :)

Nyrebækkenbetændelse er som regel ikke farligt, og kan ofte bare behandles med antibiotika.

Den eneste grund til at jeg var indlagt, var fordi jeg troede det var almindeligt ondt i ryggen og det derfor ville gå væk af sig selv!

Til sidst kunne jeg ikke stå oprejst, og fik rasende feber fra det ene øjeblik til det næste.

 

Men hvis man bare ved at man skal holde øje med ondt i den ene side, så kommer det aldrig så vidt :)

 

Godt at pillerne er begyndt at virke! Det er meget individuelt hvad der virker bedst for dem, det afhænger af ens egen flora, da det faktisk ofte er ens egne bakterier, og ikke bakterier udefra, som man bliver syg af.

 

Som du kan høre har jeg snakket med diverse læger og sygeplejersker om dette maaaange gange :P

 

Skulle det ske at det bliver ved med at vænne tilbage, så er tranebær-kapsler fra Matas rigtig gode som forebyggelse


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aaaaaaaah!!
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 09:19

Ingen smerter og ingen kvalme - det bliver en god dag i dag :-) Panodilen er også røget.

 

Puha Sophie, det lyder godt nok som en styg omgang, du fik der! Jeg kender det godt, det med at trække den, jeg synes altid, jeg er så pylret, når jeg ringer til vagtlægen og er sikker på, at jeg får at vide, at det er ingenting. I går nat var en undtagelse - jeg troppede op hos vagtlægen to timer før min tid, for jeg ville bare til NU!! :-)

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 13:30

Godt, at du har fået det bedre.

 

Hvis og såfremt, at du ikke kan tåle Selexid, er Sulfa-præp. (sulfametizol) også en mulighed (få mennesker kan ikke tåle Selexid).

 

Et godt værktøj er www.min.medicin.dk

 

I min branche bruges ofte www.pro.medicin.dk

 

Det, der er vigtigt i medicin-sammenhæng er inter-aktioner, dvs. hvis du i forvejen får anden medicin, er det vigtig at undersøge om pågældende præp. kan harmonere sammen med det andet, eller om de modarbejder hinanden, hvilket du uden tvivl kun får det dårligere af.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider