Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sponsor regler
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 09:57

Hej alle.

Håber lige jeg kan hente lidt hjælp her :-)

Hvis et firma skal sponsorere en rytter, med et kontant beløb, hvordan er reglene så?

Jeg ved godt at frmaet ikke må have personlig interesse i rytteren og dette er heller ikke tilfældet. Ved også god at sponsoratet skal give firmaet en personlig værdi, i f.eks. reklame.

 

Kan Firmaet trække hele beløbet fra i skat eler får de en del af beløbet tilbage i moms?

 

Må de ovhovedet sponsorer med et beløb så højt som f.eks. 20000 kr. om året?

Er det bedre at lave en sponsor aftale om at de betaler en bestemt udgft hver måned?

Sponsor rytteren er konkurrencerytter, så der er mange udgift til stævner, transport, undervisning osv.

Når rytteren er under 16 år, skal beløbet så beskattes??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mht. rytteren
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:25

så ja så skal beløbet opgives som personlig indkomst. Men er der ikke anden indtægt, gør det jo ingen forskel og ja der å gerne sponseres så store beløb.

 

Tilgengæld aner jeg ikke en bønne omkring virksomhedsreglerne, andet end selvfølgelig skal det opgives, men hvrdan det praktisk har indflydelse, pas-.

 


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Personlig interesse
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 11:35

...har de fleste firmaer der sponsorerer en rytter, med mindre man da er i landsholdstruppen. Er man ikke det får firmaet nemlig næppe nok valuta for deres sponsokroner og i ridesport er der derfor i langt de fleste sponsorforhold en personlig relation mellem rytter og firma, f.eks. familiæer eller arbejdsmæssig og demed et ønske om at hjælpe vedkommende lidt.

 

Firmaer kan fratrække sponsorater, uanset reklameværdien eller den manglende ditto, både udgiften og evt. moms. Til gengæld er beløbet skattepligtigt for modtageren, uanset alder. Der er ikke loft over sponsorater og det har ingen betydning rent skattemæssigt om man modtager det samme beløb i månedlige rater eller én gang årligt .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 11:45

Men jeg synes da at jeg har ladet mig fortælle at der må ikke være en familiær realtion mellem rytter og dem som sponsorer eller er det bare en and

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 alt er relativt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 13:47

enkeltmands ejet virksomhed må så vidt jeg ved heller ikke sponsorerer egne børn, men aps vil jeg tro må, og as er jeg sikker på må. Men så vidt jeg ved gælder det kun egne børn. Fætter kusuner osv tror jeg ikke der er nogen regler om, og ved faktisk ikke om reglerne omkring egne børn er forældet og blot en skrøne.

 


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ænder...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 17:34

...ellers ville mange miste deres sponsor, eller rettere; deres velgører.

 

Det er jo underordnet om man er i familie i lige linie eller perifær, SKAT får deres andel, uanset hvad, og det er det vigtigste .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider