Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Grotesk hestemishandling lagt på YouTube
Forfatter: 
Dato:  19-02-2014 20:40
Indsat fra nyheden Grotesk hestemishandling lagt på YouTube:

Et video-klip, der viser en hest, som bliver slået til jorden med en kraftigt slag i hovedet, mens to mænd grinene ser på, har skabt lynch stemning på de virale medier og skandale i det land, hvor optagelsen sandsynligvis stammer fra

 

Hest slået til jorden

Videoen viser to mænd der tilsyneladende er fuldt bevidste om, at der bliver filmet og henvendt mod kameraet, demonstrerer, hvordan de slår en hest til jorden, alene ved hjælp af et kraftigt slag med en kæp eller kølle i hovedet på hesten. Hesten som er tæt bundet til en kraftig pæl, kollapser ved slaget, og benene klapper i refleks sammen under den, mens den med fuldstændig forvredet krop fortsat hænger med sit hoved bundet til pælen, mens den slipper luft ud. Mændene griner og bryder efterfølgende ud i latter, mens de vender sig om mod kameraet foran den sammensunkne hest, der i chock og smerte ligger med blottede tænder og ørene tilbagelagt, men alligevel forsøger at udstede et lille vrinsk. Det fremstår som om, hesten ikke efterfølgende er i stand til at rette sine lemmer ud, og virker som om det er umuligt for den at komme på benene igen.

 

Oprør på de sociale medier

Videoen blev uploadet til YouTube den15. februar, og er allerede set af mere end en halv million mennesker alene på dette medie. Videoen har efterfølgende frembragt en massiv reaktion af harme, vrede og forargelser, på de sociale medier, og har resulteret i en udpræget lynch stemning overfor de to mænd, der optræder i videoen, og for åben videooptagelse tilsyneladende morer sig over deres egne grusomheder.

 

Reaktionerne på videoen har på Twitter ligeledes været særdeles voldsomme.

 

Landet hvor heste er guld

I landet hvor hesten nærmest betragtes som guld, har video-klippet forårsaget en national skandale.

Ud fra sproget at dømme, er det nemlig vurderet, at de to mænd der optræder i videoen, formentlig er Saudi arabiske mænd. Klippet er allerede blevet vist på TV i den arabiske verden og er blevet kraftigt fordømt. Det kan naturligvis skade det hesteglade Saudi Arabiens image i omverdenen, hvis dyremishandlerne er Saudier, og videoklippet viser endnu engang de sociale mediers store pressionsstyrke.

 

Reaktionen har da også været heftig i Saudi Arabien, som er kendt for at forgude deres heste og særligt fuldblodsaraberen. Der er også internt i landet iværksat en klapjagt på de to mænd der optræder i videoen. Der ydes nu en indsats for at identificere de ansvarlige for den grove hestemishandling, og foranledige at de bliver straffet. Straffe, for selv små forseelser er ofte konsekvente, resolutte og særdeles hårde i det arabiske land, så de to mænd skal formentlig frygte at blive identificeret og pågrebet.

 

Henvendelsers samlingspunkt

Emir Abdelaziz Ben Saad Ben Jouli, en stor hesteavler i Al-Ahsa regionen i det østlige Saudi Arabien, er blandt de kræfter der har meldt sig på banen, for at opspore de ansvarlige mænd.

 

"Jeg har posteret mit telefonnummer på Twitter, hvor jeg opfordrer folk som har information der kan føre til identifikation af de ansvarlige, til at træde frem, således at politiet kan arrestere dem" har han meddelt på det engelske blad The Observers hjemmeside. "Jeg var forfærdet da jeg så videoen. Jeg er ude af stand til at forstå, hvorledes nogen som helst kan behandle en hest, eller et hvilket som helst dyr, med sådan grusomhed", udtaler den arabiske hesteavler. Hesteavleren oplyser, at han allerede har kontaktet en advokat, som er klar til at foretage retsforfølgelse mod de ansvarlige, såfremt det kommer så vidt. Det er ønsket, at de ansvarlige får en fængselsdom, så de kan forstå alvoren af deres handlinger, og statuere et skrækeksempel overfor andre der måtte have lignende ideer, oplyser Emiren.

 

Videoen kan ses her, idet der ADVARES om at det er SÆRDELES voldsomme billeder, der ikke er for sarte sjæle!

 

Billede

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hestemishandling
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 14:48

Forbandede sviner


MVH Ulla

 


Søballegård Ridecenter tilbyder opstaldning

 

 

 

 

Dygtige ryttere søges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 grrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 19:04
Jeg håber de bliver fundet og får hvad de fortjener!
3
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 19:38

heldigvis er det i saudi arabien, så de får en STRAF og ikke bare en løftet peje finger.

 

Simpelthen så ulækkert og grumt, ad hvor man skammer sig over sin egen race engang imellem


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways

facebook.com/xtnd

3
0
Svar på denne tråd
 
 dumme svin
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 19:39

håber de får at mærke nemesis............. håber de bliver fundet og får en straf !!!!


Mvh Cecilia

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har slet ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 20:01

lyst til at se klippet - sover DÅRLIGT om natten af den slags....og har så tydeligt læst hvad det handler om - det skal ikke visiualiseres for at forstå....

 

Jeg krydser fingre for at de finder "de skyldige"....(ligesom jeg krydser fingre for at alle andre idioter der mishandler dyr bliver fundet og offentliggjort på selvsamme medier de har fundet det så morsomt at dele deres "viden" med)....

 

Dog går jeg ikke ind for at man skal ha' hugget højre hånd af - og den type metoder man af og til bruger....der hvor "synderne" efter mediernes bedste evne har sporet ugerningerne til....

 

5 års tvangsarbejde med at passe dyr under optimale forhold synes jeg er en bedre straf....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
2
1
Svar på denne tråd
 
 sådanne nogle forbandet svineri
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 21:59

 

 

bind de to idioter til en pæl i ørkenen og klip et lille stykke af dem en gang i timen til de dør...husk at komme salt i sårene,-

 

jeg er så gal at jeg selv kunne give dem straffen uden at få det dårligt

 

 

håber den stakkelt hest er et bedre sted nu, den er helt sikkert ikke overlevet denne grusomme behandling

 

lad os endelig høre om de to dyreplagere bliver fanget og hvad der så sker med dem...der må jo være nogle som kender dem i deres land

 

desværre foregår der SÅ meget mishandling af dyr i disse lande, især muslimer har ingen empati for dyr

 

2
3
Svar på denne tråd
 
 ser ikke klippet
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 22:03

Jeg syntes faktisk at det er uetisk at se klippet.

 

Kan I følge mig?


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

2
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 22:04

Lene 1

 

Der er nok en grund til der står landet hvor heste er guld, prøv lige at hold racsimen ude.

 

Folk "dernede" elsker heste, de forguder dem og landet er gået i klapjagt på de 2, der bliver delt det ene og det andet får at finde dem og avlere er igang med at finde frem til dem via advokater mm, så de kan komme i fængsel

 

Det er sgu da mere end man kan sige om Danmark! her kan man kne¤¤e en hest så den dårligt kan gå, binde dens ben sammen osv. uden straf, du kan sulte din dyr, undlade at betale smed og stadig kun få en bøde. så hvem behandler i det store hele dyr grumt?


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways

facebook.com/xtnd

8
0
Svar på denne tråd
 
 fængelsdom....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 22:05

de skal have mindst dødstraf

3
3
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 22:10

Lene

 

Men det er stadig mere end de ville få i Dk.


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways

facebook.com/xtnd

1
0
Svar på denne tråd
 
 Verden er blevet ond!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 00:36

Varmeblod, du har fuldstændigt ret! Der er p.t. en klapjagt i gang på de to imbecile individer (ja, de kan jo umuligt være mennesker) lige nu. Og de skal ikke forvente, at de overlever, hvis de bliver fanget!

 

Og som du skriver, så slipper mange flere afsted med dyremishandling her i DK, fordi vores lovgivning er så slatten. Men det er, hvad er kommer ud af, at pøblen får lov til at sidde med ved forhandlingsbordet!

 

Lige nu raser jeg over, at der er fundet en kat i en plastikpose i Gudenåden, og den havde fået sine ben bundet sammen med strips. Derudover havde den benbrud, og alt var foregået, mens den var i live. Den døde ved drukning.

 

Hvor bliver det dyrepoliti i Danmark af???????


Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 08:45

Det er frygteligt med den lille kat, den har jeg set :(

men gerningsmanden slipper sikkert med eller anden begrundelse som sygdom bla bla.

 

Danmark er så slapt på det område.


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways

facebook.com/xtnd

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:32

hvis det er nogen trøst, er de Saudi arbiske fængsler ikke just en dans på roser og de har også et ret afslappet forhold til hængning, piskning og afhugning af legmesdele..

3
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ser frem til at høre
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 13:56

at de to bastarder bliver fanget og hængt eller det som er værre...

 

Her i dk har alle travlt med at det er et sølle land i forbindelse med dyremishandling, og i har ret,... MEN gør noget ved det istedet.....skriv til politekkerene at i forlanger der bliver gjordt noget.

 

Jo flere der skriver og råber op ,jo større chance er der for at der sker noget... så kom igang

 

behøver jeg at sige at jeg har skrevet flere gange og jeg giver ALDRIG op.

 

vi må stå sammen

0
1
Svar på denne tråd
 
 Uforstående
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 14:35

Jeg forstår SLET IKKE, overhovedet, selv med min bedste og mest optimistiske sind, hvad helv*de sådan et indslag skal på HN for!

 

"Vi" finder dem ikke her i landet, selvom det ville være oplagt for dem at gemme sig her.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

STOP pirat avl. ~ Vælg dine købere med OMHU!

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 finger nedad
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 19:59

ja der er sku nok en enkelt idiot eller to som syntes det er ok at behandle dyr på den måde!

 

undrer mig ikke

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider