Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hobbitten dræber heste
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:11


-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdedum...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:19

Må indrømme at jeg tager Anima næsten lige så seriøst som PETA

 

 


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:22

jeg er kold og hjerteløs og skal se den no matter what......

 

jeg tror kun det er i nyhederne fordi det er Peter Jackson, og fordi det er en stor film. Det er sikkert sket ved utallige andre film også. Det gør det dog stadig ikke iorden, men det afholder mig ikke fra at se de 3 film jeg har glædet mig ualmindelig meget til at se :)



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 pfft...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:23


-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:34

Jeg siger ikke det ikke er sket - for det er det jo nok.

 

tvivler bare på det er den eneste film det er sket ved. og Peter Jackson og hobbitten er så stort så det er en "vigtigere" nyhed end hvis det havde været en eller anden B film.



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:34

Ja, det er forfærdeligt.

 

 

Desværre højest sandsynligt LANGT FRA det eneste tilfælde.

 

 

 

 

Jeg skal nu se Hobitten alligevel.

 


Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme kilde
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 18:53

bare fordi flere medier poster samme historie gør det ikke at kilden ikke er den samme. PETA er kilde på ALLE de artikler du har postet her.

 

Jeg synes da ikke det er smart at dyr dør, men lad os lige holde fast i hvad der er sket.

 

Den ene pony er faldet ned af en skråning på folden og har brækket ryggen. De skriver i den ene artikel at heste skal holdes på flade marker fordi de kan finde på at løbe 30mph. Hvis heste skal holdes på flade marker så skal man da vidst til at melde rigtigt mange mennesker i dk. Der er mange steder jordvolde etc på foldene som hestene ynder at klatre på.

 

To andre har været i hegnet, de overlevede. Selvfølgelig kan man argumentere for at hegnet har været for dårligt hvis hestene får benene i det. Men ind imellem får de altså viklet sig ind i hegn selvom der er træhegn og alt muligt andet også. Så kan man synes at det er vildt at det er sket for to heste og at det er bevis for at hegnene var dårlige, men jeg har svært ved at se at det er et særligt håndgribeligt bevis. iøvrigt skriver de jo også at hegnene blev forbedret efter den første havde været i. derfor kan den første jo godt have været på grund af dårligt hegn og den anden rent uheld.

 

en fjerde hest er gået ned ad en skrænt til en å og er på en eller anden måde druknet. Igen her handler det jo om hvorvidt man synes det er ok at der er en å på folden, hvis ikke man synes det er ok så er der godt nok mange der ikke overholder loven.

 

Sidste hest der dør er i stalden. Den får ifølge dem der har tilset den sprængt en blodåre. Det er altså ikke unormalt og sker indimellem. Skulle det være kolik som PETA spekulere i, så sker det altså også jævnligt at heste får kolik. Her er det eneste jeg synes man kan kritisere at der ikke har været opsyn nok, men er den uheldig kan den sagtens nå at få kolik eller tilsvarende omkring midnat og være død ingen kl 6 og hvor mange stalde har opsyn 24 timer i døgnet? min har ikke.

 

Så er der døde nogle får og geder af tilsvarende årsager. Får er ret følsomme overfor foderskift, så det sker altså at de dør når de skifter mark eller hø. Nogle af dem er øjensynligt også faldet ned af de her skrænter.

 

Det eneste jeg finder rigtigt kritisabelt er at der er nogle der ikke har koordineret hvornår hønsene og hundene er ude således at hundene får chance for at angribe hønsene. Det er dog hundenes natur og præcis hvad der ville ske hvis ikke hønsene var spærret inde. Så hvis man tror på rent naturligt dyrehold, så er det jo ikke et problem. Her er jeg dog uenig og synes man burde have holdt hunde og høns adskildt.

 





Med venstre hånd
Line

 

http://linebergmann.dk/

 

 

Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej Line...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 19:04

hvor er du kedelig sådan at skille en konspirations teori helt ad....

 

Buhuuu Line

 

(Ironi off, hvis nogen skulle være i tvivl)


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej altså .... PETA
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 19:39

Ej Line .. nu skulle vi lige været forarget ..... Ork * stamper i jorden*

 

 

Mmmmm jeg har haft hest et sted der løb en bæk, og et meget kuperet område :O


" He who is tired of Weird Al, is tired of life " ....Qoute Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blev pludselig gammel
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 19:46

Det ville simpelthen klæde Anima og PETA hvis de prioriterede og perspektiverede lidt.

 

Bare fordi man er en velfærdsorganisation behøver man ikke lede og overfortolke. Der er RIGELIGE mængder RIGTIG mishandlede dyr. Lad os dog kæmpe for deres vilkår i stedet for at spilde tiden på hændelige uheld.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 20:10

Synes nu ellers nok at Anima tager sig ligeså meget af alle andre sager som vedrører mishandlede dyr!

NEJ, jeg skal ikke se den film. Ligesom jeg heller ikke skal i Tivoli.. ;-)



Mvh Majken

Ergoterapeutstuderende


>> Med frieserblandingen Mox Diamond *

0
0
Svar på denne tråd
 
 hobitten
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 21:29

majken; dræber Tivoli også heste?

 

 

 

( ;-) )


Venlig hilsen Sarah.

 

Det er menneskeligt at føle....

 

 

 

 

 

Part søges til min hest Dinde.

Han står i Osted.

Og er rigtig sød ;-)

Se min annonce.

 

 

Se de fineste hvalpe: "Astaroiderne" på facebook.

  ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hobitten
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 22:22

Jeg tror heller ikke jeg har lyst til at se Hobitten..

 

Det handler dog mere om at de har været istand til, at strække en børnebog jeg læste da jeg var 12,( på ikke særligt mange sider) til 3 dramatiske helaftens film Impressive..

 

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen (LS Horses)
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 22:46

Børnebog på ikke ret mange sider??
Det er da vist en stærkt forkortet udgave du har læst :D

 

Men ok, 300 sider kan jo være en lille bog for nogle :)


 

mvh PiaR


quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 23:03

Gad vide hvor meget anima regner med at tjene ekstra på den historie og hvor mange får var der egentigt i den flok?
Nu er det ikke billigt hegn vi har om foldene, men når filmselskabet har smidt mere end $100.000 i foredringer til forholdene for de dyr der var med, så har de enten passet dem ret godt til sidst eller også var der da nogen stykker med i filmen...

 


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 23:04

Det er da også kun to af filmene der skal filmatisere bogen? :D
var den 3. ikke årerne imellem hobbitten og ringenes herre?



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 23:14

PS: Nu her efter at anima er blevet dømt for anden gang i retten til at betale en erstatning på over en million kroner for deres forbrydelser, bliver de jo nok også nødt til at sætte alle sejl til for at hive penge op af lommerne på alle de godtroende fjolser de kan overbevise om at de rent faktisk gør noget for dyrene...


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 23:17

Filmene skal også indeholde en del begivenheder, som ikke er med i bogen Hobbitten. Hvor vidt materialet er nok til 3 film er vist svært at sige, før vi får filmene at se, når vi ærligt talt ikke ved, hvad de handler om.

 

 

 

Jeg synes, artiklerne er fjollede. Det er den slags, der får mig til at tænke på historien om Peter og ulven.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 hobitten...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 00:46

PiaR- Tjah, considering det skal forvandles til 2-3(?) helaftens films, så ja, jeg finder den forholdvist kort, jeg læste den i løbet af kort tid da jeg var barn.

 

 

Apartfrom that.. Er jeg den eneste der finder navnet på denne tråd morsomt?

 

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 08:17

Aldrig har jeg glædet mig så meget til at komme i biffen.

 

Trist med dyrene.


SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hobbitten
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 10:42

Er en film der helt klart skal ses!!..

 

OG til Line .. Det er nemlig fuld stændig korrekt ..

 

Og med hensyn til længden.

 

Så er der jo RIGELIGT fra de tre LOTR bøger der ikke var med i filmene man kan tage med .. :)

 

Alle beskrivelserne af "landene" er jo slet ikke beskrevet så godt i filmene som bøgerne :)


Mette Stelmach


med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow


*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line (Calano)
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 12:21

Ikke meget andet at sige end (Y)


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers
Teddy og Satin Kæledyrs Marsvin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har set deres hobittens heste :P
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 01:05

Har ikke læst alle linksne til artiklerne, men jeg HAR faktisk set de heste de bruger på sættet til Hobitten,

for 6 måneder siden kom jeg hjem fra en 7 måneders rejse igennem Australien og New Zealand, Mens vi var i New Zealand stødte vi to eller tre gange på optagelserne til Hobitten.

En af gangene var i et område der hedder Paradise (lidt nord for Glenorchy hvis nogle ønsker at google det og se de smukke omgivelser hvor filmen er optaget? )

Langt ude i igenting var der pludselig en MASSE KÆMPE lastbiler og trailere og andet film halløj og de havde vist boet der længe.

Vi kørte igennem sættet da vi skulle ud til en lille skov på den anden side og fik et glimt af kulissen til en del af hobitbyen.

Der var en del heste som jeg kiggede på og jeg var meget bedrøvet, mange af dem var ret tynde og manlede muskler. i hvert fald dem jeg så tæt på. deres fold var lille og var bare et reb på spyd i jorden. der stod mange folk om dem, så jeg troede da bare at det var en midlertidig fold og de skulle bruge hestene den dag?

 

var ret bedrøvet over de heste jeg så tæt på men da jeg var det eneste heste menneske i bilen gad de ikke diskuterer det, så jeg havde helt glemt det indtil nu! undskyld for et langt indlæg, men jeg skal stadig se filmen!

 

men det kan da være jeg skal kigge om jeg faktisk fik taget et billede af dem, men tror det ikke...


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestene
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 01:44

kiggede lige mine billeder igennem og så et billede af en lille flok heste hvor nogle af dem bliver redet. de er på en lille midlertidig fold, men den er inden i en stor normal fold, (dog af pigtråd). så de heste jeg har set har nok haft ordentlige folde :)


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 14:12

Maj: hvor er jeg dødmisundelig på dig!!

 

det undre mig ikke at hestene er muskelfattige, da jeg tvivler på der bliver hyret toptunede heste til sådan nogle film :P

 

og det lyder heldigvis meget som midletidige folde du er stødt på.



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 002-pirat
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 14:22

Hvorfor i alverden skulle man ikke hyre toptunede heste ind? Der er vel ingen der har interesse i, at hestene ikke kan holde til det, de bliver udsat for?

 

Nu tror jeg også at vi danskere synes at mange heste andre steder er tynde, for der er da vist en lille tendens til, at hestene herhjemme er rundere emd så mange andre steder rundt om i verden


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

Kig forbi www.kamphest.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 16:57

Tina : de heste jeg ser som toptunede heste, er heste som jeg ikke tror lige bliver lånt ud til et filmhold.

 

og selvom en hest ikke har sat muskler de rigtige steder, så betyder det jo ikke at den ikke kan klare opgaven. en hest der bare skal "pjatte rundt" bliver slet ikke brugt på samme måde som en der laver det ene og det andet. og det ridning jeg ser i film er tit "ridning for sjov" forstå mig ret, men den behøver ikke være super atlet for at kunne vise lidt gallop gennem en skov, og hvad de nu ellers skal :P



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2012 21:51

 

Jeg vil rigtig gerne se filmen.. :-)

 

Dog synes jeg at det er bekymrende at 27 dyr er omkommet under optagelserne.. Ligemeget hvordan man prøver at forklare hvert enkelt dødsfald. Stakkels dyr


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 02:04

Hvorfor kun fokusere på de 27 døde dyr?

Hvorfor ikke også bekymre sig om de mange millioner snegle der er mast under deres køretøjer? De mange fluer og myg som er blevet klasket undervejs af dyrehadere der bare ikke elsker myggestik og flueæg på deres mad. Nå ja, maden for sa*an da. Har de nu været slagtet helt efter bogen?

 

Okay, 27 dyr er døde. Men mange er sq nok hændelige uheld og måske en tanketorsk eller 2 (hunde vs. høns) er skyld i noget også. Men hvor mange dør ikke i dk hver dag? høns, grisebasser, køer, får osv. heste bliver syge og går i hegnet.

 

Sådan er det nu bare, selvom man ikke kan lide det. I tror da vel ikke at Peter Jackson bare har sagt" hey, skid hul i dyrene for det skaber da ikke dårlig omtale"....

 

Sorry to say, øvelse gør mester. Deres folde har måske ikke været optimale fra start men de har nok lært noget hen ad vejen...

 

 

Og jo, titlen på tråden er lidt morsom


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 27.....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 02:17

Jeg har ikke lige set at det var 27, jeg troede det var to døde dyr..

27, hvis det er sandt, syntes jeg godt nok er voldsomt, hændelige uheld.. ej ok..

 

"No animals were harmed.." er altså en ret almindelig sætning i det fleste film, og noget de fleste filmskabere efterhånden stiler efter, men 27 døde under optagelserne til en film.. Det lyder altså som et bad pattern for mig...

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 12:45

B-King: Meget mærkelig sammenligning du laver der. Du kan da ikke sammenligne snegle og myg med heste, får, høns osv. Du kan komme til at træde på en snegl, fordi du ikke ser den, og dermed slå den ihjel. Man kommer ikke til at slå en hest ihjel, medmindre man intet forstand har på heste, og dermed ikke burde have med dem at gøre :-)

 

Selvfølgelig kan nogle af dødsfallene være uheld, det sker. Men i følge artiklerne har flere dyrepassere udtrykt deres bekymring over dyrenes forhold.

 

Jeg synes bare det er voldsomt at 27 dyr er døde under denne her indspilning, og selvfølgelg dør der dyr hver dag, men når der tydeligvis ikke har været 100% styr på dyrenes forhold, og ikke alle dyrene er døde naturligt, og nogle af dødsfallene kunne være forhindret, synes jeg det er kritisk.

 

Også kunne jeg forestille mig at det ikke ligefrem er et lille budget, de har haft til den film, så jeg synes at det mindste de kan gøre er at sørge for at dyrene har det godt :-)

 

Men vil give dig ret i at overskriften på denne tråd er lige lovlig overilet.

 

 

Men alt i alt synes jeg at 27 døde dyr for meget :-) Det virker ikke som om det bare lige er et par stykker der er røget i svinget.

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 14:33

Nu er det jo 27 ud af RIGTIG mange dyr over ret lang tid. Jeg kan ikke huske, hvor mange dyr, de har brugt, og hvor længe de har filmet ude på location, men det er rigtig mange dyr, og rigtig lang tid.

Jeg synes stadigvæk, det er helt rimeligt, at man har et uheld af og i - det har vi også udenfor filmindspillinger.

 

Mht. at hestene ikke er toptunede. Så er hestene jo også valgt til at være en bestemt type til bestemte roller. Nogle skal være flotte velmuskulerede varmblodstyper, andre skal være nussede pony-typer med filtret hår o.l. Selvfølgelig ligner de ikke alle superstjerner. Underernæring er ikke ok, men at de ikke er dressurtrænet ret meget... Det kan jeg virkeligt ikke se problemet i.

Jeg tror ikke på, at de ikke er trænet til optagelserne - af hvad jeg har set af "behind the scenes", så har de netop trænet rideponyerne ganske almindeligt under selve optagelserne, når de ikke var i brug. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvad de gør hver dag - men træning har de i hvert fald fået, selvom man har sørget for, at de så lidt nussede ud..


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 men 27 ud af hvor mange?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 15:15

historien melder jo ikke noget om hvorvidt der var 40 dyr eller 4000 dyr på settet.

 

hvis man kigger på en normalbestand på 4000 dyr over to år så tror jeg godt man kan regne med at der går +/-50 til undervejs. Ser man på en normalbestand på 40 dyr er det klart noget andet. Derfor er det ikke til at sige om 27 er mange eller få.

 





Med venstre hånd
Line

 

http://linebergmann.dk/

 

 

Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 objektiv..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 16:16

Man skal jo være objektiv mht nyheder www.guardian.co.uk/world/2012/nov/ 20/the-hobbit-animal-deaths-farm

 

150 dyr på en gård, hvor adskillige dyr døde.

 

"The spokesman, Matt Dravitzki, agreed that the deaths of two horses were avoidable, and said the production company moved quickly to improve conditions after they died."

 

"A spokesman for the trilogy's director, Peter Jackson, acknowledged on Monday that horses, goats, chickens and one sheep died at the farm near Wellington in New Zealand where about 150 animals were housed for the movies, but he said some of the deaths were from natural causes."

 

-nogle af dyrene døde af naturlige årsager..

 

 

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 20:41

sætningen "No animals were harmed.." henviser somregel til selve indspilningen - og ikke backstage, altså de tidspunkter hvor dyrene ikke er i brug.

 

og nu er det altså over en rigtig lang periode da de startede med at filme 21. marts 2011. og der har alt jo højst sansynligt være parat, så de har sikkert modtaget dyrene før dén dato.

 

 



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 no animals were harmed
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 20:56

En film må kun få det stempel, hvis ingen dyr, der bliver brugt i forbindelse med filmen, er kommet tilskade.

Ikke kun mens de filmer!

 

Det gælder for dyr, der er blevet brugt i filmen (så f.eks ikke den tilfældige kat, man måske har kommet til at køre ned, på vej til settet)

 

Nogle af dyrene er døde, (bl.a. hestene) pg.a. af dårlige forhold, Det indrømmer de jo selv i interviewet..

 

 

Det var overalt i nyhederne i NZ i sidste uge og hvis man gidder søge lidt, er der adskllige interviews både fra talsmænd og fra folk der har passet dyrene i forbindelse med optagelserne. Flere af dyrepasserne nævner de elendige, livsfarlige forhold..

 

 

Man skal ikke gøre det værrer end det er, det kan jo ske for alle, men jeg kan heller ikke ses hvorfor det skal gøres "ubetydeligt", for det er det jo bestemt ikke, især considering mange af dyrene er privat ejede.

Jeg ville være ked af det, hvis jeg havde lavet den fejl at leje min hest ud til nogle, der i bund og grund ikke havde nogen som helst forstand på pasning af dyr og trosede adsvarsler fra de der havde. Det er det der er sket.

(Btw. De første mange dage efter nyheden var kommet ud, benægtede P. Jackson at nogle dyr var kommet til skade.. Det gør det jo ikke ligefrem bedre)

 

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 21:39

De dyr jeg har set var som sagt nær Queenstown, og ikke som i storierne melder omkring Wellington (ca en jyllands-længde fra hinanden). De heste jeg så var sortbrogede,højest sandsynligt tinkere (som jo er ret robuste) derfor bemærkede jeg de var tynde og ret muselfattige. Nogle af dem blev som sagt redet (i fuld middelalder outfit :P ) men ved ikke om det var træning eller opvarming til optagelser. kan stadig ikke helt se om folden var midlertidig eller noget de brugte normalt, men i det område var der tusind folde så mon ikke de har lejet nogle rigtige folde der?

 

bottom line, jeg glæder mig til at se om jeg ser sortbrogede ponyer i filmen :)


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 02:10

Patricia J. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes, men der er jo sket det som der altid sker. Koldt sagt, hvor der handles der spildes Jeg er lidt træt så det er lige det første der falder mig ind

 

Men som mange andre siger. 27 dyr ud af hvor mange? Som en taler om, så er får og geder meget sarte i maverne og heste kan altså være nogle klodsede fjolser på folden Og der er jo også dem som er døde af naturlige årsager.

 

Prøv at forestille at vi får samme antal dyr, som vi skal holde styr på i den samme periode som da de lavede filmen. Er der helt seriøst nogen her der kan sige at de ikke ville miste så meget som et enkelt dyr??

Og de skal jo også have bragt dyrene frem og tilbage fra gården til filmsettet, for de 2 ting kan umuligt ligge op ad hinanden. Ihvertfald ikke hele tiden.

 

Selv herhjemme på vores finde veje, kører heste-trailere galt så det sker jo, også under så sikre forhold som der nu kan findes.

 

 

 

 


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 14:28

B-King (Y)



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 14:43

 

Jep, selvfølgelig kommer det an på hvor mange de 27 døde dyr er ud af. Det får vi desværre ikke oplyst.

 

- Som sagt så kan der selvfølgelig ske naturlige dødsfald, men som nævnt før, bliver der talt om, ifølge de dyrepassere som passede dyrene under perioden, at dyrene har levet under kristiske og farlige forhold. Hvis man vil lave en film med dyr, så må man også sørge for at de har nogle gode og sikre forhold.

Jeg ville ikke tage imod at holde styr på samme antal dyr, hvis jeg vidste at jeg ikke ville kunne tilbyde dem ordentlige forhold. Derfor synes jeg ikke det er nogen god undskyldning, at "der er så mange dyr at holde styr på, at det ikke kan undgås at nogen dør". Det synes jeg er en ret uansvarlig holdning at have til dyr. Desuden har de vidst ikke ligefrem haft et low-budget, så man skulle da tro at de kunne tilbyde dyrene nogle ordentlige forhold. - Og igen her snakker jeg ikke om de dyr der er døde af naturlige årsager.

 

Som Nielsen (LS Horses) siger, forstår jeg ikke hvorfor det skal gøres til noget "ubetydeligt".

 

Det virker som om at mange i den her tråd, prøver at se igennem fingre med at de her dyr faktisk er døde, og højst sandsynligt har levet under ikke ret gode forhold, fordi de så gerne vil ind og se filmen :-)

 

Synes egentligt det er lidt sjovt, når fx. en tråd med en pige der hiver hendes hest lidt for meget i munden kan få hele HN fuldstændig op og ringe, men 27 døde dyr under en indspilning af en film, virker som hverdagskost for de fleste. Lidt til eftertanke, synes jeg :-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Patricia
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 16:08

jeg har bare ikke set nogle billeder af de forhold dyrene levede under, og kan derfor ikke tage stilling til hvor slemt jeg egentlig syntes det er.

der er super mange holdninger til hvad man syntes er ucceptable forhold, og det er det forgår i et helt andet land har meget at sige i forhold til standard - jeg kender intet til New Zealands normale dyrehold dog :P



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 New Zealand
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 16:35

...Har en temmelig høj standart inden for ride sporten.

 

 

Det var ifl. samtlige kilder, både folk inden og uden for filmproduktionen, tale om 27 ud af 150 dyr..

 

 

Standarten for dyrepasningen og sikkerheden var blevet kritiseret af dyrepasserne før det første uheld, der kostede en hest livet..

 

 

 

 

 

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forhold for dyr ikke i orden??
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 14:07

Jeg har tænkt en del over, at der går rygter om, at nogle af forholdene for dyrene ikke var i orden, og at 27 dyr har mistet livet under optagelserne. Det har fået min glæde og begejstring ift. at se filmen Hobbiten til at falde.

 

Jeg har researchet og googlet og har bl.a. fundet denne artikel, hvor Peter Jackson og team benægter ovenstående. De udtaler, at de tager dyrevelfærd meget alvorligt, og at ingen dyr tog skade eller døde, imens filmene blev optaget. De udtaler også, at de episoder der har været, hvor noget ikke var helt i orden, blev undersøgt og ændret, så der blev lavet de forbedringer, der var brug for for dyrene.

 

Som jeg forstår det, er det nogle comboys, der har passet dyrene, blevet afskedigede af en eller anden grund (?), og som efterfølgende har udtalt sig om de dårlige forhold for dyrene, og at 27 har mistet livet.

 

 

 

Arghh hvem taler sandt?

 

 

 

Læs artiklen her om benægtelse fra Peter Jackson og team her:

 

www.realitytvworld.com/news/peter- jackson-denies-the-hobbit-animal- abuse-claim-1031871.php

 

 

 

Elijah Wood, som spiller Frodo, udtaler, at han ikke har oplevet, at dyrene ikke havde det godt - tværtimod så han, at alle der arbejdede med dyrene gjorde det med stor omsorg for dem:

 

www.nme.com/filmandtv/news/elijah- wood-on-the-hobbit-animal-cruelty- claims/291729

 

 

 

 

 

Har du noget at bidrage med ift. denne sag, vil jeg gerne høre det. Jeg er klar over at mange har udtalt sig i denne tråd, men der kan være nye og vigtige vinkler på det. Tak.

 

 

 

 

 

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

 

 

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Don't save it all for christmas day

find your way
to give a little love everyday
-Celine Dion-

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dette må være udtalelserne
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 19:53

der stopper alle fremtidige tråde om dyremishandling:

 

men der er jo sket det som der altid sker. Koldt sagt, hvor der handles der spildes

 

og:

 

Men som mange andre siger. 27 dyr ud af hvor mange?

 

Godt vi fik det på plads - så behøver vi ikke spilde mere tid på debatter om køer, høns og grises forhold hverken i danske stalde eller andre steder - græske gadehunde - tyrefægtning - filmindustrien og rollkur.

 

Patricia J: hvor har du ret:

Synes egentligt det er lidt sjovt, når fx. en tråd med en pige der hiver hendes hest lidt for meget i munden kan få hele HN fuldstændig op og ringe, men 27 døde dyr under en indspilning af en film, virker som hverdagskost for de fleste. Lidt til eftertanke, synes jeg

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 21:25

Jeg mener, at inden man råber vagt i gevær, må der være alarmerende tal på bordet.

 

Denne sommer har vi i min stald mistet 2 helt unge heste ud af 12. Ca. samme % som 27 døde dyr ud af 150. Jeg vil vove den påstand, at vores stald er ekstremt hestevenlig: Lang foldtid, gode folde, gode hegn, godt grovfoder, indelt i flokke som passer sammen, godt foder, gode stalde, omhyggelig pleje i hverdagen etc etc etc.

 

Det er simpelthen to uafhængige uheld, som er rigtig, rigtig triste.

Ingen er døde pga. mgl. pleje (tværtimod har den ene nok fået flere ekstra uger i sit liv pga. super pleje) og ingen pga. livsstilssygomme, ingen pga. uansvarlighed eller ligegyldighed. Vi har bare været uheldige. Det sker.

 

 

Nu har jeg meget, meget svært ved at tro, at en film som hobbitten kun har brugt 150 dyr. Så må det vidst være 150 dyr ét sted.

 

Jeg finder det også meget plausibelt, at der har været uacceptable forhold - det er et ekstremt stort set, de flytter rundt over meget store afstande, og der må have været mange mennesker involveret i pasningen af dyrene, og de kan ikke alle sammen have været Jacksons nære betroede medarbejdere.

Jeg finder det også plausibelt at de nogle steder har måttet lære af fejl. Det kan være svært at holde mange dyr på et fremmed sted. Nogle har tendens til at bryde ud, blive ophidsede etc.

Jeg finder det også plausibelt at ikke alle dyr er blevet trænet hensigtsmæssigt. Igen er træningen uddelegeret til nogle mennesker, som produktionen har været nødt til at stole på i høj grad. De kan umuligt have overvåget alting.

 

Men indtil andet er bevist er jeg nødt til at tro på, at når/hvis Jackson /andre topfolk er blevet gjort opmærksomme på enkelte steders uacceptable behandling, så er der reageret på det.

Jeg siger, at jeg er nødt til at tro dette, for ellers kan jeg aldrig se film med dyr i.

 

Faktum er, at jeg indtil videre ikke er blevet præsenteret for andet end uunderbyggede anklager og dette tal på 27 dyr.

 

Hvis nogen kan underbygge, at det er absurd høje dødstal, eller at ingen har reageret på kritik af dyrenes forhold (hvor de burde have vidst bedre) - så vil jeg genoverveje det.

Men som jeg har sagt før, så siger mediestorme mig ingenting.

I en anden tråd blev forargelse over pels også nævnt. Jeg vil gerne sammenligne: Jeg tager kun afstand fra pels, hvor tingene taler for, at der faktisk ikke holdes ordentligt opsyn med dyrenes forhold.

 

 

Det er ikke fordi, jeg ikke mener, der bør reageres. Blot, at der bør reageres hensigtsmæssigt.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 bgfhbfgnfn
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 22:08

Hvorfor er man så oppe i skyerne når der skal være rodeo i Danmark,nå jo der kan man jo direkte se mishandlingen,og når man kan se det,er det ikke nogen conspiracy vel,???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 11:46

Den Gamle Smed -



Mvh Majken

Ergoterapeutstuderende


>> Med frieserblandingen Mox Diamond *

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider