Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kødkuren??
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:56

Hej.

 

Jeg ville lige høre om nogen af jer har erfaringer med den der kødkur hvor man kun indtager kød i x-antal dage og så suplerer op med grøntsager efter x antal dage.

 

 



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kage kage kae
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 11:02

Det lyder som dukan kuren ...


My ass is hurting

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 11:29

Overflødigt ;)


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 0verskrift
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 17:29

Jeg starter på mandag, erlige nu ved at lave dosma seddel til indkøb. begge mine forældre har været på den i lige godt en uge og begge tabt et par kilo så det skal jeg også prøve. Efter at have læst om kuren og fået opskrift bog fra Ude og hjemme så er jeg overbevist om at den kan gøre en forskel. Den skal selvfølgelig overholdes men så er det jo at vende sin krop til at forbrænde anderledes og i den 3. fase holder kroppen op med at kæmpe for at tage på igen.

Opfølgning kommer.. forhåbentlig nogle kilo lettere

 

se www.dukan-diet.info

www.dukanslankekur.dk

 


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 09:20

hej igen :)

Ja jeg faldt nemlig os over den kur iude og hjemme og min mor er allerede startet og har tabe 3 kg.

Men jeg har det os sådan at jeg venter til mandag men er kommet lidt i tvivl om jeg kna undvære mine kartofler osv

Det bliver ihvertfald svært, men man skal jo akdriug sige aldrig så jeg er spændt på at høre fra dig om det virker Berit



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er noget
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 10:32

af det mest madglade der findes. Elsker sovs , kartofler, og alt hvad der dertil hører . Jeg elsker kager, slik, milkshakes, osv osv. For to mdr siden gik jeg så på vægten , for kunne ikke forstå alt mit tøj var krympet.

 

Gisp....vægtstigning på 7 kg...og jeg er alså kun 162 høj...så det kunne ses.

 

jeg tog mig selv i nakken....siden den dag..og det er præcis 8 uger siden...har jeg ikke rørt fed mad..sukker...slik ..smør..hvidt brød..holdt mig langt væk fra alt slik...ganske få kartofler har jeg spist..

 

I løbet af dagen får jeg cheasyyougurt som jeg supplerer med kellogs all brain flakes...spiser lidt groft brød med æg..tomat eller lign.jeg købte en del nupo barrer som virkelig mætter...og til aften spiser jeg kun kød og grønsager..

 

Jeg havde ALDRIG troet jeg kunne overholde kun at spise magert..( men sundt), men det har jeg....og i dag..( har lige været på vægten ) kan jeg stolt meddele de 7 kg er røget igen..PLUS et ekstra .

 

Det KAN lade sig gøre...man skal have tålmod...men når man skærer alt det fede fra...rører sig lidt..så kan man ikke undgå tabe sig...det kræver selvdidiplin...men som dagene går bliver det alså nemmere og nemmere...

 

Pøj pøj til jer der starter en kur....hvis JEG kan gøre det kan alle..for igen...jeg er om nogen madglad..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 07:56

Jeg syntes os snart at jeg er på evigheds slankekur og det er ikke fordi jeg er doven eller nogen for løber 3 gange i ugen, men det kære fedt vil bare ikke gå væk

 

Men nu vil jeg tage mig sammen og prøve at starte på den der dukan kur og se om det måske er det der skal til for at sætte gang i det hele

 

Skal nok lige opdatere senere om det virker.. Men hvis der er andre der har nogen gode fif eller andre alternative slankekure så skriv endelig



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 slankekur
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 11:29

Bare ordet giver illusion af noget man gør x antal uger, og hvad så bagefter? Og nogen af kurene er ekstreme i den forstand at man spiser ret ensidigt og kommer til at mangle nogen elementer i sin kost.

 

Prøv at gå til en diætist og få lagt en kostplan (og motionsplan) og få opbakning i familien til at nogen fødevarer skal ud af skabene og erstattes med nogen andre. Gør det gradvist eller på en gang, hvad der fungerer for dig. Og sørg for at spist inden du går på indkøb. Lader du dig friste i supermarkedet så handel ind hos grønthandleren fiskehandleren og slagteren.

 

På mig var der løbet 6 kg på, ikke noget stort og jeg var stadig under kategorien normalvægtig. Men jeg ville ikke have det skulle fortsætte den vej. Jeg har skåret ned på stivelse og sukker og erstattet med flere grøntsager og frugt og nødder. Kødmængden er den samme, men fordelt lidt mere over dagen, idet jeg sørger for at få noget til morgenmad, så jeg starter dagen ordentligt. Jeg spiser også mere kylling og fisk på bekostning af det mere fede kød.

 

Jeg har taget løb op igen og nu er min krop mere eller mindre som da jeg var 19. Min hud er pænere og mit immunforsvar er også bedre. Før havde jeg hyppige infektioner.


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 13:18

Ingen kur, varig ændring skal til. Synes alene ud fra beskrivelsen at det lyder som noget skidt noget for kroppen - at afskære kroppen fra en næringskilde og så tilføre den igen. Tror bestemt ikke den er særlig anbefalelsesværdig Jeg tænker også som forrige indlæg - hvad så bagefter? En kold tyrker kan være godt til at vænne kroppen af med sit daglige sukkerkick, men den her kur lyder som alle de andre i mængden; en kur der yder mere skade end gavn.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 09:05

Ja i siger nok noget med hva så bagefter... Men tror bare det er kød og grøntsager resten af tiden Men går igang med kuren i morgen og så må jeg se hva resultatet bliver



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidovre kuren
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 21:58

Hvis det er den der vist hed Hvidovre kuren for mange år siden. Men masser af okseköd ville jeg ikke göre det! Jeg havde en kollega der var sygemeldt länge og en anden der aldrig kom tilbage, förtidspensionist som 35 årig. Deres forbränding stoppede ikke bare lige!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 09:12

Okay det lyder ikke rart

 

Men nu er det allerede mandag og har ikke overholdt den endnu..

Tror bare jeg vælger at spise kød og grøntsager i stedet for kun kød, og så må jeg undgå kartofler pasta og andre ting med stivlese selvom det bliver svært



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 at undgå stivelse
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 14:41

Kræver lidt mere tid i køkkenet for at snitte grøntsager. Men det kan godt give lidt abstinenser at skulle undgå slik og kager...Personligt så havde jeg ikke det store afsavn overfor pasta og brød. Nu laver jeg mit eget "brød", søg opskrift stenalderbrød, som er virkelig nemt at lave.

 

Jeg kan anbefale at få nogen gode opskrifstbøger med masser af salater. Der er også inspiration at hente hos Raw food. Der er også opskrifter på sunde kager. Det kan gøre det lidt mere overskueligt at man godt kan synde lidt en gang i mellem.


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 10:00

Mange ta, det der raw food ser nu os spændende ud :)



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 10:00

Mange tak, det der raw food ser nu os spændende ud :)



Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 11:29

KUN kød?!

Det må være den dyreste slankekur jeg nogensinde har hørt om!

Men okay, hvis man så dropper slik osv, som også koster en del, så kan de måske lade sig gøre.

 

Jeg kan bare ikke forestille mig vores fordøjelse har særligt godt af det. Vi skal jo helst have alle vores ting.

Proteiner fra kød, sukker fra bær, fedt fra nødder (sådan helt oprindeligt).

Og en helvedes masse grønt til at gøre os mætte og give os vitaminer.

Det tror jeg nu alligevel er vejen frem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 15:37

Ja den virker har tabt 900 gr på knap 2 døgn.

Til info det er ikke kun kød.. læs lige de link jeg satte ind i toppen og læs hvordan det er bygget op..eller læs her

1. fase (angrebsfasen) 5 dage med mager kød ( kylling,kalkun, okse og kalvekød max 3-7 % hvis fars og fedt fri mælkeproduker 0,1 % og 1,5- 2 ltr vand. ligth sodavand og saftevand, the og kaffe. For at holde gang i maven med alt de svært fordøjelig ting så skal man spise 1,5 spsk havreklid som jeg tager som drys på mit yougurt fra morgenen af. min 20 min gåtur eller anden motion. Du må spise så tid du vil gerne 4-5 gange og til du er mæt.

 

2. fase (cruisefasen) 5 dage med alt det ovenover plus alle de grønsager man gider spise. 2 spsk. havreklid.

 

Vil man tabe sig mere end man allerede har , typisk op til 5 kg så starter man bare forfra og tager angrebsfasen og cruiese fasen igen , indtil ønsket vægttab er opnået.

 

3. fase (sikringsfasen) vare 10 dage for hver kg man har tabt så har man tabt 5 kg vare denne fase 50 dage. Du må begynde at spise mere almindelig men der er stadig restriktioner. Denne fase er vigtig for det er her din krop vænner sig til din nye vægt og langsom opgiver kampen for at tage de tabte kg på igen.

Du må spise alt fra fase 1 og 2 . Et stykke frugt daglig undtagen bananer, kirsebær og tørret frugt. 2 hele stk. rugbrød. 1 portion kartoffel,ris, pasta, majs, ærter i første halvdel af fasen og i 2. halvbdel må der spises 2 portioner om ugen. Mager udskæring af svin og lam.

 

desuden. 1 3-retters festmåltid 1 gang i ugen, 2 i 2. halvdel af fasen.

der må bruges sukker, olie, smør og drikkes vin og øl men lad vær at overspise. Kun en portion og vin/øl forbrug på et minimum.

mindst 25 min.gåtur daglig og 2 spsk. havreklid daglig.

 

fremover spis slik, is, chokolade, kiks og kage med måde, hold dig fra chips.

 

4. face stabiliseringsfasen (NY LIVSSTIL)Spis om vidt muligt som du har vænnet dig til i fase 3 aldså så meget du vil af fase 1 og 2, et stykke frugt, 2 skiver rugbrød, et par skiver mager ost. 2 portioner stivelse som fx. pasta eller kartoffel i ugen.

Spis ren protein 1 dag i ugen , gerne fast dag fra fase 1.

Spis 3 spsk havreklid daglig

Tag altid trappen og udnyt chancer til at gå en omvej..

 

Skulle man tage på i fremtiden kan man altid vende tilbage til fase 1 og 2 på skift til ideal vægt er opnået igen.

 

Taget fra Dugan Kuren 2 fra hæfte vedlagt Ude og hjemme nr. 23 2012


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:14

Glemte helt at i fase 1 må der også spises æg og alt slags fisk og skaldyr, masser af krydderurter og sødemiddel som aspartan.

Jeg kan anbefale ommeletter i flere variationer. Laks med hytteost og purløg.

Få fat i opskrifterne og det er en helt ny måde at lave mad på men spændende og velsmagende.


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider