Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor tit går du i bad?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:00

Ja, hvor renlige er i her på HN?

 

Og hvor tit vasker i hår, men shampoo, balsam og hårkur?

 

Selv går jeg i bad 5-6 dage om ugen, og vasker hår hver gang med shampoo og balsam fra Redken, samt bruger hårkur 2 gange om ugen.

 

Ihvertfald 1 gang om ugen, står det på hjemmespa, men bodyscrub og hele molevitten, så lækkert

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bruseren er min bedste ven
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:21

jeg går i bad mindst 1 gang om dagen, og normalt 2 gange.

 

Hver gang vasker jeg mit hår. først i noget shampoo iblandet eddike, for der er så meget kalk her.

 

Derefter alm shampoo, og tilslut balsam.


Jeg vil have en verden uden krig, sult og fattigdom.
0
0
Svar på denne tråd
 
 badetid..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:27

 

jeg selv går i bad hver eller hveranden dag, afhængigt af hvad jeg har lavet. kæresten ligeså.

 

min datter på 4 er i bad hver anden dag, men vasker sig hver morgen (etagevask).

 

sønnen på 5 uger er kun i bad 2 gange ugenligt p.t. men bliver vasket ca. 8-10 gange om dagen i hoved og rumpe i forbindelse med ren ble.

 

 




mvh. Gitte,


..og den gule bamse, Bine

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:28

er i bad hver dag, men vasker kun mit lange hår 2 maks 3 gange om ugen, med shampoo og balsam. Hårkur er måske 2 gange om året

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chili ♥bassen♥
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:31

Kan ikke lade være at smile af din sætning til sidst.

 

Jeg vil have en verden uden krig, sult (tørst) og fattigdom.

 

Godt du mangler det sidste ord, med det vand forbrug du har.

 

Jeg bader næsten hver dag, hvis det er nødvendig.... Har aldrig i mit liv taget en hårkur....

 

 

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 baden baden
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:33

går i bad hver aften, men vasker kun hår 3 gg om ugen.. har meget langt hår så det er et større projekt *GG*

tager ca 2 dage om at tørre ordentligt ;)

 

har også hørt fra nogle frisører at det ikke er sundt at vaske hår hverdag..

 

men mit aften bad bliver ikke sløjfet, elsker det..


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver dag
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:34

Jeg går i bad HVER morgen, medmindre jeg skal ud til hesten før jeg skal noget, for så går jeg i bad bagefter.

Mit hår vasker jeg ved behov. Hvis jeg har haft glattet mit hår og der ingen produkter er i, så kan jeg sagtens gå 3-4 dage uden jeg vasker det, men hvis der er produkter i, f.eks. mud voks, spray, mousse osv., specielt hvis jeg har ladet det krølle, så vasker jeg det gerne hver dag, da jeg synes det bliver ulækkert.

Dengang jeg ikke havde hest og kun glattede mit hår, vaskede jeg håret én gang om ugen





Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine bad kan altså godt være korte
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:47

HEY

 

jeg kan altså godt overstå sådan en omgang på 3 munutter

 

 

så 6-7 minutters bad hver dag er hvist da ikke helt slemt.


Jeg vil have en verden uden krig, sult og fattigdom.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 20:59

Jeg går i bad hver/hveranden dag, afhængig af om jeg har svedt, skal noget eller der er anden grund til tiere :)

Mit hår blir vasket hver 2.-3. dag, da det er langt, og min frisør siger det ødelægger håret at vaske det for meget :) Mit hår blir kun vasket med shampoo, og får yderst sjældent hårkur :)

Har tidl. vasket hår hver dag, og har aldrig i mit liv haft så fedtet hår som der! Derudover bruger jeg sjældent styling produkter :)


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:00

Hver morgen (bliver nogengange eftermiddag hvis jeg har været ved hesten) - men hver dag.

Og vasker mit hår hver dag - 2 gange med shampoo og en gang med balsam. En gang imellem får det en hårkur hvis jeg synes det virker lidt tørt :-)

 

Mit hår bliver hurtigt fedtet (fordi det er blevet vant til at blive vasket så ofte), så jeg SKAL bare have det vasket hver dag.




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:01

...her går jeg i bad ca. hver anden dag og ellers når jeg har svedt.

 

Vasker bare i det shampoo jeg nu har alt efter hvad der har været på tilbud

Hader nyvasket hår, det er så levende.... det er nemmere at sætte på 2. dagen hvor der i forvejen er lidt hårlak i hehe.

 

 


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:09

jeg går i bad ca hver dag, mindst hver anden (da jeg træner hver anden dag) vasker kun hår hveranden dag (de dage jeg træner)

har også hørt at det ikke er sundt for hårdet at man vasker dem med shampoo hver dag. jeg bruger både shampoo og balsam når jeg vasker hår og har brugt hårkur 10 gange i mit liv tror jeg :D


Søger Fritidsjob.

 

 

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:13

Jeg vasker hår hveranden dag, og nøjes med at skylle mig hveranden dag. Hvert bad tager højst 10 minutter - normalt under 5.

 

Jeg kan virkelig ikke se fidusen i at være i bad i lang tid... heller ikke selvom vi snakker spa. Mine forældre har et spabadekar, men ingen af os har brugt det (og jeg har boet der i 4-5 år).


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bad......
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:20

Hver dag.





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:25

Ca hver- hveranden dag. Vasker mig dog om morgen hvis ikke jeg var i bad om aften før :)

 

Da man jo rider hver dag.

 

Jeg vasker dog kun hår inden det bliver fedtet. Dvs ca hver 3-4 dag. I shampoo og altid med balsam (Dove og Derma)

 

Jeg bruger ikke hårkure og diverse.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 bommelom
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:39

2-3 gange om dagen med hårvask hver gang, jeg har morgen bike hold og skal på job bagefter, hesten skal motioneres og der skal muges, bad igen inden træning om aftenen, efter endt træning, bad igen :-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:42

Jeg går i bad hver aften, vasker hår hver anden dag. Bruger aldrig hårkur eller balsam.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:57
Jeg går i bad hver 2 dag med hår vask og nogle gange hverdag men så er det bare en skyller simpelthen fordi bliver mit hår vådt uden shampoo og balsam er det et helved at redde ud og gør virkelig ondt da mit hår er langt og det bliver afblejet fast hver 3 måned
Så det bliver kun hver 2 dag også hader jeg vådt hår netop fordi det er så langt og tygt og besværligt at få tørret

Mvh Natasia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bad...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 22:06

Mit arbejde gør at jeg går i bad hver dag,og vasker hår HVER gang.

 

Landmanden

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bader...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 22:29

Normalt bad hver dag/hveranden dag - hårvask prøver jeg at holde til 2-3 gange om ugen. Jeg har dog under min bachelor-skrive-periode været usandsynligt klam og levet lidt a la Roskilde festival med tvivlsomme spise og sovetider + ligeså mht bad - tror rekorden blev 5 dage uden (de sidste 5 dage inden aflevering) - ret ækelt


Venlig hilsen Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bad...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 23:01

Jeg går i bad HVER morgen, lige når jeg er stået op. Kan overhovedet ikke få min dag til at fungere, hvis jeg ikke har været i bad. Føler mig bare helt forkert. Lidt svært at forklare det, hvis man ikke selv har det lige sådan. De dage, jeg er i stalden og skal muge ud, går jeg i bad, når jeg kommer hjem derfra også. Jeg vasker håret hver gang i Matas Luksus Shampoo. Det er billigt, skånsomt mod min sarte hovedbund og dufter godt. Min datter kommer i bad hveranden dag + når hun har været med i stalden.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 3gergegh
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 06:55

Jeg går også i bad hver eller hver anden dag, lidt afhængig af hvad jeg har lavet og om jeg har svedt og så videre .. Vasker hår cirka to eller tre gange om ugen, det kan være en temmelig langsommelig proces ..

 

Jeg må dog indrømme, at hvis jeg er alene i en weekend, og bare sidder og ser film/spiller computer/læser bøger, så kan der altså godt gå en hel weekend uden bad Men der er selvfølgelig heller ikke nogen dre skal se eller lugte mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 07:02

Jeg er meget forbavset over, hvor mange, der kun går i bad hver anden dag. Jeg troede, at langt de fleste tog bad hver dag.

Jeg går i bad hver dag.


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 07:13

Alle hjemme hos os (4 stk) går i bad hver dag.

Drengene vasker vel hår 5 gange om ugen.

Hvor pigerne vasker deres 2-3 gange om ugen ( vi har begge langt hår )

Datteren bruger balsam hver gang, jeg bruger kun balsam en gang i mellem.

ang hårkur ! bruger jeg gennemsnittelig 1 - 2 gange om måneden.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver dag og..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 08:06

ofte to gange.. Jeg står ikke og daser flere timer i badet, det har jeg for lidt tid i hverdagen til.. Max. 5 minutter pr. bad også når jeg vasker hår..

 

Jeg vasker hår ca. hver 2-3. dag.. Og bruger både shampoo og balsam..

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandforbrug
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 08:09

Som der var en der var inde på - vandforbrug. Jeg er både en nærigrøv og opmærksom på miljøet, så jeg går i bad hveranden dag medmindre jeg har været på arbejde i cafeteriet (Friture) eller er blevet beskidt. Gu ej om jeg ville gide alt det bøvl - at tørre mig, at tørre badeværelset, håndklæder, tidsforbrug, vandforbrug mm. hver eneste dag!

 

/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Badevaner
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 08:25

Jeg går i bad hveranden dag gennemsnitligt. Det er som oftest de dage jeg har redet. Selvom jeg ordner heste/stald (træpiller) hver dag syntes jeg ikke der er grund til bad hver eneste dag - det er spild af vand og tid

 

Jeg vasker hår ca. 2 gange om ugen - de andre dage kommer det op og bliver ikke skyllet. Jeg har meget tykt hår og min hovedbund går helt amok hvis det bliver vådt/vaskes flere gange om ugen. Hårkur bruger jeg stort set aldrig.

 

Jeg kan slet ikke forestille mig at kunne finde tid til scrub/peeling osv. 1 gang om ugen Men man burde måske tage sig tid til det... Naaah - jeg vil hellere i haven og have sorte negle - mudder skulle være sundt har jeg hørt


Hilsen Trine


Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla

 

 

R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 wretyuioip
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:17

går i bad mellem hver eller hveranden dag afhængig om jeg har redet eller vi skal i byen, har jeg bare en hygge dag hjemme ja så springer jeg over. jeg vasker hår ca 3 gange om ugen da min frisør ikke anbefaler mere pga mit hår har været slidt af et år med eksensions men kan godt lige skylle det



JEG ER NY TILFLYTTER TIL KARUP/DOLLERUP OMRÅDET OG SØGER RIDEVENINDER I ALDEREN 20-? ÅR JEG HAR EVT HEST TIL RÅDIGHED ( ISLÆNDER) HVIS DU IKKE HAR, ER SELV 26 ÅR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad i bad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:31

Jeg er i bad stort set hver dag. I weekenderne kan jeg dog finde på at tage en "fridag". Håret vaskes i shampoo hver gang jeg er i bad, balsam og hårkur er ikke noget mit hår kender til.

 

 


Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:43

Må sige at jeg også er lidt overrasket over, hvor mange der kun går i bad hver 2. dag Håber godt nok i bruger antiperspirant hver gang i har været i bad, for ellers kommer man godt nok hurtigt til at lugte Og så i to dage...

 

Jeg går i bad hver morgen, undtagen om søndagen, hvor jeg springer over, hvis vi ikke skal noget.

 

Jeg vasker hår 3 gange om ugen med shampoo og hårkur. De dage jeg er i bad uden at vaske hår, gør jeg ikke mit hår vådt, da jeg har fint hår, og en ekstremt følsom hovedbund, så det gælder om at irriterer den så lidt som muligt.

 

Hvis jeg har gået til den med træning med hesten, eller været et sted, hvor jeg er kommet til at lugte af cigaretrøg, går jeg også i bad om aftenen.

 



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaskevaner
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:51

Mandag til fredag er der bad hver morgen. Mandag morgen er inklusiv hårvask, og så enten onsdag eller torsdag igen, alt efter om jeg har haft produkter i håret.

 

I weekenden er det kun hvis vi skal noge,t eller jeg har svedt jeg går i bad. Ellers går jeg ud fra kæresten siger til hvis jeg stinker


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er nu
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 10:05

også mennesker der lugter selvom de går i bad hver dag!

 

Jeg kan ikke se fidusen i at gå i bad hvis jeg har været hjemme hele dagen og den hårdeste fysiske aktivitet jeg har ydet er at lufte hunden og støvsugeren. Slet ikke hvis jeg ved at jeg næste morgen starter dagen med en gang træning med hunden evt. på en pløjemark i øsende regnvejr. Så sprænger jeg altså badet over en aften og venter til den næste.

 

For mig er bad nærmest et stort tidsspilde og kun noget jeg gør af nødvendighed end af lyst.

 

Der er dog forskel på nu og så den gang jeg havde hest.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gå i bad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 10:15

Hvor tit jeg går i bad?

 

2 gange årligt - uanset om jeg trænger eller ej!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sif den tænkte jeg også på
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 14:19

ville bare have skrevet til jul og sct.Hans

 

Her i huset går vi nu også i bad hver anden dag. Om vinteren er det korte efektive bade og resten af året hvor solen har lidt mere magt, jamen så nyder vi vores solfanger og tager luksusbade. Håret vaskes hver gang med både shampo og balsam, lejlighedsvis en hårkur.

 

 


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Badenymfe
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 14:29

Hver 2.-3. dag efter løbeturen

Hårvask hver gang med shampoo og hårkur eller balsam

 

Oftere hvis jeg har lavet noget jeg bliver svedig af eller har været i stalden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par gange om måneden
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 14:44

Bruger jeg en times tid på min hverdagsluxus - karbad :)

 

Jeg går i brusebad hver aften - synes det temmelig ækelt at gå nasset i seng.

 

Håret bliver vasket hver morgen, balsam bruger jeg aldrig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bad hvor tit
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:08

Jeg går i bad hver morgen, da jeg synes det er klamt ikke at blive vasket ordentligt hver dag. Jeg er især hys med bad når jeg har menes. for da synses jeg det er ekstra vigtigt med et bad.

 

Jeg vasker mit hår hver dag når jeg er i bad, med shampoo og indimellem balsam, vasker jeg ikke hår ved hvert bad så klasker det sammen og kommer til at se farligt ud.

 

Når jeg går til min frisør hver anden måned får mit hår den helt store bahandling med en rigtig god shampoo og en god hårkur/balsam.

Jeg skal da lige hilse og sig at jeg sagtens kunne mærke på mit hår at det ikke havde fået den behandling i en periode da min dejlige frisør var sygemeldt, hold da op en forskel den behandling gør for mit hår.

 

Det kunne godt mærkes på mit hår at det var hende selv der havde haft fat i det ved sidste besøg hos frisøren. Nu var mit hår igen blødt ig helt uden krus og det krølede igen som det sku'.

Behøver jeg at sige at jeg sætter stor pris på det arbejde min frisør laver!

 

Mette

 

 

 


carpe diem - grib nuet


Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008


Sov sødt Cæsar

2003 - 2009


Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!


HF Student anno 2009


Barfodstrimmer bør forbydes!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:12

Jeg går i bad HVER morgen, incl. hårvask med shampoo (bruger aldrig balsam)

Har også stået under en iskold bruser, når vandvarmeren strejkede - og vasket hår i en håndvask + etagevask da jeg var på ferie (ude og sejle) - så jeg er ret desperat efter et bad hver eneste dag.

Jeg føler mig ulækker og fedtet, hvis jeg ikke gør det - har prøvet det, men gav op og gik i bad senere på dagen så.

 

Til gengæld er det meget hurtige brusebade, især om vinteren, badeværelset og vindue er fra 1909, så er det ingen større fornøjelse at stå derude, uanset hvor varmt vandet er

 

 

 


 

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat: Bent Branderup

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagligt...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:18

... og oftest bliver håret også vasket hver dag.

 

Jeg prøver dog at dressere det til at hver 2. dag er ok - hvis jeg ikke har haft ridehjelm på. Men cykelhjelmen får det også til at klaske lidt sammen - og så kan jeg altså ikke holde ud at det ikke bliver vasket.

 

Balsam og hårkur bruger jeg kun ind imellem. Og andre hårprodukter slet ikke.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 17:05

 

Jeg går ca i bad hver 2.-3. dag.

 

Og håret får også en tur hver gang.

 

Nu er jeg desværre en af de uheldige som døjer med psoriasis.

Hvis jeg går i bad hver dag så blir min hud meget træls og klør.



 Golden Fabia - Min stjerne

Skovlys Alanta - Min smukke

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

Undervisning tilbydes udfra Frederikshavn.

Evt på Sindal Rideklub. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En overskrift...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 17:19

Jeg har engang hørt at huden ikke har godt af at blive vasket hver dag. Det ødelægger det naturlige fedtlag og man er derfor mere sårbar overfor sygdomme.

Om det passer eller ej, har jeg faktisk aldrig fået bekræftet. Men det lød godt i mine ører, så derfor er mine bade også begrænset til hver anden dag. Jeg vasker helst hår hver 2. eller 3. dag. Allerhelst hver tredje dag. Simpelthen fordi hvis jeg gør det ofte, bliver det fedtet alt for hurtigt. Men er håret fedtet, går jeg ikke uden for en dør før det er vasket :-)

 

Jeg har faktisk en veninde som vasker sig (etagevask) hver dag, men kun går i bad én gang om ugen. Hun har aldrig lugtet (heller ikke af kraftig parfume/deodorant), og hun ser ALTID pæn og ren ud.

 

Må indrømme at jeg synes nogen er lidt for overhysteriske med hygijenen (selvom det jo i princippet ikke er en dårlig ting at ville være ren og lugtfri, når man er sammen med andre mennesker ;-) ). Nu tænker jeg ikke på folk her i tråden, men folk jeg har mødt ude i virkeligheden!!


-Michella :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 17:28

Folk i tråden, der kun går i bad hver 2-3 dag - føler i ikke behov for at gå i bad når i har været i stalden? Eller er det kun mig der forstår altid at møge mig ind i mudder og hest uanset hvad?

 

Jeg går i bad hver morgen. Jeg sidder på kontor med ca. 25 andre mennesker, og kunne da forestille mig at det ville være knapt så rart hvis bare en par stykker sløsede med hygienen... Tillader dog mig selv at spring over om lørdagen hvis jeg ikke skal noget.

 

Håret vasker jeg hver 2-3 dag. Har langt og meget tykt hår, så det tager en krig at tørre og jeg hader at have vådt hår.

 

 



Hilsen Rikke
*Stoubæks Kenzo*

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad i bad...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 18:14

Hold da op, der er gpdt nok delte meninger om, hvor lang tid et bad tager eller burde tage og ligeledes med hjemmespa, med hvadspild mig her og dér

 

Normalt bad tager max 10 min, & med spa forkælelse 20 min alt incl.

 

Den badetid tager jeg mig gerne

 

Ellers fedt, med så mange svar i tråden

0
0
Svar på denne tråd
 
 gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 18:52

Jeg går vel i bad hver 2-3 dag, jeg har ikke bad herhjemme, så jeg går i bad i Fitness world, når jeg har trænet, og når jeg besøger min mor, låner jeg altid lige hende bad. De dage jeg ikke går i bad, står den jo bare på etage vask mm, nogle gange endda hårvask i håndvasken

Jeg vil meget gerne i bad når jeg har været hos hesten, trænet, svedt osv, men de dage hvor jeg ikke rigtig har lavet noget, fungerer det fint med lidt vand i hovedet og under armene osv.

 

Synes dog det er vildt at flere kan tage bad på 5 minutter og under, jeg kan snildt bruge en halv time når jeg er i bad, først skal håret gøres vådt, så skal der shampoo i, skylles ud, balsam i, plejer at barbere hvad der end skal barberes mens balsam'en sidder i, og så skylle efter til sidst. Har dog vandet slukket når jeg putter noget i håret eller på kroppen :)


Mvh Sandra

 

Prior's Capina <3 - og drømmen om en Siberian Husky!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 19:40

 

Bryder mig ikke om at skrubbe hovedbunden eller kroppen i kemikaler, så jeg strækker den så langt jeg kan.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hver anden dag
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:06

Jeg går ca. i bad hver eller hver anden dag. Det er meget alt efter hvad jeg har lavet, har jeg svedt er det hver dag.

I går aftes var jeg i bad, idag har jeg været i skole og pjækket fra hesten så gider ikke gå i bad, det gør jeg i morgen tidlig. Føler mig da overhovedet ikke klam.

Håret bliver vasket hver anden dag, hvis jeg er i bad hver dag får håret bare en skyller og balsam og ingen shampo, så dufter det dejligt og jeg føler det er blevet vasket.

 

Vil også lige sige at det er meget usundt for hud og hår at bade for meget, det udtørre huden rigtig meget.

 

Knus Heidi


I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tør hud.?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:12

det problem kender jeg slet ikke til.. Selv i perioder hvor jeg tager to bade om dagen, er min hud ikke det mindste tør..

 

Men okay, jeg er også så "klam" at jeg ikke bruger sæbe på kroppen, men kun til håret hver. 2-3. dag..

 

Har en kollega, der lugter så meget af sved.. Jeg ved ikke om han ikke går i bad, men jeg undgår allerhelst at sidde tæt på ham især når vi skal spise.. Syntes simpelthen det er ulækkert..

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:14

Jeg går i bad hver dag, jeg bruger produkter i mit hår, da jeg havde langt hår brugte jeg ikke noget i det, og der kunne det holde til vask med shampoo hver anden dag. Plus jeg synes ikke det er særlig lækkert efter en dags tid, plus jeg træner hver/hver anden dag, og følelsen af en svedig krop kan jeg bare ikke med.

 

Min kæreste går i bad hver dag, men han har eksem og er nødt til det pga bakterierne.

 

PLUS vi begge har pollenallergi, så et bad inden vi skal i seng er et must for ikke at blive kvalt i snot!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej gud...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:17

ejjj for mig er det helt mærkeligt at folk går i bad så ofte jeg er opvokset med at det er totalt normalt at gå i bad hver anden dag. Bad hver dag har jeg ALDRIG gjort (Og aldrig tænkt på??)

Men jeg HADER også nyvasket hår, det er så... livligt!... Men dog kunne jeg da godt overveje efter at ha læst denne tråd, bare at vaske krop. Ellers vasker jeg hår hver gang jeg er i bad.

 

Mht. om jeg føler mig beskidt hos hesten, så nej. Men tror det hænger sammen med at jeg ikke muger eller noget, og jeg er ikke involveret i en svedig våd hest.. Det er DET der lugter bvadr!!

 

Lige så snart jeg er i stalden på skolen hvor vi muer, og rider hestene (så de SVEDER) og render rundt i varme ridehjelme, SÅ føler jeg mig klam!! Men når du bare longerer hesten/går en tur, ja så blir du ikke møg beskidt!


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid



Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:21

Jeg går i bad en gang om året, hvor håret selvfølgelig får både shampoo og balsam


Venlig hilsen


M

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 the body shop
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:40

går i bad hver morgen.

 

 

dog ikke i ferierne. der er det hver anden dag.

 

vasker hår 2 gange ugentligt

 

bruger ikke hårkur, og vasker mig i biotherm bodyscrub næsten hver gang jeg er i bad.

 

håret bliver vasket i sådan noget greenlight eller hva det hedder fra aldi pt. ellers er det TBS og balsam er fra urtekram eller TBS.

 

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen


¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

Jazz

 

 

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor tit går du i bad?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:56

Krop: hver aften inden jeg går i seng, sjældent med sæbe.

Ansigt: samtidig med bad, der bruger jeg ansigtsrens.

Hår: 1-2 gange om ugen, hver gang med sæbe og hårkur.

 

De her vaner er nu hvor jeg hverken dyrker motion eller har hest længere = jeg er næsten aldrig rigtig beskidt eller lugter af sved.



Sab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 badet og hår
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 20:59
Jeg hader at gå i bad.

Vasker mig hver dag, og vasker hår hver 3 dag

Med Venlig hilsen Mich & Phoenex.


Den stolte Rytter af en Rød hest (:


Rest in Peace Sally The Saylor

Gone but not forgotten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 21:37

Jeg går i bad hver anden dag. Bruger både shampoo og balsam, hårkur kun en gang i mellem.

 

Til dem der undrer sig over om vi der kun går i bad hver anden dag går og lugter af sved, så skal i lige huske på at man kan komme rigtig langt med at etagevaske sig om morgenen i stedet for at tage et bad.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 gud jeg
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 22:27

troede at alle voksne gik i bad hver dag. Det gør alle både børn (13 år) og voksne herhjemme. Jeg vasker kun hår hver anden dag, da det ikke kan tåle det hver dag. Et almindeligt bad her i huset tager ca. 5 min. Spa badene både ude og inde tager selvfølgelig LANG tid, men de er sjældne Synes jeg er beskidt og lugter hvis jeg ikke får mit daglige bad. Har vi dyrket motion i form af løb eller cykling kræver det lige et ekstra hurtigt dusch Jeg prøver dog at planlægge det således at hvis jeg skal motionere i dagens løb venter jeg med badet til bagefter


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 badning
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 22:52

jeg HADER at gå i bad og har altid gjord det.

 

men går dog i bad hver anden dag i hverdagene. i weekender og ferie kan der godt gå 3-4 dage hvis jeg bare går herhjemme og ikke skal noget blandt andre. hvorimod hvis jeg skal noget flere dage i træk kan jeg godt gå i bad hver dag. (kun fordi mit hår nemt fedter/ser fedtet ud)

 

syntes aldrig jeg lugter grimt, men bliver bare ofte rigtig beskidt (arbejder i landbrug/gartneri)

da mit hår fedter ret hurtigt, vasker jeg hår hver gang jeg er i bad. bruger stort set aldrig balsam og har aldrig prøvet en hårkur.

 

 

 

min kæreste går normalt ikke helt så ofte i bad som mig og han lugter aldrig og man kan ikke se det på ham om han lige har været i bad eller om det er 4 dage siden.

 

han vasker dog ansigt hver dag, hvis han bliver beskidt. (han arbejder også i landbruget)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu op
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 23:51

Denne tråd, er da godt nok en øjenåbner. Tænk, jeg troede faktisk alle gik i bad hver dag...specielt heste mennesker, da heste jo (schhhh) lugter lidt... Så er faktisk forundret over, at så mange går i bad hver anden dag eller mindre.

 

Jeg selv går i bad minimum 1 gang om dagen, ofte to gange om dagen. Jeg træner i fitness.dk 2 timer hver dag, cykler meget, er hos hestene, og er tit sammen med andre mennesker, så jeg vil simpelthen føle mig ubehageligt til mode, hvis jeg skulle sidde og tænke på, om andre synes jeg lugter.

 

Desuden er det totalt turn off for mig, hvis min partner ikke er hys med sin hygiejne (fordi jeg selv er det), hvis vi skal have øh...voksenleg, og det er da en killer, hvis det skal planlægges til bade dagene, eller??

 

Nå ja, bare et lille sidespring. LOL

 

Mit hår får hårkur en gang om ugen. Hverken mit hår eller hud er udtørrede..;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 hver dag
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 00:04

jeg er i bad hver dag, men det er for det meste kun hver anden dag at jeg bruger sæben på kroppen!

og hårvask sker kun 3 gange om ugen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gå glad i bad ;-)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 02:17

Går i bad hver dag og vasker kroppen, håret prøver jeg at nøjes med at vaske hver 2.-3. Dag :-)

 

 

 


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må alså indrømme..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 07:26

jeg synes det er direkte ulækkert ikke at bade hver dag. På et tidspunkt ( for flere år siden) havde jeg en kæreste der max gik i bad en gang ugenligt...føj...sov i den t-shirt han red i...og gik dælme osse på arbejde i den dagen efter....det var SÅ klamt I fatter det ikke.

Jeg bader hver dag, og bliver vasket både foroven og neden....det skylder man da både sig selv og sin partner...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 07:38

Godt at det ikke kun er mig, der undrer mig over, at man ikke bader hver dag. Jeg troede lige, at jeg var sippet :-D

Jeg kan forstå, at hvis man ligger og flader på sofaen en hel dag, så kan man springe over. Jeg bruger dog aldrig en dag på at lave ingenting, så det er ikke en mulighed for mig. Ellers så synes jeg, at man af respekt for de mennesker man omgås, bør bade hver dag.

Til dem, der kun tager bad hver 3. dag. Jeg må ærligt indrømme, det synes jeg er møg ulækkert (sorry)... :-(


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Supersneglen
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 09:12

Jeg går i bad hver/hver anden dag. Da jeg arbejder med rengøring 3 morgener i ugen, gider jeg ikke sørge for at gå i bad til det :P

Når jeg går i bad er det altid med en svamp og sæbe, og jeg vasker mig over hele kroppen - incl. ben, fødder, navle og det hele (det er der foruroligende mange der ikke gør).

Derudover bruger jeg shampoo og balsam til håret hver gang. Hårkur er ca. 2 gange om ugen.

 

Dertil bruger jeg en olie til håret efter bad og godt med bodylotion.


.. Amanda


Tjek min blog
PempíasPrinsesseUnivers

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 10:11

Jeg synes måske der er nogen som mangler en fornemmelse af, hvad der faktisk skal til for at mennesker lugter/er ulækre. Jeg har aldrig kunnet lugte forskel på veninden der bader mindre ofte og på veninden der bader hver dag. Tværtimod ville jeg faktisk have troet det var omvendt.

 

Det eneste jeg synes man skylder de mennesker man er sammen med, er at man ikke lugter. For det ER ulækkert med svedlugt. Men det kræver faktisk ikke et dagligt bad for at holde lugten væk (medmindre man motionere, er hos hest og sådan) - i hvert fald ikke blandt de mennesker jeg omgås :-)


-Michella :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Badning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 10:35

Jeg bader hver 2. dag, medmindre jeg har været i stalden, eller været fysisk aktiv, så jeg har svedt.

Jeg sidder på en kontorstol det meste af dagen, så det er ret begrænset, hvor meget, jeg kommer til at svede.

Når jeg bader, vasker jeg også hår, og ind imellem bruger jeg balsam/hårkur, hvis der er behov for det.

Et bad varer for mit vedkommende max. 8-10 minutter.

 

Det er sjovt, at der er nogen, der synes, det er ulækkert ikke at bade mindst én gang om dagen.

Jeg synes omvendt, det er totalt ressourcespild at stå under bruseren i guderne må vide hvor lang tid, uden at det er nødvendigt.

Og at bade 3 gange om dagen, synes jeg er direkte miljøsvineri!

For mig minder det mere om en "besættelse" eller en tvangstanke, end et direkte behov.

 

Hyppig badning er en stærkt medvirkende årsag til diverse hudproblemer, idet vandet (ikke kun sæben!) udtørrer huden, og er med til at ødelægge hudens naturlige fedtlag og pH-værdi.
Huden er dermed langt mere modtagelig for skadelig påvirkning udefra, hvilket bl.a. kan være grobund for allergi.

Faktisk er jer, der bader hver dag, mere usunde end os, der springer en dag over! Tankevækkende, ikke?

 

Lidt læsestof:

 

samvirke.dk/sundhed/artikler/gaar- bad.html

www.alive.dk/Nyheder/Skon/2011-46- bader-du-for-meget.aspx

fpn.dk/liv/krop_valvare/ article1720359.ece

ekstrabladet.dk/kup/sundhed/ article1663289.ece

 

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 At bade
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 10:37

Jeg synes det er lidt hysterisk at gå i bad hver dag hvis man ikke har lavet noget, trænet eller været i stalden f.eks.

Medmindre man selvfølgelig er et ekstremt svedigt menneske.

 

Man kan gøre det fordi man har lyst, men det er ikke ulækkert at lade være

 

Husk en ordenlig antiperspirant, tør dig ordentlig efter toiletbesøg og skift trusser hver dag.

Så er der altså begrænset hvor beskidt man bliver

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 10:53

Jeg har aldrig døjet med at lugte af sved, i lange perioder bruger jeg slet ikke deoderant, ganske enkelt fordi jeg ikke lugter af sved. Der skal rigtig rigtig meget til. Derudover er jeg også så heldig hverken at døje med uren hud eller fedtet hår eller andet.

 

Jeg går i bad hver 3-4 dag og jeg vasker hår hver gang, bruger bare almindelig hårshampoo og så balsam, da jeg har langt og tyk hår der ellers er svær at redde ud.

 

Jeg skifter underbukser hver dag og tørre mig med vådservietter efter brug af toilet papir, ellers føler jeg mig ikke ren.

 

 

Jeg vasker tit fødder inden jeg går i seng om aften.

 

 

Jeg går hjemme det meste af tiden og det er nok derfor jeg ikke går så meget op i at gå i bad, der er jo kun mig selv og hunden.

 

Men skal jeg noget særligt så går jeg i bad på dagen, også selvom jeg var i bad dagen før.

 

 

Men det med bad hver eneste dag og de store stylings produkter til håret og makeup lægning det bliver aldrig mig.

 

 

Da jeg kom ud hver dag, gik jeg i bad hver anden dag, men siden jeg har gået hjemme, kan jeg ikke tage mig sammen til mere end hver 3-4 dag. Jeg hader nemlig at gå i bad og jeg kommer let til at klø over det hele.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver dag
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 10:54

Jeg går i bad hver dag med hårvask, balsam og sæbe til intimvask - ja det tager sin tid, men elsker at være i bad og følelsen af at være ren.

 

Kan ikke fordrage fedtet hår eller hud.

 

Laver motion ca. hver dag, hvor jeg sveder en del især i hovedbunden og synes derfor det er en nødvendighed.

 

Som de andre også har pointeret, så troede jeg faktisk også at alle voksne folk går i bad hver dag og da især dem der arbejder med heste eller andre dyr som lugter (for det gør de da:) Synes selv altid mit hår lugtede af hest når jeg kom hjem ude fra hesten og det vil jeg da ikke byde andre mennesker i min omgangskreds eller for den sags skyld min kæreste.

 

Er nok lidt sippet hvad angår renlighed.

 

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt for miljøet
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 11:12

Jeg syntes at det er dejligt at høre at folk ikke går i bad hver dag. Det skåner miljøet.

 

Selv går jeg i bad hver dag



Guldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 11:55

Jeg går i bad hver morgen, vasker hår og bruger balsam hver dag, hårkur, scrub osv, nogle gange om ugen. Ofte går jeg i bad igen om aftenen, når jeg har redet, med mindre jeg kun har muget :-)


Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 1234456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 12:00

Hver dag i hverdagene fordi jeg træner hver morgen og det er sådan en herlig måde at starte dagen på nybadet md en kop morgen kaffe :)

i weekenden kan jeg godt hoppe en dag over med mindre jeg har været i byen el til noget.

 

Hårkur er en gang om ugen bruger Morocan oil sin. ellers bruger jeg shampoo og balsam i hverdagene fra Morocan Oil.





Engelsk beslagsmed søger arb. i dk www.absolutehoofcare.com

(har kunder i uk som den engelske landshold i polo, Prins William og Kates heste.)

Ta kontakt på websiden el PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver anden dag
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 12:46

Hos os går både mand, børn og undertegnede i bad hver anden dag, medmindre man har lavet noget som gør en beskidt eller svedig.

 

Der bliver vasket hår hver gang jeg er i bad, og brugt balsam. Intet andet.

De dage hvor jeg ikke tager et bad, tager jeg en etagevask og bruger tørshampoo til håret.

 

Jeg er noget overrasket over hvor hysteriske nogle er med det at bade. Man kan sagtens være ren og lækker selvom man ikke har været i bad, men kun vasket sig med en vaskeklud.

 

Folk der bader flere gange om dagen burde tænke på at vi (eller vores børn) kan risikere at vand bliver en mangelvare. Synes det er miljøsvineri.


"Tvivl aldrig på, at en lille gruppe af omtankefulde og dedikerede mennesker kan forandre verden. Det er i virkeligheden det eneste som nogensinde har gjort det." Margaret Mead
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 13:07

Som en skriver længere oppe, kan man sagtens lugte af sved, selv om man går i bad hver dag. Jeg er så en af dem der kommer til det, hvis jeg ikke bruger antiperspirant Det er en nødvendighed for mig at bruge roll-on hver dag efter jeg har været i bad, da det fungerer bedst.

Hvis jeg ikke har brugt roll-on i en uge kommer jeg til at lugte som en håndværker på en varm sommerdag i løbet af 0,5 uanset hvor meget jeg skruber og sure hverdag. Puhaaa

 

Er i øvrigt overrakset over hvor meget forskel der kan være på mennesker, hvis det passer, det øllebølle skriver.

 

Tænker nu også, at der måske er nogle mennesker der ikke kan lugte sig selv Det er vel ligesom med en yndlingsparfume: at man bliver "immun" over for den med tiden.



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm...........
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 13:40

Sådan hver anden/tredie dag plus minus, kommer lidt an på hvad jeg har lavet og om jeg skal noget med andre end mig selv.

Hvis jeg har striglet/muget hest altid. Man stinker hvis man møder mennesker der ikke lige er vant til lugten. Hvis jeg sveder kraftigt fordi jeg er kommmet til at lave noget fysisk også.

Laver jeg intet kan der sagtens klare mig med klatvask og så bad hver anden/tredie dag.

Syntes man er blevet alt for fokuseret på ikke at måtte lugte af menneske. Intim barberinger og andre ting der gør man ikke må ligne et menneske mere. Men man må jo hyle med de ulve, man er iblandt!

PS: kan huske at vi som børn i 70´erne kun kom i bad en gang om ugen, dette alle i familien. Vi havde også hår under armene og en urskov forneden.



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jah, jeg er sippet..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 16:52

et miljøsvin og ødelægger min hud..

 

Undskyld, men at jeg tager en hurtig skylning på et par minutter to gange om dagen.. Skader vidst hverken miljøet eller min hud mere end dem der i denne tråd har beskrevet at de godt nok kun går i bad hver 2-3. dag, men så bruger en halv time..

 

Det giver med hurtig hovedregning mere tid under vandet end det jeg bruger..

 

Og jo, jeg kan sagtens klare de daglige bade på et par minutter, lige med undtagelse af når håret skal vaskes.. Jeg bruger en halv time hver morgen på bad, tandbørstning, creme i hovedet, hår, madpakke og morgenmad..

 

Og nej, er der en dag jeg ikke har været ved hesten eller hvor jeg bare har dovnent den en hel dag, så går jeg ikke i bad..

 

Når man har kundekontakt dagligt, så kan man ikke tillade sig at lugte af hest, sved eller hvad ved jeg.. Jeg syntes det er så ulækkert når enten en kollega eller en kunde lugter så meget af sved at man ved at personen har været forbi for en halv time siden..

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Patrica.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 19:06

Ej jeg er altså ikke imun over for min lugt ligesom man kan blive med ens parfume, jeg kan skam sagtens lugte hvornår jeg lugter af sved, eller bare lugter.

 

Men jeg har aldrig døjet med svedlugt, min ene bror har det på samme måde, han går også kun i bad hver 2-3-4 dag og han lugter aldrig, mens min anden bror er typen der skal og går i bad hver dag ellers lugter han rigtig hurtig af sved.

 

Nogle mennesker lugter hurtig af sved, nærmest et kvarter efter de har været i bad, andre kan gå i 2 dage uden at lugte af sved.

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 badedag..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 19:25

Super fedt med så mange svar, også selvom nogle overrasker

 

Jeg syntes etage vask, tager længere tid, end lige at smutte en tur under bruseren

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver dag
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 19:33

Jeg kunne da ikke undvære mit daglige bad - med shampoo og sæbe HVER dag!!! Så føler jeg mig frisk og godt tilpas.

 

Det er kun, hvis jeg befinder mig i vildmarken et eller andet sted i verden, at jeg kan blive nødt til at springe et bad over.



Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 19:34

Jeg går i bad hver dag og vasker hår med balsam hver anden dag. Jeg SKAL i bad hver dag, ellers kan jeg ikke fungere :0)


Mange hilsner fra Anja
http://www.HesteHygge.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagligt...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 09:54

...og indimellem to gange dagligt. Skyller mit hår dagligt og bruger sæbe og balsam efter behov et par gange om ugen. Børster tænder min. 2 gange om dagen - og gerne i 5-10 min.

 

Jeg elsker godt nok at gå i bad og kan stå længe under den varme bruser (også for længe), men et hurtigt dagligt bad er minimum for mig. Jeg rider hver dag, får snavs under neglene og lugter af hest.

 

Når jeg er på arbejde, skal jeg være ren - og må hverken have beskidte negle eller lugte af hest - sved eller andet.

 

...jeg kan ikke klare, når min kæreste springer et bad over - og det der med etagevaske har jeg aldrig set fidusen i.

 

Jeg synes så også, at jeg sveder mere nu, end da jeg var yngre.

 

Fsa. børn, så har min mor altid badet os dagligt, da var helt små. Min søster gør det samme med sine to, - og når moster passer, ryger de også i bad, hvis bleen er fuld.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 12:42

Jeg går i bad hver dag - ganske enkelt fordi min hud bliver så fedtet, og så føler jeg mig enormt ulækker - og mit hår bliver også fedtet, så bad hver morgen med shampoo og balsam. Dog kan jeg godt, hvis jeg er hos min far, springe en dag over. Badene tager for mig 5-7 minutter, og jeg slukker vandet imens at jeg sæber mig ind, ganske enkelt fordi vi ellers løber tør for varmt vand.


Stephanie

- & fjordbollen Cox Tidselbjerg

Hjemmeside: Bricksite.com/CoxTidselbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 14:43

Jeg går i bad hver dag. At badet så kan variere mellem 2-40 min. er forskelligt - 40. min hvis jeg VIRKELIG skal polere

krop. Haha

 

Den bedste start på dagen er da at være ren - Og have rene, børstede tænder. Mit hår bliver underligt, hvis jeg ikke bruger shampoo i det hver dag - Ellers er det mig, der ikke synes det er rent !!

 

Og især som gravid, kan jeg helt vildt godt lide at være ren og frisk :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Badetid
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 18:37

Hej,

 

Okay - jeg indrømmer, at være lidt paf. På en HESTE side, går voksne mennesker ikke i bad hver dag???

 

Her hjemme bader vi hver dag (2 voksne og 2 små børn), vi bader hver aften inden sengetid. Derudover tager jeg et lyn brus hver morgen.

Hårvask hver dag - børnene får vasket hår hver anden dag.

 

Vi er meget aktive, og det der med at ligge på sofaen dagen lang - sker aldrig.

 

Mvh Lene

 

 


TOPPONY sælges. Vallak, e. Antario N. 147cm, fra 2006

www.youtube.com/watch?v=xEEiA9wKE5M

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bommelom
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 21:35

Jeg går ud fra at jer der ikke går i bad hver dag vasker jer de "kritiske" steder???


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteside- jo men
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 22:07

Selvom vi er på en hesteside så er det jo langt fra alle herinde der har egen hest eller kommer i en stald hver dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 14:26

Jeg er så en af de meget få, men tilslutter mig 'øllebølle'.

 

Jeg går i bad hver 3.-4. dag. Hvis jeg bare har den daglige rutine.

Hader at gå oftere i bad, da min hud begynder at klø og ny vasket hår bare er træls, så håret får en tur 1-2 om ugen, i shampoo og balsam, andet kender det vist ikke til ;)

Oftere hvis jeg har svedt meget, eller på anden måde føler mig beskidt, eller skal i byen.

Ellers bliver det ofte til en gang klat vask :D og rent undertøj hverdag er en selvfølge.

Min mand klager ikke over mig, og han er da ellers noget oftere under bruseren.


Caroline


Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 23:29

Jeg krummer altså tæer af alle dem, som vasker hår hver dag - og nogle endda flere gange om dagen!

 

Det er altså mega usundt for håret, og det bliver SÅ fedtet af det! :P

Jeg har hår til lige over midt på ryggen (det er krøllet, så sikkert længere i virkeligheden), og jeg vasker hår efter behov, dvs når det er blevet fedtet at se på. Dvs 2, maks 3 gange om ugen. Oftest 2.

Det kan sagtens holde sig rent og fint i de dage, det bliver ikke fedtet, netop fordi det vaskes så sjældent :)

Desuden kan du spørge enhver frisør, at vaske hår så tit er ikke godt for håret.

 

Men nu bruger jeg heller ikke styling-produkter, jeg laver en lille fletning i siden og så er jeg fin ;) til fest kan jeg finde på enten at glatte det eller føntører det med mouss i, så krøllerne bliver ekstra flotte, men begge ting er meget sjældne.

 

Jeg har aldrig brugt hårkur, føler ikke det er nødvendigt for mig, mit hår er meget sundt :)

 

Det var bare lige det jeg ville sige :D jeg har hørt fra mange, at jamen det bliver fedtet på 1 dag hvis jeg ikke vasker det. Ja, men så må man langsomt vænne sit hår til det.

 

Angående bad, så er det også hver eller hver anden dag, alt efter om jeg orker at sætte alt mit krøllede hår op i en knold :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj da
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 21:27

Jeg forstår ikke at nogen skriver at de ikke laver andet end at sidde på en kontorstol og at de ikke sveder????????

 

Troede faktisk ikke der var nogen der ikke motionerede på den ene eller den anden måde dagligt???????

 

Hvis jeg ikke går i bad mindst en gang om dagen så synes jeg da mit hår er tungt og klistrer, og uanset vaskemetode så lugter man da ikke af Chanel no 5 forneden, og bad behøves ikke tage lang tid bare man bliver frisket op.

 

Og jeg ville aldrig have en mand indenfor dørene der ikke gik i bad minimum en gang dagligt :-D bare min mening


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 11:22

Sikke en tråd

 

Jeg går i bad hver dag, og vasker mit hår hver gang. Jeg bruger ikke balsam, og heller ikke hårtørrer da jeg mener det ødelægger håret. Til gengæld bruger jeg en vanilieolie der gør det nemmere at rede håret ud, og så dufter det fantastiskt. Jeg kan springe en enkelt dag over, hvis jeg ikke skal noget. Hårkur får jeg hmm 3 gange om året tror jeg....

 

Jeg ville ikke kunne holde ud, ikke at være ren hver dag!!!


Sagde Louise - med Filuren

 

 

Juuls Hestetræning

 

- Forstå din hest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 11:37

jeg syntes der virkelig er meget forskel fra person til person hvor meget man lugter.

 

man kan ikke sige at hvis man går i bad 1 gang dagligt eller mere så lugter man ikke, eller modsat hvis man ikke har været i bad 2 eller 3 dage SÅ lugter man virkelig grimt.

 

 

 

nogle har bare mere kropslugt end andre.

og jeg kan som sagt ikke lugte om nogle har været i bad i dag eller om det var 2-3 dage siden.

 

 

har feks. aldrig oplevet min egen kæreste lugte af sved, eller andet grimt. og har altså kendt ham i mere end 11 år.

 

 

nogle lugter nemt og andre gør bare ikke

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søde Mac
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 11:40

"Tro" - det kan du gøre i kirken om søndagen!

 

"Nogen" må jo så i dette tilfælde være mig, eftersom jeg skriver, at jeg ikke laver andet end at sidde på en kontorstol hele dagen.

Men det gør jeg altså ikke p.t.! Og det kommer man godt nok ikke til at svede ret meget af.

Det mest krævende, jeg foretager mig i dagens løb, er turen ned til kantinen i stueetagen i frokostpausen og tilbage igen.

 

Motion er lige i øjeblikket en by i Rusland, eftersom jeg har et dårligt ben, som jeg i øvrigt skal opereres for i næste uge.

NÅR jeg dyrker motion - hvilket i øvrigt under normale omstændigheder heller aldrig ville ske hver dag - går jeg selvfølgelig i bad.

 

Det er godt nok interessant at læse folks betragtninger i denne tråd.

Ikke alene er der en hel del, der tilsyneladende antager, at vi alle sammen lever nøjagtig det samme liv: er i stalden hver dag, rider hver dag, motionerer hver dag o.s.v.
Samtidig bliver det så også mere eller mindre konkluderet, at folk, der ikke bader hver dag, er "ulækre", lugter af sved, sandsynligvis ikke vasker sig de intime steder hver dag, nok går i det samme undertøj flere dage i træk, har fedtet hår og videre i den dur.

Uvidenhed er nu altså sådan en underholdende ting!

  • Hud og hår bliver mere fedtet af hyppig vask! Jo mere du vasker, desto mere vil huden forsøge at kompensere for det nedbrudte fedtlag og manglende fugtighed ved at danne mere fedt.
  • Underlivsproblemer med tilhørende lugtgener hænger ikke så sjældent sammen med hyppig vask og brug af alm. sæbe/shampoo i "de nedre regioner".
  • Det er bl.a. bakterier i huden, der afgører, hvordan (og om) vores sved lugter.
    Overdreven badning kan give bakterielle problemer i huden (jf. nogle af de links, jeg lagde ind ovenfor), og det kan få sved til at lugte. Med andre ord kan du altså være en af dem, der bader 5 gange om dagen, og alligevel lugte af sved 10 minutter efter, du er kommet ud fra badet.
    Hormonubalance, rygning og visse fødevarer kan få sved til at lugte, ligesom bl.a. mangel på selen og B3-viatmin.

Jeg vil vædde på, at nogle af "badefanatikerne" ofte er stødt på nogle af 2.-3.-dagsbaderne uden at have den ringeste idé om det!
Man kan ikke bedømme ud fra fx svedlugt, om man hører til den ene eller den anden kategori, for vi er alle sammen forskellige, og det er vores hud, hår og svedproduktion også.

 

Er det i øvrigt ikke lidt tankevækkende, at dårligdomme som allergi, eksem, parfumeoverfølsomhed o.s.v. er eksploderet i takt med vores forøgede trang til at bade og vaske hår konstant, og overdøve kroppens naturlige lugt med parfume til kroppen, hjemmet, bilen og vores tøj?
Jer, der bader jers børn op til flere gange i døgnet - tænker I nogensinde over hvilke problemer, det risikerer at give dem senere hen?

 

Dette skal ikke læses som fordømmende på nogen måde - jeg er i princippet 112% ligeglad med, hvor tit folk bader sig selv og deres børn.

Min undren går bare lige så meget den anden vej, som jer, der ikke kan forstå, at vi ikke alle sammen har behov for at stå under bruseren hver dag.

 

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen for hulen...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 00:07

jeg vasker alså hår her dag....og jeg vasker osse de kritiske steder hver dag...kunne ikke drømme om andet....er i min verden et spørgsmål om eget velvære. Mit hår fedter faktisk ikke...og jeg har ALDRIG haft problemer forneden ;-) , så her forsætter den daglige hygiejne med et bad....både gemalen og jeg....jeg synes faktisk det er ulækkert ikke at tage sit daglige bad ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver anden dag
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 14:39

Jeg går normalvis i bad hver anden dag og bliver etagevasket den modsatte dag. Så'en var det i min barndom, og det er bare blevet en vane

 

I badet får hele kadaveret hver gang en tur med hamphandsken, håret bliver vasket, og fødderne bliver filet godt i bund - denne proces tager under 7 min Dernæst skal der selvfølgelig lige fedtes noget smørrelse på kroppen, så den kan blive klar igen

 

Og nej, jeg stinker ikke af sved trods den manglende daglige dusch (stikker tit dytteren under armen og tager en sniffer )

 

 


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kører vi
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 00:02

Ja ok, nu mener jeg heller ikke man stinker fordi man ikke står i brusebadet fra morgen til aften, men hvis man skal tæt, RIGTIG tæt på en anden så er det da ikke fedt at lugt af sur r@< :-D

 

Og det kan godt være det er skadeligt med al den vasken og sjasken, men jeg tager chancen :-D


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 18:25

Tænk at nogen forarges over andres bade vaner, eller kloger sig på hvad andre menneskers hud og hår tåler og hvordan de lugter, trods at de aldrig har mødt dem HN i en nøddeskal....



Guldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 19:28

Lidt "sindsyg" debat synes jeg :P


Sagde

Freja med den lille plettede pony Dixie

 

 

3 HANKANINUNGER GIVES VÆK!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 13:36

Jeg går som skrevet i bad hver dag, men har aldrig nogensinde oplevet at min hud eller håret er mere fedtet af den grund. NEVER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gå glad i bad
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 19:46

Super fedt, med så mange svar og forskelligheder hos os, hver især. Mht shampoo og balsam prøver jeg også kun at vaske det 3 gange ugentligt, de andre badedage, er det på med den gode gamle badehætte, så resten af kroppen kan skrubbes :)


Lejebolig søges i kbh, snarest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:11

Ja det er ret sjovt at læse de forskelliges badevaner.

 

Jeg selv går i bad hver eller hveranden dag, håret bliver som regel vasket hver anden dag. Det kommer også an på om jeg har svedt, har mens eller andet, der gør det nødvendigt.

 

Kan dog ikke lade være med at tænke på, hvad gør 3. og 4. dags baderne om sommeren? Tager i ikke en lyn skyller når der er 30 grader udenfor og det driver af en?

 

Og hvad med jer der har kæreste eller er gift, kan se at nogen har nævnt det, men seriøst, hvem vil have NÆR KONTAKT med en der ikke har været i bad i en eller flere dage? Særligt i de nedre regioner tænker jeg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bad.....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:24

Jeg bader hver dag, sommetider to gange om dagen


Mvh Heidi og den pletløse plethest

 

 

 

"Some people talk to animals. Not many listen though. That's the problem."

 

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - I miss you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg.....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 17:46

...Går i bad dagligt og vasker hår dagligt, da jeg tilbringer omkring 5 timer med ridehjelm på, hverdag.

 

Jeg bruger Franck provost colour protective series og hårkur fra dessange eller franck provost omkring 4 gange ugentligt..

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider