Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hva er det her for en tingest?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 19:58

I plejer at være så kloge herinde, og jeg aner virkelig ikke hvad det her er for noget. Jeg var på gåtur i skoven, og fandt denne her på jorden. Det ligner for mig et ben, fra et eller andet kæmpe insekt.

Den er hård, ligesom en skal af en art, og på enden ligner det at det er blevet revet af noget. Fx et ben der er blevet rykket af. Man kan også se den ligesom knækker.

 

Er der nogle der har et bud på hvad det er??

 

 

 

 



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:01

måske halen fra et fireben

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:06

Det kunne selvfølgelig godt være, men er den ikk mere blød i det? Denne her er jo helt hård...



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig dims
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:34

Det kunne godt være halen fra et firben. De bliver hårde, når de har ligget et stykke tid. Jeg ved det fordi min kat desværre jagter mange firben og jeg finder ofte afrevne haler (og desværre ofte også resten af firbenet).

Ellers kunne det måske være en del af en stålorm, hvor resten er blevet spist. De bliver også hårde hvis de ligger længe og tørrer ud i sol.

Jeg tror ikke det er et ben fra et insekt, for så ville det have ligesom en "ankel" (jeg ved ikke lige den anatomiske betegnelse for det når det gælder et insekt).

 

Lene

 



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget gode bud
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:45

Jeg tror mest på den med firbenet. Men det lignede bare ikk noget der havde lagt længe.. Men hvad ved jeg :D Synes bare det er mærkeligt at den har det knæk der, hvis det skulle være en hale fra et firben. Og er firben ikke meget små på denne tid?



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig dims
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:50

Ja, men det kan være et knæk som det har fået, da det kæmpede med et andet dyr, hvilket jo nok er det der har fået det til at tabe halen. Hvordan ser dimsen ud på undersiden? Og hvordan ser den ud indeni? Hvis du altså har den endnu?

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 wjegonwgjw
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 21:01

Jeg har den ikke mere. Men mener den var hudfarvet på undersiden, og indeni lignede det at der sad noget kød eller noget, så den kunne sidde fast på noget. Nærmest en form for mund eller noget i den stil. Det er lidt svært at forklare. :) Ikke mund i som at spise med, men sådan.. til at noget kan sidde fast eller samle sig om noget.

 



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Insekt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 21:02
Jeg ved ikke hvad det er. Men HVIS det er et ben fra et insekt, ville jeg nødig møde resten af dyret, med den størrelse ben....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig dims
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 21:45

Prøv at se på dette foto af en stålorm:

 

Kilde Danmarks Naturfredningsstyrelse

 

Jeg synes det ligner meget, bortset fra at farven er lidt mere kobberfarvet på dette foto, men stålorme er ofte mere gråhvide i det (deraf navnet).

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stålorm
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 22:42

Det er halen ( for at sige det pænt ) af en mellemstor baby Stålorm, en af DK´s vildtlevende slanger.

 

De bliver desværre ofte ramt af plæneklippere - med det du holder i hånden, som resultat... ( da jeg har med slanger at gøre, er jeg sommetider blevet kaldt ud for at aflive nogen som bekendte har ramt og ikke selv har brudt sig om "at gøre jobbet færdigt" )

 

De overlever ikke, sådan som firben gør...

 

Man kan desværre ikke gøre ret meget for at undgå det, da de er uhyre svære at se i græsset....

 

 

Mvh

Cali og jeg

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stålorm
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 23:32

Hvis det skal være helt korrekt er stålorme faktisk ikke slanger, men øgler, dvs. i samme familie som firben, de har bare ingen ben. Og jo, de kan godt gendanne en tabt hale, men den er kortere end den de har tabt.

 

Læs mere her:

 

www.naturstyrelsen.dk/ Naturbeskyttelse/Artsleksikon/Dyr/ Krybdyr/Slangerogoegler/Staalorm/

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 mange
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 20:08

tak..:) Så går jeg ud fra gåden er løst.

 

Jeg tænkte også at det var et enormt stort dyr, hvis det var benet fra et.. :D



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider