Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan vælger man rigtigt?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 20:12

Hej alle sammen!

Puha, jeg står i den situation jeg skal have solgt en af mine dejlige heste. Jeg har den gamle hoppe som er mor til fire af de heste jeg har. Pga. familie forøgelse og andre omstændigheder kan jeg kun have en ridehest. Det vil sige at vælget står mellem min hoppe på 5 år og min vallak på 4 år.

 

Hoppen er kåret i dh og stod fløj, hun er efter Dom Schufro og jeg har nu redet på hende i et år. Har været ude til stævner tre gange nu og det er gået ok. Hun er en dejlig hest, lige den størrelse jeg altid har drømt om. hun har rideligheden i top og er en helt ok god hest. Meget nem og kærlig at omgåes. Jeg er inden for det sidste år blevet meget glad for hende og der hende som min ridehest.

Problemer er jeg skal føde til oktober, og jeg vil gøre alt få at holde hende igang (betale mig til lidt ridning) og på den måde vil jeg sådan nogle lunde kunne starte hvor jeg nu slipper om et par måneder.

 

Mit problem er så denne skønne vallak som jeg har elsket fra den dag han blev født. Han er efter Blue hors Zack og vikrleig en lovende ung hest. Siden sidste år hvor han blev redet til har jeg fået mange kommentar om den dejlige hest. Super ridelighed og virkelig nogle gode bagben. Han er lige så nem og kærlig som hoppen, de har begge været meget i hænder fra små af. Han er dog stadig lidt mere rå og måske lidt mere vågen end hoppen.

 

Jeg stresser mig nogle gange ved at hoppen jo skal holdes i gang og må ikke komme bagud, men derimod orker jeg ikke helt tanken om en unghest igen. Hoppen kan tåle at holde et par fri dage og jeg kan altid bare sætte mig op at ride uden nogle problemer, men er det spild af god hest at hun skal "vente" på mig og er det mest fornuftigt at vælge den unge(rå).

 

Åh altså jeg syntes det er hådt og umenneskeligt at skulle vælge mellem sine skønne dejlige heste. Drømmen ville klart være jeg kunne beholde begge men tiden og økonomien siger lidt noget andet. Noget helt andet er dog om man overhovedet kan sælge, tiderne ser jo ikke for godt ud.

 

Undskyld det blev lidt langt og rodet, men de to heste vælter rundt inde i hovedet på mig:-(

 

God aften til alle:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 22:48

Jamen hvem foeler du dig mest glad ved?

Det lyder til at hoppen fylder mere, "bare" pga. hendes kvalitet. (I might be wrong )
Men hvis du har haft drengen siden han var foel, fylder han vel en lille smule mere?

Du ville kunne faa flere penge for hoppen og saa kunne vente med at tilride unghesten?

ELLER saelge unghesten, og saa faa en part til at komme ud og ride paa hoppen et par gange om ugen med undervisning? Og hvor du kan sidde paa sidelinjen og foelge hendes fremskridt?

Det hele er egentligt ligegyldigt.. Behold den du holder aller aller mest af! Ikke bare af kvaliteterne, men af hvad de faar dig til at foele



Hvis du ikke orker endnu en unghest, saa kunne du jo altid faa en anden til at tilride ham?




A horse doesn´t care about how much you know, but needs to know how much you care.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 01:24

Lån hoppen ud på kontrakt til en dygtig rytter som mangler en hest. Og behold vallakken hjemme, og find en rytter som kan uddanne ham lidt, mod at hun rider ham gratis. Så bliver de begge holdt igang og du har ikk udgifter på den ene. Imens kan du jo så evt. tænke over hvem der skal sælges. Og måske er markedsprisen blevet bedre til den tid...

 

Og skal du absolut sælge, så sælg den du føler mindst for. Find en part som kan ride hesten imens du ikk kan pga. graviditet og ny baby.


 

3 store bokse ledige i Tranbjerg,

se præsentation!

 

 

Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey<3

 

 

Dear Tana C. & Wicksen 2 Angel´s In Heaven...

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh det er svært
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 07:00

Begge har jeg haft siden de var små. Indtil videre lyder dommen fra berideren at vallak er bedst, men hoppen har jeg jo redet mest da hun er et år ældre. Hold op jeg har aldrig skullet vælge før.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sælge hest
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 08:11

altså jeg ville vælge hoppen, for idet du vælger en hoppe, er din fremtidige ridehest også sikret idet, du kan ifole hende, til hver en tid, når penge og tid er til det.

 

 

men du kan jo som de andre også skriver, få en part til vallakken og få ham redet op, og blive god,

 

måske noget din berider kunne være interessret i, når nu vallakken er den bedste efter hans mening?

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen


¤BLLSL¤

med Västgötaerne

August QQ

og

Jazz

 

 

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm avl en ny?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 12:36

Det er ikke kun hoppen der vil komme bagud.. Din 4 års vallak vil jo også komme bagud i sin uddannelse hvis den bare skal gå og fede den derhjemme...

 

Det er nok ikke så økonomisk gennemtænkt men alligevel en smule interessant det jeg foreslår dig nu... Sælg din zack knægt og ifol din schufro hoppe med zack så kan i begge gå på barsel og du får forhåbentlig et formidabelt føl (kombinationen har jo givet mange fine heste) (såfremt Zack jo passer til din hoppe eksteriør mæssigt)

 

 

Det giver dig lidt frihed til at blive mor og være sammen med din familie, og ja bevarres din hoppe kommer en smule bagud men den er altså ret ligeglad er jeg sikker på.. Dine børn er kun små engang... :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kunne jo også..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 14:57

... sætte dem begge to til salg, og se, hvem du kan sælge?

 

Ryger den ene, kan du jo trække den anden tilbage.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 15:39

Jeg har genoptrænet min rigtig mange gange, og det er træls, men de glemmer ikke alt. :) Det tager mig ca. 2 måneder at få min i form igen. Altså hvis de ikke har været skadet e.l. Så kan I følges ad i genoptræning.

 

Er det dig, din underviser, eller hvem, der mener, den ikke må komme "bagud"? Hvad skal du nå? Hesten skal vel ikke nå noget, medmindre du vil have den op i (salgs)værdi? Det er ikke mange under marked, der er alderssvarende uddannet, sådan er livet - ikke nemt. :)

 

"er det spild af god hest at hun skal "vente" på mig" - Nej da? Den vil elske at få fri, hvis jeg kender de fleste heste ret.

 

Du kan da også vælge at få en part, i stedet for at køre den til berider e.l? De fåes også i meget dygtige udgaver. :)


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træf et valg
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 17:47

Hej Trådstarter.

Når du stiller dig lidt på afstand af det hele. Lukker øjnene. Føler efter i maven. Hvilken hest kommer til dig først? Det er DEN hest du bør vælge.

 

Børn tager meget af din tid og du skal også have samvittighed til at kunne gøre det du ønsker. Mit råd er: behold hoppen og send unghesten ud i livet, den har meget den kan.

 

Held og lykke.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 19:05

alle jeres mange gode råd. Det har hjulpet mig et skridt videre og i morgen skal den endelig beslutning tages.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider