Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bortgives.....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 18:41

Hvis man ser under Markedspladsen - under Bortgives efter hvor mange katte der søger nyt hjem - giver en hurtig sammentælling ca. 80 killinger og nogen enkelte ungkatte og et par voksne.


Jeg undre mig.


Hvordan kan det være, at folk der kommer på et dyre/hesteforum


- og som man må formode er dyreelskere


- læser den ene sørgelige og triste historie herinde, om katte/hunde/heste som ingen gider eje - behandler dårligt - OG AVLER I FLÆNG og laver flere stakkels dyr, der ikke er nogen der gider?


Hvorfor får folk ikke neutraliseret deres katte? Når de nu kommer her på HN og sikker har læst mindst en skrækhistorie om en hund/kat/hest som ingen ønsker og som kommer til at leve et kummerligt liv.


Jeg undre mig


- og hvor er det ØV.





De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt skrevet!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:06

Man kan kun erklære sig enig i pony-mors antagelser!



Med de bedste intentioner,


Sara


"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Avler i flæng
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:14

Jeg undrer mig lige så meget over at dem der kommer herinde, som er hestelskere og burde kunne genkende kvalitet, alligvel avler heste i flæng som er potentielle markedsheste. Men det er sjovt nok fuldstændigt legalt og accepteret.


Mvh.
Charlotte


Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:20

Godt indlæg!

Er fuldstændig enig. Folk burde tænke på fremtiden for de stakkels dyr som bare skal afskaffes. Der er ikke nok aftagere til dyrene der er dyr i overflod og der er kun nogen som kan gøre noget og det er de egoistiske folk som bare bliver ved med at avle/ikke søger for at deres hunde/katte får hvalpe/killiinger.

Det er så sørgeligt. Nu må internaterne lukke for katte hvad så med dem som virkelig har brug for hjælp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:24

Ja, jeg forstår det heller ikke.


Kan til dels godt være enig med dig Charlotte, men katte får jo mange gange flere killiger af gangen og kan jo få flere kuld om året, så jeg synes altså trods alt dette problem er noget større.


Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:41

Charlotte det forstår jeg heller ikke - men nu blev min undren vagt af, et indlæg om en der havde fundet et kuld killinger i sin indkørsel.


Problemet med kattene er - at de ikke regnes og ikke har en økonomisk værdi - sådan lidt firkantet sagt.


Heste bliver dog aflivet humant - men masser af killinger bliver mast, smadret, drukner eller sulter ihjel.

Som levende endivider er problemet langt større med kattene - for en kat er vel ikke mindre værd som liv.


Synes stadig det er ØV.


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag ikke fejl...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 19:58


Mange der annoncerer herinde læser altså ikke nødvendigvis i debatforaerne :)


Det gjorde jeg heller ikke det første halve år, jeg var herinde.



NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattekillinger
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 20:13

Synes ikke som sådan at heste og katte kan sammenlignes, - mht. heste er det også et spørgsmål om hvad folk ønsker.

- En hest/pony får immervæk ikke ligeså mange unger på et liv, som en kat kan få!


Jeg synes problemet med katte er uhyggeligt, og det er klassisk sommertid hvor det boomer med killinger som folk ikke kan komme af med.

- Neutraliser dog dyrene! I de fleste tilfælde kan du få en kat "smidt i nakken" - ergo er penge på indkøb af kat sparet, så kan de vel nemt bruges på en neutralisering!?


Synes det er usmageligt med katte som bare avler killinger og killinger :-(


Har selv 3 katte, alle inde-/ude-/staldkatte efter lyst, og alle er neutraliserede og øremærkede.

- Alle tre har jeg overtaget gratis, og de er blevet neutraliserede så snart de kunne, og ikke fået muligheden for at lave babyer imens.


Man må ta' ansvar for de dyr man har, - og så er jeg egentligt lidt ligeglad med om det er naboens fertile hankat der er skyld i at ens hunkat er blevet gravid, - det er jo stadig ens fertile hunkat det er gået ud over!


Nej, mangel på katte er der vist næppe - og internaterne BUGNER! Så hvis folk nu startede med at neutralisere dem de havde, som ikke skulle bruges til (veloverovervejet) avl, og det gælder sådan set også staldkattene, - så var det da en start et sted! :-)



Rollo


SÆLGES

- Helt nye 4Horses ridesko


TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til rådighed for avl


SVINENE

- Hyggeligt marsvine- & hamsterforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm......
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 20:22

Det kan også undre mig, Pony-mor!!! 80 killinger som bare er til overs!


Jeg arbejdede på et tidspunkt på en gård, hvor kattene/killingerne blev anset for at være billigt (gratis) legetøj til børnene! Og så var de også et redskab til at holde mus og rotter nede.


Andre er vel bare for nærige til at tage ansvar for deres katte og kastrerer/neutralisere dem. Og så er det jo også sjovt med de små killinger - men når de så bliver større, så indser folk, at de ikke har plads/råd til dem - og så er det ud af vagten!




Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 20:23

NUMSEFISKEN - prøv at gå ind under bortgives, du vil se at det stort set er folk de debatterer herinde, som har killinger der bortgives.


Forresten - hvad synes du selv?


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fatter det ikke...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 21:34

Jeg undres også Ja... Jeg FATTER det faktisk ikke


HVORFOR avler folk katte, shetlandsponyer og kaninunger i ét væk, når markedet er OVERSVØMMET?????


Jeg læser også den ene annonce efter den anden med shetlandsponyer til foræringspris - og tit har din kun været hos pågælende familie i et år eller noget i den stil og er så blevet til overs i hesteholdet...


Og jeg støder jævnligt på tråde her inde med shetlandsponyer som er den nye avlshingst / avlshoppe


HVORFOR, HVORFOR, HVORFOR???? Stop nu al den hovedløse avl af dyr som med stor risiko bliver tilovers et eller andet sted...


La' os sørge for at dyrenesbeskyttelse istedet finder hjem til nogle af de hundredevis af katte som sidder og venter på et nyt hjem...


Hilsen én som har overtaget: 1 stk. genbrugs kat og et hav af tiloversblivende kaniner...


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattekillinger
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 22:42

Jeg tror, det er fordi, folk ikke vil bruge penge på deres katte. Det er så nemt at få kastet en killing i nakken, men det koster en del penge at få dem øremærket og neutraliseret.


Hvis nu kattene kostede mere at anskaffe, ville folks ansvarsfølelse sikkert også vokse.


Mht. avl af heste mener jeg, det er lige forkasteligt at avle løs uden overvejelser uanset race. Jo jo, der er mange shetlandsponyer uden papir, som er billige, men der er dælme også vildt mange af alle andre racer til foræringspris - især heste med småskader, som man da lige kan trække et føl på.


Hvis nu folk bare kunne stoppe med at anskaffe sig dyr, som de egentlig ikke er villige til at bruge tid og penge på, så var mange af dyrenes problemer da løst. Ellers må det mindste være at skaffe sig af med dem igen på en ordentlig måde - evt. aflivning.


mvh Stine



http://www.sk-farm.dk


Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi det koster
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 22:49

spidsen af en jetjager at få en kat neutraliseret!

0
0
Svar på denne tråd
 
 sfhtra ....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 23:00

Så må man lade være med at holde kat hvis man ikke har penge til de omkostninger der er forbundet med det!


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 23:04

sfhtra:Så dyrt er det jo heller ikke.Det koster jo altid at have dyr.


Dorte.




Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 23:05

Det koster da ikke så meget af få en kat neutraliseret, hold dog op!

Hvis man ikke kan/vil ofre det på sine dyr, så burde man måske overveje ikke at anskaffe sig dem?!


Mvh

Janni


BOKS UDLEJES - FRA 400 KR.


2 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER.


OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange.....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 23:05

Jeg tror der er specielt mange katte her på hn, fordi så mange har "uønskede" staldkatte, dvs. katte der kommer og slår sig ned, og ikke er til at drive væk igen.. og hvad gør man så, hvis man ikke kan nænne at få dem slået ihjel? Det er jo svært at få sterilliseret alle de vilde katte der flytter ind i stalden.


Nej, jeg mener ikke det er ok at ha stalden fyldt med katte, der avler helt vildt. men forstår godt problematikken ihvad man lige skal gøre ved det, og i min verden er det bedre at prøve at finde et godt hjem til dem, end at aflive dem :)




Mvh.


L Nielsen.


Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.


0
0
Svar på denne tråd
 
 staldkatte
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 00:17

Så dyrt er det jo heller ikke at få neutraliseret og øremærket katte. Hvis man vil have kat må man også betale for det. Hvis man enda er landmand så kan det faktisk trækkes fra!


Jeg har 4 katte. De bestemmer selv om de vil være ude eller inde. Deres primære job er at fange mus og rotter, men de indgår i familen. Dog kommer de ikke ind i stuehuset men i den ene længe hvor mine søskende har værelser og hvor der også er fyr og vaskerum. Alle katte er neutraliseret, øremærket og vaccineret.


De får også kvalitetsfoder og de fanger mange mus(Mange landmænd har desværre stadig den teori at hvis man ikke fodre kattene så meget så fanger de flere mus).


Faktisk har jeg måttet høre på en der mente at fertile hunkatte var dem der fangede flest mus. Min hunkat fanger stadig rigtig mange mus og måske endda flere da hun ikke har killinger der skal passes det mest af året.


Så få dog neutraliseret jeres katte!!!!!




Knus fra Trine


Steriliseret, vaccineret og øremærket kat sælges. Mille er en trefarvet hunkat på 3 år og meget kælen. Født haleløs.

150 kr. - Kontakt 28498318

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen......
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 00:19

Så mange staldkatte kommer der jo ikke ligefrem. Det er sjældent at mange katte samles samme sted, da de jo er enspændere.


Mine forældre har selv tre katte (alle steriliserede) og der er igennem tiden kommet to hankatte til. Begge har de sørget for at kasterere og har taget dem ind.


Mine egne to katte er begge neutraliserede.


Så hvis alle nu tog sig selv i nakken og sørgede for at minimere lidt, så var det ikke så slemt.


Min veninde er opstaldet et sted hvor der minimum kommer 5-6 kuld killinger om året. Mange af dem forsøger de at afhænde, andre får bare lov at gå som det passer dem og halvdelen mistet til vejen. Det er i min verden svineri og det burde stoppes. Men der er desværre ingen lov eller noget der kan afholde dem fra den slags.





Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 07:08

et MEGET stort problem der gør at man får alle disse såkaldte uønskede killinger hvilket er meget sørgerligt - er den mentalitet man som ejer har.


Jeg ved ikk hvor mangeg ange man har hørt undskyldninger herinde fra brugerne såsom:


hankatteejer vs hunkatteejer- "Det er hunkatteejerens ansvar at sørge for deres kat ikk kan føde killinger - og hunkatteejeren siger det er hankatteejerens ansvar at sørge for deres kat ikk kan bedække min"


Men NEJ det er sgu et fælles ansvar alle har hver især over for den enkelte KAT de SELV er i besiddelse af!


"Det er for dyrt" - ja så skal man da ikk ha kat el andre dyr!


"Så jager den ikk uønskede hankatte væk fra vores grund"


"Den blir doven og gider ikk fange mus som neutraliseret"




Osv osv osv... Det er akdrig en selv, men altid alle de andre.


Bare synd kattene er taberne i de kampe.


Jeg har ikk noget imod dyr uden tavle, for det er ikk her problemet som sådan ligger.


jeg sys ikke hestene og kattene kan sammenlignes heller. Kattene får alene i et kuld flere unger end en hest på et år mv.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere ting
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 09:15

Kattens værn holder årligt kampagner med nogle dyrlæger med kampagnepriser på neutralisering af kattene..


således fik jeg sidste år neutraliseret min kat for 1400kr incl øremærkning og reg..

tidligere har jeg fået kastreret to hankatte for en samlet pris af 1400kr..

hvis katten bare lever i 10 år er det ca. 140kr om året..


jeg tilstår jeg har en ikke neutraliseret hunkat, men hun er på p-piller.. og hun skal også neutraliseres på et tidspunkt..


selv bor vi ned mod en mose.. og sjovt nok får vi "alle de katte" som der bliver for mange af på gårdene omkring..

genboen har lige anskaffet sig en hunkat.. så det er bare et spørgsmål om tid, før der kommer "nye" til grrr...


men mon ikke registreringsreglerne på heste sætter en lille stopper på det ugennemtænkte avl af heste..

tænk hvis alle katte skulle registreres..


0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt???
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 09:59

Sidste gang jeg var ved dyrlægen med min unge hankat, kostede det 900 kr. for kastering, øremærke og vaccination. Jeg stod også og måbede, da man hører div. katteejere brokke sig over prisen for neturalisering!!

Hankatten var i øvrigt en kælen ung kat, der sad 3 dage uden for i snevejr. Den var ikke savnet/efterlyst i området.


Sælges:

- SPRINGHEST med enorm kapacitet 4 års vallak, e. Casir Ask/A'Kahn Z/Diadem

-RDH avlshoppe e. Landor S ifolet ved Stardust

SE MERE I PRÆSENTATION!

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:07

Rigtig godt indlæg... Det er på tide at der kommer noget debat omkring det her emne... Jeg har også tit tænkt på hvorfor folk gider avle, når de alligevel ikke kan tjene en øre på det... Og hvis man er så ligeglad med sine katte, at man bare lader dem få killinger fordi man ikke gider neutralisere dem, så skal man ikke have kat!!!!

Til den der skriver at det koster mange penge at neutralisere en kat: Ja det koster penge (ikke mange), men det gør foder til katten også, men det skærer man jo ikke fra. Og dyrlægeregning, hvis dyret bliver syg, det koster også. Der er udgifter i forbindelse med at have dyr og neutralisering er en af dem på lige fod med foder, ormekur osv.

Vi skal sgu alle sammen tage ansvar for vores dyr... Det kan vel ikke være så svært at forstå!!!!


Stephanie...


Springhest på Amager søges... Se profil for info!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor gammel
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 10:51

Hvor gammel skal en hankat være, før den kan nudles? Og hvad med hunkatten?


Egentlig så vil det være rigtig godt, hvis alle hankatte, der ikke er avlsberettiget, bliver nudlet. Det ville da stoppe en masse uønskede killinger.


Men det er jo os mennesker, som skal tage ansvar om vores dyr. Hvis jeg engang fik kat, så skulle det være en hunkat, og den skulle steriliseres. Jeg har engang oplevet en hunkat på p-piller, hvor medicinen gik på nervebanen, og katten måtte aflives. Jeg ved godt, at det sker yderst sjældent.


Kan man mon lave en killingefrakke? Hvor meget fylder 80 killinger?



Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 11:15

En killingefrakke??? hmmm.... Mærkelig humor!


Stephanie...


Springhest på Amager søges... Se profil for info!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 11:29

Jeg ved ikke hvordan man kommer katteproblemet til livs. Det er kæmpe stort.


Min veninde boede på et nedlagt landegendom med sine 4 katte, alle neutraliseret og øremærket. Men vupti, i løbet af kort tid kom der vildkatte til. Sikkert også nogle som havde boet der i forvejen. I løbet af kort tid, var der 8 vildkatte der holdt til på stedet. De fik killigerne nogle af dem. Min veninde ringede jævnligt til DB for at få dem til at hente nogle af dem, men det ville de ikke. I stedet kom de og lagde mad ud, med det resultat at der kom endnu flere vild og herreløse katte og killinger til.


Da min veninde til sidst fik nok og flyttede derfra var der dagligt over 25 katte der holdt til på stedet. Det var helt vildt, og har aldrig set noget lignede.


Db løsning med at ligge mad ud, gavner ikke ret meget, da det tiltrækker endnu flere herreløse og vilde katte. Men på den anden side skal de også have mad. På internaterne sidder der jo ofte op til 30-40 katte af gangen som ingen gider at have.


Så længe vi har vilde katte og katte eller killinger som folk skødesløst bare sætter af et sted, så ville vi blive ved med at have problemer med katte.


Selvom det ikke er sjovt, så burde folk få deres katte og killigner aflivet hvis de er uønsket, i stedet for at dompe dem et eller andet sted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mangel på aflivninger...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 11:53

Med fare for at blive haglet ned, så tror jeg der hersker en generelt tendens til, ikke at turde tage det ansvar og beslutninger - når det omhandler de mindre sjove aspekter af livet med dyr...


Se bare på alle de tråde, der løbende dukker op med

- Bortgivning af sjælevennen, der ikke længere kan rides grundet skade - men dog stadig skal have smertestillende, specialsko og beskæring hver 4. uge for at kunne fungere...

- Jagthunden der har vist sig at være for stor en mundfuld, når nu man bor i indre kbh på 3. sal, med fuldtidsjob og to unger under 3 år... (hvem havde dog også lige kunne gennemskue, det ikke lige var tiden til anskaffelse og efterfølgende opdragelse af hvalp/unghund...

- Katten der søger nyt hjem, da den er blevet urenlig (enten grundet forkert foder eller manglende aktivering) samt - surprise surprise - er aktiv om natten, hvorfor ejeren nu er ved at gå amok grundet manglende søvn i sin 1-værelses lejlighed (for der var da rigelig plads til en kat - og katte sover jo hele tiden, så man behøver ikke være hjemme for atktivere den...)

- Den gamle trofaste hund, der har gigt i hele bagpartiet, knap nok kan gå ud at tisse - men som jo stadig logrer, når man kommer hen til kurven, hvor den ligger hele dagen og kun modvilligt flytter sig fra... Så hvorfor dog aflive???


Svale-, kanin-, fugleunger etc. der for enhver skyld skal reddes, da det jo er så synd og spild af liv, hvis de bliver aflivet...


- Jeg tror, det bunder i alt for mange mennesker mangler realitetssansen for hvornår enough-is-enough... Ingen tvivl om, det er dødsvært både at vurdere/tage tilløb til, når der er tale om ens bedste ven gennem mange år - men det er vel for fanden her, hvor man husker at tage andre (friske øjne) med på råd?


- I stedet for at tage tyren ved hornene, vælger mange i stedet at lukke øjnene, trække tiden eller bortgive dyret, så nogen andre kan få lov til at tage beslutningen. Imens lever folk videre i lykkelig selvfornægtelse, mens de tager det ene syge dyr ind efter det andet, poster et utal af kroner til fodertilskud, dyrlægeregninger, dyre-adfærdsterapeuter og andet godt i kræet - egentlig ikke så meget for dyrets skyld, men i bund og grund for at DE, kan pleje deres ønskebillede om at være politisk-korrekte dyreejere i dagens DK.


Men nej, det er fandme heller ikke nemt at leve op til alle de krav, vi stille til hinanden som dyreejere idag (det er lige før det er mere indviklet end at få børn), specielt når vi hurtigt får udvandet betydningen af de enkelte begreber, så de går fra at være en beskrivelse af en konkret metode, til at være en floskel, man lige hurtigt kan dække sig ind bag i en online debat ...


Puha det blev langt... Men ja, ind i mellem mangler vi tøser sgu altså at komme lidt ud af My-Little-Pony skyen, og tage stilling til de lidt mere barske realiteter i dyrehold...


Lady

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 12:43

Ved du hvad Ladybird - med fare for at overraske dig - du har fuldstændig RET!!!!!!


Når man anskaffer sig et dyr skal man være parat til at kunne aflive det - altså hvis uheldet er ude. Ved man med sig selv man ikke kan påtage sig det ansvar at sige "hertil og ikke længere" - ja, så skal man ikke anskaffe sig dyret i første omgang.


Mht. til kattene lader det til at kattebestanden generalt er på vej op. Forhåbentlig går der ikke sygdom i dem som der gjorde da jeg var barn. Jeg ved ikke hvad sygdommen hedder, men øjne og næse flød med betændelse og katten døde en kummerlig død.



Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 suldudu..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 13:07

det var kattesygen der hærgede...

puha passede heste på en gård hvor alle katte pånær en døde.. ingen af disse så en dyrlæge.. desværre vidste jeg ikke bedre dengang.. jeg var vel en 13-14 år..


men hvis en af mine katte får sådanne symptomer.. får de nu lov til at besøge dr. dyr..


0
0
Svar på denne tråd
 
 godt skrevet :-)
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 15:50

Har selv for et stykke tid siden skrevet et indlæg hvor jeg syntes at det skulle koste noget at sætte dyr gratis på.


Men folk skulle bare se at få ordnet deres katte.

Er selv ved Kattens Værn, og vi drukner i killinger! Og voksne katte.

Sjovt nok skal vi nok få dem solgt til 1000 kr stykket.


Har selv 18 neu katte.



DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.


En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskudsdyr
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 16:34

Jeg er meget enig med den generelle holdning i denne tråd - der findes alt for mange overskudsdyr - og disse har en enorm risiko for at ende i kummerlige tilværelser som enten kastebolde eller hos personer som ikke har forstand på dyr.


Foruden ovennævnte begrundelser for, hvorfor der avles hovedløst på katte, shetlandsponyer mv. så vil jeg også indskyde, at jeg tror at rigtigt mange af disse dyr avles fordi det er alt for nemt! Man hører så enormt ofte, at folk liiiiige skal have sådan et sødt lille shetlandsføl på Tulle, for de er simpelthen så kære. Sjovt nok, er det lidt ligesom at folk slet ikke overvejer, hvad de skal stille op med det lille røde hingsteføl der kommer ud af det, og som i løbet af ca 5 måneder har udviklet sig til en lille brunstig djævel der løber deres børn over tæerne. Og det er altså langt fra kun hos ukyndige hesteejere at det sker, jeg har oplevet det masser af gange hos erfarne hestemennesker, som af uransagelige årsager mister fornuften ved udsigten til at lille shetlandsponyføl.


Desværrre hænger ovenstående, foruden en romantisk forestilling om små dyrebørn, nok også sammen med økonomi. Det er alt for nemt og alt for billigt at avle papirløst. 2 minutter hos naboens shetlandsponyhingst, og året efter har man resultatet. Pris, ca 0 kr, altså indtil føllet er født og pludseligt kræver pasning, åh nej da, farvel og tak.


Løsning? Tjah, jeg kan ikke rigtigt se nogen anden en oplysning. Mht heste, så hjælper det forhåbentligt lidt nu, hvor alle heste skal registreres, så kommer det til at koste at avle selv på blandingsheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 23:29

Jeg kan ikke give svar på hvorfor..


Jeg er jo hellig i denne tråd da alle mine katte er neutraliseret om det er hun eller han katte.. Det har da kostet en del men det er jo billigt at købe katten til en 50´er og så bruge pengene på foder, grus og dyrlæge.


Det er bare ikke alle folk der tænker sådan.. En 50´er er jo BILLIGT for et liv uanset hvilket vi snakker om. Det er TILBEHØRET der koster. Folk vil gerne have dyrene men det må IKKE koste noget


Jeg ryster på hovedet ...


Men jeg vil så også mene at hvis det var billigere at neutralisere kattene så var der nok flere der blev det..


Hos os koster neutralisering af han katte 900 kr og hunkatte 2100 kr.. Det er mange penge at smide til feks staldkatte...


----


Nu ved jeg ikke helt med jeres katte men mine sover om natten hvis de er inde de sover nemlig i MORS seng..

Og de skal HELST ligge på ryggen alle sammen så jeg næsten ikke kan være i min dobbelt seng


Mine katte tror det er D´Angleterre .. Kommer troligt og åbener/lukker dørene konstant, Buffen står frit opfyldt konstant af mærket Royale Kanin med tilhørende frisk koldt vand... Toilettet er også rent og så bestemmer man jo om man vil nusses bag nakken eller maven.. Ej der er nogle der er LIDT for kongelige her i huset.. Og laver man om på deres LUXUS ja så brokker de sig bare til man laver det om igen.. Og her er 4 stks.. Jeg er jo TJENER for mine katte


Men det er jo forskelligt hvordan man holder kat.. Men mine skal vist ikke klage og de er alle affalds katte...



Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


LÆKKER HOPPE PLAG EFTER UNO DON DIEGO SÆLGES! KIG PÅ PRÆSENTATION!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig enig enig
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 23:52

God tråd - og jeg er TOTALT enig. Der bliver avlet ALT ALT ALT for mange overskudsdyr der er så billige at de friste svage og uvidne sjæle. Hvis dog bare folk tænkte sig om.


Jeg ville da også forfærdeligt gerne have et føl - eller flere (har tre hopper) om året, en masse gedekid, lam, killinger m.m. - det er SKØØØØØNT at have dyrebørn, men det nytter jo ikke noget. hvor skal de være alle de dyr ?????


Jeg har selv 4 katte - som alle er neutraliseret og chippet. De er så to steder (to hjemme og to hvor jeg arbejder og har mine heste - men de er mit ansvar), og ingen af stederne er der kommet nye katte til, siden de flyttede ind. Det er jeg rigtig glad for - jeg HADER af finde killinger - og når jeg ikke tager dem til mig, kører jeg dem på katteinternat.


Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 mine katte
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 00:17

Jeg hader at folk kommer ind til os (ved dyrlæge) og nærmest anklager os for at de ikke har råd til at få deres katte neutraliseret. og at det jo koster lange mere end hvad katten er værd, og at de ikke giver spilde penge på det da den sikkert bliver kørt ned imorgen :-(

Øv altså, de skulle slet ikke have kat.



Jeg har to katte som jeg tog til mig da de var helt små (sammen med deres mor). De var uønskede og havde siddet i bur på mit arbejde (ved dyrlæge) MEGET længe og ingen ønskede dem.

Så da jeg flyttede ud på min gård flyttede de alle tre med. De blev alle neutraliseret, mærket og vaccineret.


Desværre blev missemor syg og vi blev nødt til at få hende aflivet da killingerne var ca 1 år.


Planen var så kun at have de to "killinger", og det skulle være det.

Jeg har dog en enkelt vildkat der bor på høloftet. Han er bestemt uønsket, men er så vild at det er meget sjældent man overhovedet ser ham og dermed er det lidt svært at fange ham.


Til min store skræk stod der pludseligt en drægtig hunkat i stalden en aften for ca 2 måneder siden. Hun havde bestemt tænkt sig at hun skulle være hos os En MEGET sød kat som vi ikke anede hvor kom fra.

Der gik så en måned hvor hun bare blev, og pludseligt en morgen var hun ganske slank.

5 små killinger fandt jeg inde i stalden. De er bare søde og fine, og vil meget gerne snakke.


Dog var det bestemt ikke meningen. Han så fundet ud af at katten kommer fra naboen, og sikkert er flyttet da de bygger ny stald og det larmer for meget.


De vil meget gerne tage dem alle hjem, men jeg tvivler på at hunkatten bliver hos dem. Og så har jeg desuden udset mig en killing som jeg simpelthen bliver nødt til at beholde


Killingen skal dog med sikkerhed kastreres, og jeg har også aftalt med naboen at hvis hunkatten har tænkt sig at blive hos mig så bliver hun steriliseret for jeg skal IKKE have flere katte!!!


Jeg avler desuden også hunde, eller det vil sige at det gjorde jeg.

Det er fine jagthunde, med stambog og gode brugshunde til forældre så det er ikke fordi der er noget galt med hundene. Dog ligger der næsten konstant 10-15 hvalpe af denne race som avlere ikke kan komme af med og ender med at have til hvalpene er mindst 1 år.

Lige så meget som jeg nyder arbejdet ved at avle og have hvalpe, lige så meget samvittighed har jeg og vil derfor ikke længere være med til at sætte flere hvalpe af racen i verden uden sikkerhed for et hjem til dem.

Det skal lige siges at jeg aldrig har haft problemer med at komme af med mine.

Så nu står jeg her med mine avlshunde (og brugshunde) og kan ikke arbejde videre. men det er jo et valg man tager, og jeg har det godt med det valg. Så nu er de brugshunde/familiehunde. derudover bliver de brugt til træning og andet sjov. De mangler ikke noget, men det kan jeg godt mærke at jeg gør.




Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 08:21

Hold da op!


En masse gode indlæg.


Jeg har også den holdning - hellere aflive små nuttede, dejlige skønne killinger end sende dem ud i det uvisse.


Jeg er også helt enig i, at hvis man ikke har råd til at neutraliserer sine katte, skal man ikke ha katte.


Og så kan det da undre mig, at man gerne vil ha katte i sin stald som musse- og rottefanger, og at man så ikke som - Tak for hjælpen - vil passe ordenlig på dem og bruge de penge det koster.


Så fik jeg lige en tanke vedr. vildkatte. Er det ikke underligt, at vi i dagens Danmark tålerere vilde katte - det ville være utænkeligt at vi havde vilde hunde eller vilde heste.


Ja ja heste er noget store, at ha løbende frit. Men det er da tankevækkende.


Jeg anskaffede mig en ret dyr avlshunkat sidste år af racen Maine Coon, (incl. gratis hankat til hende) - men har besluttet mig for, at det nok ikke er lige nu jeg skal få killinger på hende - for selv racekatte er rigtig svære at komme af med.


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 15:22

Hmmm - siden denne tråd er startet, er der kommet mindst 21 killinger til under Bortgives.


Undre mig over at HN gratis sætter killinger i en rubrik der hedder Udstyr og ting.


Gad vide om HN betragter killinger som udstyr eller en ting?


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 katte.. er inventar
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 09:39

Katte er ligesom noget der hører til på gården, man kan ikke undvære katte..ligesom man ikke kan undvære en trillebør eller en grev. Katte får killinger, kan man finde dem inden de forlader reden kan man nå at slå dem ihjel, men kan man ikke finde dem før de kommer ned som større killinger må man jo håbe der er nogle unger der vil ha dem, ellers tjaa så er der jo altid nogle der bliver syge og dør, bliver kørt over eller bare forsvinder...Katte hører til på en gård som inventar, og helt ærligt at bruge penge på at få neutraliseret de katte man har...når 50% af dem alligevel er kørt over inden årets udgang NEJ FAME NEJ !!!


Det er desværre den holdning de fleste har, også hesteejere der sidder her inde og dåner over andres "mishandling" af heste....en hest ville aldrig få lov at gå rundt radmager med rendeøjne og hoste......men en kat, er jo bare en kat.


At mætte sunde katte faktisk er de bedste muse/rottejægere....da de jager for sjov og ikke for føde, og derfor nedlægger flere 100 gange flere skadedyr end "vilde katte" er det desværre de færeste der ved.


KH. en ejer af 3 store sunde NEUTRALISEREDE hunkatte







0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 10:36

Krogsboll, du har så evig ret - det er desværre holdningen på mange gårde og i mange stalde.


Jeg bor også på landet og har aldrig anskaffet mig en kat selv, de er kommet til os, gravide og forhutlede, fra de omkringliggende gårde. Jeg har givet dem et hjem, vaccineret, øremærket og ormebehandlet killingerne og steriliseret hunkatten. Derefter har jeg solgt killingerne, ganske vist kun for et par 100 kroner, men i håbet om, at folk passer bedre på dyret, hvis de betaler for det.


De sidste 7 år har jeg kun haft 2 katte, en han- og en hunkat, begge neutraliserede og efter endnu en halvvild hunkat der kom til os - missemor blev desværre kørt ned da killingerne var et år. Men de 2 er heldigvis gode til at vogte deres revir og på den måde er vi sluppet for barslende hunkatte i de år. Det kan nemlig være temmelig hårdt, også økonomisk at drive "kattehjem" af egen lomme hele tiden. Utallige er de 1000 kroner jeg har brugt på at få andres anskaffelser neutraliseret.

Det har virkelig været en lettelse, at de så effektivt holder andre katte væk, men de er ved at være ældre nu, sover mere og jeg kan godt se, at der står andre katte parat i kulissen - her i vinter var der ihvertald indimellem 2 der overnattede i vores stald.


Men jeg KAN bare ikke se til, at hunkattene nedkommer i vores stald og derefter bare går for lud og koldt vand og får det ene hold killinger efter det andet. Jeg KAN heller ikke bare jage dem væk, for hvor skal de så gå hen og jeg VIL bare ikke have så mange katte. Men hold k*ft, hvor kan det være belastende at skulle tage ansvaret for andres dyr på den måde - for du har nemlig fuldstændig ret, Krogsboll, mange katte forsvinder nemlig ... men hvor mon de forsvinder hen? Åbenbart hjem til mig ;)


Så hermed en venlig opfordring til andre katteejere: Vil I ikke nok være søde, at neutralisere jeres dyr.




"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattekillinger
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 17:24

Ååh, de stakkels pus!


Jeg var faktisk idag, ude på Dyrinternatet Tingskoven. De huser OVER 100 katte.. *suk*

Alle katte var SÅ søde og ventede bare på at nogle ville forbarme sig..


Nå, men det jeg egentlig ville med det her er.. Først skal lige siges, jeg har altså ikke læst alle indlæg.


Men faktisk kan man henvende sig til dyrlægen inden killingerne er 1 døgn og få dem aflivet for, mener det er 50/100 kr. De blir simpelthen gasset. Så hvis det er fordi folk ikke mener de har penge til en aflivning pr. sprøjte så er der også denne mulighed.

En anden ting, så sys jeg altså et 1300 kr. for en sterellisering (staves) er mange penge. Derfor bruger jeg P-piller som koster mig 150 kr. om året til 2 hunkatte:)



Nanna

Nu med

BOB

&

FUNDER NØRHEDES COLUMBINE






RIP RISDALENS AMY.

DU ER EVIG ELSKET OG JEG ER TAKNEMLIG FOR DEN TID VI FIK SAMMEN, SELVOM DEN VAR FOR KORT. HVIL I FRED, MIN SMUKKE GANGER

0
0
Svar på denne tråd
 
 kat fra internat.............
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 11:12

Jeg købte sidste år en kat fra et internat - mange af mine venner og bekendte rystede på hovedet... tænk sig, at give 900kr for en kat som jo kunne fåes gratis på en gård!!


Men faktisk var det billigt - katten var øremærket, neutraliseret og vaccineret!


Løsningen er ikke at aflive alle killingerne - da hunkatten jo bare får flere... løsningen, som jeg ser den, aflivning af vildkatte og neutralisering af ejer katte... dvs. det skal være lovpligtig registering af ALLE katte på lige fod med hunde - så ville der avles langt mindre(da det så koster penge).




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 13:38

vivi (Thorleif) - jeg rygklapper lige dit indlæg.


Men registreringen skulle gerne blive oblikatorisk når loven om katte træder i kraft - når de liiige får snøvlet sig sammen til sidste behandlingen i folketinget.


Der er så mange andre ting i den lov, der er til at ryste på hovedet af.


Desværre.


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan her kan vi gøre
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 20:12

Jeg er simpelthen begyndt på (for nogle år siden) konsekvent at påvirke disse 'katteavlere', når som helst jeg møder dem i min hverdag. Og jo, der har da været nogle stykker i bekendtskabskredsen også, og jeg har sikkert været p....irriterende at høre på. Men det er efter min mening det eneste, man kan gøre over for disse egoistiske katteholdere. Altså - læg ikke fingrene imellem; de skal mærke, at det er uacceptabelt, uetisk og egoistisk adfærd. Til sidst kan det jo være, at den holdning breder sig lidt mere, så hvis man har ikke-neutraliserede katte rendende rundt (medmindre det er avlskatte naturligvis), vil man være nødt til at liste sig rundt på gaderne og bøje hovedet i skam.


DET koster sgu penge at ha' dyr - også et marsvin, akvariefisk osv. Det er et lidt dårligt eksempel måske, men i et af de tidligere indlæg her er der én, som har to hunkatte. Hun synes, det er for dyrt at få dem steriliseret og giver derfor p-piller (det er måske bedre end ingenting, men på ingen måde en driftssikker metode). Så undrer jeg mig - hvad havde vedkommende regnet med, da hun anskaffede sig to hunkatte ???? At de begge ville være naturligt sterile ??


Men altså - åbn munden andre steder end her - også på gården/rideskolen, hvor du har din gang som hesteejer/hestepasser.


Hanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Smide ud kultur...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 21:56

Er det ikke også vores køb/smid-væk kultur der spiller ind... Folk har simpelthen ikke nogen ansvarsfølelse, det er så nemt at skaffe, og gider man ikke mere så er det ud....


Står selv lige nu i denne situation, da en lille killing gik med mig og hunden hjem i lørdags....


Jeg har imidlertid besluttet mig for at beholde hende... Vi har tid hos dyrlægen på mandag, og når hun er gammel nok bliver hun steriliseret....


Men hvem pokker kan stå for denne yndige lille skabning....


0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig en
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 22:11

god debat om dette emne....

Jeg er fuldstændig enig med jer. Jeg har mange gange rystet på hovedet over folk, som ikke sørger for at neutralisere deres dyr og det gælder især katte. Ja, det er hyggeligt med små dyrebørn og de er virkelig kære, men der er jo overflod af nogle dyr.

Det er en hvers dyreejers ansvar og sørge for at få dyrene neutraliseret...


Jeg har lige et spørgsmål, min hanfugl skal på et tidspunkt have en veninde, hvordan sørger man for at de ikke lægger æg?


Igen rigtig god debat!!!!



Hilsen,

Anja


Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja........................
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 23:25

Anja: en begræsning af en fuglebestand i fangeskab er nemt - men fjerner bare de lagte æg - alternativt kan man komme kunstige "rugeæg" i reden(kan købes i dyrehandlen)..




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider