Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 De der trailerregler???
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:14

Jeg er helt med på at jeg ikke må køre med noget over 3500 kg, hvis jeg ikke har BE kørekort.


MEN, nu kan jeg forstå, at jeg fx gerne må køre med en trailer på fx 2000 kg i tilladt totalvægt, og det er den reele vægt der tæller. Dvs hvis traileren vejer 800kg, og hesten 500 kg (plus de 50 kg, man skal smide oveni), så må bilen veje op til de 3500 kg.


Jeg har forsøgt at google og har faktisk også spurgt en kammerat, der er politibetjent.... Men jeg kan ikke finde noget reelt.


Nogen der har mere held end mig?



Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som sædvanlig
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:23

skal man bare lige skrive et indlæg, også finder man løsningen


www.sikkertrafik.dk tastede jeg lige bilvægt og en tilfældig trailer fra mpl, med en totalvægt på 2000 kg, og sørme om jeg ikke må køre uden kort...bare kun laste meden hest.


Det er jo godt at vide, hvis man få brug for det.


Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:28

Hejsa

Men husk nu. Du må maks kører med det din bil må trække.

Jeg er så træt af de trailerregler, så nu tager jeg trailerkort. Så er det kun min bil som må trække 2000 kg jeg skal forholde mig til.

Jeg kan godt forstå folk er forvirret. Det er da ikke til at finde ud af.

/Mia


RIP

FELICIA C STAR

FLEUR



HELDIG EJER AF SHIRE DAZZLING LADY LARA!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det er ikke...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:33

til at finde ud af... Jeg har spurgt min onkel som har været færdselsbetjent i mange år, nu kører han ikke mere, men er på kontor - stadig i færdselsafdelingen.



HAn kan ikke svare på mine spørgsmål.


Da reglen kom om at der skulle være strøelse i traileren spurgte jeg hvor meget nok var... Han spurgte hvad det var for en regel... Ja... det er jo det jeg spørger om :-) Nå. hvis du bliver stoppet af en af os københavnere så er vi alligevel bange for hesten så vi ville ikke stikke hovedet ind i traileren.... Nå okay.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har får øje
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:37

hvor meget bilen må trække;-)

Men vi overvejer at få bilen vejet op, hvilket teoretisk set er fuldstændig lige meget, da den må trække det jeg skal bruge den til. Tror vi skal have fat i en virkelig tung trailer, for at det går over.


Jeg var bare helt overbevist om det var tallene på papiret der var det man skulle kigge på, istedet for faktisk vægt.


Men det er skønt. Så hvis bilhandlen går igennem imorgen, så skal jeg kun ud og leje trailer for fremtiden.... Skønno



Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:39

det er jo netop det jeg mener!


Mange regler er så knudret nu, at man hurtigt kommer i knibe.


Men jeg tror, når dagen kommer og jeg selv skal køre, så printer jeg den artikel ud, jeg lige har fundet på politi.dk

OG beregningen fra sikkertrafik.dk


Så er man vel så meget på den sikre side som man kan?!



Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes også det er forvirrende
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 20:51

Man siger jo at trailerens totalvægt ikke må overstige bilens egenvægt med mere end 50 kilo.

- Uanset hvad man putter i den.


Men så er der også kommet en mere lempelig regel med koblingsvægten man kan bruge hvis man har kørekort fra før 2009, den har jeg så til gengæld ikke helt forstået endnu, men det kommer nok en dag....

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 21:03

Uden trailerkort må du max trække bilens totalvægt plus 50 kg. Så hvis bilen vejer feks 1275, må du trække 1325...


Brun rundsyet trense str cob købes


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailerregler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 21:09

Som jeg har skrevet før... :-)

Mange misforstår reglerne...


Der ER et "hul" i reglerne, som jeg selv udnytter Dette "hul" er dog lukket, således at bilister der har taget kørekort efter 1/5-2009 IKKE kan køre efter B-modellen.


Regler for kørsel uden trailerkort:


Bil + trailer max. 3500, dog må du altid have 750 på krogen (selvom dette overstiger 3500).


Derudover vælger du mellem følgende:

A: Totalmodellen - Kør efter bilens egenvægt

Du må trække 50 kg. mere end bilens egenvægt i TOTALVÆGT (påhængets maksimalt mulige samlede vægt)


Min Audi før omregistrering:
Egenvægt: 1275
Trækregistrering: 1350 (+75) <- benyttes ikke i dette tilfælde


Her bliver jeg nødt til at køre efter A. Dermed må jeg trække 1325 i totalvægt. Jeg må IKKE kigge på faktisk vægt. Dermed kan jeg ikke trække en alm. 2-hestetrailer (total 2000, egenvægt 750, lasteevne 1250), om den så var tom (750 kg), for jeg SKAL kigge efter totalvægten.


B: Faktiskmodellen - Kør efter bilens træk

Bilens træk må ikke være registreret til mere end 50 kg. mere end bilens egenvægt. Du må trække det som trækket foreskriver i FAKTISK vægt.


Min Audi efter omregistrering :
Egenvægt: 1275

Trækregistrering: 1325 (+50) <- benyttes


Her kan jeg køre efter B. Dermed må jeg trække 1325 i faktisk vægt. Dermed kan jeg trække en alm. 2-hestestrailer (total 2000, egenvægt 750, lasteevne 1250) med 575 kg i.


Ved at få nedregisteret mit træk med 25 kg., åbnede der sig en verden fuld af hestetræk.

Forvent ikke at motorkontoret kender reglerne, jeg brugte en time på at fatte regler selv, og måtte forklare ekspedienten ovenstående flere gange, samt vise dem en beregningstabel jeg fandt på nettet, før de forstod det.

Du kan godt få vejet trækket 25 kg. ned uden omsyn, jeg kan ikke huske om grænsen går ved 50 eller 75 kg.'s nedvejning.


Tjek selv min bil ved at indtaste tallene her, den er god nok (max. totalvægt på min bil er 2000 kg, men jeg må regne med hvad jeg rent faktisk laster i bil + trailer, jeg skal ikke regne med hvad det KAN veje (total)): www.sikkertrafik.dk/164e3e80/base/ b1553e80


- - - - -


Så - det betaler sig at undersøge reglerne, og det er synd at skam at så mange ikke sætter sig ind i tingene før de udtaler sig om reglerne for faktisk/totalvægt.



Hilsen fra Lise & Umarla


Bruger din rideklub DRF Live og Infosport?
Det er gratis hvis I har abonnement på Stævnesystemet :-)


www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ IT-systemer

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider