Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Latterlig køber - tal dog DANSK
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 17:44

hmmmmm - jeg har så haft en potientiel køber og se på min isdreng.


Hun nulrer rundt om ham flere timer og synes han er helt fantastisk charmerende og dejlig. Og insisterer herefter på at ride - jeg tøver en smule og tilkendegiver at jeg måske ikke synes at det er den fedeste idé - hans historik taget i betragtning - ikke desto mindre - sadel på hest og ....(her skulle jeg helt klart ha' sat hælen i jorden og sagt: NEJ - han SKAL ha' tillid før osv osv - vi bliver alle klogere).


Hun falder af....og her med eftertryk FALDER af - hesten gør intet andet gå fremad - i raskt tempo.


Det er hvad det er.


Vi bliver enige om at det hele er en parodi der kunne filmatiseres,- men skidt pyt med det.


Hun vil gerne prøve igen....og her siger jeg eftertrykkeligt NEJ....det du'r ikke. Han er blevet forskrækket da du faldt af og han HAR brug for at kende sin rytter.


Så langt så godt.


Hun er stadig "på" - synes det er en dejlig dreng og mener at hun er i stand til at tilbyde det helt rigtige hjem.


Kører herfra.


Og ringer så 2 dage efter:


"nej- jeg vil desværre alligevel ikke noget med ham - han er jo forfangen"


mig:


"a'hva' for noget - hvor har du det fra????"


hende:


"jamen jeg har fortalt min veninde hvordan han ser ud - hun er dyrlæge - og hun siger at han helt sikkert er forfangen...."....


Okay - godt så.


Tak for snakken du.


Hold da helt op hvor nogle "købere" bringer mit @!#$ i kog.


Puha da....


Det er efterhånden ikke helt nemt - altid at optræde som tålmodig og seriøs sælger når man møder sådan nogle "******"


KH:)


Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 ghfhsdfh
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 17:54

hold da op en wierdo



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haha folk nogle gange ! :o
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 17:56

hold da #&"! ...

Tror ikke en der virkede så uerfaren skulle belærer mig noget om min pony.

Kan godt forstå at du er blevet irriteret.

Den med veninden som er dyrelæge, er sikkert bare en undskyldning - fordi hun ikke turde sige lige ud, hun ikke ville have hesten.

Synes det var godt du stod fast anden gang og ikke lod hende ride.


Din hest skal nok blive solgt til anden (Bedre) side (:


Kan vi ikke få et link til annoncen ? (:


JEG ELSKER "mine" Fjordheste:

SAVOY&Amigo . <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb af isbuk
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 18:06

Jeg synes det virker underligt at skulle sælge en hest og evt. køber ikke må ride ham altså med mindre den ikke er tilredet!


Og jeg ville også sige fra hvis sælger skulle bestemme at man ikke måtte hoppe op igen osv - altså jeg mener hvis du vil sælge hesten skal den jo overlades til en anden.

En ting er hvis du ikke synes hun var rigtig til din hest - men så er det jo bare at sige det istedet.


Hvordan skulle hun kunne sige ja til et køb hvis hun ik må ride den osv? Jeg ville også sige fra. Og kan godt forstå man så ikke gider at diskutere og finder en anden grund





Med venlig hilsen
Pernille
...med to skønne hopper...
&
...tre dejlilge vovser...




Efterlysning:
Nogen der ved hvor Casper Af Landly er???
Lys(rødblak) fjordvallak efter Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 18:11

Ja helt klart, ville jeg også synes det var underligt at jeg ike måtte ride den - Men går ud fra at der er en god grund siden det er sådan-


JEG ELSKER "mine" Fjordheste:

SAVOY&Amigo . <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 19:12

Jeg ville aldrig købe en hest jeg ikke måtte prøve... Og sagde du til mig at jeg ikke måtte prøve den, var jeg kørt igen med det samme...


Men kan godt forstå du synes det er en underlig kommentar at komme med, at den er forfangen...


Tror nu godt at du kan se om den er forfangen


MVH Pernille


*Skovbakkens Avalon*


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 plokijuhyg
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 19:21

efter hvad jeg kan læse har mulige køber redet hesten, men faldt af uden grund.



:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke ride??
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 19:32

Jeg forstår ikke en dyt.


Ville du overhovedet ikke have haft køber op på hesten?? Det er da for underligt.


Hvilket sprog talte hun??






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 19:37

Underlig kommentar.

Man er godt nok udsat for mange ting som sælger også:-)

Jeg har min Fjordhoppe til salg til foræringspris til godt blivende hjem, og i annoncen står der at hun har forbenet dragtbrusk, og derfor skal gå med ringsko på forben, overholdes dette har hun aldrig en sygedag.

Gæt lige hvor mange henvendelser jeg får, hvor folk spørger om hun ikke kan gå uden sko. SUK. NEJ.



Super skøn ældre Fjordhoppe sælges meget billigt til blivende godt hjem.

Gik 15 km distance i sommers, og er super frisk.

Skriv privat ved interresse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 22:01

Jeg må indrømme at både køber og sælger opføre sig lidt sært her.. ja det er en meget mærkelig kommentar.. har prøvet noget lignende, en var ude at prøve min tidligere hest da den skulle sælges, ringede dagen efter og var sikker på at min hest var uren på bagbenene.. nej det var hun da bestemt ikke.. men altså hun havde en gang købt en hest som viste sig at have en ben skade (og nu var aflivet) så nej hun turde ikke købe en hest der gik urent (hvilket den ikke gjorde og den gik fint gennem bøjeprøve et par uger efter)..

Men synes også at det virker mærkeligt at hun ikke må ride den (selv om du så gav dig).. og at hun ikke må komme op igen efter at være røget af.. men du lyder som om du stadig ville have solgt til hende..

Og så synes jeg det lyder lidt underligt at du mente hun havde for travlt med at komme i sadlen.. men du starter med at skrive at hun havde nusset med den i timevis..


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 23:01

libe1: tror du ikke det er fordi den er uden sko på dine ridebilleder?

og hold da lige fast hvor er den sød din lille gule hund :-)


Med venlig hilsen
Pernille
...med to skønne hopper...
&
...tre dejlilge vovser...




Efterlysning:
Nogen der ved hvor Casper Af Landly er???
Lys(rødblak) fjordvallak efter Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 00:13

Ved ikke om det er sand eller noget der snyder,

men hun har nu 4 sko på, på mine ridebilleder:-)

Hun var under træning til distance, så der var sko på alle 4 fusser:-)


Super skøn ældre Fjordhoppe sælges meget billigt til blivende godt hjem.

Gik 15 km distance i sommers, og er super frisk.

Skriv privat ved interresse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 00:22

Min lille sødeste gule vovse takker lige:-)

Hun er den skønneste vovse i verden:-)


Super skøn ældre Fjordhoppe sælges meget billigt til blivende godt hjem.

Gik 15 km distance i sommers, og er super frisk.

Skriv privat ved interresse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jae - jeg er nok også
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 15:07

en mærkelig sælger når jeg tøver lidt med at lade en vildt fremmed sætte sig op på dyret. Det har dog en væsentlig grund, som jeg også både forklarede og satte køber grundigt ind i før hun overhovedet kom og kikkede på ham.


Ikke desto mindre var hun "på" - og overbeviste mig om at hun havde den fornødne tid og tålmodighed til at lære ham at kende før ridning skulle i fokus.


For ham er tillid, hans tillid, alfa omega for at man kan noget som helst med ham.


Det er ham her det drejer sig om....så ja - jeg er pernitten....



www.heste-nettet.dk/forum/1/1945488/ 1945488/




KH:)


Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gylfi...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 15:16

Fik du egentligt nogensinde svar fra Siggi vedr Gylfis fortid?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Nina....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 15:39

ja jeg fik svar. Og det er korrekt at han har været i ridning der sidste vinter.

Godt töltpotientiale (ikke så underligt når "far" har 9,5 i tölt) - men han anbefalede at hesten "fik noget HMS"....


Tjae - det er nok noget i den retning jeg har lavet med ham - også :)


KH:)


Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan jeg ikke få nummeret
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 15:46

På den dér dyrlæge?


Det ville være rart (og besparende!) at have, hvis jeg kan nøjes med at beskrive kattenes symptomer... ;-D


Tag det som en oplevelse!


Jeg faldt forresten af på en prøvetur, da jeg skulle stige af. Og hesten var rar og nervefast, så den kiggede undrende på mig: "Hvorfor ligger du dér og roder?"


(Det er ikke første gang, det er sket- at benet knækker under mig- men det er ret pinligt.)


En hest, der finder sig i den slags er ret nervefast. (Y)



Mvh
xtiny


"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin






0
0
Svar på denne tråd
 
 Piratos
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 15:52

he he....jo dansk da.


Men man taler dansk i min verden, når man er fuldstændig straight og taler om "sagen" - og ikke alt mulig andet krypteret sprog.


Jeg er selv 100% ærlig som sælger ( også ) og forventer klart af voksne mennesker at de er i stand til at være det lige så.


Der går ingen skår af mig, hvis køber synes det er en skodhest. Heller ikke hvis de synes den er grim. Eller dum. Eller noget som helst andet.


KH:)



Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Adian...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 22:59

Undskyld mig - men hvorfor sælger du en lille hest, der har haft det så svært og nu endelig har fattet tillid til et menneske Jeg har arbejdet en del med den type heste, specielt isheste - købte iøvrigt sådan en sag sidste sommer - som nu er som et lam - overfor og med mig...! Men du kan til enhver tid risikere at hesten får det ligeså elendigt igen - den type heste, som kommer sig hos den der tgaer ansvar med alt hvad det indebærer - kan desværre som regel ikke tåle at blive svigtet igen..





Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ishesten
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 06:26

MBN: Jeg tænker nøjagtig det samme som dig.. Den hest bliver nok aldrig "normal" igen, om man så må sige, og kan med lethed risikere at blive kastebold. Men hvis sælger ikke har mulighed for at beholde den, er den jo ikke længere.



Venlig hilsen Nanna

dressurrytter i bedste hyggestil

Irish Cool Kaiza

Stald Vesterbys Son-Goku


Allround vallak, med blikfang og kærligt sind sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha MBN og Havila
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 07:23

det er sandelig heller ikke særlig nemt og jeg har været hele spektret af "men'er" igennem.


Men der er flere forhold der spiller ind i at jeg "forsøger mig"....


Primært at jeg har ikke særlig meget tid -


- dvs bliver han her, vil det nærmest blive på foldbumsstadiet....hvilket ville være ærgerligt og måske lidt åndssvagt....han er jo "kun" 8 år - og godt gående....og vil gerne arbejde....


- tiden omkring ham vil være et dagligt klap og tjek på at han er i orden, og måske en skridttur om ugen....jeg ville ha' kronisk dårlig samvittighed overfor ham....


- og så vurderer jeg egentlig han er "klar" til at komme videre - han ER blivet en kælepotte - holder skeptisk øje med fremmede, men lader sig gerne håndtere og nusse med af alle - ingen forsvinden i horisonten mere -


såe - HVIS den rette køber med den rette tålmodighed og forståelse melder sig....den der forstår at her må intet forceres og at han lige skal "finde én" og være tryg i den daglige omgang....inden man kaster sig på ryggen af ham....


Det har ingen hast, men han er ganske enkelt for god til at gå her og glo de næste 30 år, hvis der derude i verden findes en kærlig figur der ta'r imod ham på hans vilkår - så får de til gengæld en lille "verdensstjerne"....


Jeg kan ikke sikre mig med andet - end at han skal retur hertil hvis det ikke går....


Nej - det er bestemt ikke nemt og det gi'r sig selv at han ikke kommer herfra medmindre jeg føler mig 100% sikker på - at her er en gensidig "noget" der kan blive til kærlighed hen ad vejen....


KH:)


Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Adian...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 20:00

Ok.


Min Vinur kommer så aldrig videre - den deal lavede jeg med ham, da jeg købte ham. Han har været super stabil det sidste halve år, men flipper lidt nu, da der har været nogle ændringer i hans hverdag - hvilket var nok til at få ham i lidt regression.


Udover at jeg selv kun tager mig af ham, har jeg en super god træner, der kommer ved behov - og vi er begge på hver vores område ret prof til den slags heste - og alligevel kan der være slå back...


At den rette dukker op??? Hvem er det og hvordan kan du vide det? Måske er det nådigst at lade være at sende ham videre hvis du ikke vil ham selv? Har simpekthen set for mange af den slags - de har det IKKE godt med ændringer...Og langt de færreste personer kan det der.


Du er iøvrigt velkommen hvis du har brug for sparring....Vi bor jo ikke langt fra hinanden...





Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 20:04

jeg ville hellere slagte ham og give ham som løvefoder, end jeg ville sælge sådan en hest videre. Også selvom at han kun er 8 år.


Og det skader altså ikke en hest at gå på en mark med stråfoder og en omgang strigling og en gåtur en gang om ugen. I gamle dage levede hestene frit uden strigling og os mennesker, så det sku han nok overleve, nu hvor han har det godt hos dig. Ja, så synes klart han burde blive hos dig!


Hvorfor ikk finde en som måske kunne komme hos dig og passe ham?


MVH Pernille


*Skovbakkens Avalon*


R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja i giver jo stof til eftertanke
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 20:09

men at bilde mig selv ind - at jeg er "den eneste" der kan ham, er måske lovlig navlebeskuende og selvforherligende.


Så "vanskelig" er han ikke.


Men min holdning omkring ham er da også at han bliver her - medmindre....


Pernille - jo jeg vil meget gerne en der kommer her og lærer ham at kende i hans trygge element....men sådan nogle hænger ikke på træerne....


Og MBN - jo - jeg vil da gerne sparre med dig hvis vi bor tæt på hinanden :) Hvor i verden er det?


KH:)


Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Adian...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 22:40

Jeg bor i Bagsværd og mine heste i Slangerup syd. Vi har iøvrigt hilst på hinanden hos dig - var på et tidspunkt med min voksne datter for at se på lejlighed hos Jer ;-)





Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køber VS sælger.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 08:55

Altså, som jeg læser det, så har køber redet hesten en gang, hvor hun faldt af for ingenting.


Ville i som sælger tage ansvar for, at køber måske kunne falde af og slå sig virkelig slemt.


Jeg havde også sagt nej til andet forsøg, især hvis det, som jeg forstår det, er en totalt uerfaren rytter.


Det er fint nok at lade en køber prøve en hest, men man må sgi også tage ansvar og sige nej, især hvis der er fare for personskade.


Gammel ost ruster aldrig!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåhhh det er dig
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:34

M....... der gemmer sig under den signatur :)


Det kunne da være jeg skulle prøve at tale med din træner, hvis hun er "ekspert" på området.... :)


og jo diablogirl....det er netop at stoppe mens legen er god....BÅDE for rytter og hest....


KH:)



Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 uvis skæben
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 13:50

Ja jeg må sige allerede der jeg læste din anden tråd om ham at jeg efter at alle roste dig tænkte : ja ja lad os nu se om der er en tanke om vinding bag ved "redningen "

Fatter ik at man kan sende en hest der har været så meget igennem videre skulle han lige have et glimt af et godt liv og så indbringe nogen penge


hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er bestemt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 14:12

ikke en fair kommentar jeanettlar....


Jeg prøver faktisk at finde en løsning der på sigt tilgodeser hesten. Og ønsker ham alene et andet sted hen, fordi jeg ikke har den daglige tid. Han er meget kontaktsyg og står forrest i flokken når hestene hentes ind og vil utvivlsomt også falde ordenligt til et andet sted, og i en andens hjerte - og ville elske og nyde at være i hænder mange timer dagligt. Der er heste der er "ligeglade" og nyder det frie liv. Han nyder at være i centrum.


Som jeg har skrevet lidt længere oppe i tråden tror jeg ikke på at der ikke findes en ægte kærlighed til andre end mig - det er kun et spørgsmål om hvis hænder der modtager ham.


Når han i det hele taget er "prissat" er det til en "meget fordelagtig pris til rette hjem" (hvilket sagtens kunne være en foræring - men det siger jeg ikke højt før det rette hjem er der) -

Så et "sælges" er alene for at afholde mig selv fra at skulle modtage en strøm af useriøse og inkompetente henvendelser fra drømmende teenagere der hverken har pengene til at holde ham foreskriftsmæssigt eller forstanden til at omgåes ham ELLER "folk" der ser hurtige penge i ham.


Jeg skriver også - at findes den ejer ikke - bliver han her til han falder om af sig selv.


KH:)







Annette


* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 19:59

Så har jeg lige skrevet et mega langt indlæg og så slettede det sig..




What so ever ville jeg faktisk bare skrive at jeg ikke synes Annette står til regnskab for nogle.. Hun har taget hesten til sig, gjort et rigtig flot stykke arbejde, og givet hesten en chance mere for et godt liv.. At det ikke bliver hos hende er da så ligegyldigt, masser af mennesker kan magte opgaven med en sådan hest..



Personligt så ville jeg aldrig købe en tilsvarende men af den simple grund at jeg hverken har tid, tålmodiged eller erfaring til at tage en sådan under vingerne..



Til Annette for at give hesten en chance mere..





Mvh. Pernille og parthesten Freja !


RIP Elskede Denver.


15" dressursadel bred bom sælges, samt en masse ande udstyr..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=337185

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 20:11

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du sælger en hest som har haft det så svært ? :s


Jeg har selv sådan en hest, som har haft mange lig i lasten og som er vendt på en talerken nu og er blevet som en hundehvalp og stoler på mennesker igen. Dog ikke helt på fremmed mennesker, stadig, men det kommer roligt.


Men hvis jeg ikke kunne beholde ham på et tidspunkt, ville jeg aldrig, aldrig sælge ham. Så hellere sige pænt farvel og give ham til himlen.


Så jeg forstå heller ikke du sælger den.


Men det må du jo selv om, det op til dig jo :) Jeg forstod ikke så meget af dit indlæg ellers andet end du synes sælger var underlig. Men kan godt forstå du ikke ville lade hende ride den allerede.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider