Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Starte ny uddannelse efter man får børn
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 10:43

Hvis jeg kan få en læreplads ønsker jeg at starte på en 4årig uddannelse, men der er jo altid et men...


Jeg er 26år og har 2 børn, en på snart 3 og en på godt 5 mdr.

Vi har snakket meget om det herhjemme og manden syntes IKKE det er en god idé, da det primær kun er mig som ordner alt med børn, hus, have, mad, indkøb osv. Sådan var det også mens jeg var i arbejde og vi kun havde 1 barn. Tja han arbejder meget og vil i tilfælde skulle skære lidt ned på det for at deltage i arbejdet med børnene og andet.

Vi har et I/S landbrug med hans forældre (bedstemor går hjemme og ordner hus-have) og dette varer ved de næste 4½ år. derfor syntes jeg også at det er nu jeg skal gøre det inden han overtager det hele.


Grunden til jeg vil have en anden uddannelse er, at jeg selv er uddannet landmand. Dette medfører weekend arbejde og med en mand der også arbejder weekend passer det rigtig dårlig.


Vi har snakket om, om jeg evt skulle hjem og gå, men det giver mig følelsen af at være unnerdani og nassende. Jeg vil gerne tjene mine egne penge og "være" mere end jeg er idag. (forstå mig ret)


På trods af han ikke syntes det er en god idé, vil han bakke mig op i den tid uddannelsen varer.


Mit spørgsmål til jer er:


Kan det lade sig gøre at tage en uddannelse med små børn?

Det vil for mit vedkommende give noget kørsel, frem og tilbage på trods af 37 timer arb/pr uge.


Der vil være en periode på 20 uger, hvor jeg skal på skole over Storebælt. Kan tage afsted mandag og kommer hjem fredag

Ville det være acceptabel i jeres øjne med små børn?








Mvh

Fosse.


Kun en tåbe holder orden

et geni behersker kaos.


Sælges- 7års vallak buchskindsbroget lb niveu.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/249803/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ha'lløj
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 10:58

Jeg ville IKKE undvære mine børn fra mandag til fredag.


Men det vil smag og behag.



Føler du det er det rette for dig, så go for it. ;-)


Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Bedækning tilbydes ved Ox hingsten Falkhan Expresso 2010.




Wallstickers sælges!


Roxette søger part.!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 11:03

Jeg synes sagtens du kan tage en ny uddannelse bare fordi du har fået børn.

Jeg går selv på Aalborg Studenterkursus, og i min klasse går der en på 27-28 og hun har to små børn på 1½ og 5 vist nok.


{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 11:08

Jeg startede med at læse til laborant da min datter var 4 år.


Vi var flere der startede samtidig som havde mindre børn, men jeg var den eneste der gennemførte. Det kan jeg takke mine forældre for, for de sprang til hver gang datteren var syg, de hentede hende i børnehaven når der blev ringet osv osv. De andre på mit hold måtte alle holde flere fraværsdage pga syge børn og kom derfor meget bagefter og valgte at stoppe.


Så jeg synes sagtens du kan gøre det, MEN du skal have opbakning hjemmefra ellers holder det bare ikke.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg startede for
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 14:09

3 år siden med at tage en ny uddannelse jeg har selv en datter som i dag er 4 år, jeg tager så uddannelsen til merrit lærer men først tog jeg hf er selv uddannet inden for landbruget, jeg vilo sige i de 20 uger må din familie træde til og hjælpe da det er en meget begrænset periode.

tag uddannelsen du vil ikke fortryde det, jeg lever i dag alene og passer uddannelse sammen med det at have en datter og det at have dyr og det kan lade sig gøre.

hilsen helen


lækkert oldenborg hingsteføl efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 uddannelse
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 14:51

Hej

jeg var landmand som dig og er kæreste med en landmand(kvægbonde)

Jeg har og gør det stadig taget det største læs der hjemme, dog er jeg vel signet med en kæreste der godt kan finde ud af at fylde opvaskemaskine og støvsuge...

jeg valgte så at læse vidre til jordbrugs teknolog. dette krævede at jeg lå og kørte frem og tilbagde.

Der var dage hvor kim måtte tage over, han havde cecilie med i stalden nogen gange,( han fandt på lege og små opgaver hun kunne lave (du skulle vide hvor sjovt et barn kan have det med en op pustet plastik handske på en pind) hun var 3 år da jeg startede, kim siger selv at det har givet et større forhold til cecilie ind han ellers ville have. I dag har vi workey torkey (staves)(alså en radio) hvor de kommunikere med hinanden når han er i stalden, nogen dage kan der gå helt spion i den suk.

de dage hvor det var helt håbløs (opgaver i stalden hvor cecilie simpelthen ikke kunne være med det kunne være med)har vi haft hjælp af familie og venner der har taget et stort læs. (tak søs)

Men det kræver at han vil.....


Men som menneske vil du nok have det bedst med at få den uddannelse så du ikke kommer til at føle dig underlegen i forhold til din mand sådan som du beskriver det.

Jeg har dybt respekt for de kvinder der vælger at gå hjemme det kræver utrolig meget selvdiciplin ikke at blive doven.. samt en psyke der kan holde ud at mangle den stimulation fra om verden. jeg personlig har behov for et arbejde og at tjene mine egne penge.


louise nu med billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 hov glemte
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 15:08

lige en detalje jeg kom hjem hverdag, så malkningen morgen og aften var cecilie ikke med til.

men har du vent det med svigermor, hvis hun går hjemme. (serfølig hvis i er på god fod) det kan være hun vil træde til med børnene)


louise nu med billeder

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider