Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pædagog uddannelse
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:12

Hej alle i kære hnér


Ville høre om der var nogle af jer der enten er pædagog uddannet eller studernde, der kan fortælle mig hvordan det sådan time mæssig foregår på uddannelsen..

Jeg har fanget alt andet omkring uddannelsen, men hvordan ligger det med timer i skole perioden, er det for det meste en 28 timers skole uge (eller mere), eller er det meget hjemme arbejde, projekt arbejde og forelæsninger..


På forhånd tak for svarende..





Mvh. Trine



Vær ikke bange for modstand
husk det er i modvind
og ikke i medvind en drage stiger
...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er pædagog....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:16

... og dengang jeg studerede skulle vi regne med at være på skolen ca 9-15. Dog havde vi mange hjemmedage og skolefri dage. Enten for at læse, skrive opgaver eller andre teamarbejder.


Men det betyder jo ikke at man ikke skal "i skole" om man så må sige.


Mange på mit hold kom pludselig ikke hver torsdag, for der arbejdede de, eller når man skulle skrive opgave, så arbejdede de om formiddagen og så skulle vi skrive om aftenen osv...







Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:18

Nu er jeg ikke pædagogstuderende, men lærerstuderende. Jeg vil dog tro at hvad angår timer, så er der den lighed at det afhænger af det studiested man vælger.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:33

Mange tak for svarende, selvfølig skal man jo komme til de timer som er fastlagt, og jeg er også en person der går på hovedet i bøgerne fra morgen stund, hvis en opgave skal skrives..

Havde bare hørt at ved nogle uddannelsen var der ikke så mange fastlagt skoletimer, men så skulle man have læst meget til timerne, altså meget hjemme studie..

Men mange tak for svarende..:-D


Mvh. Trine



Vær ikke bange for modstand
husk det er i modvind
og ikke i medvind en drage stiger
...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pæd. udd.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 20:53

Såvidt jeg har forstået er det meget forskelliget fra seminarium til seminarium.

Da jeg læste synes jeg ikke vi havde lange dage på sem.

Typisk fra kl.8.30-14. Mener endda der var 1 dag hvor det kun var til kl.11.30.

Det var i de "normale" undervisningsuger - når der ikke var projektuger, opgaveskrivning, praktik osv.


Vi havde mødepligt til undervisningen, & det kræver selvdisciplin hvis man vil have det optimale ud af undervisningen/forlæsningerne.


Vi havde, en del uger hvor vi ikke skulle møde på sem., f.eks. i forbindelse med opgaveskrivning (der var mange opgaver).


Kan man, i gruppen, blive enige om det, kan man istedet mødes privat, & skrive.

Det kan man jo gøre som det falder mest praktisk for gruppemedlemmerne.

Jeg var så heldig, at den gruppe jeg skrev de fleste opgaver sammen med, ja vi boede alle tæt ved hinanden - praktisk ikk`


Vi mødtes altid kl.8.30 (på skift hos hinanden), spiste morgenmad/drak en MASSE kaffe i ca. 1/2 times tid, & så kløede vi ellers på..

Alle (i "min" gruppe) var enige om, at jo før opgaven var færdig desto bedre.

Kunne vi nå det så vi kunne få en fridag var det fint, men det var ikke omdrejningspunktet for vores samarbejde - det var opgaven.

Læste da også sammen med nogle der startede med, at holdte en masse fridage, & hver gang endte de med, at svede tran for at nå & blive færdige.

Igen kræver det nogen disciplin - fra alle i gruppen.


En opgave der ikke var afleveret til tiden (typisk fredage & senest kl.12), blev betragtet som en opgave der ikke var skrevet, & dermed ikke bestået.


Jeg mindes ikke mit "skema" normalt indeholdte over 28 timer - tvært imod, måske husker jeg forkert.

Synes ihvertfal ikke det var lange dage/uger.

Slet ikke holdt op mod et fuldtidsarbejde, eller jo det lugter lidt af det hvis man tæller "arbejdet" derhjemme med


Dvs. jeg til gengæld tydeligt mindes, at der var en hel del at læse (især i perioder), & hvis hjemmearbejde også includerer opgaveskrivning så ja det var der en del af.


Studietiden var en skøn tid


EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!


Dagens bedste 1 dagsafprøvede hoppe (5 års & ældre), reg.2

C C Cagot RDH




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider