Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 skov/strandtur med sfo
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 21:54

I dag var min datter på 6 (næsten 7) på tur med sfoén.

De kørte med bus fra skolen af (ringsted) til "troldeskoven" ved køge, jeg kender ikke denne skov.

De skulle først på skovtur, og så skulle de på stranden som skulle være lige op til skoven.

Da de fortalte det i går, altså at de skulle på den tur, spurgte jeg: Er det ikke den strand der er så ulækker med masser af tang og "fedtemøg" ? (der har været noget om det i fjernsynet, og jeg kan ikke huske om man ikke kunne eller måtte bade der).

Men det sagde de at det var ikke der, for det var lidt væk fra køge det her med troldeskoven og stranden og der så stranden ifølge dem ikke sådan ud.

Dog har jeg fornylig været længere oppe af kysten, nemlig ved strøby egede, og der så det MEGET ulækkert ud.

Da jeg hentede min datter i dag, så talte flere af børnene MEGET om hvordan de trådte igennem det der ulækre tang og hvordan det var at gå i osv..

Jeg lod lidt som ingenting, men da vi kom hjem spurgte jeg min datter ud om turen.

Hun sagde der var MEGET af det der ulækre og man skulle gå meget langt ud for at det ikke var der mere, og at vandet ikke var ret højt selvom man gik langt ud.

Så spurgte jeg hende, hvem af de voksne der var med ude i vandet, det var der INGEN der var sagde hun, de var bare inde på stranden og holde øje med dem i vandet og råbte ud hvis de syntes de var gået for langt ud.

De havde spurgt min datter om hun kunne svømme inden hun gik i vandet, og det sagde hun nej til for det kan hun ikke.

Jeg spurgte hende flere gange om det samme for at sikre mig det var rigtigt. Det lød det til at være.

Jeg syntes ærlig talt det er noget svineri, at pædagogerne lader dem bade i det ulækre vand (bakterier/forurening) OG at der ikke var en eneste pædagog der gik med ud i vandet med børnene.

Men nu finder jeg ud af det i morgen med pædagogerne, for selvfølgelig skal jeg også lige høre deres side af sagen.

Men hvad syntes i ? er det mig der er for pylret ?

Jeg har bare meget respekt for vand, der kan hurtigt ske noget, og en masse små børn i den alder i vandet uden pædagoger og i et vand der er MØG ulækkert, det syntes jeg bestemt ikke er i orden..




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 22:25

forholde mig til, om vandet var ulækkert.. tang er jo ikke i sig selv klamt.


Men jeg ville være rødglødende ved tanken om, at pædagogerne lod mit barn tumle derude i vandet uden at i det mindste et vist antal voksne var derude med mit barn. Det tager faktisk noget tid at løbe igennem vand - også knæhøjt - hvis et barn pludselig kommer for langt ud og fx falder... Det kan bare gå SÅ stærkt!


Har på det seneste været positivt overrasket over pædagoger, i kraft af dem, der arbejder der, hvor mit barn er. Må sige, de faktisk har været super gode. Men... der er en del, som indimellem undrer mig. Fx forstår jeg ikke, hvorfor de tilsyneladende ikke kan forstå, at et barn, som ikke må få mælk(eprodukter), heller ikke må få yoghurt. Mælk er da mælk, også selvom den er syrnet...

Nåja.. det var så en ekskurs til mine foreløbig begrænsede problemer med gokkerne. Jeg synes dog, at du har grund til frustration og bekymring. Og hvem tror man så på, hvis nu gokkerne siger, din datter ikke har ret?


Hvem har min kommende skovtursbamse til salg?

- Tag et kig på min profil, hvis du søger et blivende hjem til en rar og cool fjordbolle eller fjordblanding!

- ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fra en "gokke"
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 22:35

Janni - Jeg synes du skal tage en snak med pædagogerne og spørger ind til deres regler mht badning.

Der hvor jeg arbejder, må vi ikke bade med børnene uden at der er en livredder eller vi selv har livredder kursus. Så vi er aldrig på stranden med ungerne.

Men de må have nogle tanker og meninger om sagerne - eller også må de få det gjort! Det kan jo også være at der rent faktisk også var en voksen i vandet, men at barnet bare ikke lige lagde mærke til det.


Men igen - lad være med at hænge "gokkerne" ud uden at du reelt ved hvad der er sket, for børn hører og ser meget i den alder. Så nogle gange kan man altså stå lige ved siden af og høre børnene sige "Her er slet ingen voksne"... og så må man jo træde et skridt frem, vinke til mor eller far og sige "nååårh... jeg er jo lige her".


Frk Skovsvamp.... Man må vel gå ud fra at pædagogerne har fået instrukser fra forældrene.

Når vi får et barn ind, skal de skrive en seddel om alt generelt om børnene. Deriblandt om der er allergier. Hvis der så er eksempelvis mælkeallergi, så tager vi fat i forældrene og får en udførlige liste over hvad barnet må få og ikke få.

Nogle forældre vælger også at sige, at barnet godt kan tåle en smule og da barnet ikke ønsker at vælge eksempelvis youghurt fra, ja så må de spare på mælken og lidt derjhjemme måske, for at barnet kan spise youghurt istedet






Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 22:41

prøve at spørge nogle af de andre børn inden jeg spørger pædagogerne om det.

Jeg har lige googlet på "fedtemøg"- køge strand.

Det ser ikke ud til at fedtemøg er farligt, det er brune alger der er ved at rådne og lugter.

Der stod følgende i et link jeg fandt:

Om tang og fedtemøg

Fedtemøg er betegnelsen for enårige brunalger, der blandt andet vokser på sten og muslinger. Når algerne har en vis længde knækker de af og føres med strømmen i store måtter, som skylles op på kysten. De ligger i vandkanten, hvor de går i forrådnelse, med lugtgener til følge.

Fedtemøg er ufarligt for mennesker, men kan gøre strandturen til en kedelig oplevelse.


Vind- og strømforholdene i Køge Bugt har stor indflydelse på mængden af tang og fedtemøg. Strandene i Køge ligger inde i bugten, hvor der ikke er megen strøm. Derfor skal der blæst og bølger til, for at udskifte vandet og føre tang og fedtemøg ud på havet igen. Vi har nu i en periode haft meget sol og kun lidt vind, derfor har store mængder af tang og fedtemøg hobet sig op i vandkanten.

Der arbejdes på sagen i køge, med at få fjernet det, men der står et andet sted at der på den ene strand stadig er fedtemøg fra strandkanten og 20-30 meter udad.

Det må også være meget ustabilt for dem at gå i når der er så meget selvom det åbenbart ikke er farligt.

Men som du også skriver, der kan ske MEGET og det kan være HURTIGT, og det lød på min datter som om hun har været langt ude, og hvorfor spærge hende om hun kan svømme og det siger hun nej til og så kommer hun alligevel ud i vandet UDEN pædagoger.

Min kusines ene søn druknede faktisk i køge svømmehal, hun havde kun lige vendt ryggen til og så var han væk, blev fundet af en anden badegæst og HELDIGVIS fik livredderne genoplivet ham.

Men det kan ske i en svømmehal med videoovervågning og livreddere og massser af mennesker.

Siden dengang har jeg haft lidt en skræk for vandet...

Og en svømmehal ville jeg da mene er mere sikker end en strand..

Men jeg må se hvad jeg finder ud af i morgen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 janni....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 23:10

Ærlig talt, så synes jeg ikke du kan være bekendt at snakke med andre folks børn og bruge dem mod pædagogerne. Det er for mig at gå bag pædagogernes ryg.


Tag nu og gå til kilden selv og konfronter pædagogerne med at din datter har fortalt at der ingen voksne var med i vandet.


Jeg synes det er så trist at voksne mennesker ikke lige gider tjekke op på tingene inden de bare blindt stoler på deres børn. Børn er nu engang børn og de siger mange ting, som de ikke helt har styr på. Dermed ikke sagt at det ikke kan være rigtigt at der ingen pædagoger var i vandet, men tag dog for pokker og tjekke det inden du bliver sur på pædagogerne, som i øvrigt ikke ved at du er utryg eller sur, eller.....


Lad dem forsvare sig inden det skaber splid. Det er trods alt mennesker der skal passe godt på dit barn i flere år, så splid er så dumt.





Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er enig med
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 10:48

PrettyFancy.


Når din datter siger, hun var langt ude, behøver det jo ikke være ret langt alligevel. Lidt det samme, som når de fortæller at de har været ude at prøve en stor hest hos den eller den, og man så sidder og smiler lidt, fordi man udemærket godt ved at vedkommende kun har et par shetlændere..


Alt er jo stort, når man selv er lille:)


Men jeg er enig i, at viser det sig at der ikke har været "gokker" i vandet med ungerne, så bør du kræve, at der kommer det ved fremtidige besøg ved vandet. For som du siger, det går lyn hurtigt, hvis uheldet er ude.


0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 11:48

Talt med pædagogerne til morgen, jeg talte IKKE med et barn først.

De fortalte mig at der havde været 6 pædagoger og kun 15 børn med, så de var overbemandet, men der var 50 børn tilmeldt sfo i går, så de havde bemandet sig til det og bestilt bus til det, så der var rigeligt plads i bussen.

De sagde der "kun" var 1,5 meter fedtemøg der hvor de var, og at der var et skilt med hvad de skulle holde øje med, det læste de og der var ingen fare.

MEN de indrømmer så at der ikke var nogen pædagoger med i vandet, de var oppe på stranden, men de stod jo ikke bare og drak kaffe men holdt øje med børnene sagde de.

Og hvis jeg virkelig var så bekymret kunne min datter jo bare lade være at komme med på sådan en tur en anden gang.

Det syntes jeg jo er synd og forkert.

Nu KUNNE jeg godt have haft hende hjemme i går, men efter hun har været hjemme i over 3 uger mente jeg hun havde godt af at komme afsted, og jeg regnede med som en selvfølge, at der var pædagoger med i vandet.

Men det skal man åbenbart ikke regne med.

Jeg spurgte også om de havde livredderkursus HVIS der skete noget, nej det havde de ikke, men en af dem havde da et førstehjælpskursus, men det var ikke et krav sagde hun, det var noget hun frivilligt havde taget.

Det undrer mig meget at der ikke er nogen regler for det med vand, både at børnene ikke må bade alene og krav til livredder/førstehjælps kursus.

Ida beskrev at hun var gået langt ud, fordi de voksne havde sagt at de måtte gå til navlen, men det gik ikke ret langt over knæene selvom hun var langt ude, og så råbte en pædagog at hun ikke måtte gå længere ud alligevel.

Men om vandet har været for ulækkert for pædagogerne så de ikke selv ville bade i det ved jeg ikke.

Ida sage også at nogen steder ude i vandet (efter det fedtemøg) der var nogle sorte "huller", hun turde ikke træde ud i det hvis det var et hul.

Men hun er da heldigvis ikke blevet syg af at bade i det, det var jeg lidt bange for om hun ville blive da hun havde slugt noget vand sagde hun.


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er så svært.....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 17:38

Jeg synes engang imellem det er svært at være pædagog, for det er umuligt at gøre alle forældre tilfredse. Hos os er nogle ovenudlykkelige for at vi har valgt at sige at vi ikke bader med børnene, mens andre synes det er drønsygt at vi ikke engang imellem tager ned til stranden og bader.

Nogle mener vi er for stramme og andre vi er for slappe.


Når det kommer til jeres børn, så er I sjældent nemme at gøre tilpasse desværre.


Men ang baderegler, så står der sådan her på Fagforeningens hjemmeside:


Der findes ingen regler for, hvordan badning skal foregå når pædagoger har børn med ved stranden. Det er op til kommunen at udarbejde sådanne regler, men langt fra alle kommuner har et sådant regelsæt......

For børn i Folkeskolen gælder en bekendtgørelse der regulerer tilsynet med børnene under badning. Det fremgår heraf at badning skal ske under betryggende forhold. Badning bør kun finde sted på et afgrænset område, og kun hvis der er 2 voksne til stede, der kan overvåge badningen. Begge voksne skal kunne svømme og foretage livredning. Der må ikke være mere end 12-15 børn i vandet på samme tid.

For institutionsbørn gælder der ingen regler bortset fra de tilfælde, hvor kommunerne har lavet interne regler for badesikkerhed.








Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 17:48

Jeg ville under ingen omstændigheder lade en sådan hændelse gå i glemmebogen...


Jeg ville være hamrende ligeglad med, hvor svært det er at være pædagog. Hvis en pædagog ikke kan se, at man IKKE lader børn vade gennem noget ulækkert møg, for at gå i vand til navlen, UDEN voksne med, ja så er min ærlige holding, at så burde de fyres...


Jeg ville klage over det skete, om det er til lederen af SFO, en bestyrelse, kommunen eller andet, det er jeg ligeglad med. Jeg ville ikke lade det gå igennem, uden at man i toppen havde taget stilling til, at det kunne koste liv.


Her hvor vi bor, er der mennesker som dør jævntligt, fordi der er hestehuller på stranden. De er ret langt inde, og man skal virkelig være obs på det. En pædagog ville aldrig i livet nå derud, hvis det gik falt, for slet ikke at tale om vestkysten...


Der er hvert eneste år drukneulykker, fordi man ikke holder nok øje med børn. Det mener jeg man som forældre skal og bør turde forholde sig til.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, bigballer, Nordjylland - så skriv...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 nu...........
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 17:57

Nu kan det jo sagtens være at det er de regler, der er for SFO'en og at de er gået igennem bestyrelsen. Så forholder pædagogerne sig bare til de vedtagne regler. Jeg har svært ved at tro på at 6 pædagoer alle bryder reglerne på sådan en tur, men selvfølgelig kan man spørge til det på en pæn måde.


PrettyFancy - ja det er umuligt at gøre alle forældre tilfredse og måske derfor der er så få der ønsker at være pædagog / lærer.


Tine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vibs 1.
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 18:19

Du har fuldstændig ret, men det er første gang min datter er med sfo på en strand, og jeg gik ud fra det er en SELVFØLGE at der var pædagoger med i vandet.

Da jeg sagde det til dem i morges, der sad sfo-lederen der også, og hun sagde ikke noget til det.

Jeg skal nok prøve at tale med nogle af de andre forældre om det inden jeg går videre med det.

For jeg står nok stærkere i at melde det hvis jeg har andre forældres opbakning.

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, så så Ida nogle sorte "huller", som hun heldigvis ikke turde træde ud i hvis nu det var et hul.

Jeg har aldrig selv set et hestehul, men har lige googlet det, og fandt ikke noget godt billede..

Men jeg har spurgt Ida lidt nærmere ud om det hun så, og det kunne godt lyde som et hestehul....


0
0
Svar på denne tråd
 
 starbits (janni)
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 18:29

I min verden, er det meget vigtigt, at gøre noget ved - og her tænker jeg også, ikke bare at acceptere, at det bliver ved den enkelte pædagog eller lederen...


I øvrigt også super, at have andre forældre med i det. Jeg tænker ikke, at man skal slagte nogen for det, men jeg er helt hundrede sikker på, at ved alle drukne ulykker med børn der har været, da ville alle og enhver pædagog som var med, have gjort ALT de kunne, for at barnet ikke var druknet...


Jeg er helt og holdent vidende om, at der sker meget i institutioner, ting som ikke er helt fine i kanterne. Pædagoger kan sagtens blive enige om, at vi lige bliver her..... at vi ikke vil ud i det... at det er for koldt til os... eller 150 andre ting.

Man kan let få lavet en rutine, som ikke er okay, men som glider igennem. For at stå som den eneste ud af en flok ansatte, som ønsker noget andet, det har mange ikke rygrad til....


Så i min verden, er det helt nødvendigt, at man tør tage sådan en sag op, tør kigge på den, vurdere, om man fandt det forsvarligt, og gør man ikke det, så tager man handling på det...


Slutteligt, så den med at gå videre med sagen, så har der været flere sager på den lokale skole, hvor der har været store problemer med lærerne.

Disse problemer er blevet i klasserne, fordi forældre er gået til den enkelte lærer. Det gør de en del gange, intet ændre sig, slutteligt, så flytter forældrene børnenene fra skolen, for intet kan åbenbart ændres.

Så først her, bliver inspektøren sat ind i sagen, og vedkommende undre sig vildt, for hvorfor var ingen kommet til ham

Åh ja, den lærer, som man klagede over - til hende selv, ja hun havde jo ikke lige været ved inspektøren og fortælle, at div forældre faktisk havde beklaget sig adskillige gange til og over hende....


Så jeg har fået lært, lad det IKKE blive i en lille kreds, det er der for mange, som ikke tager handling på...


Og - man må jo gå ud fra, at mente pædagogerne at de gjorde de rigtige, så har de rygrad til at andre ved, at det er sådan man handler i den institution.....



Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, bigballer, Nordjylland - så skriv...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej janni
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 22:29

ja synes også du skal klage over det . Jeg har aldrig hørt om nogen andre steder at de tager sådan en risiko selv i den sfo vores børn gik i da de var meget større end ida stod der 2 pædagoer

ude i vandet så børnene vidste hvor langt de måtte gå ud. Jeg ville aldrig lade dem bade ellers for ved hvor hurtigt de kan forsinde i sådan en flok og i vandet er der bare ikke plads til uheld.

Kan godt forstå du er oprørt .

snakkes hils de dejlige unger


hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 et lille pip mere....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 00:33

Igen kunne jeg altså godt lige tænke mig at sige....


Først og fremmest forstår jeg så udemærket godt, at du vil have lavet "reglerne" om, således at sfo'en får et mere stramt syn på det med at bade.


Men jeg forstå ikke din fremgangsmåde. Hvorfor samle til krigsførelse og oprette en hær af forældre, hvis du ikke ved hvad du kæmper mod?

Måske pædagogerne allerede har reflekteret over deres handlinger og er kommet frem til at det skal gøres anderledes?

Så jeg synes bestemt du skal gå til ledelsen og spørger hvor du og de står nu - om der bliver lavet regler for badning og i så fald hvordan. Og så kan du jo fortælle at indtil videre, mens der ingen regler er, så må din datter ikke tage med på strandtur.


Men at samle andre forældre på nuværende tidspunkt, uden at vide mere end du engentlig gør, synes jeg er at skyde gråspurve med kanoner.


På mig virker det som om du er godt gal i skralden og nu skal nogen bare lynches og der skal laves rav.


Er det vigtigste ikke bare at der kommer regler på området?


Havde jeg været en af de pædagoger der var med på tur og du havde "behandlet mig" sådan, så havde det hverken været til gavn for dig eller din datter. Forholdet ville være blevet anstrengt.

Hvis du derimod havde taget en dialog (planlagt møde) med mig og fortalt at du var nervøs og utryg og gerne ville have reglerne om, så havde jeg da taget det 100% seriøst og gjort noget ved det. Det nytter jo ikke at have en forældre gående og være utryg.


Men samtidig gider jeg på ingen måde have en forældre rendende der går og arrangerer bagholdsangreb på mig. Det kan jeg ikke tage seriøst.






Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 09:10

Slap du bare helt af, jeg er ikke i KRIGSHUMØR som du beskriver det.

Jeg er syntes det er dybt uforsvarligt det der er foregået, at børnene bader på stranden UDEN pædagoger i vandet.

Læs lige mit sidste inlæg i tråden, der skriver jeg at jeg ikke har talt med andre børn inden jeg talte med pædagogerne, og de indrømmede at der ikke havde været pædagoger med i vandet.

Men så sagde de at de jo ikke bare stod og drak kaffe, de holdt da øje med børnene.

Jeg har intet nævnt om, om de drak kaffe eller hvad de lavede, jeg talte pænt til dem og gav udtryk for at jeg var meget bekymret over den badetur, og så sagde de at så kunne min datter jo bare lade være at komme med.

SFO-lederen sad der tilfældigvis da jeg talte med dem om det, og hun sagde ikke et ord til det.

Så du mener som andre, at jeg skal gå til skoleinspektøren eller endu højere, kommunen ?

Det er ikke for at lave et "bagholdsangreb" at jeg ville tale med andre forældre, men HVIS de nu syntes det ikke var så uforsvarlig en tur som jeg gør, så tænkte jeg at så gider de da slet ikke lytte til mig hvis det kun er mig som syntes det var så stor en fejl de voksne ikke var med i vandet.

Jeg har talt med en forældre, hun trode også der var pædagoger med i vandet, og hun mente vi kunne tage det op på etforældre møde.

Hun kendte godt den strand de har været på, og hun siger der ER HESTEHULLER der, og det min datter beskrev hun har set, det lyder meget som hestehuller.

Der kan også være understrøm der fortalte hun.

Men uanset om der er hestehuller eller understrøm, så kan vand være FARLIGT LEGETØJ.

Det kan gå meget stærkt når uheldet er ude, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor ikke en eneste pædagog gad gå med ud i vandet.

Nu er du jo pædagog kan jeg forstå, syntes du selv det er helt normalt forsvarligt at lade børn ned til 6-års alderen (det er min datter) i en flok på 15 børn, bade i vandet uden voksne ?

Jeg syntes IKKE, hjælpen er da klart hurtigere hvis der er en pæagog i vandet end hvis de står inde på land...

0
0
Svar på denne tråd
 
 PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 10:03

Jeg blander mig ikke i din holdning, men den sætning her, puha - jeg vil godt nok ikke håbe du er pædagog



Havde jeg været en af de pædagoger der var med på tur og du havde "behandlet mig" sådan, så havde det hverken været til gavn for dig eller din datter. Forholdet ville være blevet anstrengt.



Hvis man som pædagog lader en angst mors reaktion gå ud over barnet, så mener jeg godt nok ikke man er berettiget til sit job.....




Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dette skal du ikke sidde
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 10:03

overhørigt.


Hvis de voksne ikke vil bade, ja så kan man ikke tage en tur til stranden - så enkelt er det i min verden. NATURLIGVIS skal der være mindst en voksen i vandet - lige på nær, hvis børnene kun sopper. Der skal være nogle på stranden, som holder øje og kan advisere dem, der er i vandet. Som du jo selv siger, så går det bare så hurtigt og man kan ikke altid nå ud på så kort tid.

Prøv lige at holde øje med 50 børn med 8 voksne - det er ikke nemt. Så måske var hele idéen ikke så god fra starten af.


At påpege, at relationen med pædagogerne kan blive ødelagt af at tage affære (og at det så vil gå ud over ens barn) lyder som afpresning i mine øjne. Så er man da uproffesionel, hvis man lader en "irriterende" mor have indflydelse på behandlingen af barnet. Ved, at mange forældre ikke siger, når de er utilfredse med noget, af netop denne grund. Det er jo ikke okay.


Jeg er selv pædagog - har arbejdet i fritidshjem og børnehave under min uddannelse, og har mødt min andel af irriterende, krævende, urimelige forældre. Men jeg havde pligt til at lytte, overveje og, hvis berettiget kritik, handle ift. forældrenes anker. Det er da det, jeg er ansat til.


Synes så absolut ikke du er urimelig. Hvis du er den eneste forældre, der har dette problem, så må du holde din datter væk fra sådanne nogle udflugter. Meeeen - gad vide, om der ikke også er andre forældre, der har det på samme måde. Og, hvis SFO'en ikke vil lytte til gode argumenter, ja så ta' da endelig initiativ til at gøre noget i større forum.


Du skal vide, at din datter er i sikkerhed når hun er i SFO'en, kort og godt. Gå til lederen, tal med vedkommende, og hvis det ikke giver noget, forældremøde - helt klart.


Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd
 
 starbits janni
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 15:07

Jeg HAR løst hvad du skrev i dine indlæg og hvis du læser hvad jeg skrev, så skriver jeg jo netop at jeg godt kan forstå du gerne vil lave om på tingene!

Jeg har udemærket forståelse for at den sfo må skærpe reglerne!

Og jeg synes på ingen måde at det er ok, at man bader med børnene og ikke selv er i vandet.


Nu har vi så en regel der hedder at vi ikke bader med børnene der hvor jeg arbejder, men rent personligt foreslår jeg aldrig at tage i svømmehallen eller andre steder, da jeg ikke synes det er fedt at være i vandet og derfor vil det være uforsvarligt for mig at tage børnene med!


Men det jeg pointerer er blot, at man skal gå til rette vedkommende før man indkalder styrkerne (forældrene).

Først snakkede du om at snakke med andre børn, hvilket du så heldigvis ikke gjorde, og nu vil du have de andre forældres opbakning, uden at du egentlig ved om det er noget der skal slås for.


Den anden forældre du lige har snakket med taler jo allerede om at få det på forældremøde. Allerede der er der skabt grobund for informations-fnidder ved at du siger noget til en, som siger noget til en anden osv.


Jeg mener blot at du skal gå direkte til ledelsen for sfo'en (ikke hverken kommune eller skoleinspektør) og så snakke med lederen på et planlagt og personligt møde om episoden. Det er ikke nok at man bare tropper op på sfoen og lige kaster en bemærkning mens man henter sine børn. Nej, du skal aftale et formelt møde med lederen og få hende til at snakke med personalet og udarbejde et sæt "baderegler". Det er ikke mere svært end at de diskuterer det på et personalemøde. Derefter skal du jo så gennemlæse reglerne og se om de svarer til dine forventninger.


HVIS lederen ikke vil lave baderegler, så kan du så begynde at kontakte de andre forældre og tage det op på et forældremøde og alt det.

Men jeg synes altså lige at man skal give folk en chance for at lave om på deres fejl inden man skyder dem.


Som jeg også skrev, så ville jeg være irriteret hvis en hel gruppe mennesker sad og diskuterede min arbejdsmetode, mens jeg ville tage det til overvejelse og revurdere, hvis man kontaktede mig personligt.






Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 vibs 1....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 15:13

Ihh tusind tak Vibs, det var da en fantastisk kommentar. Jo, jeg er rent faktisk pædagog og en af de bedre og mere veluddannede!!!


Jeg skriver INGEN steder at jeg ville lade noget som helst gå ud over barnet. Jeg skriver heller ingen steder at det her handler om en angst mor. Tvært imod skriver jeg jo netop at hvis en angst mor kom til mig, så ville jeg tage det yderst seriøst.


Det jeg skrev var bare at pædagogens forhold til både mor og barn bliver anstrengt, hvis man har med en forældre at gøre, som kan finde på at angribe en med fuld hammer, uden at man ser det komme.

Hvis man føler man bliver sat i baghold af en bestemt forældre, så varer man sin mund når de er i nærheden og når barnet er på sfo'en, så afholder man sig måske fra at gøre nogle ting, som man tror moderen evt kunne angribe en på senere hen osv.

Igen, det handler ikke om at man lader noget som helst gå ud over barnet, men derimod gør bagholdsangreb, at man som pædagog, går rundt med listesko, frem for at kunne være sig selv.


Som jeg også skrev i mit tidligere indlæg, så vil jeg altid tage en forældres forespørgsel eller angst seriøst, men at blive angrebet uden varsel, ville jeg blive irriteret over.





Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Elena.....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 15:22

Du skriver:


Jeg skriver INGEN steder at jeg ville lade noget som helst gå ud over barnet. Jeg skriver heller ingen steder at det her handler om en angst mor. Tvært imod skriver jeg jo netop at hvis en angst mor kom til mig, så ville jeg tage det yderst seriøst.


Det jeg skrev var bare at pædagogens forhold til både mor og barn bliver anstrengt, hvis man har med en forældre at gøre, som kan finde på at angribe en med fuld hammer, uden at man ser det komme.

Hvis man føler man bliver sat i baghold af en bestemt forældre, så varer man sin mund når de er i nærheden og når barnet er på sfo'en, så afholder man sig måske fra at gøre nogle ting, som man tror moderen evt kunne angribe en på senere hen osv.


Det handler ikke om at man lader noget som helst gå ud over barnet, og at det skal behandles anderledes end de andre bærn, eller at man bevidst gør noget mod det barn, for at straffe moderen.

Det jeg blot pointerer er, at bagholdsangreb gør, at man som pædagog, går rundt med listesko, frem for at kunne være sig selv.





Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er der nok ikke mange
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 02:47

Hestehuller i Køge Bugt :-) (Læs mere om hestehuller her: livredning.dk/hestehuller.html) og fedtemøget ligger der jo fordi, der ikke er megen vind og ringe strøm.


Når det er sagt, så ville jeg forvente, at pædagogerne gå med børnene i vandet- ellers må man lade være med at bade...


Men det er en ting, man vel burde kunne få oplyst ved tilmelding til turen? Selvom jeg godt nok gik udfra at "skolereglerne" gjaldt for alle børn..? (Min mor var lærer- så lige de regler sidder fast.)





Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider