Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Svigermekanikken og "fransk visit"
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:31

Vi bor 300 km væk fra min mands familie. De er i det hele taget ikke ret flinke til at besøge os. De kom til jul på min mands fødselsdag(et par dage før d. 24-12) og var her to timer til "fransk visit"(som min svigermor kaldte det) og forlod så hjemmet igen. Gaver m.m. blev pakket op med lynets hast for de skulle jo nå at se deres barnebarn få gaverne. I det hele taget var det såkaldte "franske visit" ikke særlig hyggeligt og havde mere karakter af pligtbesøg. De ville hverken have boller eller lagkage og havde konstant et øje på uret. Svigerfar nåede dog at bælle de 3 øl vi havde i køleskabet og blev halvfornærmet, da vi ikke havde købt en 4 til ham. Men ham om det...


Nu har vi så inviteret til fødselsdag,da vores datter bliver 1 år. Svigermor har sagt, at hun kommer gerne og tager toget. Svigerfar kan vist ikke helt finde ud af hvad han vil.

Og så er det lige jeg tænker...åh, nej. Ikke et "fransk visit" igen. Det er som nævnt ovenfor ikke ret hyggeligt, bærer præg af pligt og river min mand væk fra hyggen og de andre gæster, da han skal hente/bringe fra stationen, hvilket tager en halv time hver vej.


Nu er spørgsmålet så: kan vi tillade os at sige, at svigermor er mere end hjertelig velkommen(for det er hun), men vi gider ærlig talt ikke "fransk visit" pga ovennævte årsager?


Mvh Maj




Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:33

Spørger I/du ikke hvorfor de altid har så travlt ???







Illum !!

.




Ja tåber de vil altid vise sig, før eller siden :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:34

fortælle dem hvordan I har det med sidste besøg og fortælle, at I var skuffede og at I gerne vil have at de deltager mere i jeres liv og viser interesse da det betyder noget for jer.


Men vend den også om - besøger I dem nok og gør I det helhjertet?


TinaR


Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:35

Jo, men svaret er følgende: vores kat kan ikke være alene!

Og så giver jeg lidt op, Illum.... Et fornuftigt svar findes ikke.


Mvh Maj



Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jemen hvis
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:36

Det er deres svar så må du accepterer dette...







Illum !!

.




Ja tåber de vil altid vise sig, før eller siden :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:37

hej TinaR.

Vi har besøgt dem mange gange...gerne over en hel weekend, da vi helst bliver og sover, så vi ikke skal køre samme dag af hensyn til den lille. Og vi kommer selvom det umiddelbart ikke er til fødselsdag...


Men næste besøg bliver nok knap så helhjertet...man bliver lidt træt af at gi´og gi´og ikke få noget retur. Men det er en hel anden snak.


Mvh Maj




Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svigermor
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:40

Jamen hvis svigermor kommer alene, så passer manden jo katten. Og så må hun bestille en taxi hvis hun vil så hurtigt tilbage til toget.


Jeg ville nok spørge på forhånd - "vi håber du bliver her lidt længere denne gang?"


Man kan bare ikke forvente at det svinger med svigerfamilien - det er noget man må tage med i så fald og lade være med at dyrke det for meget.


:Pia




0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:41

Illum, tjah, jeg kan jo ikke gøre så meget andet.


Men jeg kan da i det mindste sige fra omkring det "franske visit" eller hvad?. Jeg er i tvivl fordi min mand siger, at man ikke kan tvinge folk til at blive her i længere tid. Og det har han jo ret i. Men det er jo ikke dét der er formålet i alt det her. Jeg vil bare gerne hygge lidt med folk som gider fejre fødselsdag uden at have 1 til at ødelægge stemningen ved at sidde på nåle og kigge på uret hele tiden...


Mvh Maj






Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:42

pjemm: fin ide med taxien! Den husker jeg lige....


Mvh Maj



Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja du kan da
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 10:48

Sætte reglerne som du vil.


Det er jo jeres hjem :-)





Illum !!

.




Ja tåber de vil altid vise sig, før eller siden :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 oversrkift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:07

Føj, jeg gad godt nok ikke køre 300 km + retur for to timers visit :(


Som jeg vist har skrevet til dig før, så havde jeg de samme problemer med mine svigerforældre, eller nok mest min svigermor (der er jo langt at køre) - Gæt hvad, det er der sjovt nok også for os.



Da jeg boede i Jylland med min daværende kæreste, kom mine forældre, måske ikke tit, men når de kom på besøg blev de gerne 4-6 timer alt afhængig af om vi havde planlagt noget. eks. tog vi en dag alle ud for at spise og se Ringenes Herre.


Mine forældre havde på det tidspunkt et par hunde og en flok køer. Køerne kunne nemt passe sig selv idet de gik udenfor, de fik noget hø på folden og deres vandtrug blev fyldt op.


Hundene derimod kan jo ikke altid klare knap en dag alene, men der luftede naboen dem.



Kan de ikke tage deres kræ (ehm undskyld kat) med? eller få en nabo til at se efter/passe den?



0
0
Svar på denne tråd
 
 humor..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:20


Kom med en lille hentydning denne gang, om at de gerne må blive lidt længere og lade være med at stresse hele tiden.


Hvis hun/de så kun kommer på "fransk visit" igen, så hav en gave parat til svigermor;: Nemlig en transportkasse til katten, og sig at de kan da tage den med næste gang. (og sig at du nok skal have kaattetoilet med videre klar når de kommer) Så har de ikke den undskyldning længere.

Hvis hun så bliver sur over det, så er det jo bare ærgeligt.

Man kan jo håbe at de tænker sig lidt om bagefter. I det mindste for barnebarnets skyld.


HVIS hun/de stresser til fødselsdagen, kan du jo sidde og grne lidt af at du ved hvad de har i vente.


SÅ har du da i det mindste haft lidt sjov ud af det.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:34

Ih, I har altså nogle virkelig gode råd! . Men jeg får nok ikke min mand med på den med kattekassen - han har desværre ikke helt kappet navlestrengen. Og man kan så let gå hen og blive "den sure svigerdatter som har slået kløerne i den søde sønne fra københavn". Og der skal vi vist ikke hen....


Men jeg kan forstå på jer alle sammen, at det er OK i den her forbindelse at give en eller anden form for hentydning - på en pæn måde, selvfølgelig. Og det vil ikke have karakter af at vi tvinger svigermekanikken til at blive mod vilje, vel?!


Mvh Maj




Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:48

at vende den helt om, og spille den søde forstående svigerdatter til at du er ved at ..




  • Forslå at det må være træls for dem, så om det ikke var bedre at i kommer over til dem næste weekend, og holde en lille fødselsdag for prinsessen...Det kan manden da ike have noget imod: Og så kan du vise dem hvordan du synes at et besøg skal være?

  • Ellers kunne du sørge for at planlægge tog ankomst og afgang, eller sende dem en skriftlig invitation med klokkeslet på. ( sådan nogle til børnefødselsdag) og spørge om de nu ikke også bliver til aftensmad.

Så er du ude over at komme med de trælse kommentarer, (også i forhold til din mand og hans forhold til sine forældre)


Hvis de så afslår, er det jo dem der skal sige de trælse ord, og ikke dig....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:53

Hvad angår at hente og bringe fra stationen, kan du så ikke sige til svigermor, at I hjertens gerne vil hente/bringe hende - men at det bliver hhv ½ time før festen og ved festens slut, da I mener det er uhøfligt over for de andre gæster, hvis din mand skal forlade dem 2 gange midt i?

Dvs hvis festen er 13-16, kan hun blive hentet 12.30 og kørt tilbage lidt over fire.


Og så kan I jo lægge gaveoppakningen når I vil det, fx efter lagkagen el.lign. Når det er en fest med andre gæster end hende, må hun passe ind (det er straks værre hvis det kun er hende der er gæst).


På denne måde signalerer I at det er jeres hjem som kører efter jeres plan - venligt men bestemt.


Det kunne selvfølgelig også være en mulighed at tage det op med hende, men det skal gøres gelende hvis I rent faktisk vil have en konstruktiv samtale ud af det og ikke bare en konfrontation - måske er det bedst at det er din mand, der tager samtalen? Hvis han ikke vil/kan det, må du høre ham hvorfor - og så gøre op med dig selv om det er en kamp du vil tage med ham eller om du vil bære over.


Uha, det er aldrig nemt



I

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 12:04

Issina: Du har faktisk fat i noget som jeg kan bruge! Super godt. For det første er det min mand der kommer til at tale med hende - det er nok bedst! . Og det med hente/bringe tiderne lyder faktisk rigtig godt. Fordi hvis svigerfar kommer med(det ved vi jo ikke endnu - det må tiden vise), så vil han helst være her omkring kl. 9 og ude af døren max to timer senere. Sådan har han altid været. Og svigermor har det lidt ligesom ham, dog i mildere grad. Det passer bare super dårligt i forhold til at vi skal nå at bage m.m. om formiddagen inden gæsterne kommer til frokost. Så jeg vil tale med min mand om din ide!



AnjaK *Belgiere*¨: Jeg har spillet den søde forstående svigerdatter siden jul...og jeg har fået nok. Nej tak. Nu vil jeg godt bare have lov til at melde mig ud af flinkeskolen...ting kan godt siges på en pæn facon.


Mvh Maj



Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 20:31

Har i holdt fødseldag?

Jeg er nysgerring efter hvordan det er gået med svigerfamilien. Mon ikke der er flere der er det?


Jeg håber selvfølgelig at i har fået en alletiders dag


Et smil siger mere end 1000 ord....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 11:50

En lille opdatering ...


Det var kun svigermor der kom. Hun kom med toget og var hos os kl. 11.45 og skulle ud af døren igen kl. 14. Min mand havde sagt til hende flere gange, om hun ikke blev lidt længere og at det var lidt irriterende, at han skulle køre midt i al festivitasen. Men hun ville hjem og sådan blev det ! Så der var ikke megen forandring fra sidst hun var her...


Hvad der var vildt sejt, var min mands farmor, som kom og besøgte os. Hun er 82 år og kørte selv hele vejen herover i sin bil.


Men alt i alt gik det fint nok. Det var bare lidt synd, at min mand måtte køre fra alle gæsterne. Han nåede heller ikke at sige ordentligt farvel til sin farmor, som skulle videre på næste besøg hos sin søster på fyn og som derfor var nødt til at køre ved 15-tiden.


Mvh Maj



Oldenborger-hoppe-mix søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh, den svigermekanik...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:42

Hm, det lyder da som om hun er tungere at danse med end man lige skulle tro, den kære dame...


Havde I sagt til hende inden, at hvis hun skulle køres, blev det efter festen? Ellers er det forståeligt nok at hun insisterer i situationen, hvis det er sådan det plejer at være.


Hvis I derimod har sagt det til hende inden, og hun alligevel insisterer, så overruler hun både dig og din mand.


Det lyder som om I ikke er rigtigt tilfredse med den måde det forløb på, og jeg synes I skal overveje at være mere konsekvente næste gang - gerne sige det til hende inden, simpelthen hvornår I har mulighed for at køre hende og hvornår I ikke har. Det er jeres ret selv at bestemme hvornår I kører andre mennesker... selvom det er svært


På den anden side lyder det også til, at det åbenbart er en vigtig del af hendes liv kun at blive kort tid - og så skulle man måske overveje om det egentlig er besværet værd at lære gamle heste nye tricks?

Hvis I gør det, synes jeg bare I skal bære over, ryste på hovedet af hende og give slip på det. Men det kan blive svært hvis det går dig på.


Hun lyder sej, hende farmor! Mon ikke din svigermor ku lære lidt af SIN svigermor?


Men godt at høre, at festen ellers gik godt


I



0
0
Svar på denne tråd
 
 havdet det været mig
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:47

ja så havde jeg når hun på forhånd får at vide du kan blive hentet kl det og det- og afleveret kl det og det overholdt denne aftale med mig selv- ergo var hun ikk kommet afsted med mindre hun to en taxa!


Jeg ville næste gang sige til hende (din mand altså9 at jeg IKKE ville lade mig rive fra MINE gæster fordi HUN ikk kan vente.



www.nikon-pics4u.webs.com


HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...


NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan få...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:50

... mine svigerforældre... de bliver gerne alt for lang tid, og kan lige nå at fortælle hvad der er negativt ved at vi vil flytte på landet, har fået opvaskemaskine, at jeg ikke var hjemme på kærestens fødselsdag i år, at de nok aldrig får børnebørn, at vi ikke kommer og besøger dem så tit som vi besøger min mormor (bor tæt på hinanden) osv. osv. osv. i en uendelighed... Og hvor synd det er for min kæreste at det er ham der skal lave mad når jeg (denne omgang 14 dage) sidder og laver eksamensopgave og derfor er glad ved at han gider gøre det....


ak og ve... jeg ved godt at man ikke bør klage, men du må gerne få dem!


Undskyld at jeg lånte din tråd til at få luft...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor accepterer
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:56

du ikke bare at et 2-3 timers visit rækker for deres vedkommende?


Nogle bli'r til morgenmad og andre er fyldt mentalt op af at være social på meget kortere tid.


Egentlig synes jeg det er flot at de gider at rejse 300 km for at besøge jer et par timer - så vend den om og se positivt på de besøg i får i den varighed de nu end har.


Du kan altid krydre lidt med: "aiii hvor er det altså ærgerligt at I skal så hurtigt afsted igen, men hvor er jeg glad for at I kom...."


KH:)


Annette


løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn



rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa.....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 15:23

Jeg synes også fremover at i skal holde fast på det med at hente og bringe er fint, FØR og EFTER festen. Giv hende nogle tidspunkter som passer med togtiderne før og efter. Og gør hende det helt klart inden hun kommer at hvis hun vil med et tidligere tog så kan i bestille en taxa. Næste gang så limer du din mand til stolen og gemmer bilnøglerne ;)

Men det er HAM som skal sige fra overfor hende. Navlestreng eller ej, nu må han altså komme videre og få hende forklaret reglerne så hun forstår dem.

Ellers må de jo komme og fejre fødselsdag en anden dag end på dagen så kan det jo være lige meget hvornår de kommer og går da der så ikke er andre gæster i huset ;)



-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg


www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland


www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Adian...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 15:38

det kan da ikke være rigtigt de SKAL accepterer dette når hun forventer hente bringe ordning og det ødelægger festen for de der afholder og manden ikk engang når at sige farvel til alle andre gæster pga hende. Nej så må hun blive el tag en taxa- beder man hende tag en taxa HAR man skam osse accepteret.



www.nikon-pics4u.webs.com


HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...


NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar til alle
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 20:59

Hej igen, alle jer søde hn´er.

Tak for jeres svar. Jeg har skulle bruge lidt tid på at tænke lidt over tingene.


Siden fødselsdagen har min mand -igen- prøvet at snakke med sine forældre ansigt til ansigt under et besøg på Sjælland hos dem. Prøvet at forklare dem, at vi gerne vil have bedre kontakt med dem. At vi gerne ser dem herovre lidt oftere(og så skal det lige nævnes, at vi har været rigtig mange gange hos dem og nu føler, at der gerne må komme lidt den anden vej for ikke at det skal være envejs-kommunikation).

Han har også sagt, at hvis de vil følge lidt mere med i deres barnebarn, så må de engagere sig - ringe, maile, sætte skype op...og hvad man nu kan finde på. Samt, at nu gider han ikke mere høre dem pive over, at de ikke kan følge med i barnebarnets udvikling.

Og mht fremtidige fødselsdage, så melder vi klart ud fremover hvad vi ønsker for dagen. Vi gider ikke igen at en af os skal bryde op fra festen.


Men som det er nu, så er vi ikke engang sikre på, at de kommer og ser deres nye barnebarn når han eller hun melder sin ankomst til november. . Dette er baseret på, at vi lige har været i sommerhus i Kalundborg(på Sjælland) og selvom min mands forældre var inviteret til at komme og besøge os og se deres nuværende og indtil videre eneste barnebarn, så kom de slet ikke. Begrundelsen...tjah, som svigerfar sagde: "han gad f.... ikke køre helt derop". . Og jeg skal altså føde på Viborg sygehus og det er endnu længere væk end både Kalundborg og der hvor vi bor nu. . For lige at åbne helt op, så gruer jeg for dagen...jeg skal have kejsersnit, da jeg ikke må gå over tid pga. komplikationer. Hvordan skal jeg kunne støtte mig mand den dag(altså være der for ham hvis forældrene ikke dukker op) og samtidig ligge der rædselsslagen under kniven??


Og søde piger..jeg ser nu min mand blive mere og mere ked af det som dagene går. Nej, bitter er nok mere det korrekte ord. Og jeg aner ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. Det sidste han sagde i sagen om sine forældre var følgende: "hvis de havde været et vennepar, så var de skippet for længst". .


Men for lige at runde af...for jeg fik da luft her i tråden...så vil der blive sat lidt kriterier op for fremtidige fødselsdage. Og hans forældre vil få at vide, at de er så meget mere end hjertelige velkomne, men hvis de vil transporteres til/fra toget, så bliver vi nødt til at snakke sammen om tidspunktet for afhentning og aflevering på stationen.


Mvh Maj






0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2009 21:02

h rosenkilde : Ja, tak. Send du mig bare dine svigerforældre . Det ville være rart med lidt afveksling. . Jeg vil da hellere have nogen som jeg føler gider os - selvom de måske blander sig lidt for meget - frem for nogen som jeg føler ikke gider os. .


Mvh Maj


0
0
Svar på denne tråd
 
 at blive bitter
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 08:01

hjælper ham desværre ikke. Han kan som end ikek andet end han gør- og evt kappe dem i en periode. Når min mands forældre til tider tager nogle irriterende ture (det foregår nemlig på samme måde) os der besøger dem men ikke omvendt på trods af der kun er 10 km i mellem - når de tager en tur hvor de af en el anden grund blir rigtig trælse som vi lige har haft med dem, så kappes de for en periode på nogle mdr eks. Det virker gerne i nogen tid. Egentlig er det ikke meget værd i og med det altid sker igen- men jeg vil altså ikke sige kap dine forældre. Det er HANS beslutning... I de gode perioder besøger de os så heller ikke skal det siges. men de er i det mindste til at tale med så!


vi tager det som det er, men kapper når det blir for meget for os. Vi tager det heller ikk for mere end det er- hvilket betyder at det faktisk altid er min mor der har første prioritet (osse iflg min mand!), hans det er med et gran salt ærligt. Bare deres udbrud da de fik at vide de nu var sikret et barnebarn mere... Hold dog op. Sjældent ser man min mand SÅ gal (dette var grundlaget for at lægge dem på is igen sidst)...


jeg ved godt det slet ikk er den ultimative gode løsning. MEN hvis i evt gør det, så kan det jo være at en gang er nok og de så indser at de må ændrer sig et el andet sted. om ikk andet kan o da prøve HVIS I gider det altså!


men din mand får intet ud af at være bitter- det går kun ud over jeg selv desværre. Det er nemmere sagt end gjort ja.



www.nikon-pics4u.webs.com


HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...


NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider