Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Spare-tråd om dyrefoder!
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:19

Jeg ser tit at der bliver lavet super gode indlæg her inde om hvordan man sparer på madbugetet mv.


Men en post som jeg også føler fylder rigtig meget i mit og min kærestes budget er dyrefoder... Tænker at vi måske kunne give hinanden råd om hvordan vi sparer penge på alt det foder vi slæber hjem til alle vores forkælede dyr?!


For mit vedkommende gælder det at vi køber foder til følgende:

(min mor kalder vores hus for den lokale afdeling af dyrenesbeskyttelse )


Hund: - han får Hennes Petfood og det fungere han rigtig godt på... det var på opfordring fra kennelens side at vi begyndte at bruge det... Og vi får tit ros for hans pels
det giver vi 270 kr. for, for 15 kg. -og det kan vi nok ikke få meget billigere?


Hest: Her fodrer jeg med Regulator Complete og wrap (islændere som er meget nøjsomme og som bare skal have grovfoder og vitaminer) - Og Regulatoren gætter jeg også på er nogenlunde fast i pris?


Kat: Her er jeg meget i tvivl om det kan gøres billigere? Vi har ikke haft ham så længe (genbrugs-voksen-kat)... Men jeg har prøvet mig lidt frem... I starten fik han billig kattemad, som han ikke gad at spise, Whiskas gik jeg væk fra fordi han fik dårlig mave -og fordi alle fortalte mig at det var et dårligt produkt...

Så prøvede jeg med IAMS - som han fungere godt på... Men puha, jeg synes at det er dyrt Så nu prøver vi med Kattepiller fra "Dodson & Horrell"... Som jeg umidelbart synes fungerer godt... Han ser fin ud og spiser det gladeligt...

Dog er han begyndt at fælde rigtig meget - og jeg er i tvivl om det er maden eller årstiden?

Hvad fodrer i med? Og hvordan kan det gøres GODT & BILLIGT?


Kaniner: her var det planlagt at vi skulle have to - men under uheldige omstændigheder er vi endt op med 6 stk.

-Og når de først er her - ja, så er de her altså

Men damn, vi slæber også mad hjem til dem... Kaninpiller (20 kg. for 150 kr.), gulerødder, æbler, hvidkål, knækbrød... Og de er temmelig forvente med en god og alsidig kost... Hø får de også... men det køber jeg alligevel til hestene!

Her ville jeg virkelig gerne spare lidt... Men hvordan? Tænker lidt på om kaniner må få roer og om det stadig er noget man kan købe hos bønder med køer?

(glæder mig til de kan fodres med mælkebøtter og græs igen)


Så alle sammen - kom med jeres bedste sparetips? Gerne også til andre dyr end mine, så alle kan få glæde af tråden


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrefoder generelt.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:31

Mine katte koster vist et par kroner at fodre på om dagen.


De får Hill's! Det gør lidt ondt i pengepungen at hente en 10kg. sæk hos dyrlægen, men tilgengæld, så skal det ikke hentes ret tit, da der fodres i så små mængder. Foderet er så fint sammensat, at jeg har to katte, der aldrig er syge (det er jo også billig fodring!) og som kun "laver stort" hver 1½ dag. Det sparer kattegrus ;-)


Mine forældres hund har altid fået Eukanuba eller Hill's. Det er også lidt dyrt i indkøb og det bliver dyrere og dyrere, for pt. er vovhunden (en schæferhund) 12 år og i fuldt vigør! Den stiller ikke træskoene lige foreløbigt og bliver ved med at æde dyrt foder


Som TinaStormy har skrevet i sin signatur:


Quality doesn't cost - it pays!





Nu uden signatur!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:39

Camilla (Felur)... Det var nu heller ikke fordi jeg fiskede efter råd til at fodrer mine dyr med billigt skod foder... Men mere fordi jeg gerne vil fodre dem med bedste kvalitet til bedste pris


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 DLG/Land og Fritid
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:41

Du kan få godt foder til en billig penge i DLG / Land og fritid.


20 kg hundemad (Aktiv Hund eller Gårdhund) koster omkring 250 kr. Staldkat koster omkring 264 kr, der er 15 kg i en sæk.


Vores hund og katte trives rigtig godt på dette foder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billigt skod foder
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:41

Mine hunde for "billigt skod foder" for de vil ikke spise det dyre. Så de får det fra netto eller aldi :-)


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


Jeg har en nyåbnet sæk Racing mineral tilovers, da min kræsne hest ikke vil spise det. Der er ca. 19,5 kg tilbage.

Kontakt for pris

1
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla (Felur)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:51

Du skrev mit indlæg, så nu sparer jeg den tid


Venlig Hilsen


Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hund kat og hest
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:18

hestene får:


hø ad libitum. vitaminer og mineraler. hoppefoder til de 2 drægtige små. en rundballe godt tørt vrap koster os 350 kr leveret til stald døren.vi bruger 2 om måneden og har 8 ponyer/hest. vores heste er velfede og blanke i pelsen.


hunden får foder fra lidl ( 10 kg for 60 kr mener jeg det er)

det er det eneste han gider æde og det eneste han tager på af.

hans blanke pels til trods for for lidt huld er flere gange rost til skyerne.2 poser om måneden, men han skal også tage på pt.


kattene får ligeledes det lækre kattefoder fra lidl( det er virkelig godt foder, vores katte blir tøsefornærmede hvis jeg har måttet købe en pose i fakta).det koster vist 18 kr posen og der er 2 kg i. alle vores katte er godt runde men de får også rester sammen med vovsen hver dag. jeg bruger 6 poser om måneden, men de får altså også lige lidt rigeligt mine fede kattemisser.


så der kan spares en del i disse krise tider...


Pony rytter- for fuld udblæsning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja min hund
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:26

Er extrem kræsen og vil kn spise coops hunde foder.

normalt koster det 149 for 10 kg. men en lille lokal brugs har det altid til 75 kr.


Kattene får kitekat tørfoder og de store billige hunde dåse mad.

eller det fra aldi( tørfoder og dåse) som forøvrigt lige er kåret til det bedste katte foder på højde. med de helt dyre..


Hestene over lever på wrap af 1 kvalitet, vi køber hos naboen for 200 kr for en stor rundballe. holder til en 3 til 4 uger.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnneee
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:35

(bemærk at jeg ikke har læst alle indlæg desv.)


Her er alle dyrene lidt forkælede...hæhæ


Mine misser vil helst have det aller dyreste foder (Min. 45 kr. pr. kg.) meen så foræder de sig så også og bliver ret så fede, så jeg veksler imellem det helt dyre og det knap så dyre til "KUN" ca. 35 kr. pr. kg. foder...og jo, jeg tvinger dem altså til at æde det "billige" da de så taber sig lidt da de så ikke "hygge-guffer" så meget..hæhæ!


Mine muler får efter en proff. Heste dyrlæges samråd div. foder..

Såfremt at de er fuldt udvoksede (min. 4-5 år) og ikke bliver brugt til noget overhovedet (dvs. ingen ridning, avl mv.) så får de alm. billigt allround tilskudsfoder + havre, gulerødder og div. vitamin og mineral sten..+ top kvalitet wrap over libitum mv. (dvs. langt mere end de kan spise dagligt, og de får det også på græsfolden mv.!) og god kvalitet byghalm mv.


Såfremt at de er ifolede, så får de det dyre fuldfoder af div. mærker alt efter hvad der passer bedst til lige den enkelte hoppe...+ det løse såsom wrap, gulerødder osv. - meen kan da godt fodre for over 40 kr. pr. dag pr. hest..;o)


Og mine er altid i godt huld, m. skinnende pels og generalt ret så raske.(de har heller ikke hovproblemer mv.).også dem på det billige foder...holder nøje øje med dette Hver dag..;o)


Mvh.




OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




0
0
Svar på denne tråd
 
 At spare
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:44

Du ville gerne gøre det lidt billigere for kaninerne. Måske var det en mulighed at henvende sig i det lokale supermarked og spørge om du må få deres knap så friske grøntsager.


De smider jo ud hvis der er et par brune pletter eller lignende. Og piller man de øverste blade af er det jo fint alligevel.


Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.


Udsalg nu!

shop.islandshesten.dk/specials.php

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrefoder
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:47

Dyrefoder er på ingen måde et punkt jeg sparer på, eller kunne tænke mig at spare på.


Kattene får Royal Canin, hvilket de trives super godt på. Fin vægt, ingen sygdomme, næsten ikke nogen kugler i bakken, ingen lugtefiser, flot pels, godt humør. En gang om ugen får de en lille dåse vådfoder til deling (de der bittesmå dåser), med ekstra vand i. Guf er en anden variant RC. De små poser med 3-400 gram er perfekte som "guf".

På 4½ år har der været ét dyrlægebesøg ud over den årlige vaccination, og da havde kastraten fået ondt i ryggen pga. et spring der blev beregnet forkert. Altså ikke sygdom som sådan.


Marsvinene får kun marsvinepiller fra Aller Mølle + egnet grønt, og selvfølgelig hø.


Skal der spares herhjemme, er der rigeligt andet at tage af. Mine dyrs foder bliver det i hvert fald ikke!




- Salvia


Xena bortgives. Hele serien på vhs. Alle bånd er i perfekt stand. Kun afhentning i Hvidovre. Sendes ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:52

her bliver der ikke gået på kompromis med, han har fået det produkt siden vi købte ham som 8 ugers, vovsen fungerer top godt på det: Royal Canin, Maxi Adult, Light - da han er kastreret. Indtil da fik han Maxi Adult og før det junior.

Udover det får han Lakseolie hver dag og nu også Move-On-Flex dagligt mod gigt i hofte efter hjælpsomme råd fra Greenstone herinde :-).


1 sæk a 15 kg pr måned = 569,-


Lakseolie ca. 100,-


Move-on-Flex, hmm det har han kun fået i 2 uger, bøtten koster 399 og jeg tror der er til 3 mdr's forbrug.


Så ca. 869 kr koster han i "hundefoder" pr. mdr.


Udover det får han ekstra grøntsager, især gulerødder er han vild med. Sommetider også kogte ris og kyllingehjerter/lever. A38 er også godt som topping :-)


Og nemlig (!) kvalitet betaler sig i sidste ende i forhold til en sundere hund og meget få dyrlægebesøg for vores vedkommenede.


Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billig og billig...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 22:14

Gry får mineralbriketter fra Eggersmann. Zinje får hel havre og Hestemix fra Århusegnens Andel suppleret med Blue Hors Feed Complex. Begge får wrap ad lib (høj kvalitet) og Hoofmaker (dyrt, dyrt, dyrt).


Zinje fik før flere kilo müsli fra Eggersmann. Hun var alt for tynd og gad ikke altid æde op. Fik lagt en ny foderplan til hende - og det gav en væsentlig besparelse og en trivelig hest. :)


Hunden får dyrlægens foder - Specific til seniorhunde. Hun bliver i år 15 og er stadig vældig frisk med en super lækker pels. Foderet er dyrt, men vi vil ikke eksperimentere med en billigere variant, når hunden fungerer så fint på Specific.


Overvejer i øvrigt, om jeg kan bestille Hoofmaker direkte i Irland. Der skulle det koste det halve. Feed Complex kender jeg ikke en erstatning for, men det er relativt dyrt (men drøjt i brug).


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder til kat/hund/gnaver
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 23:34

Til jer der har flere dyr eller vil slå jer sammen, så kan det anbefales at bestille foder her


http://www.zooplus.co.uk/


Her bestiller jeg selv foder til vores hunde og sparer en del penge hver mdr :)


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrefoder
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 06:32

kan se at endnu en tråd kommer til at gå ud på at dyrt er = godt, selvom det ikke nødvendigvis er tilfældet. Så kan man blot håbe det ikke ender med en krig om kvalitet/pris denne gang når vi der ikke mener at dyrt behøver være = godt kommer på banen osse.


Bortset fra det-


Hundene får coops foder da Kiki SKAL ha afføring hver dag- helst to gange dagligt pga analkirtlerne der ellers går infektion i. Dette er et af de få fodermidler der osse giver hende tilpas mave, så det ikke er halv splat mave heldigvis så de kan blive presset ud (analerne). Begge hunde holder sig fint på dette på alle måder-


Nu er jeg heller ikke af den opfattelse at dyr hverken kun skal ha afføring hver 1 1/2 el 2 dag som mange andre- el at foderet nødvendigvis er bedre fordi de kun har det. mange ting spiller ind langt mere end netop dette bl.a. for mig. Coops foder koster lige knap 40 kr for 3 kg.


Hestene får linamix, rc, wrap a libitum ca. og lidt lucerne- Freja 1 dl olie pr dag osse, og den røde en smule roepiller pt. Dette kan dårligt gøres billigere- ikke for os i hvert fald. Man kan anvende travo e i stedet for RC som er det der netop ligner RC mest- bare uden urterne bl.a. Men dette er jeg ikke interesseret i da hestene ser så fine ud på RC.




www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico



Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla Felur
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 07:59

He he selv om du citerer min signatur så må jeg indrømme at alle staldkattene (tilløbere, strejfere osv) får skodfoder. Vi har ikke råd til andet. Nogen gange rigtigt skodfoder, andre gange ok kvalitet. Det er hvad vi nu lige kan få fat i, helst i store mængder og gerne på tilbud.

Indekattene får det samme eller lige en tak bedre. Ind imellem får de Royal Canin og der er ingen tvivl om at hvis vi kun havde indekattene så var de konstant på Royal Canin.

Vi fodrer katte for 600-800 kr/md.


Hestene derimod får det bedste af det bedste. Hippolyt Struktur E og Naturmüsli + følfoder efter behov. Dertil super kvalitet tørt wrap og grønt lækkert hø samt halm med udlæg og lucerne suppleret med lidt hel havre her om vinteren. Der bliver ikke gået på kompromis og resultatet udebliver heller ikke. De ser godt ud, får gode føl og jeg har kun meget sjældent ikke-planlagt dyrlæge.

Nu er det jo så også avlsdyr jeg fodrer og her kan man ikke gå på kompromis. De afkom der hidtil har været i røntgen har været 100% ok.


Mvh Tina



Quality doesn't cost - it pays !


Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

1 stk. 2 års vallak

2 stk. åringshopper

1 stk. 2009 føl

http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllll
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 08:07

Hestene: får hø og vit/mineraler i en slikspand. Vi laver selv høet så det er helt klart billig fodring. Dog bliver de nemt for fede (læs: er for fede), så vi skal have fat i noget frøgræshalm, hvilket jo så bliver en udgift.


Hunden: får ultra allergen free fra Hill's (dyrlægen), det koster 636 kr for 10 kg, det er mega dyrt men en nødvendighed pga. af hans foderallergi.


Kattene: får sundkat fra Land & fritid (DLG). Har prøvet deres staldkat, men den er de ikke lige så glade for + at de får meget lækre pels af "sundkat" frem for "staldkat". Mener at det er omkring 300 kr. for 10 kg. Jeg har 3 katte plus de vilde der kommer og får en bid mad, så 10 kg holder ca. 2 mdr.



Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 kaninfoder
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 09:00

lige et pip fra mig omkring kaninfoder: jeg har nemlig 12 kaniner som skal have mad hver dag

Jeg køber 25 kg kaninpiller på DLG for omkring 100,- pr sæk, der er det hele i, og de ser godt ud alle sammen. De får selvfølgelig også grønt og gulerødder, og hø.

Mine får roer engang imellem, men det er ikke alle der gider spise dem.

Jeg ved at der er mange som blander korn (fx byg eller havre) i deres kaninpiller, (men mine langører bliver for tykke på den kost)-det kunne jo også være en mulighed hvis du kan købe billigt korn.



NU MED WELSH MOUNTAIN IGEN


Der er i livet kun to ting, kærlighed og døden.


2års ponyvallak til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi.....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 09:31

bruger følgende:


Heste:

Alle hestene får foder fra Dodson & Horrell.

Vi bruger:

  • Build up
  • FASE I
  • Leisure Mix
  • Fiber P

Derudover bruger vi speedi bet, myoplast, elektrolytter, glucosamin/MSM, gulerødder og hø.


Så hestene er dyre at fodre på, men de ser godt ud :-)


Hundene:

Hundene får det foder der hedder Chudleys også fra Dodson & Horrell. De får den der hedder Chudleys Chunks der er lavet til kæmperacer. I dk koster den 359 kr for 15 kg men den er vist lidt billiger i sverige, men kan ikke huske den præcise pris.




Kattene:

Staldkattene får noget tørfoder der hedder Bästis. Det koster 200 svenske kr for 15 kg. Det er det eneste tørfoder de gider spise. Derudeover får de lidt mad fra sådan nogen potionposer der vist hedder frisky eller sådan noget lignende.




M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder og pris???
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:29

Hestene:

Hest 1: Videbæks hestekraft ekstra og valset byg. Bruger ca 240-300 pr måned på hendes foder

Hest 2: Havre-byg blanding med vitaminer og mineraler samt hø. Foderet er med i staldregningen -hø for ca 200 pr måned


Hunden: Foder fra Lidl samt det billige fra den lokale SPAR -har prøvet med alt det fine og dyre men han skider bare hele bryggerset til -hans mave kan bedst med "kedelig" pille-foder.

Foder i Lidl koster 60 kr og holder nok ca en måned.



Kanin: Piller fra møllen. Tror det koster 100-120 og holder en vinter til 1 kanin.


Jeg kan se i forhold til mange af jer andre så fodrer jeg billigt, men jeg har altså ikke dyrlægen mere på besøg af den grund!


Hund og kanin har ikke set en dyrlæge og hest 1 har én gang da hun var ca 7-8 mdr haft tynd-tynd mave og måtte have lidt hjælp til at stoppe igen -ellers ingen dyrlæger her...


Alle 4 dyr har fin pels, masser af energi, godt temprement og normalt afføring.

Så det er altså ikke altid at billig er lig med mistrivelse!!!



Hilsen fra

Strit 77


-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs. eller HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chudleys...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:53

koster ca. 250 dkk herover, så der er lidt at spare :-)




M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd
 
 bestemmer selv
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 20:28

tja man bestemmer jo heldigvis selv hvad man vil koste på foder ;P


Hundende: Bastian 15 kg 96 kr i Bilka


Hestene: tophest fuldfoder 25 kg til 98 (ca mener jeg det er)

gulerødder 5 sække 100 kr


Geder: grisefoder fra den lokale bonde, super flotte geder og pels.... 400 kg byttet med en shetlænder


Kaniner: samme grisefoder (flotte kaniner med flot pels)


Den eneste der får lidt dyrer foder er katten der nægter at æde andet end whiskas senior 2 kg 40 kr (ca)


<ironi on> Mine dyr er mishandlede og trives nærmest ikke, de får jo kun billigt foder :P <ironi off>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 20:32

Kan desværre ikke spare på hundens mad herhjemme


Han får noget, der fungerer rigtig godt for ham, nemlig J/D fra Hills, som indeholder omega 3 fedtsyrer og andet, der er godt for en ældre hund med gigt.

Det hjalp SÅ meget, da han startede på det - så han skal aldrig tilbage til det gamle.


Så det er 600 kr. om måneden - han er en stor schæfer ;)


Så kan desværre ikke bidrage med spareråd :D


Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrefoder
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:55

Nu ligger landet sådan at alle mine dyr er temmelig dyre i foder.


Mine katte spiser KUN Royal Canin, og de får self. Main Coon når det nu er sådan nogle de er. Får de andet serveret bliver det ignoreret, eller simpelthen brækket op igen . Det gælder også middagsrester af enhver art.


Mine heste spiser grotesk meget. Har en gammel fuldblodsblanding og en avlshingst der gerne skal holdes i godt huld. Derudover er ponyen også begyndt at spise ret meget nu det er koldt. I erkendelse af at jeg aldrig får råd til alt det enghø de skal have, hvis de skal have deres stråfoderbehov dækket, er jeg gået over til frøgræs. Som erstatning for de tabte vitaminer, får de en masse lucerne i foderet. Derudover spiser de helt urimelige mængder af roepiller, olie, klidmask og Hipro Reliance. Når jeg har snakket med diverse fodereksperter ser de også ret spørgsmålstegn agtige ud, når jeg fortæller hvor meget de får, men der er ifølge dyrlægen ikke noget galt, og de ser også fine og sunde ud, de er bare ikke i super huld i forhold til hvad de konsumerer. Alverdens foder er prøvet, og jeg er nu nået frem til den måde jeg bedst økonomisk holder dem i huld.


Mutterne (og ninerne) får naturligvis Ovator fra Tyskland, heller ikke nogen helt billig kost. At de så også griser med det, og roder det halve ud i strøelsen, gør det ikke billigere.


Men ja - det er dyrt at have dyr :S


Pony til salg

Kæmpe udsalg af kvalitetsrideudstyr: Sadler samt diverse montering, kandar, dækkener og meget andet - skriv og hør nærmere


Løvehoved-kaniner og marsvin til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.............
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 13:16

min hest får byg til ca 1kr pr kg. får i alt 1,2kg om dagen.

Videbæk hestekraft til 149 for vist nok 15-20 kg. får ligeledes 1,2kg om dagen.

Racing miniraels til 300kr for 20 kg- 150 gr om dagen.

Alt hø eller wrap hun kan spise. pris er meget forskilligt.


Kattene får for det meste Sanabelle killinge foder som koster ca 200kr for 10 kg de har super lækker pels og i det hele taget sunde dyrlægen spørger hver gang hva jeg foder med

Lige for tiden får hunden det billige fra netto samt mad raster. da han pluslig ikke trives på Bosch foderet


Marsvinet får gnaver bla. C- vitaminer (nøj de er dyre!) samt masser af grønt. og godt med hø.


Men jo det er dyrt med dyr :-)


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sparer på foderet...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 13:20

.. ved kun at have det antal dyr jeg har råd til at købe det optimale foder til.


Baloo får det de serverer på hans opstaldningssted - og jeg supperer med roepiller og gulerødder (det har hans mave det bedst med).


Nala får enten Hills eller Royal Canin - efter hvad der er på tilbud. Men ud over det er der ikke det store at spare på.


Det er det foder de trives bedst på - så det får de.

Til gengæld har jeg ikke det store flotte akvarie jeg gerne ville have (dyrt i el, foder, fisk, planter osv) - eller en lille pony og klappe og måske køre med (selv om jeg egentlig ikke har tid) - Men det hele koster, så jeg må begrænse mig.



£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 14:39

Jeg har en hund der kun kan tåle Fakta´s hundefoder. Det er den der hedder DyreGodt lam og ris, den koster lige knapt en 50ér for 5 kg.

Min hund var radmager, kedelig at se på. Vi havde været til dyrlæge flere gange og prøvede stort alt forskelligt foder fra dyrlægen, enten ville hunden ikke spise det ellers kastede hun det op igen, det samme skete med mange andre produkter som jeg prøvede. En dag var jeg i Fakta jeg købte tilfældigvis deres hundefoder og siden da har jeg ikke haft problemer med hunden. Nu er hun næsten for tyk, fin i pelsen og fuld af energi.

Det er også Coop danmark der laver Fakta´s hundefoder.


Min anden hund får Fromm senior gold. Koster omkring 300,- for 15kg.



Mvh Rikke



www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland


Klubben uden grænser




0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrefoder
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 02:00

Hundene:

Simba: Old and Fit fra Olivers

Fellow: Large Breed Puppy fra Olivers

Trunte: Adult fra Olivers


Katten: Cat Adult fra Olivers


Forhandler selv Olivers Petfood så jef får nogler rabatter..


Hestene:


Tjano: Står opstaldet et sted med foder inklusiv, aner ikke hvad det er, men han ser ud til at trives fint. Han får desuden hø.


Joke: Valset havre og Hors Balance + hø - han ser fin ud og er faktisk ret billig at fodre på.


Mvh Heidi


I'm tired of looking 'round rooms
Wondering what I've got to do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Gavin DeGraw


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrefoder
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 04:36

Mine katte får Diafarm maintenance fra http://www.engelykke.dk som jeg fik anbefalet af den avler jeg købte min maine coon fra. Kan se nu det koster 568kr for 15 kg. Men de var søde at samarbejde med da jeg skulle have kattefoder sendt herop til Grønland, trak momsen fra og så fik jeg god rabat fordi jeg købte 6 sække (de tilbyder storkunde rabat).

Har haft en dyrlæge til at kigge på indholdet for at sikre mig at der er de rigtige vitaminer osv i foderet.


Før fik de Royal Canin som jeg egentlig syntes bedre om (deres afføring lugtede ikke nær så slemt og synes de er begyndt at fælde frygtelig meget, men det kan være pga så mange andre ting), men det var bare meget dyrere og mere besværligt for mig at få herop.


Derudover får de lakseolie i deres mad en gang om dagen.


Selvfølgelig vil jeg gerne spare penge ved at købe på tilbud osv (ikke nogen mulighed heroppe), men jeg går ikke på kompromis med kvalitet.


Iøvrigt får de en gang imellem en lille snak i form af torskerogn.


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrefoder...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 07:59

Min hund får Royal Canins "Giant Adult", 15 kg. koster 500 kr., og han æder ca. sådan en sæk pr. måned. Han er vokset op på deres produkter, og i følge dyrlægen er i tip-top form og får alt hvad han har brug for.


Katten får også Royal Canin; "Fit 32" - giver ca. 250 kr. for 4 kg., og der er til et par mdr.


Syntes tit der er penge at spare på RC - fx. til div. udstillinger, stande, hos dyrehandleren mv. kan man ofte få rabatkuponner til RC's produkter, en 50'er her og der er også penge


Hestedyret får en masse kræs i hendes foder - men det er alt sammen med i staldlejen. Det eneste jeg selv supplerer med er gulerødder.


Louise





"If you can´t convince 'em, confuse 'em"




0
0
Svar på denne tråd
 
 tralaala
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 09:10

Hestedyret får wrap og leisuremix (1 håndfuld 3 gange dagligt) også suregrow for at dække ham ind med vitaminer. Alt fra brogården. Det er med i prisen for opstaldning


Hunde dyret får Chudleys (brogården)original. Giver 269kr for 15kg. Den pose holder 6 mdr. (Dværgpinscher på lige under 4kg.)


Kattedyrerne spiser godt. (en på 3,5 kg og en på 5kg) Vi har haft købt Hill's som virkelig fik lommerne til at skrige. Så købte vi dyrlægen fra føtex eller kittekat fra netto. I kittakat sorterede de maden.

Nu køber vi Aldi's kattemad (tørfoder) Det spiser de med stor velbehag. Vi får generelt meget ros for katte, både pels og deres temperament. De leger og sover som normalt. og er sunde og raske. Selv om det er blandningskatte.


Jeg ville aldrig give mine dyr skod foder. Hvis mine katte ikke kunne tåle Aldis billige kattemad ville jeg købe noget andet om det så var kostede mere. Hunden får dårlig mave af det billige hundefoder. Den når ikke at optage fodret og det ryger bare ud som noget halvslimet ufordøjet klatværk. også mister hun sin energi. Royal Canin, vil hun ikke spise. Og Hill's hundefoder, som vi også har prøvet gider hun heller ikke æde efter 14dage. Det er lidt surt når en sæk på 15kg holder et halvår.

Men Chudleys fungere super godt. Og biiiiilligt... WE LIKE..

Synes virkelig der skulle reklameres noget mere for Brogårdens hundefoder.



Bates Innova str 0 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaniner
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 10:18

Mine kaniner er meget glade for friske afklippede grene - man skal holde sig til bestemte træsorter!


Gode grene:


æble

gran

bøg


Kaniner tåler ikke grene fra blomme- og kirsebærtræer.


Grene kan findes helt gratis mange steder, og er et rigtigt sundt suplement året rundt - og super godt til tænderne .


Endeskiver fra rug- og andet brød - er også gode. Vi gider ikke selv spise dem her i huset, og kaninerne elsker dem. Endeskiverne må gerne være knastørre som knækbrød.


Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun det bedste er godt nok...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:31

... så den eneste måde, jeg kan spare penge på, er ved at hente foderet hjem fra udlandet.


Kunne ikke drømme om at købe dyrefoder i supermarkederne. Til især en indendørskat skal foderet være perfekt afstemt. Desuden er katte næsten 100% kødædere og skal fodres derefter. Korn skal ikke være hovedingrediensen!

18 kr. for 2 kg. lyder ualmindeligt uartigt dyrt for Lidl-foder. Til den pris kan man jo lige så godt købe hos dyrlægen (som oftest 5 kg. til 479 kr.).


Katten: Da den på trods af sin urimeligt lille størrelse næsten sluger alt foder, så kan jeg kun bruge dyrlægevarianterne Hill's Prescription Diet t/d og Royal Canin Veterinary Diet Feline Dental S/O DSO 29. Altså specialfoder til tænder. Jeg henter dem dog hjem fra Tyskland og England, det er lidt billigere.

Om aftenen får hun så noget andet lækkert. Som oftest et lille stykke kogt kyllingefilet, da det også kræver, at hun bruger tænderne. Men jeg har da også lidt Almo Nature og Feline Porta 21 dåsefoder stående. Ligeledes købt i England/Tyskland.


Marsvinene: Foderpiller med C-vitamin, ligeledes hentes det hjem fra England/Tyskland. Marsvin har ikke godt af korn. Dertil får de selvfølgelig godt hø; jeg køber det er store poser i Metro Engrohandel. Det er det bedste jeg har fundet til pris kontra kvalitet; har ikke mulighed for at have en hel balle stående, desværre. Og så får de varieret grønt, men her trækker jeg det bare med i madbudgettet og gør ikke noget nummer ud af at spare penge. På denne årstid er jeg også ofte på jagt i Føtex efter grønkål, for det er de helt vilde med! Men økonomisk er det vist ikke...


Almindelige foderproduker: http://www.zooplus.de og http://www.zooplus.co.uk

Dyrlægevarianter: Der er flere sider, men for mig kan http://www.medicanimal.com bedst betale sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:38

Hestene og kattene fodrer I nogenlunde som jeg selv gør, så det har jeg ikke lige alternative forslag til, da jeg jo selv mener det ligger nær det optimale :-)


Og man skal ikke spare på kvaliteten.


Kaninerne, tja - jeg har aldrig givet mine kaniner ret meget "pillefoder" osv.

Dengang jeg gjorde, fik jeg en syg kanin ud af det, og har efterfølgende overvejende ladet dem leve af godt hø, grøntsager og ting fra naturen.

Hvis heste kan leve af stråfoder og grøntsager, så kan gnavere også.....


De har kun fået ganske lidt "kraftfoder" - medmindre der har været tale om en kanin der var for tynd.


Man kan godt give dem græs hele året, også selvom det er lidt vissent på nuværende årstid.

Derudover vil de elske forskellige spiselige grene osv.


Der er ingen grund til at give dem æbler, - altså hvis man vil spare.


Gulerødder kan købes i fodersække, så koster de jo "ingenting".

Og knækbrød kan købes for 4. kr. pakken i aldi, - alternativt har jeg altid brugt at give dem tørret rugbrød, de elsker det :-)


Ellers har jeg ikke lige nogle forslag, det koster jo at have dyr og give dem ordentligt foder, - til gengæld sparer man sansynligvis på dyrlægeregningerne :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ps....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:42

Mht. kattene, så bruger jeg oftest Royal Canin.


For mange år siden, vidste jeg ikke at billigt tørfoder indeholder alt for meget magnesium, og endte med en kat der måtte opereres for urinvejs-sten.


Så spar ikke her :-)


Jeg kender ikke lige det mærke der nævnes, men hvis det er kvalitetsfoder der købes hos foderstoffen eller dyrlægen, så er det i orden.


Dog køber jeg ikke dyrlægens den bedste, - for så har jeg kattene om benene 24/7 - fordi det simpelthen smager FOR godt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider